Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5761
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 hozzászólás
üdv ebben a topikban is.
A sorral az a bajom, hogy a szerelõállványon jól megforgatva a kereket azt vettem észre, hogy kicsit "tojás van benne", ez attól lehet, hogy el van kopva az agy? Vagy csak kilazult valami, és húzni kell rajta? (Kézzel mozgatva nem érzékelem, hogy laza lenne, de mégis úgy látom, mintha oldalirányban is kicsit mozogna "nyolcas" is lenne benne.)
Még régebben írtam a furcsa zajt egy másik topikban: ha lejtõn 40 km/h fölött úgy gurulok, hogy nem tekerek, és nem túl jó minõségû az út, akkor iszonyat hangosan elkezd valami berregni, de olyan hangerõvel, mintha mindjárt szétesne alattam a bringa, elég ijesztõ. Lehet, hogy ezt is a sor/agy hibája okozza? Hiszen ha tekerek, megszûnik a zaj - tehát amikor a sor együtt forog a kerékkel.
Esetleg a váltó problémáját (amit a másik topikba írtam) okozhatja szintén a sor??

#5762
ninetysix

ninetysix

    újonc

  • fórumtag
  • 9 hozzászólás
Sziasztok
Azt szeretném megtudni hogy ha egy vázba jó a BB30 as középcsapágy akkor jó a hollowtech 2es is? Vagy hogy van ezek a szabványok? :D

#5763
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Így néz ki a Howitzeres mono ott, ahol nézted. Látszik a sima Isishez képest a két buci csapágyház:
BIKE-MAILORDER.DE - Innenlager - Truvativ Howitzer Team
(Itt 50 és 57 mm-nek írja a kétféle láncvonalat.)
Amint látod, extrém széles középcsapágyakhoz külön típus való. A normálhoz adnak 3 hézagológyûrût. Ebbõl 68 mm-es csapágyházhoz kettõt kell berakni a csésze alá jobbra, és egyet balra. 73 mm-es csapágyházhoz egyet jobbra. És egyet sem, ha csapágyházra rögzülõ elsõváltód, vagy láncterelõd van. (Illetve 68mm-eshez akkor egyet - egyet.)
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5764
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Az Isis nem kompatibilis a Howitzerrel. A borda igen, de a tengelyhossz (illetve a hajtómûben a bordázott rész elhelyezkedése a karhoz meg a lánckerekekhez képest) nem. Ha felteszel Howitzer hajtómûvet egy sima Isis monora, bele fog verni a vázba. Ez azért van, mert a Howitzer kívül hordja a csapágyait, az Isis meg belül.
Amúgy egyszerû a dolog, Howitzeres hajtómûhöz Howitzer monoblokkot vegyél, oszt csá. Arra ügyelj, hogy kétféle van, az 51 mm-es és az 56 mm-es láncvonalhoz való. Ha váltós bringáról van szó, akkor neked valszeg az elõbbi kell.

Itt a fórumon egyébként mindenki az intrgrált Shimano Deore-t ajánlja inkább...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5765
Pocee

Pocee

    újonc

  • fórumtag
  • 3 hozzászólás
Sziasztok!

Egy kis technikai segítség kellene.Külföldön vagyok és kell egy két dolgot vennem a bringához,ahol megakadtam az a monoblokk és hajtómû.
A váz amit fejlesztek egy régi szögletes magellen polarix table top,2 ilyen cangánk van,a régiben egy truvativ hussefelt isis drive-os hajtómû van isises monoblokkon,a másik gépre ugyanilyen hajtómûvet szeretnék de nem találok már csak olyat amire nem isis hanem howitzer van írva,a képeken bár nem releváns de ugyanolyannak tûnnek a bordák.

konkrétan ilyet szeretnék: hajtómû
ebben a webshopban kellene hozzá nézni monoblokkot mondjuk ez passzol hozzá? monoblokk


Szóval kompatibilis az isis a howitzerrel avagy sem?
Bocs a lámulásért,otthon megoldanám de itt a boltokban nincsnenek ilyen cuccok raktárkészleten és nem engedhetem meg magamnak,hogy rossz cuccot rendeljek.
Elõre is köszönöm!

Üdv.: Pocee

#5766
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Szerintem ezt inkább folytassuk a singlespeed topicban.

