Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3281
Írta 2013. szeptember 17. - 15:29

#3282
Írta 2013. szeptember 17. - 14:54

#3283
Írta 2013. szeptember 17. - 11:44

#3284
Írta 2013. szeptember 17. - 10:52

Freddyke, ha tavasszal úgyis csere minden, akkor szerezz egy közepesen elnyúlt láncot ismerõstõl és váltogasd a régi lánccal párszáz km-enként, tavaszig kibírja. Ha nem, akkor fogadd meg Marton tanácsát, sokak által használt és bevált módszer.
A 991 Cross-Step meg placebo, hogy annyival jobb lenne, mint egy középkategóriás, mint amennyivel drágább, egy HG53-as Deore lánc is kábé hozza azt, amit ez tud és igen, a Shimano-k (ami egyes források szerint KMC gyártás - cáfoljatok vagy erõsítsetek meg) nem rosszabbak, mint a SRAM.
A 0.7-0.75-ös nyúlásig SRAM és Shimano 9-es rendszerrel nekem 1300-1400 km-t jelentett. Ez van, el kell fogadni. A 10-es rendszerrel talán egy 100 km-rel többet bírnak (nálam), kivéve Connex, amivel én eddig kétszer 2000 km fölé tudtam menni, mire elérte a 0.7-0.75-ös nyúlást, 1x pedig bepróbáltam az új méregdrága Black Edition-t, amibõl az az egy példány, amit használtam, na az egy hulladék volt és 1000-et sem bírt.
Itt a gond, hogy a régi hajtás megkopott, nem éri meg lánckereket cserélni rajta. Viszont muszáj cserélni, mert a kistányér használhatatlan. Tehát zsírúj hajtást rakok fel. Hátul viszont már egy három láncot látott 9s XT sor van. Illetve van egy 991 -es lánc, ami ment a régi hajtással, sorral 40km-t. Itt egyedül az új hajtás a kérdés, az említett sor és lánc mennyit degradál ha tavaszig így használom. Ellenkezõ esetben csak azért vegyek megint új sort és láncot, hogy tavasszal kikukázzak mindent.
Lánckérdés: nagyon sok helyen olvasom, hogy a Shimano láncok szeretnek elszakadni. 991 Cross Step pedig nagyon finoman vált a 971-hez képest. Patenszem számomra nagy elõny.
#3285
Írta 2013. szeptember 17. - 08:43

Ára alapján többet vártam tõle, 971 többet bírt, bár akkor még nem volt SPD pedálom.
#3286
Írta 2013. szeptember 17. - 08:33

A 991 Cross-Step meg placebo, hogy annyival jobb lenne, mint egy középkategóriás, mint amennyivel drágább, egy HG53-as Deore lánc is kábé hozza azt, amit ez tud és igen, a Shimano-k (ami egyes források szerint KMC gyártás - cáfoljatok vagy erõsítsetek meg) nem rosszabbak, mint a SRAM.
A 0.7-0.75-ös nyúlásig SRAM és Shimano 9-es rendszerrel nekem 1300-1400 km-t jelentett. Ez van, el kell fogadni. A 10-es rendszerrel talán egy 100 km-rel többet bírnak (nálam), kivéve Connex, amivel én eddig kétszer 2000 km fölé tudtam menni, mire elérte a 0.7-0.75-ös nyúlást, 1x pedig bepróbáltam az új méregdrága Black Edition-t, amibõl az az egy példány, amit használtam, na az egy hulladék volt és 1000-et sem bírt.
#3287
Írta 2013. szeptember 17. - 08:08

Stay Tuned

#3288
Írta 2013. szeptember 17. - 01:00

Technikailag csak azért vennék meg még egy 50 euros sort, hogy a hajtást kíméljem és tavasszal mindkét jó sort ledobnám. Ez nem logikus. Olyan nagy mértékû kopást fog okozni ez az új hajtáson ha rajtahagyom ezt a 3 lánccal 5000km futott sort?
Shimano lánc nem kell. A 971 a legolcsóbb, amit még rárakok, de meg sem közelíti a 991 cross step-et.
#3289
Írta 2013. szeptember 17. - 00:17

Na tehát: Új rendszer esetén a láncokat, kb. minimum 3 de lehet 5 db is (szabadon választott a mennyiség, a több a jobb) 5-600 km-enként leveszed és elrakod, fölraksz egy újat. (lácnyúlást nem kell mérni, de egy szép sarazás után illik hamarabb cserélni) Mikor elértél az utolsóig, újra kezded a láncok fölrakását az elsõtõl. És így tovább...a végtelenségig (jó lenneTegnap felraktam egy új láncot, SRAM PC-991 Cross-Step (iyenem volt). A kistányéron recseg-ropog, olyan érzés, mintha kacsázna és le akarna róla ugrani. Egyébként szemmel is látszik, hogy a fogaknak kezd cápauszony alakja lenni. 100-200m-nél többet nem mentem vele, amíg biztosan kiderítettem, hogy ez a kistányér. Az egész hajtás nem ér annyit, amennyi a tányér rá. Megrendeltem az új Shimano XT hajtást (FC-M780, 24-32-42). (Azért is, mert késõbb hátul szeretnék áttérni 10-es rendszerre, ahhoz az ideális lesz és az átdobót sem kell kicserélnem.) Az XT sorom viszont már látott legalább 2 vagy 3 láncot, de még nem ugrik és nem is ropog rajta a lánc, viszont szemmel láthatóan a fogak minimálisan ki vannak nyalva.
Kérdés, hogy ha a fenti szituációban felrakom az új hajtást, illik új sort és láncot is tennem (a jelenlegit pedig felhasználom késõbb, amikor az új sor már lekopott)? Vagy ezeket nyugodtan hagyjam, nem fogja degradálni az új hajtást mindjárt az elején?

