Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5681
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!

Nyakig olajosan, végsõ elkeseredésemben fordulok hozzátok. A régi négyszögtengelyes(Deore LX FC-M569 170mm, BB-UN 51 csapágyház: 68mm tengelyhossz: 108mm) hajtómûvemet szeretném kicserélni octalinkesre. Le is mértem szépen a meglévõt, megvettem a középrészt(BB-ES25) és a hajtómûvet(FC-M571). Valamit elnéztem a mérésnél, így a középrész tengelyhossza 118mm, amit vettem. Ez eddig egy dolog, a baj az, hogy nem találok octalinkes középrészben 108mm-es tengelyhosszt. A legkisebb 113mm, Shimano 105-ösnél láttam még 109mm-est, valami 8e Ft-ért (nemtom az jó-e amúgy, országúti cucc).

Mi megoldás? Ha jól tudom, akkor a megfelelõ láncvonalhoz ugyanazt a tengelyhosszt kellene megtartsam. De olyan nincs octalinkesben.


Nem így van. A tengelyhosszt a hajtómû határozza meg. Ahhoz van egy ajánlott méret és olyat kell venni. Ha pedig a láncvonallal akarsz trükközni akkor neked kell kiszámolni, hogy mekkora kell.


A sebesség mindent megold.

 


#5682
scarbantia

scarbantia

    vendég

  • fórumtag
  • 80 hozzászólás
Sziasztok!

Nyakig olajosan, végsõ elkeseredésemben fordulok hozzátok. A régi négyszögtengelyes(Deore LX FC-M569 170mm, BB-UN 51 csapágyház: 68mm tengelyhossz: 108mm) hajtómûvemet szeretném kicserélni octalinkesre. Le is mértem szépen a meglévõt, megvettem a középrészt(BB-ES25) és a hajtómûvet(FC-M571). Valamit elnéztem a mérésnél, így a középrész tengelyhossza 118mm, amit vettem. Ez eddig egy dolog, a baj az, hogy nem találok octalinkes középrészben 108mm-es tengelyhosszt. A legkisebb 113mm, Shimano 105-ösnél láttam még 109mm-est, valami 8e Ft-ért (nemtom az jó-e amúgy, országúti cucc).

Mi megoldás? Ha jól tudom, akkor a megfelelõ láncvonalhoz ugyanazt a tengelyhosszt kellene megtartsam. De olyan nincs octalinkesben.

#5683
gandros

gandros

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 305 hozzászólás
A középrészt nézd meg.
Nem tudom milyen szettet használsz de ha túl meg van húzva okozhat ilyen problémát.
Nálam volt ilyen gáz. S ez volt az oka.