Az, hogy kinek mekkora áttétel jön be, egyszerûen ki kell próbálni. Éppen ezért nem érdemes elsõ körben pl. WI racsnit venni, vagy valami méregdrága tányért, mert ha késõbb rájössz, hogy mégsem tetszik, akkor nagy a veszteség.

#5767
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás
Az attól függ, mennyire tekered... :-)
(Hosszabb távon akár gyorsabb is lehetsz pörgõsebb áttétellel, ha a keményebb már túl fárasztó.)

52/18-al kb. 80 collt meg elõre a biciklid egy pedálfoldulatra. ("Gear inches"). 42/16-al pedig kb. 73-at. Ennél picivel keményebb a 48/18, ami szerintem elég jó kompromisszum, tartósan meg lehet tekerni 30- 32 km/h körül, és a rövidebb emelkedõket le lehet küzdeni vele. (A balatonvilágosi vasúti átjáró nem lett meg végig a múltkor vele, de én 46 éves vagyok és asztmás.) Az általad megadott két áttétel közötti tartományba esik ezen kívül a 44/16, a 42/15, a 48/17 és a 46/16, hogy csak a beszerezhetõbbeket említsem... Rengeteg áttételszámító progi van a neten, én a fixmeup-ból puskáztam.
Ha ugyanazt az áttételt nagyobb fogszámokkal valósítod meg, akkor lassabban kopnak az alkatrészek, és a surlódási veszteségek is kisebbek lesznek. Ez valszeg megér egy kis többletsúlyt, persze értelmes határokon belül.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5768
CSD

CSD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
A meglévõrõl a leendõ cuccokra fokozatos átállás miatt jött szóba a két áttétel, a végül egyfélét használnék.
42/16 és 52/18 között mekkora sebességbeli különbség van kb.?

#5769
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Ez a dinglespeed gondolom inkább montihoz való. Legalábbis egy letisztult városi gép kinézetét eléggé el tudná szerintem rontani. (amúgy ebayen kapható a racsni)

Különben singlespeed cuccokat én legalábbis mindig külföldrõl szerzek be. Egyik kedvenc helyem pl. a velosolo.
Különben ezeket a 42/16, 52/18 és hasonló áttételeket milyen domborzat mellett használjátok?

Mert a pl. 42/18-al nyomom, mert amerre járok tele van emelkedõkkel. Még esetleg 42/16-al, de nagyobbal teljesen esélytelen lenne megmásznom õket.


Igen, én is montira gondoltam.

Én is láttam e-bayen a racsnikat, de a legtöbben nem szállítanak Magyarországra, amikor meg kint voltam az USA-ban, sosem sikerült elintézni...

Az 52/18 és 42/16 között nincs túl nagy különbség, ezért elõször én se értettem, hogy a topictárs miért ezek között akar váltani...
Nálunk egy Mongoose Thunderball van (mint "dirtbike" a gyereknek) 32/18-al, és egy Mongoose Maurice a gyári 48/18-ával, ami nagyjából egy "parasztbringa" áttételének felel meg. Eléggé különbözõ áttételek, eléggé különbözõ felhasználásra...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5770
CSD

CSD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
90%-ban pesten, ahol viszont jól jön, ha közelítõleg fel tudom venni az autók sebességét.

#5771
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Ez a dinglespeed gondolom inkább montihoz való. Legalábbis egy letisztult városi gép kinézetét eléggé el tudná szerintem rontani. (amúgy ebayen kapható a racsni)

Különben singlespeed cuccokat én legalábbis mindig külföldrõl szerzek be. Egyik kedvenc helyem pl. a velosolo.
Különben ezeket a 42/16, 52/18 és hasonló áttételeket milyen domborzat mellett használjátok?

Mert a pl. 42/18-al nyomom, mert amerre járok tele van emelkedõkkel. Még esetleg 42/16-al, de nagyobbal teljesen esélytelen lenne megmásznom õket.

#5772
CSD

CSD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
2,8 körüli áttét nekem teljesen jó volt eddig (52/18), viszont most mindenbõl újat veszek, akkor meg kézenfekvõnek tûnik (könnyebb, talán szebb is) 16-os racsni elé 46-os lánctényért rakni, de ez utóbbi úgy néz ki, hogy beszerezhetetlen itthon, legalábbis vékony lánchoz.

