Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3241
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ilyen? Barbierim van, bár az ritka nagy xahr... a hozzá adott anyagok legalábbis csak pocskolásra voltak jók.


Nekem is volt ilyenem, de nem tetszett. Nem fogja körbe minden oldalról a láncot. A Park Tools igen. Ebbõl kettõ darabom van, nem mondom hogy csúcs, de használható. Cserélhetõek benne a kefék. Sokkal többször kell hátratekerni, mint írják. Kb. 100-szor (elõször 40-szer, hagyni ázni, aztán folytatni), akkor elég alaposan tisztít. Sosem használtam a zsírtalanító szert, pedig adtak hozzá. Szappanos víz. És szárazon is lehet használni, meglepõen jól kiszedi a koszt. Az osztrák Intersportban láttam egy kefét, ami 3 oldalról fogja körbe a láncot és lánctányérokat (a magyarban szerintem nem kapható), csak ötletnek. Ha nekiállsz sima kefével a láncnak egy fél napig el lehet vele szórakozni mire kipiszkálod a koszt a láncsszemek közül, nekem ahhoz nincs türelmem, de úgy is lehet.

#3242
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Kell hozzá egy Park Tool láncmosó, egy sorkefe és egy szálmentes rongy.


Ilyen? Barbierim van, bár az ritka nagy xahr... a hozzá adott anyagok legalábbis csak pocskolásra voltak jók.

#3243
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Nem tudom, hogy árt-e neki, mindenki mást mond. Az egyik véglet szerint csak szárazon szabad tisztítani, a másik véglet brigéciolba dobja. Én azt vettem észre, bármit csinálok a lánccal (1. ha csak rongyot fogok rá, letörlöm, újraolajozom vagy 2. ha brigéciolban történõ teljes zsírtalanítást végzek) akkor is pontosan ugyanaddig bírja. Szándékosan csináltam mindent a láncaimmal és nem változtak a kilométerek, amit ki tudtam belõlük sajtolni. A brigéciolt nem ajánlom. Amit leírtam nekem az a leggyorsabb (1-1.5 óra ha alapos vagy) és egy bérlakás kövezett erkélyén is meg tudom csinálni maradandó koszolás nélkül. Kell hozzá egy Park Tool láncmosó, egy sorkefe és egy szálmentes rongy.

#3244
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
ezek szerint a szappanos víz nem árt a láncnak, csak mert erre én is gondoltam, de aztán elvetettem az ötlet

#3245
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

a sort direktbe nem olajoztam (jobbkezes kényelmi okokból már eleve a hajtómûvön olajoztam a láncot), csak letörlés elõtt simán átkattintgattam minden fokozaton a láncot.

Apropó: a soron gondolom nem árt, ha valami kefével átmegyek, és eltávolítom a szemetet. Vagy mindegy, ami útban lenne, azt a lánc úgyis ellöki?


Ha koszos, idõnként nem árt megpucolni kefével. Idõmtõl, kedvemtõl, lehetõségeimtõl függõen tisztítom. A legegyszerûbb módja a szárazon kefélés (kimondott erre való kefével vagy erõs szálú kefével), fogaskeréksorok között kifeszített ronggyal ledörzsölni a koszt, remélem így érhetõ mire gondolok. Természetesen a hajtást és a váltógörgõket is. Ha több idõ van, ugyanezt szoktam nedvesen, szappanos vízzel (hatásosabb), de akkor már a láncot is mosom, erre park tool láncmosóm van - itt is szappanos víz, nem végez mélymosást, nem szedi ki az olajat a szemek közül (de tiszta vízzel is lehet). Utána az egészet kézi permetezõvel leöblítem, láncot letörlöm, száradás után újra olajozom.

#3246
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Az új bowden az elején nyúlik valamennyit. A drágábbakat a gyártás során megnyújtják, megterhelik, így azoknál valamivel kevésbé jelentkezik, amit írtál. (bringaboltos mondta, nem tudom mennyire igaz) Utána kell állítani és kész.

#3247
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
a sort direktbe nem olajoztam (jobbkezes kényelmi okokból már eleve a hajtómûvön olajoztam a láncot), csak letörlés elõtt simán átkattintgattam minden fokozaton a láncot.

Apropó: a soron gondolom nem árt, ha valami kefével átmegyek, és eltávolítom a szemetet. Vagy mindegy, ami útban lenne, azt a lánc úgyis ellöki?

#3248
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Ma olajoztam a láncot, és miután úgy ítéltem, hogy most már eléggé beszivárgott mindenhova az olaj a láncszemekben (8-10-szer áthajtottam a hajtásláncon), áthajtottam az összes fokozaton, így megolajozva az összes lánckereket. Van ennek értelme azon kívül, hogy így a végén kevesebb fölösleges olajat törlök le a láncról?
Az meg milyen már, hogy 500km van a gépben, és kettõt már kellett kattintani a váltóbovdenen, mert a nagyobb lánckerékre váltás már nem mindig mûködött :}


Sort ne olajozz, csak a láncot, a sor csak összeszedi a szemetet, amitõl jobban kopik a komplett hajtás. Olajozás után le kell törölni a láncról használat elött, és annyi.
Vadi új bicajnál idõ kell, mire beállnak a dolgok. Ha rendes bicód van, akkor a váltókarnál is tudsz finom állítani, nem nagyfáradság.

