Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#5701
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
tudok ilyet [akciosan ;) ] ha esetleg szoba johet.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#5702
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Létezik és láttam is már. Az országúti hajtómûvekhez használják/ták.
Itt van pár darab: isis | Buy Now at ChainReactionCycles.com
FSA Platinum Pro Megaquad ISIS középcsapágy, kül. kivitelezések - BikeStore24.hu Magyarország legnagyobb választékú Onlineshopja
FSA Platinum ISIS bels


Köszi szépen. Ezek szerint létezik, már csak be kell szerezni... Tényleg nem óccsó, de szerinted is megéri a fentebb említett elõnyöket, ugye?
(Le mertem volna fogadni, hogy te fogsz elõször válaszolni.)

Maggi: Egyrészt akkor mit csinálok a keveset használt Isis hajtómûvemmel? Másrészt meg az integráltak láncvonala általában 50mm, a sor közepe meg úgy 46 mm körül van. Pont azt a problémát hozná be, amit ki szeretnék küszöbölni, ha már egyszer a vázam lehetõvé teszi...
Ami óvatossá tesz, hogy a linkelt webshopban pl. a váltókarok jó drágák, drágábbak, mint simán boltban, és jóval drágábbak, mint más webshopban. Ilyen monot máshol nem láttam, tehát nem tudom összehasonlítani, de...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5703
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Exile: ennyi pénzért nem gondolkodsz el egy integrálton? Kissé sokallom ezt az árat középcsapágyért.


Az XX vagy az XTR tudja csak a megadott feltételt, azokhoz képest ezek nem drágák.


A sebesség mindent megold.

 


#5704
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13,648 posts
Exile: ennyi pénzért nem gondolkodsz el egy integrálton? Kissé sokallom ezt az árat középcsapágyért.

#5705
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Akkor most én kérdezek: létezik Isis monoblokk 108 mm-es tengelyhosszal? Látott már ilyet valaki, akár webáruház kínálatában is?
(Az ebike-on van egy FSA Titanium, de az valami furcsa állat lehet, mert 70mm-es csapágyházhoz való leírás szerint, és kissé drága is.)

Mert ahogy elnézem a Cr-Mo Pyxisem filigrán csöveit, simán lehetne a hajtómû 2,5 mm-el beljebb is. Akkor jobban egybeesne a hajtómû és a sor láncvonala, kisebb lenne a q-faktor, ha 108-asra cserélném a mostani monot, ami már amúgy is kotyog kissé. Amennyiben kapható ilyen...


Létezik és láttam is már. Az országúti hajtómûvekhez használják/ták.
Itt van pár darab: isis | Buy Now at ChainReactionCycles.com
http://www.bikestore...8.html#Optionen
http://www.bikestore...0.html#Optionen


A sebesség mindent megold.

 


#5706
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Akkor most én kérdezek: létezik Isis monoblokk 108 mm-es tengelyhosszal? Látott már ilyet valaki, akár webáruház kínálatában is?
(Az ebike-on van egy FSA Titanium, de az valami furcsa állat lehet, mert 70mm-es csapágyházhoz való leírás szerint, és kissé drága is.)

Mert ahogy elnézem a Cr-Mo Pyxisem filigrán csöveit, simán lehetne a hajtómû 2,5 mm-el beljebb is. Akkor jobban egybeesne a hajtómû és a sor láncvonala, kisebb lenne a q-faktor, ha 108-asra cserélném a mostani monot, ami már amúgy is kotyog kissé. Amennyiben kapható ilyen...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5707
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Szia Rob, ha már itt vagy, a press fit középrész csapágya is egy egyedi méretû?

XTR/DA szintûbõl háromféle van, SMBB9141A SMBB9141B és SMBB9142A ahol A a monti verzió B az országúti és a 41 meg a 42 a külsõ átmérõ mm-ben. de hogy a benne levõ csapágy milyen, azt nem tudom fejbõl, jó eséllyel amugy ugyanaz a nem szabvány mint a többi SMBB csapágyban.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5708
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Egy a lényeg hogy hány fogaskerék van a hátsó keréken ha ezt tudod akkor ezzel az infóval már besétálhatsz akármelyik kerékpárboltba. Nem kell más hozzá.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#5709
Hans Gruber

Hans Gruber

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Sziasztok!