#5773
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

Még egy kérdés: egy láncban két patentszemet használni nagyon rossz ötlet? Arra gondoltam, hogy két eltérõ áttétel (mondjuk 42/16 és 52/18) közötti váltás egyszerûbb, ha van egy rövidebb patentszemes láncdarabom is, amit be tudok toldani.


Miért nem használsz dinglespeedet, ha két különbözõ áttétel kell? Az 52/18 mellé lehetne mondjuk 50/20, ami kicsit pörgõsebb, mint a 42/16. Vagy a 42/16 mellé 46/14, ami keményebb, mint az 52/18. De a lánchossz ezekben az esetekben praktikusan változatlan. (Vagy át lehet fogalmazni könnybben beszerezhetõ fogszámokra. A lányeg annyi, hogy az összfogszám állandó legyen, akkor a lánchossz is ugyanannyi, és az effektív láncvillahossz is csak elhanyagolható mértékben változik, mondjuk az egyik kombinációban kicsit lazább lesz a lánc. )
Ilyesmit könnyebb eljátszani kazettás aggyal, én már régóta vadászok WI duplaracsnira a menetes agyamhoz, egyelõre sikertelenül... Pedig jó lenne a terepes 32/18 mellé egy 34/16, amivel mégiscsak gyorsabban el lehet jutni a hegyig...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5774
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Még egy kérdés: egy láncban két patentszemet használni nagyon rossz ötlet? Arra gondoltam, hogy két eltérõ áttétel (mondjuk 42/16 és 52/18) közötti váltás egyszerûbb, ha van egy rövidebb patentszemes láncdarabom is, amit be tudok toldani.

Nálam volt benne 3 db is 3x9-es rendszernél és soha semmit nem vettem észre.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#5775
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 hozzászólás

A baloldali csészét milyen szerszámmal lehet kitekerni?
Feltöltött kép


Nekem van ilyen "adaptív" tüsketávolságú szerszámom. Még sosem használtam, ha átugrasz, felavathatod...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5776
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.636 hozzászólás
en meg nem tapasztaltam problemat patentszemnel.ss ben hasznalom.jo otlet nekem is eszembe jutott de nincs ra szugsegem.ha mar ss bicoja van az embernek ugy csinalja meg az attetelt hogy a hasznalt utvonalaira eleg legyen.hosszabb utakon jo megoldas lehet de arra meg menjen valtossal az ember.

#5777
CSD

CSD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
Még egy kérdés: egy láncban két patentszemet használni nagyon rossz ötlet? Arra gondoltam, hogy két eltérõ áttétel (mondjuk 42/16 és 52/18) közötti váltás egyszerûbb, ha van egy rövidebb patentszemes láncdarabom is, amit be tudok toldani.

#5778
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
A vastag az jobban bírja a gyûrõdést, cserébe nehezebb, ill. az esztétikai része a dolognak kinek mi tetszik.

Vékonyabb mindennek az ellenkezõje. Ha SS-ben gondolkozol akkor vékonyban nagyobb a választék, legalábbis ami a racsnikat és láncokat illeti. Meg ugye akkor sima váltós lánctányér is használható, ami megintcsak jó dolog.
Persze keverni is lehet, nekem pl. most vastag lánc+racsni, vékony tányér. Meg ha váltós láncot teszel rá, akkor a láncvonal eltérést is jobban tolerálja.

Ha vastag láncot veszel, akkor ezt ajánlom: Wippermann 108
Kicsit hangos, de iszonyatosan tartós és olcsó.

Én nem fixizek, de amennyire tudom, ott mindenbõl a vastag a menõ és hasznos is persze.

#5779
CSD

CSD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 hozzászólás
SS-re (esetleg fixire) vékony vagy vastag lánc ajánlott? Leendõ racsni vékony láncot (is) fogad, KMC K810-rõl (vékony) jókat olvasok, viszont ahogy nézem, lánctányérban a vastag az elterjedtebb. Még nincs meg a hajtókar se, de szerintem 130mm BCD lesz, 46 fogszámmal. Na ilyenbõl eddig egy darabot láttam (és nem olcsó, és nincs készleten). :S

#5780
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 hozzászólás
Szia Rob, ha már itt vagy, a press fit középrész csapágya is egy egyedi méretû?