Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3301
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Oké, köszönöm. Az elõzõekkel már nem emlékszem mit csináltam, amennyit most megyek, sokáig kitart a lánc..

Normális, hogy a PC-971 / 991-es láncok 1500-1800km-t bírnak nálam terepen amíg eléri a 0.75% nyúlást? Sárban nem megyek, viszont 90%-ban porban.

#3302
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Olaj sem kell rá amíg az kitart?


Új láncot csak fel kell tenni aztán használattól függõen több 100 km-ig is kitarthat a gyári kenés.

#3303
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
Nem kell bántani, míg tart a gyári kence.
Chainwear Challenge: Quick Interview with Shimano

#3304
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Minden láncon speciális kenõanyag van ami inkább hasonlít a zsírhoz azért is ragad. Melegen tartják egy nagy kádban és úgy húzzák keresztül a láncot rajta. Nem szabad lemosni.


Olaj sem kell rá amíg az kitart?

#3305
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Kérdeznék, lehet butát. Az új SRAM láncon (971, 991-est használok) van gyárilag olaj? Van errõl valami dokumentáció, úgy értem le van írva hivatalosan, hogy olajozva van a lánc gyárilag?

Szervizben azt mondták, hogy ami rajta van, az csak konzerválószer és be kell olajozni. Más pedig azt állítja gyárilag olajozva van és le ne mossam a gyári olajat róla. Az biztos, hogy az a gyári akármi kívülrõl úgy ragad, hogy még a kesztyût is el kell dobni, amivel megfogtam és a koszt is összeszedi elég hamar.


Minden láncon speciális kenõanyag van ami inkább hasonlít a zsírhoz azért is ragad. Melegen tartják egy nagy kádban és úgy húzzák keresztül a láncot rajta. Nem szabad lemosni.

#3306
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Kérdeznék, lehet butát. Az új SRAM láncon (971, 991-est használok) van gyárilag olaj? Van errõl valami dokumentáció, úgy értem le van írva hivatalosan, hogy olajozva van a lánc gyárilag?

Szervizben azt mondták, hogy ami rajta van, az csak konzerválószer és be kell olajozni. Más pedig azt állítja gyárilag olajozva van és le ne mossam a gyári olajat róla. Az biztos, hogy az a gyári akármi kívülrõl úgy ragad, hogy még a kesztyût is el kell dobni, amivel megfogtam és a koszt is összeszedi elég hamar.

#3307
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A váltó nem ér bele a láncba, a csapágy a hajtókarral együtt volt: Deore M540. Nem lötyög a hajtókar. Gondoltam a csapágyproblémára, de nem dobná le akkor mind a három lánctányér?


Az átdobó nem ér bele vagy csiszolja néha a láncot? A lánc jól (egyenesen) áll? A fogaskeréksoron mindegy hol van a lánc amikor ledobja vagy van összefüggés? Amikor tekered a hajtást (hátrafelé), nem kacsázik a lánctányér?

#3308
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás
A váltó nem ér bele a láncba, a csapágy a hajtókarral együtt volt: Deore M540. Nem lötyög a hajtókar. Gondoltam a csapágyproblémára, de nem dobná le akkor mind a három lánctányér?
"Nice boys don't play rock and roll"



#3309
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Hajtokar oldaliranyban nem lotyog? Milyen csapagy van a vazban?

#3310
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 hozzászólás

Sziasztok, a mtb-om középsõ lánctányérja olyat mûvel, hogy erõsebb nyomatékra leugrik az alsó lánctányérra. Új a lánc, új a középsõ lánctányér, fogaskoszorú is. Azért cseréltem ezeket, hogy a hibát kiküszöböljem, de nem történt változás. Egyébként semmilyen rendellenességet nem tapasztalok.
Találkoztatok már ilyen problémával? Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet az oka?

Köszönöm a szakértést elõre is :) Zoli


Nekem a kistányérrõl szokta néha random ledobni. Az váltóbeállítási gond volt, de 100ból 1szer. Feszítettem kb 1 fordulatot a bowdenen, és többé nem jött elõ.
De lehet, hogy lekvár a váz, és ha a bal pedált nyomod le, akkor belenyomod a hajtómûvet a váltóba és az löki le a láncot.
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3311
zoozoo

zoozoo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 857 hozzászólás
Sziasztok, a mtb-om középsõ lánctányérja olyat mûvel, hogy erõsebb nyomatékra leugrik az alsó lánctányérra. Új a lánc, új a középsõ lánctányér, fogaskoszorú is. Azért cseréltem ezeket, hogy a hibát kiküszöböljem, de nem történt változás. Egyébként semmilyen rendellenességet nem tapasztalok.
Találkoztatok már ilyen problémával? Van esetleg ötletetek, hogy mi lehet az oka?

Köszönöm a szakértést elõre is :) Zoli
"Nice boys don't play rock and roll"



#3312
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás
Lesz a váltásban minõségi romlás ha 3x10-es (22-30-40) hajtómûvet használok 9-es SRAM X.9 elsõ átdobóval? Itt csak 2-2 fogszám eltérés van, 42 helyett 40, 32 helyett 30.

#3313
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Régi 9-es XT átdobót használtam 2x9-hez, most a 2x10-hez is. Nekem semmi gondom vele. Nálam annál több múlt, hogy a 36-os nagytányér az olcsó acél vagy a drága alu. Lehet tippelni, melyik a jobb.*

*Igen, az olcsó acél, de fényévekkel!


