Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#5581
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

A sebesség nem érdekes,a mászás aggaszt leginkább.Nem vagyok nagy mászógép,pont azért aggódom a kisebb tányér megszüntetése miatt.


Akkor miért nem 32t vagy 34et teszel elõre?


A sebesség mindent megold.

 


#5582
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Én is a pörgetõs fajta vagyok, és a nagyobb áttételt a térdeim sem szeretik. Én sík úton kizárólag 32-es tányért használok 11-28-as sorral, és 40 felett tudom tartani vele a tempót (persze csak hátszélben :) ), csúcsra még az 50 is összejön.

Én is gondolkoztam az egy tányéron, másztam a 32-essel, de rájöttem, hogy nagyon hiányozna a 22-es elsõ tányér, sokkal kényelmesebb vele mászni, mint a 32-essel és nem is lassabb nekem. Igaz, nekem 28 a legnagyobb fogszám hátul.

Nekem az lenne a fasza, ha deore szintre lemenne a kéttányéros megoldás, és akkor egy 22-34-es megoldás maga lenne a tökély :)


Két tányérral nekem 26-38 lenne elõl jelenlegi állás szerint

#5583
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

A sebesség nem érdekes,a mászás aggaszt leginkább.Nem vagyok nagy mászógép,pont azért aggódom a kisebb tányér megszüntetése miatt.


Én is a pörgetõs fajta vagyok, és a nagyobb áttételt a térdeim sem szeretik. Én sík úton kizárólag 32-es tányért használok 11-28-as sorral, és 40 felett tudom tartani vele a tempót (persze csak hátszélben :) ), csúcsra még az 50 is összejön.

Én is gondolkoztam az egy tányéron, másztam a 32-essel, de rájöttem, hogy nagyon hiányozna a 22-es elsõ tányér, sokkal kényelmesebb vele mászni, mint a 32-essel és nem is lassabb nekem. Igaz, nekem 28 a legnagyobb fogszám hátul.

Nekem az lenne a fasza, ha deore szintre lemenne a kéttányéros megoldás, és akkor egy 22-34-es megoldás maga lenne a tökély :)

#5584
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Igazából csak rajtad múlik. Nem tudom mennyire vagy erõs. Az hogy a sor vége 34 legyen kb ugyanannyit számít, mint a 38-ról 36-ra váltás. 36os tányérral én 50km/h is ki tudok tekerni, ami általában elég mindenhova itthon. Ami még fontos, a vázadtól férjen el a lánckerék középen, a legtöbb vázon elfér, de vannak kivételek.


A sebesség nem érdekes,a mászás aggaszt leginkább.Nem vagyok nagy mászógép,pont azért aggódom a kisebb tányér megszüntetése miatt.

#5585
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Esetleg lemehetnék 36 ra ha az használható kompromisszum.


Igazából csak rajtad múlik. Nem tudom mennyire vagy erõs. Az hogy a sor vége 34 legyen kb ugyanannyit számít, mint a 38-ról 36-ra váltás. 36os tányérral én 50km/h is ki tudok tekerni, ami általában elég mindenhova itthon. Ami még fontos, a vázadtól férjen el a lánckerék középen, a legtöbb vázon elfér, de vannak kivételek.


A sebesség mindent megold.

 


#5586
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Az már kicsit combosabb, de ha nem vagy az a pörgetõs fajta akkor mûködhet. Tavaly 44/32-t használtam a mereven, az is használható volt, de ahhoz kellett már erõ.

Esetleg lemehetnék 36 ra ha az használható kompromisszum.

#5587
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

38/32 lenne


Az már kicsit combosabb, de ha nem vagy az a pörgetõs fajta akkor mûködhet. Tavaly 44/32-t használtam a mereven, az is használható volt, de ahhoz kellett már erõ.


A sebesség mindent megold.

 


#5588
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Igen, de sok múlik az egyén képességein is. Egy 34/34 vagy 36/34, 10es rendszernél meg a 34/36 vagy 36/36 elég kicsi áttételek.


38/32 lenne

#5589
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Lehet vele azért mászókázni?Nem olyan helyre gondolok,ahol 22-n magzat van,mert ott gondolom nem.


Igen, de sok múlik az egyén képességein is. Egy 34/34 vagy 36/34, 10es rendszernél meg a 34/36 vagy 36/36 elég kicsi áttételek.


A sebesség mindent megold.

 


#5590
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Persze, 32, 34, 36-os (esetleg még 38) tányérok közül felrakod középre amelyikhez elég erõs vagy, veszel egy láncterelõt vagy pozíciónálod az elsõváltót és ennyi. Gyakorlatilag én is egytányért használok fullyval (kivéve a versenyeket).


Lehet vele azért mászókázni?Nem olyan helyre gondolok,ahol 22-n magzat van,mert ott gondolom nem.

#5591
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Létezhet olyan 1tányéros megoldás ami azért használható fully montin?Nem DH,12cm út.


