Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#5601
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

... az igazi terep teszt majd remélem ma.


Megvolt ez is, tökéletesen mûködik. Igaz, úgy süvített a szél, hogy nem is hallottam volna a gyanús zajokat :)
A 24-32-42-es kiosztás határozottan használhatóbbnak tûnik, mint a korábbi 22-32-44.
Failure is always an option.

#5602
laciklon

laciklon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 969 hozzászólás

Sziasztok!

Olyan ügyben várom a tanácsokat, hogy amikor a legnagyobb tányéron van elõl a lánc hátul pedig a 4.ben, akkor visszafelé tekerem a hajtókart és a lánc leugrik az 5. vagy 6. fokozatba. Csak ebben a pozícióban jön elõ a probléma és csak akkor amikor visszafelé tekerem a hajtókart.
A váltásoknál amúgy semmi gond eddig...kopp..kopp.
A hajtõmûvem egy Shimano FC-M542 (szérián kívüli), a hátsó sor egy Sram PG-950 (9s), a lánc Sram PC-951, a váltókarok és a váltók pedig Sram X.7-esek.
Azt kell tudni még, hogy ez egy épített bringa, vadonatúj alkatrészekkel. Most jött elõ ez a probléma 100 km-t használtam eddig. A váz csapágyháza 73 mm széles egy 2,5 mm-es hézagolót raktam be, így jött ki a hajtómûre elõírt 50 mm-es láncvonal, viszont a hátsó láncvonal 47,5 mm. Ha kiszedem a hézagoló gyûrût a hajtõmûnél akkor megoldódhat a probléma?
Válaszotokat elõre is köszönöm!

Csak elõre hajtsd! :) Elõre hajtásnál a feszítõ görgõ a megfelelõ pozícióban, a lánckerék alatt tartja a láncot. Hátra tekeréskor a hajtómû felõl a ferde láncvonal ki akar egyenesedni és ezért ugrik a másik fokozatra! " Szerintem "
Élj a mának! Nem baj ha a pokolra jutsz, mert ott egy csomó haverral fogsz találkozni......

http://laciklon.fotoalbum.hu/index

#5603
tmilan

tmilan

    vendég

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás
Sziasztok!

Olyan ügyben várom a tanácsokat, hogy amikor a legnagyobb tányéron van elõl a lánc hátul pedig a 4.ben, akkor visszafelé tekerem a hajtókart és a lánc leugrik az 5. vagy 6. fokozatba. Csak ebben a pozícióban jön elõ a probléma és csak akkor amikor visszafelé tekerem a hajtókart.
A váltásoknál amúgy semmi gond eddig...kopp..kopp.
A hajtõmûvem egy Shimano FC-M542 (szérián kívüli), a hátsó sor egy Sram PG-950 (9s), a lánc Sram PC-951, a váltókarok és a váltók pedig Sram X.7-esek.
Azt kell tudni még, hogy ez egy épített bringa, vadonatúj alkatrészekkel. Most jött elõ ez a probléma 100 km-t használtam eddig. A váz csapágyháza 73 mm széles egy 2,5 mm-es hézagolót raktam be, így jött ki a hajtómûre elõírt 50 mm-es láncvonal, viszont a hátsó láncvonal 47,5 mm. Ha kiszedem a hézagoló gyûrût a hajtõmûnél akkor megoldódhat a probléma?
Válaszotokat elõre is köszönöm!

#5604
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem egyszer a váltópapucs volt lelazulva, utána meg a pedálok meneteinek tisztítása és zsírzása után szûnt meg a recsegés. Elõtte a közepét 3x szedtem ki.


Ez jó ötlet, pedálokat megnézem még, nagyon köszi!

#5605
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Ugyanezzel szenvedek. Hajtómû ki, szétkaptam, megtisztítottam, újrazsíroztam (Motorex zsír), továbbra is recseg. Átnézem majd nagyon alaposan; bízom benne, nem találok repedést!


Nekem egyszer a váltópapucs volt lelazulva, utána meg a pedálok meneteinek tisztítása és zsírzása után szûnt meg a recsegés. Elõtte a közepét 3x szedtem ki.

#5606
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.140 hozzászólás

Tudja valaki, hogy a Shimano 10-es Dynasys hajtómûvei mennyire nem kompatibilisek a 9-es rendszerrel? A rajz szerint mindene ugyanaz, mint a 9-esnek, csak a 3 lánctányér nem. Gondolom esetleg keskenyebbek, de ha ugyanolyan távol vannak egymástól, akkor mûködnie kell.
...csak mert nagyon olcsón van FC-M552 néhol.