Én az "olcsó Sram láncból többet" híve vagyok, haverom az "XT/XTR láncból kevesebbet" stílusra esküszik. Tény és való, a német BikeMagazin lánctesztjében csúnyán leverték a mezõnyt a xt/xtr láncok kopás, nyúlás tekintetében.
#3290
Írta 2013. szeptember 16. - 23:40

Szvsz egyenfuggo, ki milyen gyorsan eszi a lancokat. De a kopott rendszer tuti nem hasznal. Egy harom lanc utan illik cserelni a hatso sort is - ha mar uj az egesz hajtasod, es erik hatulra is a csere, akkor szvsz lepd meg. Jobb, ha egyutt oregszenek.
Elég sokat adtam ki a bringára mostanában, annyira nem ragaszkodom ehhez a +70 eurhoz a sorra és láncra. Persze logikus lenne, hogy minden legyen új. A sorom még nem néz ki csereérettnek egyébként. Simán elvinne még 2-3 láncot is (tehát összesen 5-6).
A tervem az volt, hogy tavasszal veszek rá 10-es sort, 10-es váltóval. Ha az SRAM twister nem lenne ilyen piszok drága, megvenném most.
#3292
Írta 2013. szeptember 16. - 19:17


#3293
Írta 2013. szeptember 16. - 18:32

BB ES 25 (Octalinkes) csapágyamnak letört a pereme, kiszerelési kísérletnél, Így fogódzó nem sok maradt rajta, mindez a hajtás oldalon, a másik oldali mûanyag kijött. Van remény hogy valahogy kijöjjön még onnan? Van képem is de beilleszteni nem sikerült
, Egyébként szervíz elvállalta de nem hiszem hogy kitudják szedni
Ilyenkor vázcsere, vagy mi? Az Icetoolz kulcsot még rá is hegesztettük, de így is letört, a perem másik fele is- Tehát ami eddig kilogott a vázból rész az hiányzik. Ránézésre egyébként, meg a tapasztalat alapján is elég hitvány kokszos acél ez, de leht csak én fogtam ki egy zárványos gyári hibást.
Legrosszabb esetben keress egy gépmûhelyt. A tengelynél befogják 3 pofás tokmányba, és felülrõl ráküldenek valami vídiás ujjmarót marógépen. A tengelyt csapágyat valahogy így ki kell mûteni, aztán ha ott marad a mono háza, akkor lehet gondolkodni, hogy az hogyan jöjjön ki. Ha acél a mono háza és ugye már nincs útban a tengely akkor valami masszív csövet varrnék bele és azt fogva már ki kéne jönnie, fõleg, hogy a hegesztéstõl kapna egy jó kis hõsökkot is.
#3294
Írta 2013. szeptember 16. - 11:38



#3295
Írta 2013. szeptember 16. - 08:15

#3296
Írta 2013. szeptember 16. - 07:59

Kérdés, hogy ha a fenti szituációban felrakom az új hajtást, illik új sort és láncot is tennem (a jelenlegit pedig felhasználom késõbb, amikor az új sor már lekopott)? Vagy ezeket nyugodtan hagyjam, nem fogja degradálni az új hajtást mindjárt az elején?
#3297
Írta 2013. szeptember 15. - 10:11

Baba a digitális láncmérõ. Nekem analóg van, de látom a nyúlás mértékét. 4 mérés szerintem kevés, amikor már határeset a lánc, mindig körbemérem legalább 10 ponton. Mindig a patentszemet is beleértett részen van a legjobban megnyúlva.
#3298
Írta 2013. szeptember 15. - 08:06

A por az sajnos por, rászáll kenõanyagtól függetlenül is. A km kevés vagy normális?
Nem normális, de ezt kell elfogadnunk.

A lenti interjút is egy lánctartóssági tesztbõl kopiztam: Bikerumor Shimano Chainwear Challenge: The Results
#3299
Írta 2013. szeptember 15. - 00:15

Jó tipp, de minimum 2 évre elegendõ mennyiségû kenõanyagom van.

A por az sajnos por, rászáll kenõanyagtól függetlenül is. A km kevés vagy normális?
#3300
Írta 2013. szeptember 15. - 00:03

Oké, köszönöm. Az elõzõekkel már nem emlékszem mit csináltam, amennyit most megyek, sokáig kitart a lánc..
Normális, hogy a PC-971 / 991-es láncok 1500-1800km-t bírnak nálam terepen amíg eléri a 0.75% nyúlást? Sárban nem megyek, viszont 90%-ban porban.
Használj olyan lánc sprayt amire nem ragad por nagyon. Én motorra valót használok, Motul Chainlube offroadot, nagyon jó kis kenõanyag.