Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3221
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Én nem csinálok ilyet 50km-enként.. A láncolaj amit használok, 100-150km-t is kibír mire elkezd a lánc enyhén csiszolni egy-két szemnél. A koszt alig szedi össze.


Melyik ez a szóban forgó,jófajta láncolaj?


#3222
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

De szeretném.Kifejtenéd pontosabban a dolgot?


Változik a láncvonal kb 5mm-rel.


A sebesség mindent megold.

 


#3223
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts
mennyi idõtök van basszus...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3224
simon23

simon23

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 949 posts

........ 50km-es tekerés után lánbontónál lekapom, bedobom a flakonba, ráborítok 2deci benzint, összerázom, benzint visszaborítom a másik flakonba (ahol leülepszik benne a szemét), láncot kiveszem, felakasztom, h száradjon picit, visszateszem a bicajra, és átolajozom. Ez így 5 perc. .....

Azt hittem az 1000km-es ciklussal én vagyok az õrült. ;) Megnyugodtam.

Ridley Noah Fast 


#3225
zolee@

zolee@

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Köszi a hozzászólásokat. Most az egyszer nem olvastam vissza ez igaz de egyébként ez a lánc kérdés egy örök vita téma.
XT lánc mellett döntöttem aztán hajrá.

#3226
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Én nem csinálok ilyet 50km-enként.. A láncolaj amit használok, 100-150km-t is kibír mire elkezd a lánc enyhén csiszolni egy-két szemnél. A koszt alig szedi össze. Ha lusta vagyok, csak ráfogok egy rongyot, hátratekerem pároszor, forgatom a rongyot és ismételem. Aztán olajozás. A lent leírt pucolást csak akkor csinálom, ha már nagyon ráfér vagy összesároztam a láncot.

Kérdés: a soron a legnagyobb fogaskerékhez képest az ötödik és második fokozatok között, ha nagyobb fogaskerékre váltok, váltáskor pillangózás van (fõleg a negyedikrõl harmadikra váltáskor). Kicseréltem a válóbowdent, a váltókar húzása olyan lett mint a vaj, de továbbra sem szûnt meg. Csak akkor nincs pillangózás ha nagyon gyorsan tekerek váltás közben. A többi fokozat tökéletes. A váltót ennél jobban már nem lehet beállítani, ahogy most van. Mi lehet ezzel? A Deore váltókar is megkophatott, esetleg a hátsó XT váltó (ez viszonylat fiatal darab) vagy az XT sor (a sor ránézésre még szép)?

#3227
Vidra581

Vidra581

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 977 posts

Nekem ez heti 2-3 alkalom volt legtöbbször. Hozzá kell tennem, h sajnos. Tavaly úgy terveztem, h idén sokat fogok bicajozni, erre lassan vége a szezonnak, és alig 2000km került bele. :(


Ezért használok olcsó láncot :) Akkor olajozom amikor nyikorog, de idén mentem vele 1800km-t leszedés és rendes elpucolás nélkül. 50km-enként láncmosás olajzás, az élet túl rövid ehhez :)
Tekerj egyet és feltárul elõtted a világ! :D
http://www.sports-tr...gmetjdai9sa4li9

#3228
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

akkor nyáron naponta pucolhattam volna..


Nekem ez heti 2-3 alkalom volt legtöbbször. Hozzá kell tennem, h sajnos. Tavaly úgy terveztem, h idén sokat fogok bicajozni, erre lassan vége a szezonnak, és alig 2000km került bele. :(

#3229
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Át, kivéve ha a nagy tányért nem szeretnéd használni.


De szeretném.Kifejtenéd pontosabban a dolgot?


#3230
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Akkor már sokkal egyszerûbb egy lánbontó szem, egy nagy szájú literes flakon, meg egy másik, amiben én benzint tartok. Láncot minden legalább 50km-es tekerés után lánbontónál lekapom, bedobom a flakonba, ráborítok 2deci benzint, összerázom, benzint visszaborítom a másik flakonba (ahol leülepszik benne a szemét), láncot kiveszem, felakasztom, h száradjon picit, visszateszem a bicajra, és átolajozom. Ez így 5 perc. De ha már ott vagyok, akkor ronggyal lepucolom a sort, az elsõ lánckerekeket, a váltó görgõket, egy kis ecsettel pedig letakarítom a port a bicajról. Másik 5 perc. Cserébe az összes bicajos haver pillog mindíg, h olyan ez a bicaj, mintha új lenne, pedig 6 éves, igaz, nem az alja kategória volt. :)


akkor nyáron naponta pucolhattam volna.. egyébként a lakkbenzin-lakkhígító tényleg szépen átmos, nem rossz, ha a lapos tálas benzines áztatásnál egy ecsettel még "segítek".

Legjobb az lesz, ha beszerzek egy patentszemet, s akkor még a láncbontó sem fog kelleni. =)

Igaz, lusta vagyok, 4-500 km-enként pucolok hajtáselemeket, kivéve, ha elkap az esõ.

ami nagy cseresznye volt, a tecsõ. "how to clean your drivetrain". És tényleg kezdõként sok-sok hasznos tippet adnak, fõleg, ha egyes csatornák (bikeradar, evans cycles) videósorozattal is készül. Meg a tapasztaltabb ismerõsök tippjei.