Hmmm. Elhiszem, elhiszem, de elképzelni nem tudom! ;)
Én próbálkoztam egy darabig, de nem szerette a 3x átdobó a 38-as nagytányért. A kéttányéros nem volt drága, cserébe nincs vele gond. Ennél jobban zavar, hogy "hangja van", ha nagytányéron a középsõ-felsõbb fogaskerekeket használom. Nyilván nem járok 38-36-on, nem is ez a cél, mielõtt valaki ráugrana... :D
Milyen hajtómûved, lánckerekeid vannak amúgy?

#3314
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger
Hát elsõkörben szerintem rápróbálkozok SLX vagy Truva 24es kistánnyérra és 36-os acél truva közép tányérra a meglévõ 9es slx átdobóval. Ha bejön 26on ez a 2x9 érzés, akkor majd tökéletesítem.

#3315
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Más is szerette volna. ;)
Próbáltam 3x9, 3x10 XT-ket (22-24 kistányér), de nem jó. Könnyû ám végiggondolni, a kalicka formája nem a 24-38-hoz van kitalálva. Nem sok péz egy ilyen cucc, szerintem megéri a ráköltött pénzt.


Régi 9-es XT átdobót használtam 2x9-hez, most a 2x10-hez is. Nekem semmi gondom vele. Nálam annál több múlt, hogy a 36-os nagytányér az olcsó acél vagy a drága alu. Lehet tippelni, melyik a jobb.*


*Igen, az olcsó acél, de fényévekkel!

#3316
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Hát szeretném a mostani átdobóval megoldani.

Más is szerette volna. ;)
Próbáltam 3x9, 3x10 XT-ket (22-24 kistányér), de nem jó. Könnyû ám végiggondolni, a kalicka formája nem a 24-38-hoz van kitalálva. Nem sok péz egy ilyen cucc, szerintem megéri a ráköltött pénzt.

#3317
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

Javaslom, nézz inkább 38-as tányért elõre. Úgyis venned kell új átdobót, ha korrekt megoldást akarsz, a kéttányérosak max 14 foghoz készülnek. Ráadásul létezik direkt 24-es kistányérhoz való 38-as SLX, nekem is ilyen van fent. Van egy hangja, ha nagytányéron megy a lánc, nem tudom, XT-vel jobb lenne-e, próba-cseresznye.
(Maradt alsóbilincses, új XT, keveset használt felsõbilincses SLX átdobóm kéttányérhoz, ha esetleg érdekel.)


Hát szeretném a mostani átdobóval megoldani.

#3318
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Elõl maradna az SLX hajtásom áttányérozva. Elõl 24-36 a terv. Hátul pedig marad a 11-34.

Javaslom, nézz inkább 38-as tányért elõre. Úgyis venned kell új átdobót, ha korrekt megoldást akarsz, a kéttányérosak max 14 foghoz készülnek. Ráadásul létezik direkt 24-es kistányérhoz való 38-as SLX, nekem is ilyen van fent. Van egy hangja, ha nagytányéron megy a lánc, nem tudom, XT-vel jobb lenne-e, próba-cseresznye.
(Maradt alsóbilincses, új XT, keveset használt felsõbilincses SLX átdobóm kéttányérhoz, ha esetleg érdekel.)

#3319
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 hozzászólás
  • LocationEger

Próbáltam, gond nélkül ment kilences váltás, lánc 10-es tányérokkal. A 770-es hajtómû ugye tök ugyanaz, ha 9-es, ha 10-es.
Én elég gyenge vagyok, a rendes körömön is van olyan emelkedõ, ahova kell a 24/36 (vagy kellett korábban a 22/34). Kicsit tartok is, mi lesz majd, ha mindehhez nem 26-os, hanem 29-es kerék tartozik, de gondolom valahogy majd megoldom.



Elõl maradna az SLX hajtásom áttányérozva. Elõl 24-36 a terv. Hátul pedig marad a 11-34.

#3320
habda1

habda1

    vendég

  • fórumtag
  • 227 hozzászólás

A lánckerék méretezés a kisebbik gond, ez valóban megoldható. Arra szeretnék megerõsítést kérni, hogy az elõzõ hozzászólásomban leírtak helytállóak-e a 9/10 kompatibilitással kapcsolatban.


Az egész szezont egy 42/28T X9 hajtómûvel versenyeztem végig (sõt , még nincs is vége a szezonnak).Ez ugye elvileg 2x10 , ám én 2x9-cel mentem 11-34 hátsó sorral.Soha semmi gondom nem volt , pedig még az elsõ váltót sem cseréltem le.Ez nekem annyit eredményezett , hogy keresztbe beleért a terelõbe 28-11-ben , vagy 42-34-ben , de ezeket úgysem használtam , tehát nem érdekelt.
Van egy amolyan edzõ-céges-téli bringám is , azon egy X7 hajtómûvet hajtok 39/26T - 11-32-vel.Még egyik brigán sem volt semmi gondom abból , hogy 10 , vagy 9 sebességre ajánlják.Egyébként a két lánc belül ugyanolyan széles.
Annyit tapasztaltam mindössze , hogy a 28-34 néha elég combos.Elforgatom , de lehet arra is dobok 26-os kistányért.Vagy komolyabban edzek:)