#3249
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Köszi!

Inkább nézett ki jól mint ítéltem hasznosnak én is :)

#3250
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Ma olajoztam a láncot, és miután úgy ítéltem, hogy most már eléggé beszivárgott mindenhova az olaj a láncszemekben (8-10-szer áthajtottam a hajtásláncon), áthajtottam az összes fokozaton, így megolajozva az összes lánckereket. Van ennek értelme azon kívül, hogy így a végén kevesebb fölösleges olajat törlök le a láncról?
Az meg milyen már, hogy 500km van a gépben, és kettõt már kellett kattintani a váltóbovdenen, mert a nagyobb lánckerékre váltás már nem mindig mûködött :}


Én olajzás után szándékosan nem váltogatok végig a lánckerekeken. Szerintem a lánckerekek olajozásának nincs értelme, csak a koszt szedi össze jobban. Így is kerül minimális olaj a lánckerekekre.

#3251
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
Ma olajoztam a láncot, és miután úgy ítéltem, hogy most már eléggé beszivárgott mindenhova az olaj a láncszemekben (8-10-szer áthajtottam a hajtásláncon), áthajtottam az összes fokozaton, így megolajozva az összes lánckereket. Van ennek értelme azon kívül, hogy így a végén kevesebb fölösleges olajat törlök le a láncról?
Az meg milyen már, hogy 500km van a gépben, és kettõt már kellett kattintani a váltóbovdenen, mert a nagyobb lánckerékre váltás már nem mindig mûködött :}

#3252
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Sziasztok!Komplett 9-es rendszeremet szeretném áttenni a montimból a cross bringámba.A montiban 113 mm-es monoblokk van,a crossban pedig 122.5-ös.Ezt is át kell tennem,vagy az maradhat az eredeti?


#3253
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Nem variáltam a távtartókkal semmit. Tökéletesen mûködik.
Bár nyilván a láncvonal így nem a legtökéletesebb, de majd valamikor veszek egy gyárilag kéttányéros hajtómûvet ha ez elfárad. Azon ha jól tudom már eleve korrigálva van a lánctányérok helye.


Értem. Köszi.

#3254
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Nem variáltam a távtartókkal semmit. Tökéletesen mûködik.
Bár nyilván a láncvonal így nem a legtökéletesebb, de majd valamikor veszek egy gyárilag kéttányéros hajtómûvet ha ez elfárad. Azon ha jól tudom már eleve korrigálva van a lánctányérok helye.

#3255
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Fel. Pont tegnap este raktam össze az enyémet, 24-es SLX, 36-os Deore tányérokkal. (10-es rendszerhez)


Az egyik távtartót nem kell levenni hogy közelebb legyenek a lánctányérok a vázhoz?

#3256
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás

A 9 es Deore hajtókarra fel lehet rakni 10 es Deore lánctányért?Ne kelljen már akkor új hajtókart venni ha nem muszaly.. Gondolom elvileg igen ha felfogatási pontok nem változtak. Sram 2x10 es rendszerrel akarnám használni.


Fel. Pont tegnap este raktam össze az enyémet, 24-es SLX, 36-os Deore tányérokkal. (10-es rendszerhez)

#3257
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás
A 9 es Deore hajtókarra fel lehet rakni 10 es Deore lánctányért?Ne kelljen már akkor új hajtókart venni ha nem muszaly.. Gondolom elvileg igen ha felfogatási pontok nem változtak. Sram 2x10 es rendszerrel akarnám használni.

#3258
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
A lánc is Dura Ace ( 7801-es ) volt. Az eltérõ használati igénybevétellel tisztában vagyok!

#3259
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás
Országútit NEM hasonlítunk montis használathoz. O.k. ? A montis lánc állandóan poros, mocskos, saras, piszkos, 20-22es tányérral mászol brutál meredek emelkedõket hatalmas nyomatékokkal. Szóval, 2 teljesen más használat.
Azt az apró háttérinfót meg kihagytad az adathalmazból, hogy milyen láncot is használtál.
Marci

#3260
coffein

coffein

    vendég

  • fórumtag
  • 129 hozzászólás
Nekem országútin Dura Ace sor, 5 lánc 1000 km-ént cserélve. Minden lánc kb. 4000 km-t ment, tehát a sorban 20 000 km van. Most érték el a 0,1 kopást. Új láncot felrakva 4-5 helyen ugrik a soron. Átlagos , átlagnál jobb???