A 10 sebességes hajtómûvek csak 10 sebességes lánccal használhatók?
8-as lánchoz keresek hajtást! A 9es hajtómûvekkel mûködik? Elõre is köszi.


Oúton használok 10es Sram Apex hajtómûvet 9es Tiagra rendszerrel, 9es Sram lánccal, gond nélkül. Esélyes, hogy montinál sem lesz gond.


Tegnap összeraktam a következõ rendszert:
- FC-M552 hajtómû (24-32-42, Dynasys 10 sebességes, legolcsóbb szérián kívüli)
- KMC X9 lánc
- 9-es SLX sor
Minden vadi új.

Csak egy órás városban tekerés volt, az igazi terep teszt majd remélem ma. Eddigi tapasztalat: Az elsõ váltó beállítása után tökéletesen vált minden irányban. Keresztbeváltásoknál kicsit zajos, de szerintem ez nem a 9-es/10-es mix miatt van, hanem egyszerüen össze kell kopniuk. Egyetlen probléma, hogy ha elöl a középsõn van, hátul a kicsin, akkor terhelés alatt a nagytányér két, egymással szemben lévõ váltáskönnyítõ szegecsébe beledarál a lánc. Ha hátul eggyel nagyobb lánckeréken van, akkor már nem. Ha pont úgy jön ki, hogy a lánc belsõ szeme esik oda, akkor nincs ilyen gond, tehát 50%-ban darál :)
Amúgy jó. Lehet rakok valami vékony alátétet a nagytányér alá, akkor ez is megszünne. Vagy nem használom a 32/11-et, az egyébként sem annyira egészséges. :)
Failure is always an option.

#5607
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Ugyanezzel szenvedek. Hajtómû ki, szétkaptam, megtisztítottam, újrazsíroztam (Motorex zsír), továbbra is recseg. Átnézem majd nagyon alaposan; bízom benne, nem találok repedést!

#5608
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.029 hozzászólás
  • LocationKelenföld
Földimnek volt olyan, hasonló tünetekkel, hogy a középcsapágyház volt megrepedve. Mjaninak könnyen lehet, hogy igaza van.

#5609
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás

Vagy repedt valami a környéken. Esetleg sérült a menet és összeragad a zsír ellenére a két alu felület.


Hm. Mostanában hallok egyéb gyanús hangokat is. Lehet, hogy tényleg repedés lesz.

#5610
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Hát nekem garantáltan ettõl, mert takarítás után elmúlik.


Vagy repedt valami a környéken. Esetleg sérült a menet és összeragad a zsír ellenére a két alu felület.


A sebesség mindent megold.

 


#5611
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Hát nekem garantáltan ettõl, mert takarítás után elmúlik.

#5612
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
dehogynem, csak nem ettõl:)

Ezek szerint neked még sosem recsegett a bringád hajtás közben? :)



#5613
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Ezek szerint neked még sosem recsegett a bringád hajtás közben? :)

#5614
Big30

Big30

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 522 hozzászólás
Ezt nem igazán értem, ha koszolódik a menet az milyen problémát okoz neked?


[quote name='bloke']Mit csinálok rosszul? HT 2 csapágyat szinte heti rendszerességgel kell kiszednem és megpucolnom (országúti bringán), mert annyira elkoszolódik a menet.

#5615
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Akkora meneten pláne mivel alu én nem igazán javasolnám a menetrögzítõt.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#5616
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.821 hozzászólás
Mit csinálok rosszul? HT 2 csapágyat szinte heti rendszerességgel kell kiszednem és megpucolnom (országúti bringán), mert annyira elkoszolódik a menet. Az az érzésem, hogy gyorsan kimosódik a zsír, de mivel mostanában nem igazán mentem esõben, csak arra tudok gondolni, hogy a kuacsból kiszivárgó ital lehet a felelõs. Lehetséges? Zsír helyett próbálkozzak Loctite-tal?

#5617
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
olcsóbban kijössz, ha veszel egy 26-36-48-at vagy 28-38-48-at mintha nekiállsz lánctányérokat cserélgetni :)

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#5618
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.361 hozzászólás
Montin ki akarom cserélni a 44T nagytányért 48T-re. (2001-es 4szög Deore) Kérdésem, hogy a középtányér maradhat e a 32T, vagy az átdobó nem fogja tudni feltenni a láncot a nagytányérra? És akkor már adódik a következõ kérdés, a kistányér.Köszi.

#5619
ZsZs

ZsZs

    vendég

  • fórumtag
  • 61 hozzászólás
Ok, köszi! :)

#5620
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
leirnám, hogy mi a különbség (elméletben) de nincs értelme
vedd az olcsóbbat, a gyakorlat ezt mutatja.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.