#5684
vittore30

vittore30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.864 hozzászólás

Sziasztok!
Nekem egy rejtélyes számomra felderíthetetlen alkatrész hajtás közben hangot ad ki a bicóban, és nem találtam jobb
topicot hirtelen ahol segítséget kérhessek, ezért leírom ide.
Szóval a setup: Bighit 3 váz, saint hajtás/blokk, truva boxguide2 terelõ, x-pedo pedál, sram x9 váltás, sram lánc és fogaskeréksor, bike+ defense hátsóagy.
Tünet: Tekerés közben néha elkezd kattogni valami, aminek a hangját a vázból hallom, olyna mintha valami kis fém cuccal kocogtatnám a vázat, de mindíg a hajtókar ugyanazon állásában kattan. Amikor valamelyik oldal pontosan elõre néz. Ilyenkor elkezd fordulatonként szimetrikusan 1-et 1-et kattogni, majd kilómétereken át megse mukkan, aztán megint kattog 3-4 tekerésnyit, és megint elhallgat.
Megpróbáltam szisztematikusan alkatrészcserékkel orvosolni a problémát. Hátsó agyból nincs tarcsi,viszon elsõ tulajtól vettem ismerõstõl aki alig használta szóval nem lehet h az agy halt meg, szétvolt szedve kipucolva többszöris, semmiféle kül vay belsérelmi nyom és kopás nincs rajta, a rugó is szépen a helyükrefeszíti a kalapácsokat. Szóval a hátsóagy többszörös tisztítása és összeszerelése nem hozott változást. Mivel tekerés közbe kattog, kicseréltem az integrált hajtáscsapágyakat egy FSA-ra, amivel szintén ugyanúgy kattogott, szóval ez sem volt megoldás, visszatettem a saintet. Aztán arra gondoltam hátha az elsõ lánctányérom túl régi és kopott már és néha a lánc nem a helyére ugrik rajta vagy vmi szóval aztis lecseréltem egy ugyanannyi fogas csak kevésbé használtra, a kattogás ígyis jelentkezett. A pedál nem lehet szerintem, mert akkor mind2-nek kellene ugyanott kattanni azaz 1szerre teljesen szimmetrikusan elromlania amit kizártnak tartok. A terelõ jól van beállítva, semmi alkatrész nem ér bele a másikba se a vázba, de kezdem feladni mert nincs több ötletem h mi adja ki a rohadt hangot.
Ráadásul mivel teljesen random és van h 10kilóméteren át nemcsunálja, majd 5percen átfolyamatosan kattog, még csak megmutatni sem tudom egy szervízbe hogy tessék ez a baja.
Kérem akinek van hasznos ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban, segítsen nekem!
Elõre is köszönöm


azt hiszem volt vmi hasonló élményem, igaz országútival, ott az okozta a problémát hogy - már nem emlékszem miért - feltettem egy másik váltót. vagy a váltóban volt vmi hiba, vagy a bekötéskor vmi rossz kanyar lehetett a bowdenekkel, de miután visszatettem az eredetit újra csend lett. ugyanez a rendszertelen kattogás, csak jobboldali hajtáskor és én is agy vagy középrész problémára gondoltam elõször

#5685
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok!
Nekem egy rejtélyes számomra felderíthetetlen alkatrész hajtás közben hangot ad ki a bicóban, és nem találtam jobb
topicot hirtelen ahol segítséget kérhessek, ezért leírom ide.
Szóval a setup: Bighit 3 váz, saint hajtás/blokk, truva boxguide2 terelõ, x-pedo pedál, sram x9 váltás, sram lánc és fogaskeréksor, bike+ defense hátsóagy.
Tünet: Tekerés közben néha elkezd kattogni valami, aminek a hangját a vázból hallom, olyna mintha valami kis fém cuccal kocogtatnám a vázat, de mindíg a hajtókar ugyanazon állásában kattan. Amikor valamelyik oldal pontosan elõre néz. Ilyenkor elkezd fordulatonként szimetrikusan 1-et 1-et kattogni, majd kilómétereken át megse mukkan, aztán megint kattog 3-4 tekerésnyit, és megint elhallgat.
Megpróbáltam szisztematikusan alkatrészcserékkel orvosolni a problémát. Hátsó agyból nincs tarcsi,viszon elsõ tulajtól vettem ismerõstõl aki alig használta szóval nem lehet h az agy halt meg, szétvolt szedve kipucolva többszöris, semmiféle kül vay belsérelmi nyom és kopás nincs rajta, a rugó is szépen a helyükrefeszíti a kalapácsokat. Szóval a hátsóagy többszörös tisztítása és összeszerelése nem hozott változást. Mivel tekerés közbe kattog, kicseréltem az integrált hajtáscsapágyakat egy FSA-ra, amivel szintén ugyanúgy kattogott, szóval ez sem volt megoldás, visszatettem a saintet. Aztán arra gondoltam hátha az elsõ lánctányérom túl régi és kopott már és néha a lánc nem a helyére ugrik rajta vagy vmi szóval aztis lecseréltem egy ugyanannyi fogas csak kevésbé használtra, a kattogás ígyis jelentkezett. A pedál nem lehet szerintem, mert akkor mind2-nek kellene ugyanott kattanni azaz 1szerre teljesen szimmetrikusan elromlania amit kizártnak tartok. A terelõ jól van beállítva, semmi alkatrész nem ér bele a másikba se a vázba, de kezdem feladni mert nincs több ötletem h mi adja ki a rohadt hangot.
Ráadásul mivel teljesen random és van h 10kilóméteren át nemcsunálja, majd 5percen átfolyamatosan kattog, még csak megmutatni sem tudom egy szervízbe hogy tessék ez a baja.
Kérem akinek van hasznos ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban, segítsen nekem!
Elõre is köszönöm