Persze, 32, 34, 36-os (esetleg még 38) tányérok közül felrakod középre amelyikhez elég erõs vagy, veszel egy láncterelõt vagy pozíciónálod az elsõváltót és ennyi. Gyakorlatilag én is egytányért használok fullyval (kivéve a versenyeket).


A sebesség mindent megold.

 


#5592
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts
Létezhet olyan 1tányéros megoldás ami azért használható fully montin?Nem DH,12cm út.

#5593
Kobike

Kobike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,140 posts

Ezt kifejtenétek 2-3 tõmondatban ?


Jani itt ír róla nem annyira tõmondatokban, de érdemes elolvasni.
Az én tapasztalatom az, hogy egyrészt kellemesebb a kisebb fordulatesés vagy -növekedés amikor elöl váltok, másrészt egy kistányéros mászáskor, amiben azért vannak lankásabb szakaszok, nem kell olyankor elöl felrakni a középtányérra, ugyanígy közel vízszintes dimbes-dombos nagytányéros részeken elég csak hátul feljebb váltani ha éppen kisebb domb jön.
Nem tûnik soknak a 2 fog, de határozottan érezhetõ.
Failure is always an option.

#5594
tmilan

tmilan

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Kiszedtem a hézagolót, ugyanúgy ledobta. Hézagoló vissza, utána ki lett cserélve a Sram lánc egy Sunrace-re (a Sunrace-be kb.1000 km volt) és azzal nem dobálta le. Úgyhogy nagyon úgy nézz ki, hogy láncot kell cserélnem!

Csak elõre hajtsd! :) Elõre hajtásnál a feszítõ görgõ a megfelelõ pozícióban, a lánckerék alatt tartja a láncot. Hátra tekeréskor a hajtómû felõl a ferde láncvonal ki akar egyenesedni és ezért ugrik a másik fokozatra! " Szerintem "



#5595
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts
A teljesség kedvéért:
http://www.pedalator.../JISouISO.htmIS
JIS D9403: 4°10' a kúposság, 12,63mm a legnagyobb keresztmetszet.
ISO 6695: 4°10', 12,5mm.

#5596
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Megvolt ez is, tökéletesen mûködik. Igaz, úgy süvített a szél, hogy nem is hallottam volna a gyanús zajokat :)
A 24-32-42-es kiosztás határozottan használhatóbbnak tûnik, mint a korábbi 22-32-44.

Gondolom olvastad, amit még tavaly nyáron írtam, hogy miért jobb a 24-32-42. Csak matek az egész. :)

Ezt kifejtenétek 2-3 tõmondatban ?
Marci

#5597
gren_tamas

gren_tamas

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 696 posts

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy Campagnolo négyszögtengelyes hajtókarom, és az csak Campagnolo középrésszel kompatibilis vagy tetszõleges gyártóával is? Persze azonos tengelyhossz esetén.
Mert halottam valami olyasmit, hogy a nem Campa-s középrész megeszi a Campa hajtókart, mert a Campa-nak egy kicsit másmilyen a kúpossága és nem illik teljesen össze. [...]

Ld. Sheldon Brown's Bottom Bracket Size Database, az ISO <-> J.I.S. részt. A Campa ISO. A japán szabvány szerinti négyszögek kicsit kövérebbek; nincs kizárva, hogy a kúposság (szöge) is tényleg eltér. Más különbségrõl nem tudok. ISO-hoz ISO-t, JIS-hez JIS-t és minden rendben lesz. Más gyártó hajtókarja ls mehet a Campagnolo középrészedhez, feltéve, ha ISO szabványú.
Hopp, látom, hogy bloke másutt válaszolt már...

#5598
bloke

bloke

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,821 posts

Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy Campagnolo négyszögtengelyes hajtókarom, és az csak Campagnolo középrésszel kompatibilis vagy tetszõleges gyártóával is? Persze azonos tengelyhossz esetén.
Mert halottam valami olyasmit, hogy a nem Campa-s középrész megeszi a Campa hajtókart, mert a Campa-nak egy kicsit másmilyen a kúpossága és nem illik teljesen össze.
Elõre is köszönöm a segitséget!


Szia!

Elég egy helyen megkérdezni.

#5599
dartsos

dartsos

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 258 posts
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy van egy Campagnolo négyszögtengelyes hajtókarom, és az csak Campagnolo középrésszel kompatibilis vagy tetszõleges gyártóával is? Persze azonos tengelyhossz esetén.
Mert halottam valami olyasmit, hogy a nem Campa-s középrész megeszi a Campa hajtókart, mert a Campa-nak egy kicsit másmilyen a kúpossága és nem illik teljesen össze.
Elõre is köszönöm a segitséget!

#5600
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Megvolt ez is, tökéletesen mûködik. Igaz, úgy süvített a szél, hogy nem is hallottam volna a gyanús zajokat :)
A 24-32-42-es kiosztás határozottan használhatóbbnak tûnik, mint a korábbi 22-32-44.


Gondolom olvastad, amit még tavaly nyáron írtam, hogy miért jobb a 24-32-42. Csak matek az egész. :)


A sebesség mindent megold.