Azt hiszem, tényleg kénytelen leszek patentszemet szerezni HG40-HG50es lánchoz nomeg 10es C-betûs (campy?) lánchoz.

#3231
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Erre valaki,Srácok?


Át, kivéve ha a nagy tányért nem szeretnéd használni.


A sebesség mindent megold.

 


#3232
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Nem tudom, hogy árt-e neki, mindenki mást mond. Az egyik véglet szerint csak szárazon szabad tisztítani, a másik véglet brigéciolba dobja. Én azt vettem észre, bármit csinálok a lánccal (1. ha csak rongyot fogok rá, letörlöm, újraolajozom vagy 2. ha brigéciolban történõ teljes zsírtalanítást végzek) akkor is pontosan ugyanaddig bírja. Szándékosan csináltam mindent a láncaimmal és nem változtak a kilométerek, amit ki tudtam belõlük sajtolni. A brigéciolt nem ajánlom. Amit leírtam nekem az a leggyorsabb (1-1.5 óra ha alapos vagy) és egy bérlakás kövezett erkélyén is meg tudom csinálni maradandó koszolás nélkül. Kell hozzá egy Park Tool láncmosó, egy sorkefe és egy szálmentes rongy.


Akkor már sokkal egyszerûbb egy lánbontó szem, egy nagy szájú literes flakon, meg egy másik, amiben én benzint tartok. Láncot minden legalább 50km-es tekerés után lánbontónál lekapom, bedobom a flakonba, ráborítok 2deci benzint, összerázom, benzint visszaborítom a másik flakonba (ahol leülepszik benne a szemét), láncot kiveszem, felakasztom, h száradjon picit, visszateszem a bicajra, és átolajozom. Ez így 5 perc. De ha már ott vagyok, akkor ronggyal lepucolom a sort, az elsõ lánckerekeket, a váltó görgõket, egy kis ecsettel pedig letakarítom a port a bicajról. Másik 5 perc. Cserébe az összes bicajos haver pillog mindíg, h olyan ez a bicaj, mintha új lenne, pedig 6 éves, igaz, nem az alja kategória volt. :)

#3233
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Apropó: a soron gondolom nem árt, ha valami kefével átmegyek, és eltávolítom a szemetet. Vagy mindegy, ami útban lenne, azt a lánc úgyis ellöki?


Jutyúbon keress rá a kerékpár karbantartásra, ott megmutatják, hogyan kell 1db ronggyal picolni a hátsó sort (is).

#3234
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 posts
  • LocationEger

Erre valaki,Srácok?


Célszerû, ugyanis a tengelyhosszt a hajtás kialakítása határozza meg. A csapágyház szélessége okozhat gondot ha nem egyforma. 68 vs 73 mm. Ha eltérõ, akkor nagy valószínûséggel vásárolnod kell új monokat is.

#3235
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Erre valaki,Srácok?

Sziasztok!Komplett 9-es rendszeremet szeretném áttenni a montimból a cross bringámba.A montiban 113 mm-es monoblokk van,a crossban pedig 122.5-ös.Ezt is át kell tennem,vagy az maradhat az eredeti?



#3236
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

Üdv!
Deor XT hajtásom van a bringán amihez gyárilag egy kmc láncot adtak. szeretném cserélni de nem tudom mire. szívesen vennék XT láncot hozzá de azt hallottam nagyon nyúlik. van valakinek ilyen tapasztalat? általános MTB felhasználásra kellene a lánc.

Mivel még nagyon új vagy itt, elmondjuk az etikettet: Vissza kell olvasnod minimum 10-20 (lehet több is!) oldalt, hogy nagyjából képben legyél, mik az aktuális témák, mirõl is beszélgetünk mostanában.
A te kérdésed egyébként kb. pontosan meg van válaszolva néhány oldallal korábban.
Azt meg súgd már meg, ki az, aki szerint nyúlik nagyon az XT lánc ? És Õ szerinte melyik lánc bírja nagyon jól ? Szeretnénk tanulni mi is !
Marci

#3237
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Üdv!
Deor XT hajtásom van a bringán amihez gyárilag egy kmc láncot adtak. szeretném cserélni de nem tudom mire. szívesen vennék XT láncot hozzá de azt hallottam nagyon nyúlik. van valakinek ilyen tapasztalat? általános MTB felhasználásra kellene a lánc.


Olvass vissza, nem is kell sokat, hosszasan taglaltuk a lánckérdést.

#3238
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Most akkor mi a kérdés?
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3239
zolee@

zolee@

    új vendég

  • fórumtag
  • 9 posts
Üdv!
Deor XT hajtásom van a bringán amihez gyárilag egy kmc láncot adtak. szeretném cserélni de nem tudom mire. szívesen vennék XT láncot hozzá de azt hallottam nagyon nyúlik. van valakinek ilyen tapasztalat? általános MTB felhasználásra kellene a lánc.

#3240
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts
Lehet, elõször nézek kici ócó kínait :)