Kattogásról már tilos ebben a topicban beszélni, mert annyiszor ki lett tárgyalva a kérdés. :)
Egyébként meg, nyeregcsõ, forgáspontok, kormánycsapágy.


A sebesség mindent megold.

 


#5686
JaniKirály

JaniKirály

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 250 hozzászólás
Sziasztok!
Nekem egy rejtélyes számomra felderíthetetlen alkatrész hajtás közben hangot ad ki a bicóban, és nem találtam jobb
topicot hirtelen ahol segítséget kérhessek, ezért leírom ide.
Szóval a setup: Bighit 3 váz, saint hajtás/blokk, truva boxguide2 terelõ, x-pedo pedál, sram x9 váltás, sram lánc és fogaskeréksor, bike+ defense hátsóagy.
Tünet: Tekerés közben néha elkezd kattogni valami, aminek a hangját a vázból hallom, olyna mintha valami kis fém cuccal kocogtatnám a vázat, de mindíg a hajtókar ugyanazon állásában kattan. Amikor valamelyik oldal pontosan elõre néz. Ilyenkor elkezd fordulatonként szimetrikusan 1-et 1-et kattogni, majd kilómétereken át megse mukkan, aztán megint kattog 3-4 tekerésnyit, és megint elhallgat.
Megpróbáltam szisztematikusan alkatrészcserékkel orvosolni a problémát. Hátsó agyból nincs tarcsi,viszon elsõ tulajtól vettem ismerõstõl aki alig használta szóval nem lehet h az agy halt meg, szétvolt szedve kipucolva többszöris, semmiféle kül vay belsérelmi nyom és kopás nincs rajta, a rugó is szépen a helyükrefeszíti a kalapácsokat. Szóval a hátsóagy többszörös tisztítása és összeszerelése nem hozott változást. Mivel tekerés közbe kattog, kicseréltem az integrált hajtáscsapágyakat egy FSA-ra, amivel szintén ugyanúgy kattogott, szóval ez sem volt megoldás, visszatettem a saintet. Aztán arra gondoltam hátha az elsõ lánctányérom túl régi és kopott már és néha a lánc nem a helyére ugrik rajta vagy vmi szóval aztis lecseréltem egy ugyanannyi fogas csak kevésbé használtra, a kattogás ígyis jelentkezett. A pedál nem lehet szerintem, mert akkor mind2-nek kellene ugyanott kattanni azaz 1szerre teljesen szimmetrikusan elromlania amit kizártnak tartok. A terelõ jól van beállítva, semmi alkatrész nem ér bele a másikba se a vázba, de kezdem feladni mert nincs több ötletem h mi adja ki a rohadt hangot.
Ráadásul mivel teljesen random és van h 10kilóméteren át nemcsunálja, majd 5percen átfolyamatosan kattog, még csak megmutatni sem tudom egy szervízbe hogy tessék ez a baja.
Kérem akinek van hasznos ötlete vagy tapasztalata ezzel kapcsolatban, segítsen nekem!
Elõre is köszönöm
Jani

#5687
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Park Tool Co. » ParkTool Blog » Cassette and Freewheel Removal

#5688
imi72

imi72

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.541 hozzászólás
  • Locationa Pilis
Pedig ebbe ugyanúgy bordás leszedõ megy, csak nem az, amivel a 8-9-es sort szeded le, hanem kisebb (a bordák száma ugyanannyi, de alacsonyabbak).
Ha a lock ringet csavaroznád le, akkor szerintem csak a fogaskerekeket tudod eltávolítani, a racsni fent marad az agyon.

