Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5761
Írta 2011. augusztus 01. - 19:11

A sorral az a bajom, hogy a szerelõállványon jól megforgatva a kereket azt vettem észre, hogy kicsit "tojás van benne", ez attól lehet, hogy el van kopva az agy? Vagy csak kilazult valami, és húzni kell rajta? (Kézzel mozgatva nem érzékelem, hogy laza lenne, de mégis úgy látom, mintha oldalirányban is kicsit mozogna "nyolcas" is lenne benne.)
Még régebben írtam a furcsa zajt egy másik topikban: ha lejtõn 40 km/h fölött úgy gurulok, hogy nem tekerek, és nem túl jó minõségû az út, akkor iszonyat hangosan elkezd valami berregni, de olyan hangerõvel, mintha mindjárt szétesne alattam a bringa, elég ijesztõ. Lehet, hogy ezt is a sor/agy hibája okozza? Hiszen ha tekerek, megszûnik a zaj - tehát amikor a sor együtt forog a kerékkel.
Esetleg a váltó problémáját (amit a másik topikba írtam) okozhatja szintén a sor??
#5762
Írta 2011. augusztus 01. - 19:10

Azt szeretném megtudni hogy ha egy vázba jó a BB30 as középcsapágy akkor jó a hollowtech 2es is? Vagy hogy van ezek a szabványok?

#5763
Írta 2011. augusztus 01. - 08:25

BIKE-MAILORDER.DE - Innenlager - Truvativ Howitzer Team
(Itt 50 és 57 mm-nek írja a kétféle láncvonalat.)
Amint látod, extrém széles középcsapágyakhoz külön típus való. A normálhoz adnak 3 hézagológyûrût. Ebbõl 68 mm-es csapágyházhoz kettõt kell berakni a csésze alá jobbra, és egyet balra. 73 mm-es csapágyházhoz egyet jobbra. És egyet sem, ha csapágyházra rögzülõ elsõváltód, vagy láncterelõd van. (Illetve 68mm-eshez akkor egyet - egyet.)
#5764
Írta 2011. augusztus 01. - 08:14

Amúgy egyszerû a dolog, Howitzeres hajtómûhöz Howitzer monoblokkot vegyél, oszt csá. Arra ügyelj, hogy kétféle van, az 51 mm-es és az 56 mm-es láncvonalhoz való. Ha váltós bringáról van szó, akkor neked valszeg az elõbbi kell.
Itt a fórumon egyébként mindenki az intrgrált Shimano Deore-t ajánlja inkább...
#5765
Írta 2011. augusztus 01. - 01:43

Egy kis technikai segítség kellene.Külföldön vagyok és kell egy két dolgot vennem a bringához,ahol megakadtam az a monoblokk és hajtómû.
A váz amit fejlesztek egy régi szögletes magellen polarix table top,2 ilyen cangánk van,a régiben egy truvativ hussefelt isis drive-os hajtómû van isises monoblokkon,a másik gépre ugyanilyen hajtómûvet szeretnék de nem találok már csak olyat amire nem isis hanem howitzer van írva,a képeken bár nem releváns de ugyanolyannak tûnnek a bordák.
konkrétan ilyet szeretnék: hajtómû
ebben a webshopban kellene hozzá nézni monoblokkot mondjuk ez passzol hozzá? monoblokk
Szóval kompatibilis az isis a howitzerrel avagy sem?
Bocs a lámulásért,otthon megoldanám de itt a boltokban nincsnenek ilyen cuccok raktárkészleten és nem engedhetem meg magamnak,hogy rossz cuccot rendeljek.
Elõre is köszönöm!
Üdv.: Pocee
#5766
Írta 2011. július 31. - 16:50

Az, hogy kinek mekkora áttétel jön be, egyszerûen ki kell próbálni. Éppen ezért nem érdemes elsõ körben pl. WI racsnit venni, vagy valami méregdrága tányért, mert ha késõbb rájössz, hogy mégsem tetszik, akkor nagy a veszteség.
#5767
Írta 2011. július 31. - 12:59

(Hosszabb távon akár gyorsabb is lehetsz pörgõsebb áttétellel, ha a keményebb már túl fárasztó.)
52/18-al kb. 80 collt meg elõre a biciklid egy pedálfoldulatra. ("Gear inches"). 42/16-al pedig kb. 73-at. Ennél picivel keményebb a 48/18, ami szerintem elég jó kompromisszum, tartósan meg lehet tekerni 30- 32 km/h körül, és a rövidebb emelkedõket le lehet küzdeni vele. (A balatonvilágosi vasúti átjáró nem lett meg végig a múltkor vele, de én 46 éves vagyok és asztmás.) Az általad megadott két áttétel közötti tartományba esik ezen kívül a 44/16, a 42/15, a 48/17 és a 46/16, hogy csak a beszerezhetõbbeket említsem... Rengeteg áttételszámító progi van a neten, én a fixmeup-ból puskáztam.
Ha ugyanazt az áttételt nagyobb fogszámokkal valósítod meg, akkor lassabban kopnak az alkatrészek, és a surlódási veszteségek is kisebbek lesznek. Ez valszeg megér egy kis többletsúlyt, persze értelmes határokon belül.
#5768
Írta 2011. július 31. - 10:41

