Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#5641
Posted 2011. August 31. - 22:49

Esetleg valami alternatíva létezhet 2008-as FC-M770 9-sebességes XT hajtókarra, ahol nem kell semmit reszelni meg fúrni-faragni, de könnyen beszerezhetõ? Nem zavar, ha nem a fancy karbon-acél, csak valami szimpla ócó acél, csak én ehhez egyáltalán nem értek, sajnos... :-/
#5642
Posted 2011. August 31. - 16:55

#5643
Posted 2011. August 31. - 16:43

Ha jól tudom a 960-as szériával ugyanez a helyzet és a hozzá való tányérok arany árban vannak.Mit kell reszelgetni, ha az újabb tányért veszi hozzá az ember?
A 960asnak más a lyukköre, azzal az a gond, azt reszelni nem olyan egyszerû, van vele munka bõven és nagyon pontosnak kell lenni. (balu75-öt érdemes errõl kérdezni, õ alakított át ilyen hajtómûveket, mondjuk neki volt "gépparkja" hozzá). Az xt-nél megegyezik a lyukkör, csak a peremekbe kell belereszelni, amiknek egyébként sincs hatalmas szerepe.
A sebesség mindent megold.
#5644
Posted 2011. August 31. - 16:31

Nem lesz jó rá a kompozit/acél. Ha minden igaz csak az akkori lx és xt jó hozzá, de egy reszelõ mindent megold
.
Ha jól tudom a 960-as szériával ugyanez a helyzet és a hozzá való tányérok arany árban vannak.Mit kell reszelgetni, ha az újabb tányért veszi hozzá az ember?
#5645
Posted 2011. August 31. - 16:19

'04 Shimano Fcm 760 hajtómûhöz keresek középtányért. Egyik kérdésem az lenne, hogy a mûanyag/acél kombinációjú verzió passzolni fog e rá, a másik, hogy ha olcsóbb acélt szeretnék rátenni, akkor abból melyik lesz jó? Deore-t próbáltam, az nem passzol. Köszi!
Nem lesz jó rá a kompozit/acél. Ha minden igaz csak az akkori lx és xt jó hozzá, de egy reszelõ mindent megold

A sebesség mindent megold.
#5646
Posted 2011. August 31. - 16:06

#5647
Posted 2011. August 26. - 22:54

ha 68mm-es a váz és nincs semmi bizbasz (terelõ, váltó) a mono alatt akkor hajtás oldalra 5mm hézagolás, balra 2,5mm.
ha 73mm-es akkor balra semmi, jobbra hajtás alá 2,5mm
angol leírás: http://bike.shimano....nstallation.pdf
#5648
Posted 2011. August 26. - 22:46

Na nem hagyott nyugodni a dolog, lementem és gyorsan rendberaktam a dolgot.
Az elképzelésem az volt, hogy a lánctányér alá teszem az 1,8-as hézagolót, a 0,7-est a másik oldali csapágy alá, de ott bukott a rendszer, hogy a Meridám 73mm-es, és a most hajtómûcserét szenvedett Kellysem csak 68mm-es..
így nem variáltam, a lánctányér alá tettem 2,5-ost és a másik oldalra a maradék 2,5+1,8+0,7-es hézagolókat.. Az elsõ válton finom állítás kell majd igy is, kijebb került a fogaskerék mint eredetileg volt. ha a linkelt Shimano HowTo szerint a fogas alá tettem volna 2x2,5mm-ert akkor teljesen elmászik a hajtásom az eredeti helyérõl...
#5649
Posted 2011. August 26. - 21:37

#5650
Posted 2011. August 26. - 21:17

Amúgy ez egy FC-M543 Shimano Trekking hajtómû és valóban ez a 4db 3 fajta hézagoló van hozzá.
Még nézem a doksit, nem állítom, hogy teljesen tiszta, hogy a "normal type" illetve "chain case specification" -on Bellül a "band type" és "Bracket Type" pontosan mit takar

Akkor ezzel nem nyúlok nagyon mellé ugye?
És mégegyszer köszönöm!!!
#5651
Posted 2011. August 26. - 21:02