Trance
"Attól még, hogy egyesek szerint kevés idõnk van hátra, nem kéne szét....ni mindent magunk körül, lásd szemetelés, erdõirtások, és a tévé maci megszüntetése..."


#5689
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Hali!
Ilyen Shimano Hyperglide Freewheel
7 sebességes Shimano fogsort hogyan (mivel) lehet leszedni? A csapágynál kéne belõni a kónuszt, de nem tudom leimádkozni a sort. A rendes bordás leszedõmet nem tudom rátenni a tengely miatt, olyan szerszámot meg még neten sem találtam, ami a "sprocket lock ringre" illeszkedne

#5690
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

ilyen nekem is volt, szerencsére kinõttem :)


Én is. :-)

daniel.jozsef:

Ahhoz még két lánnyal többet kéne futtatnom, hogy Campára is fussa...
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5691
daniel.jozsef

daniel.jozsef

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 348 hozzászólás
Csakis a Campa adja az igazi bötót.

#5692
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás

A korabeli Octalink lehetett volna az alternatíva, de akkor éppen a "Windows helyett Linux, Shimano helyett bármi más" korszakomat éltem,

ilyen nekem is volt, szerencsére kinõttem :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5693
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás
Most olyan 48mm-nek mértem, tehát a rövidebb monoval lemenne 45,5-re. A kistányér most van 40-en, tehát úgy már lemenne az általad mondott határ alá.
De itt a nyeregvázcsõ átmérõje is kisebb, mint a buci aluvázakon, a bilincs is kisebb, talán beljebb tud menni az elsõ váltó... (Ami amúgy egy STX-RC, ez volt anno az "osztályidegen", de Sram átdobót talán nem is árultak nálunk akkor...)

Mondjuk az necc llenne, hogy beszerzem a monot tizensokezer forintokért, aztán kiderül, hogy nem mûködik a dolog... Tétezzem alá a lánckerekeket 2,5mm-nyit a próba kedvéért?
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5694
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi, de attól tartok,hogy onnan, ahol te vagy, drágább lenne a leves,mint a hús...
Azért jó tudni, hogy Acorban is van ilyen.

MJani:

Igen, ez is megkotyogósodott meglepõen kevés használat után, pedig visel mindenféle "Extreme" epikus jelzõt... (FSA.) Igaz, kéz alatt vettem, állítólag használatlan volt, csak a srácnak nem volt jó a 73-as csapágyházhoz, aztán ki tudja...
Amikor ennek a bringának az elsõ inkarnációját építettem (2002 - 2003 körül), akkor még az Isis volt a menõ. Nem nagyon volt még Howitzer, sem integrált. A korabeli Octalink lehetett volna az alternatíva, de akkor éppen a "Windows helyett Linux, Shimano helyett bármi más" korszakomat éltem, nomeg ilyesmi jött elõször szembe a Piactéren jónak vélt áron.

Közben megvettem a váltókarokat "bótba'" (3*8-as Alivio), össze is raktam, úgyhogy most megint használható a Pyxis, a középcsapággyal meg majdcsak lesz valahogy... (Az elsõ váltó bowdenjére ráhagytam annyit,hogy beljebb tudjon menni, ha kell. )


Errõl jut eszembe. Milyen láncvonalad lenne elöl a 108as monoblokkal? Mert múltkor nézegettem a 47,5mm-hez tervezett elsõváltókat és azok ~39mm-nél beljebb helyezkedõ kistányért nem tudnak kezelni.


