Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5661
Posted 2011. August 25. - 13:16

#5662
Posted 2011. August 24. - 10:04

#5663
Posted 2011. August 22. - 09:09

Itt nekem valami nem tiszta , egy firexhez minek "hajtókarleszedõ", és a "2!" csavart sem igazán értem.
TUTORIAL SOLTAR BIELA TRUVATIV SRAM mp4 - YouTube
(Csak ilyen gagyi spanyolt találtam bocs!)
Az isis nem lesz jó neked- más a kapcsolódási felülete.
Talán van esély pót bal hajtókarra, de ha újat kell venned érdemes elgondokodni egy slx-en is az nem szokott lelezulni, de egy int. deore is hozza kb a firex szintjét jóval olcsóbban. (tapasztalat, mindegyik van)
Azért nem érted, mert hülyeséget írtam... Késõ volt már, sz@r napom volt és elkeseredtem emiatt a béna hiba miatt...
Azért leírom pontosabban, hogy meg legyen a tanulság:
Szóval egy hosszú és nehéz nap végén meg akartam csinálni a cserét, hogy reggel tekerhessek egy fincsit. Siettem, és máshol járt az eszem, ezért azzal kezdtem, hogy kiszedtem mindkét csavart a tengelybõl/hajtókarból - aztán csak néztem bambán 5 percet, hogy hogy is kell ezt csinálni. Persze aztán beugrott, úgyhogy vissza a csavarokkal, és kezdem csinálni úgy, ahogy azt kell (ahogy a videón is van). Tekerem, tekerem, mozog egy kicsit, mozog egy kicsit, de nem eleget, és szorul is... Mondom: mi a fene, már rég a kezemben kellene lennie a karnak. Tekerem vissza, úgy is szoros...
Nem bonyolítom tovább, pláne nem idézek többet magamtól, mert azonnal moderálva lennék.
A lényeg: mikor (teljesen feleslegesen) kiszedtem a két csavart, kijött az az alátét, amin a belsõ csavar ül fel a hajtókarban. Tehát amikor nekiláttam a "szabályos" mûveletnek, akkor az alátét hiányában a belsõ csavar, ami letolja a tengelyrõl a kart, az elkezdte beleenni magát a karba, legyalulva a bordák tetejét. (ezen azóta is csodálkozom, mert mindkettõ alumínium és a csavarnak kutya baja)
Hát ez történt - okuljatok a káromon!
Egyébként azóta mástól is tudom, hogy isis és integrált nem kompatibilis, tehát kifejezetten ilyen hajtókarra lenne szükségem - ha valaki tud ilyet, az ne tartsa magában az infót (a biker.hu-n nincs). Szerencsére azért ez a pórul járt kar nem totálkáros, úgyhogy használom is tovább, de egy tartalék nem ártana...
Üdv - és köszi a választ!
#5664
Posted 2011. August 21. - 22:11

Egy olyan problémám lenne, h a bal hajtókarban tönkrement a pedál menete, mivel nem találtunk megfelelõ octalinkes kart, így a menet felújításába kezdtünk. Sajnos csak késõbb derült ki, h balos menetjavító persely nincs készleten és nem is lehet tudni, h mikorra lesz. Esetles ismer vki olyan boltot, ahol ilyen termék kapható vagy foglalkoznak ilyesmi felújítással, BP-en és környékén?
#5665
Posted 2011. August 19. - 14:35

Sziasztok! Le kellett szerelnem a hajtómûvemet lánckerékcsere miatt. Ez egy 3.3as Firex, integrált tengelyes. Mikor a bal oldalról kivettem a két csavart, nem vettem észre, hogy kijött az alátét, ami a szûkítésnél van. Mindenesetre mikor a hajtókarleszedõvel nekimentem, az alatt a csavar alatt, amin a szerszám támaszkodik nem volt ott az alátét, ezért legyalulta a hajtókar belsejében lévõ bordák tetejének egy részét. Szóval a felfekvõ felületek eléggé lecsökkentek. Meg tudja nekem valaki azt mondani, hogy egy ilyen hajtókarnak a belseje kompatibilis-e valamilyen rendszerrel hogy ki tudjam cserélni? Az e-bayen találtam egy bal oldali hajtókart, amit isis-esnek írnak. Ezt fel tudom húzni az integrált tengelyre? Esetleg van valakinek egy ilyen hajtókarja elfekvõben?
Elõre is köszi a válaszokat!
Itt nekem valami nem tiszta , egy firexhez minek "hajtókarleszedõ", és a "2!" csavart sem igazán értem.
TUTORIAL SOLTAR BIELA TRUVATIV SRAM mp4 - YouTube
(Csak ilyen gagyi spanyolt találtam bocs!)
Az isis nem lesz jó neked- más a kapcsolódási felülete.
Talán van esély pót bal hajtókarra, de ha újat kell venned érdemes elgondokodni egy slx-en is az nem szokott lelezulni, de egy int. deore is hozza kb a firex szintjét jóval olcsóbban. (tapasztalat, mindegyik van)
#5666
Posted 2011. August 19. - 14:12

Nem, a precessziós hatás pont ellentétes, lásd részletesebben pl.: Left Hand Threads on Bicycles by Jobst BrandtSziasztok! Azt szeretném megtudni, hogy tulajdonképpen miért jó, hogy a hajtás-oldalon a monoblokkot balos menettel csavarjuk be? Józan paraszti ésszel éppen fordítva gondolná az ember, ui. a balos menet esetén - a tengely forgásától - potenciálisan kilazulhat a monoblokk (vagy a nemtommilyencsésze)...
#5667
Posted 2011. August 19. - 12:16