Van egy egyszerû MTB-om és nem tudom milyen lánc kell hozzá. Honnan tudnám megállapítani? Milyen adatokat kell szem elõtt tartanom, hogy jó legyen hozzá? Mert pl láttam ilyen leírást: "Méret: 1/2”x3/32" ,de ez nekem nem mond semmit! Elõre is köszönöm!

#5710
Arpi_

Arpi_

    vendég

  • fórumtag
  • 97 posts

Na, megnéztem megint a Maurickát. Annak a fix lánckerekén is van ilyen "gallér", az agyperem felé van fordítva, és így is kisebb a láncvonala, mint a racsnis résznek. De ahogy látom, nálad is megvan ez a 3-4 mm különbség.

Az azért csúnya lenne, hogy ha minden átfordításnál monoblokkot is kéne cserélni, vagy lánckereket alátétezni... De +-2 mm nem a világ, annyit simán elbír.


Az én bringámon is flip-flop agy van, a fix lánckerék szintén vállas és kb 22-23 mm mind a két oldalt a papucs belsejéig, de csak vonalzóval mértem...

Ha már egysebességes tech van napirenden, akkor megkérdezem, hogy szerintetek egy kmc 710-es láncnak kb. hány km az élettartama? Most olyan 1900 km-nél tart, eddig úgy éreztem hogy ez a legtutibb lánc amit próbáltam de az elmúlt napokban elég fura. Ja és "országúti" körülmények között használom.

#5711
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Na, megnéztem megint a Maurickát. Annak a fix lánckerekén is van ilyen "gallér", az agyperem felé van fordítva, és így is kisebb a láncvonala, mint a racsnis résznek. De ahogy látom, nálad is megvan ez a 3-4 mm különbség.

Az azért csúnya lenne, hogy ha minden átfordításnál monoblokkot is kéne cserélni, vagy lánckereket alátétezni... De +-2 mm nem a világ, annyit simán elbír.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5712
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,882 posts
Flip-flop agy szerintem nem arra való, hogy ész nélkül forgassa az ember a kereket. Hanem ha kedved szottyan, egyéb beavatkozások mellett, ami ugye a láncvonallal kapcsolatos, ki tudd próbálni a másik megoldást is, és amelyik jobban tetszik, azt véglegesíted. A legelegánsabb szerintem is kitávtartózni a tengelyen, hogy a lánckerekek ugyanoda essenek utána meg centrírozni középre.

Pályalánckerékbõl meg van ezerféle. Köztük széles darabok, amivel szerintem nagyon jól közelíthetõ a racsni láncvonala. Mert a lánckeréknek kicsit úgyis le kell lógni a nagymenetrõl. Ha elég széles a menetes rész, akkor alátétezni is lehet valamennyit.

http://www.velosolo....s/dscn4545a.jpg
http://www.velosolo....es/DSCN4118.JPG

Hogy tudd becsülni mekkora monoblokk kell, próbáld fel az új hajtókart. Ha valami ordenáré módon kint vagy bent van a hajtómû, akkor elõfordulhat, hogy nem JIS rendszerû a mostani monoblokkod, de ezt látni lehet.

szerk.

Közben megnéztem, nekem novatec flip flop agy. Shimano racsni 42-43 mm láncvonal. Fix az meg ránézésre 39-40.

#5713
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts
Vagy, a gyávák menedéke: vidd be a boltba, és ott a jó hosszt fogják neked berakni (remélhetõleg).
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5714
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 posts

Exile, kösz a kiadós választ!

Újabb dilemma: flip-flop agy ugyebár szimmetrikus, de ha egyik oldalra fogaskereket, másikra szabadonfutót teszek, ami vastagabb, akkor nem fog egyezni a két láncvonal. A kettõ átlagával számoljak? (bár fogaskerék nincs nálam)
Elõre megvan már a hajtómû (Exage 300EX), amit fel is tudnék tenni méréshez, de míg a kar gondolom J.I.S. rendszer (ahogy talán a leendõ UN54 monoblokk is (?)), addig a jelenlegi négyszög tengely nem tudom milyen, és olvasmányaim szerint a kettõ nem teljesen kompatibilis, más lehet a pozíciója. Vagy induljak ki ebbõl a táblázatból (feltéve, hogy a 300-as karok egyformák)?