A sebesség mindent megold.

 


#5695
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

tudok ilyet [akciosan ;) ] ha esetleg szoba johet.


Köszi, de attól tartok,hogy onnan, ahol te vagy, drágább lenne a leves,mint a hús...
Azért jó tudni, hogy Acorban is van ilyen.

MJani:

Igen, ez is megkotyogósodott meglepõen kevés használat után, pedig visel mindenféle "Extreme" epikus jelzõt... (FSA.) Igaz, kéz alatt vettem, állítólag használatlan volt, csak a srácnak nem volt jó a 73-as csapágyházhoz, aztán ki tudja...
Amikor ennek a bringának az elsõ inkarnációját építettem (2002 - 2003 körül), akkor még az Isis volt a menõ. Nem nagyon volt még Howitzer, sem integrált. A korabeli Octalink lehetett volna az alternatíva, de akkor éppen a "Windows helyett Linux, Shimano helyett bármi más" korszakomat éltem, nomeg ilyesmi jött elõször szembe a Piactéren jónak vélt áron.

Közben megvettem a váltókarokat "bótba'" (3*8-as Alivio), össze is raktam, úgyhogy most megint használható a Pyxis, a középcsapággyal meg majdcsak lesz valahogy... (Az elsõ váltó bowdenjére ráhagytam annyit,hogy beljebb tudjon menni, ha kell. )
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#5696
Hans Gruber

Hans Gruber

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Oké, köszi!

#5697
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Igen, igen.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#5698
Hans Gruber

Hans Gruber

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Köszönöm a választ! Megnéztem, 6 fogaskerék van hátul.
Ez a lánc jó hozzá?: SHIMANO LÁNC - Bringa Butik Webáruház
Ezzel a láncbontóval szét tudom szedni, és összeilleszteni?: XLC TO-S25 LÁNCBONTÓ EZÜST - Bringa Butik Webáruház

#5699
Gardner03

Gardner03

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 260 hozzászólás

XTR/DA szintûbõl háromféle van, SMBB9141A SMBB9141B és SMBB9142A ahol A a monti verzió B az országúti és a 41 meg a 42 a külsõ átmérõ mm-ben. de hogy a benne levõ csapágy milyen, azt nem tudom fejbõl, jó eséllyel amugy ugyanaz a nem szabvány mint a többi SMBB csapágyban.


Köszi Rob!

#5700
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszi szépen. Ezek szerint létezik, már csak be kell szerezni... Tényleg nem óccsó, de szerinted is megéri a fentebb említett elõnyöket, ugye?
(Le mertem volna fogadni, hogy te fogsz elõször válaszolni.)

Maggi: Egyrészt akkor mit csinálok a keveset használt Isis hajtómûvemmel? Másrészt meg az integráltak láncvonala általában 50mm, a sor közepe meg úgy 46 mm körül van. Pont azt a problémát hozná be, amit ki szeretnék küszöbölni, ha már egyszer a vázam lehetõvé teszi...
Ami óvatossá tesz, hogy a linkelt webshopban pl. a váltókarok jó drágák, drágábbak, mint simán boltban, és jóval drágábbak, mint más webshopban. Ilyen monot máshol nem láttam, tehát nem tudom összehasonlítani, de...


Az elõnyök jelentõsek. Én is q-faktor és láncvonal mániás vagyok. De kicsit elrettentõ az ár, én 10eft alatt szereztem be a kis q-faktorú jó láncvonalú hajtómûvemet monoblokkal együtt, mondjuk az enyém négyszögtengelyes. Nem rajongok annyira az isis-ért, mert nem túl hosszú életûek az isis-es monoblokkok, a tartósak meg aranyáron vannak. Persze ha tudsz szerezni olcsón 108mm-est (nem sokkal drágábban, mint 113ast) akkor azt a plusz pár ezer forintot bõven megéri.


A sebesség mindent megold.