42/16 és 52/18 között mekkora sebességbeli különbség van kb.?
#5769
Írta 2011. július 31. - 09:28

Ez a dinglespeed gondolom inkább montihoz való. Legalábbis egy letisztult városi gép kinézetét eléggé el tudná szerintem rontani. (amúgy ebayen kapható a racsni)
Különben singlespeed cuccokat én legalábbis mindig külföldrõl szerzek be. Egyik kedvenc helyem pl. a velosolo.
Különben ezeket a 42/16, 52/18 és hasonló áttételeket milyen domborzat mellett használjátok?
Mert a pl. 42/18-al nyomom, mert amerre járok tele van emelkedõkkel. Még esetleg 42/16-al, de nagyobbal teljesen esélytelen lenne megmásznom õket.
Igen, én is montira gondoltam.
Én is láttam e-bayen a racsnikat, de a legtöbben nem szállítanak Magyarországra, amikor meg kint voltam az USA-ban, sosem sikerült elintézni...
Az 52/18 és 42/16 között nincs túl nagy különbség, ezért elõször én se értettem, hogy a topictárs miért ezek között akar váltani...
Nálunk egy Mongoose Thunderball van (mint "dirtbike" a gyereknek) 32/18-al, és egy Mongoose Maurice a gyári 48/18-ával, ami nagyjából egy "parasztbringa" áttételének felel meg. Eléggé különbözõ áttételek, eléggé különbözõ felhasználásra...
#5770
Írta 2011. július 30. - 22:03

#5771
Írta 2011. július 30. - 22:01

Különben singlespeed cuccokat én legalábbis mindig külföldrõl szerzek be. Egyik kedvenc helyem pl. a velosolo.
Különben ezeket a 42/16, 52/18 és hasonló áttételeket milyen domborzat mellett használjátok?
Mert a pl. 42/18-al nyomom, mert amerre járok tele van emelkedõkkel. Még esetleg 42/16-al, de nagyobbal teljesen esélytelen lenne megmásznom õket.
#5772
Írta 2011. július 30. - 20:42

#5773
Írta 2011. július 30. - 20:25

Még egy kérdés: egy láncban két patentszemet használni nagyon rossz ötlet? Arra gondoltam, hogy két eltérõ áttétel (mondjuk 42/16 és 52/18) közötti váltás egyszerûbb, ha van egy rövidebb patentszemes láncdarabom is, amit be tudok toldani.
Miért nem használsz dinglespeedet, ha két különbözõ áttétel kell? Az 52/18 mellé lehetne mondjuk 50/20, ami kicsit pörgõsebb, mint a 42/16. Vagy a 42/16 mellé 46/14, ami keményebb, mint az 52/18. De a lánchossz ezekben az esetekben praktikusan változatlan. (Vagy át lehet fogalmazni könnybben beszerezhetõ fogszámokra. A lányeg annyi, hogy az összfogszám állandó legyen, akkor a lánchossz is ugyanannyi, és az effektív láncvillahossz is csak elhanyagolható mértékben változik, mondjuk az egyik kombinációban kicsit lazább lesz a lánc. )
Ilyesmit könnyebb eljátszani kazettás aggyal, én már régóta vadászok WI duplaracsnira a menetes agyamhoz, egyelõre sikertelenül... Pedig jó lenne a terepes 32/18 mellé egy 34/16, amivel mégiscsak gyorsabban el lehet jutni a hegyig...
#5774
Írta 2011. július 30. - 19:40

Nálam volt benne 3 db is 3x9-es rendszernél és soha semmit nem vettem észre.Még egy kérdés: egy láncban két patentszemet használni nagyon rossz ötlet? Arra gondoltam, hogy két eltérõ áttétel (mondjuk 42/16 és 52/18) közötti váltás egyszerûbb, ha van egy rövidebb patentszemes láncdarabom is, amit be tudok toldani.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#5775
Írta 2011. július 30. - 17:48

A baloldali csészét milyen szerszámmal lehet kitekerni?
Nekem van ilyen "adaptív" tüsketávolságú szerszámom. Még sosem használtam, ha átugrasz, felavathatod...
#5776
Írta 2011. július 30. - 16:51

#5777
Írta 2011. július 30. - 16:27

#5778
Írta 2011. július 29. - 23:50

Vékonyabb mindennek az ellenkezõje. Ha SS-ben gondolkozol akkor vékonyban nagyobb a választék, legalábbis ami a racsnikat és láncokat illeti. Meg ugye akkor sima váltós lánctányér is használható, ami megintcsak jó dolog.
Persze keverni is lehet, nekem pl. most vastag lánc+racsni, vékony tányér. Meg ha váltós láncot teszel rá, akkor a láncvonal eltérést is jobban tolerálja.
Ha vastag láncot veszel, akkor ezt ajánlom: Wippermann 108
Kicsit hangos, de iszonyatosan tartós és olcsó.
Én nem fixizek, de amennyire tudom, ott mindenbõl a vastag a menõ és hasznos is persze.
#5779
Írta 2011. július 29. - 23:20

#5780
Írta 2011. július 29. - 21:07