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#5668
Posted 2011. August 19. - 12:15

#5669
Posted 2011. August 18. - 23:38

Elõre is köszi a válaszokat!
#5670
Posted 2011. August 18. - 23:08

#5671
Posted 2011. August 18. - 23:04

Ezt kifejtenéd egy kicsit? Arra gondolsz, hogy a hézagolót (spacer) jobb oldal helyett balra rakod? Valamelyik integráltban kettõ db. 2.5 mm hézagoló van, így 50 mm helyett 47.5 lesz a láncvonal..
Igen, erre gondoltam. Nekem jobboldalt 5 [mm] van. Azaz akkora távolságon belül oda rakom ahová akarom, csak esztergáltatni vagy venni kell távtartókat. Én ezt singlespeednél alkalmazom, de váltósnál is lehet értelme, ha a többi alkatrész engedi, mittomén váltó beleér a gumiba vagy ilyesmi interferencia.
#5672
Posted 2011. August 18. - 22:27

Amit egyébként simán lehet csökkenteni egy kis sufnituninggal 68-as csapágyháznál
Ezt kifejtenéd egy kicsit? Arra gondolsz, hogy a hézagolót (spacer) jobb oldal helyett balra rakod? Valamelyik integráltban kettõ db. 2.5 mm hézagoló van, így 50 mm helyett 47.5 lesz a láncvonal..
#5673
Posted 2011. August 18. - 21:17

az octalinkes karoknál meg van határozva, hogy melyik monoblokkot kell megvenned. ami lehet, hogy egyáltalán nem olyan, mint ami eddig benne volt.Sziasztok!
Nyakig olajosan, végsõ elkeseredésemben fordulok hozzátok. A régi négyszögtengelyes(Deore LX FC-M569 170mm, BB-UN 51 csapágyház: 68mm tengelyhossz: 108mm) hajtómûvemet szeretném kicserélni octalinkesre. Le is mértem szépen a meglévõt, megvettem a középrészt(BB-ES25) és a hajtómûvet(FC-M571). Valamit elnéztem a mérésnél, így a középrész tengelyhossza 118mm, amit vettem. Ez eddig egy dolog, a baj az, hogy nem találok octalinkes középrészben 108mm-es tengelyhosszt. A legkisebb 113mm, Shimano 105-ösnél láttam még 109mm-est, valami 8e Ft-ért (nemtom az jó-e amúgy, országúti cucc).
Mi megoldás? Ha jól tudom, akkor a megfelelõ láncvonalhoz ugyanazt a tengelyhosszt kellene megtartsam. De olyan nincs octalinkesben.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#5674
Posted 2011. August 18. - 21:12

Remélem így jó lesz. Köszi a tanácsokat!
#5675
Posted 2011. August 18. - 19:39

Az normális, hogy MX-30 szabadonfutó kifejezetten hangos tekerés közben?
Milyen hang jön belõle?
#5676
Posted 2011. August 18. - 18:55

#5677
Posted 2011. August 17. - 23:47

Ebbõl ekkora kellett, abból meg amakkora. Shimanonál divat az 50-es láncvonal (ami mondjuk elég nagy), ezt a táblázat szerint ha jól látom 118-as monoval adja ki. Ez különben az integráltak láncvonala is. (Amit egyébként simán lehet csökkenteni egy kis sufnituninggal 68-as csapágyháznál)
Az igaz, hogy részint a váz határozza meg, hogy mekkora a minimum, amivel elmegy. De most nem fixi építésrõl van szó, hogy a láncvonallal játsz. Vagy 113-asat vagy 118-asat teszel bele ennyi.
#5678
Posted 2011. August 17. - 23:43

Idõközben találtam egy ilyet: http://ebike.hu/down...6d4231a30d.pdf/
Itt kétfélét is ajánl, kétféle láncvonalhoz. (???)
Ami viszont nem stimmel, az az M569-hez ajánlott tengelyhossz, nekem 108mm-es van, ez meg 110 és 113mm-t ajánl. (nagyon valószínû, hogy amit most kiszedtem, az gyárilag volt benne)
108as és a 110mm-es is ugyanazt a láncvonalat adja.
De igen. +-1mm viszont semmi nem számít ebbõl a szempontból.Nem értem. A láncvonal szerepe nem a pontos váltásban van? Illetve hogy ne dobja le, meg hogy finoman járjon a lánc a szélsõ fokozatokban is.
A tengelyhosszon és a hajtómûvön túl a vázkialakítás, illetve a vázcsõ mérete is befolyásolja.
Valamit nagyon nem értesz. A láncvonal a lánckerekek a váz középsõ síkjától mért távolságainak átlaga.
Van kint a magazin részen errõl egy régi cikk, ami szemléletesen elmagyarázza, hogy mi a láncvonal.
A sebesség mindent megold.
#5679
Posted 2011. August 17. - 23:23

A tengelyhosszon és a hajtómûvön túl a vázkialakítás, illetve a vázcsõ mérete is befolyásolja.
#5680
Posted 2011. August 17. - 22:59

Itt kétfélét is ajánl, kétféle láncvonalhoz. (???)
Ami viszont nem stimmel, az az M569-hez ajánlott tengelyhossz, nekem 108mm-es van, ez meg 110 és 113mm-t ajánl. (nagyon valószínû, hogy amit most kiszedtem, az gyárilag volt benne)