Érdekes. A 770-es xt karomnál még 3 2,5 mm-es spacer volt.
#5652
Posted 2011. August 26. - 20:55

Üdv!
Egy olyan problémám lenne, h a bal hajtókarban tönkrement a pedál menete, mivel nem találtunk megfelelõ octalinkes kart, így a menet felújításába kezdtünk. Sajnos csak késõbb derült ki, h balos menetjavító persely nincs készleten és nem is lehet tudni, h mikorra lesz. Esetles ismer vki olyan boltot, ahol ilyen termék kapható vagy foglalkoznak ilyesmi felújítással, BP-en és környékén?
Láncreakció, Dunaharaszti és Taksony határán.
#5653
Posted 2011. August 26. - 20:39

A sebesség mindent megold.
#5654
Posted 2011. August 26. - 20:33

#5655
Posted 2011. August 26. - 20:25

Általában 3 db van, nem 4. Ha 68 mm-es a monoblokkház, akkor a jobb oldalra kell 2, balra 1. Ha 73 mm-es, akkor csak jobbra kell 1.
Ha 4db akkor 2db 2,5mm, 1db 0,7mm, 1db 1,8mm.
A sebesség mindent megold.
#5656
Posted 2011. August 26. - 20:16

Sziasztok!
Banális és dilettáns kérdéssel zaklatnálak titeket...
Integrált csapágyak beszerelésekor a hézagolok (4-db van gyárilag..) mindegyiket be kéne tenni a jobb és bal csapágy két oldalán szétosztva, vagy nem gáz, ha csak 2-t használok fel? Kb 1-1,5mm a 2db együtt amit nem raktam aztán alá... A felszerelés után bizonytalanodtam el egy hangyányit, hogy a lánctányér alá amelyik kellett az betettem, a maradék 3-at meg lehet a másik oldali csapágy alá mindet fel kellet volna tenni?
nekem így is jónak tûnt, de szeretném tudni a tutit
Elõre is köszönet!
Általában 3 db van, nem 4. Ha 68 mm-es a monoblokkház, akkor a jobb oldalra kell 2, balra 1. Ha 73 mm-es, akkor csak jobbra kell 1.
#5657
Posted 2011. August 26. - 19:47

Banális és dilettáns kérdéssel zaklatnálak titeket...
Integrált csapágyak beszerelésekor a hézagolok (4-db van gyárilag..) mindegyiket be kéne tenni a jobb és bal csapágy két oldalán szétosztva, vagy nem gáz, ha csak 2-t használok fel? Kb 1-1,5mm a 2db együtt amit nem raktam aztán alá... A felszerelés után bizonytalanodtam el egy hangyányit, hogy a lánctányér alá amelyik kellett az betettem, a maradék 3-at meg lehet a másik oldali csapágy alá mindet fel kellet volna tenni?
nekem így is jónak tûnt, de szeretném tudni a tutit

Elõre is köszönet!
#5658
Posted 2011. August 25. - 18:41

Olyankor mi a teendõ,ha a jóképességû bele menetrögzítõzte a pedált a hajtómûbe?
Plusz erõkar, pl vascsõ, bármi, biztos kéz egyetlen határozott mozdulat. Ha rögzitõ kijön, haragacs már necces...
Gyógyser izgalomra, es az elkövetõ legközelebbi hozzátartozójának sûrû emlegetése!
#5659
Posted 2011. August 25. - 18:28

#5660
Posted 2011. August 25. - 13:52

Ezzel leírtam a megoldást is. Eltüntetni nem, de csökkenteni lehet, hogy szereléskor odafigyelsz melyik cucc (lánctányér, racsni) hogyan üt, aztán próbálkozni különféle konfigurációkkal.
Úgy is lehet simán eredményt elérni, hogy mittomén a racsnit ugyanabban a helyzetben hagyod, a hajtómûvön meg fordítasz mondjuk 90 fokot, és így rakod vissza a láncot. Aztán ezt lehet próbálgatni.