Jó kérdéseid vannak...
Kimentem, megmértem a saját gyári Maurice-omon, a racsnis oldalon kb. 15mm-re van a lánckerék síkja a papucstól, a fix oldalon meg közel 20, olyan 18-19mm lehet. (Amennyire összeszerelt biciklin ezt meg lehet mérni.) Erre tehát tényleg nem ügyeltek a flip-flop agyaknál.
Veheted a számtani közepet - akkor mindkét oldalon lesz egy kis láncvonal-hibád - vagy kitávtartózhatod úgy az agyat, hogy mindkét állásban ugyanaz legyen a láncvonal, és akkor ahhoz képest centríroz(tat)od középre a felnit.
(A hajtómûnél meg 45-46 mm-t mértem. Ezek szerint gyárilag van a Maurice-nak 5mm láncvonal-hibája, mert a papucstáv 110mm. Ha a fix oldalon használnám, akkor meg még több is...)

Nem is figyeltem, de tényleg különbözik az ISO meg a JIS taper, igazad van, én is most néztem utána... Mivel nem lehetsz biztos abban, hogy ami most benne van, az JIS, ezért az összehasonlítós módszer ugrik. (Hacsak nincs a közeledben egy Shimano mono, amivel öszenézed. Esetleg sunnyogj be a kiszedett tengellyel a kezedben egy olyan bringaboltba, ahol közszemlére vannak téve az alkatrészek, és vesd össze egy Shimano, Sunrace cuccal...)
Az általad linkelt táblázat szerint az Exage láncvonala 113mm-es tengelyhossz esetén 43,5mm. Mivel ez kéttányéros hajtómû esetén a lánckerekek közti felezõ síkra értendõ, ha belülre teszed a lánckereket, akkor akár még jó is lehetsz a 40 mm körül várható láncvonalhoz... Kívülre meg tegyél egy levitézlett 52-53 fogú lánckereket, amirõl esztergályos cimbi leszedi a fogakat, "rock ring" gyanánt.
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5715
Tondach

Tondach

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 586 posts
Sziasztok!
Specialized hajtómühöz keresek zárókupakot,amivel ráhúzom a balos hajtókart a tengelyre,mérete 17x1-es menettel.Valamit azt a mûanyag porvédöt és hézagolót is egyben,amit a csapágy és a tengely közé kell berakni.A hajtómû amúgy szerintem Fsa gyártmány.

#5716
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ennyit a 951-es is tud nálam. :) Ellenben a deore lánc 1200km-t bírt oúton a 0,75%-ig.



Deore volt gyárilag a biciklin, kevesebb mint 1000km alatt (terep) 1% fölé ment, már rég ki kellett volna hajítani, késõn mértem..

Na de a 971-hez terepen 0,75!-ig 1500kms sovány teljesítmény, többet illene bírjon? Mondjuk 50% feletti arányban nagyon nagy porban mentem vele.

#5717
CSD

CSD

    vendég

  • fórumtag
  • 50 posts
Exile, kösz a kiadós választ!

Újabb dilemma: flip-flop agy ugyebár szimmetrikus, de ha egyik oldalra fogaskereket, másikra szabadonfutót teszek, ami vastagabb, akkor nem fog egyezni a két láncvonal. A kettõ átlagával számoljak? (bár fogaskerék nincs nálam)
Elõre megvan már a hajtómû (Exage 300EX), amit fel is tudnék tenni méréshez, de míg a kar gondolom J.I.S. rendszer (ahogy talán a leendõ UN54 monoblokk is (?)), addig a jelenlegi négyszög tengely nem tudom milyen, és olvasmányaim szerint a kettõ nem teljesen kompatibilis, más lehet a pozíciója. Vagy induljak ki ebbõl a táblázatból (feltéve, hogy a 300-as karok egyformák)?

#5718
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,854 posts

PC 971-es lánc terepen 1500km alatt 0.75% nyúlás elfogadható vagy gyorsan leamortizáltam?


Ennyit a 951-es is tud nálam. :) Ellenben a deore lánc 1200km-t bírt oúton a 0,75%-ig.

#5719
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
PC 971-es lánc terepen 1500km alatt 0.75% nyúlás elfogadható vagy gyorsan leamortizáltam?

#5720
Dr V

Dr V

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts
Üdv!

Caprine dual vázba kéne octalinkes monoblokk. Méreteit sehol nem találom, kiszedni itthon nem tudom. Vlaki tudna ajánlani monoblokkot? Ebikeról rendelem meg.