Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#3181
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Pont fordítva.


Tehát a gyártók nyomatták a könnyû bicajokat, nem a versenyzõk keresték õket, elõnyben részesítve a nehezebbel szemben? Amúgy ebben az is benne van, h senkinek sem érdeke olyan alkatrészt gyártani, ami nem kopik el jó hamar. Mert akkor nem venne senki másikat.

#3182
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

A piac is generálja az igényeket, a gyártók maximum rátesznek egy lapáttal.


Pont fordítva.


A sebesség mindent megold.

 


#3183
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Egy biztos,az utóbbi években egyre divatosabb lett az anyagot kispórolni mindenbõl.


Persze, mert mindenki azt nézi, h legyen 5gr-al kevesebb, mert az a jobb. A piac is generálja az igényeket, a gyártók maximum rátesznek egy lapáttal.

#3184
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Egy biztos,az utóbbi években egyre divatosabb lett az anyagot kispórolni mindenbõl.


Akkor meg teljesen mindegy melyiket veszed...

#3185
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Egy biztos,az utóbbi években egyre divatosabb lett az anyagot kispórolni mindenbõl.

#3186
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Nálam 1x lehet elveszíteni a bizalmat.Marton haverját meg nem értem,harmadjára is ugyanolyat venni ami 2x nem vált be.Na ez aztán tényleg igazi vallás.

Megnyugtatlak ! a haverom nem fogyatékos vagy idióta. És nem is fundamentalista XT-hívõ.
Garanciában lettek cserélve a szabadonfutók. Az xtr-m is kicserélték gariban.
Ez a variáció gondolom már eszedbe sem jutott....
Marci

#3187
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
Nálam 1x lehet elveszíteni a bizalmat.Marton haverját meg nem értem,harmadjára is ugyanolyat venni ami 2x nem vált be.Na ez aztán tényleg igazi vallás.

#3188
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

És mi a helyzet a Novatec agyakkal? A Shimano-n túl nincs élet?



Ez vallási kérdés nálam....:)

#3189
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 hozzászólás
És mi a helyzet a Novatec agyakkal? A Shimano-n túl nincs élet?

#3190
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Ez a nagy probléma az új SH agyakkal. A 10mm-es tengelyrõl 14-re váltottak, de a külsõ méretei a kazettatestnek maradtak. Ebbõl adódik a képen látható probléma és a másik gyakori amikor a kalapácsok törnek el. Valahol meg kellett spórolni az anyagot, hogy beférjen a szabadonfutó mechanika. Nem értem a SH miért nem vált "külsõ mechanikára" mint annyi gyártó. Sokkal biztosabb és erõsebb lenne a reteszelés....

Hát igen... új, vastag tengelyes XTR agyam már gyárilag rossz volt, elsõ méteren kattant a kalapács, fél évig bírta. Most egy XT racsnit raktam rá, kifoghattam egy kb. jót, ez bírja 3 éve. De havernak már 3 db XT racsnija romlott el.
Marci

#3191
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
még annyit hozzátennék.. nekem ingyen korlátlan mennyiségû gumikesztyû áll rendelkezésemre, így a kéz tisztán tartása nem jelent gondot :)

#3192
Tomotius

Tomotius

    új vendég

  • fórumtag
  • 14 hozzászólás

Ez egy 5 perces mûvelet. Ami kell hozzá: láncbontó szem, 1.5 literes, nagy szájú ice teás flakon, 3-4dl benzin.

Én pontosan így csinálom, igaz van kert...

Szerintetek lehet 73-as monoblokkból 68-ast csinálni (Sh bb es 25)?

#3193
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Csak próbáld ki, gondolom nem használták még láncbontó szemet. Egy ilyen tisztítás után olyan a lánc, mint ha gyári új lenne. Enyémen pláne láccik, cn7701.es lánc, ami szép csilivili fényes. :)


kíváncsiságból megnéztem, mit tudok elérni sima forró vízzel meg egy kefével: ezt

meg ezt:



NB: nem a láncra-lánckeréksorra nyomtam a vizet.. Csak a kefét vizeztem össze, aztán rámentem a sorra-láncra, utána meg szárazra töröltem. Biztos lehetne ettõl szebb végeredményt is elérni, ha leszedném, de így az egész "hajtás" tisztítása megvan 2-3 perc alatt, és fémtiszta. Ismétlem: nem vizeztem közvetlenül se a kazettát, se a láncot : D

sajnos a belsõ oldalon maradt itt-ott némi reziduális mocsok, de annyi tolerálható.

#3194
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Csak próbáld ki, gondolom nem használták még láncbontó szemet. Egy ilyen tisztítás után olyan a lánc, mint ha gyári új lenne. Enyémen pláne láccik, cn7701.es lánc, ami szép csilivili fényes. :)


Elhiszem, de nekem társas házban már ez is elég szutykolás.

A cn7701-et meg egy jó másodpercig bámultam, mire leesett, hogy nem ncc1701 :D

#3195
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

pepecselés nélkül szintén öt perc, és nem kell semmit megbontani &-B
Na, jó, legyen 10, és még mindig nem kell láncot bontani.


Csak próbáld ki, gondolom nem használták még láncbontó szemet. Egy ilyen tisztítás után olyan a lánc, mint ha gyári új lenne. Enyémen pláne láccik, cn7701.es lánc, ami szép csilivili fényes. :)

#3196
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Ez egy 5 perces mûvelet. Ami kell hozzá: láncbontó szem, 1.5 literes, nagy szájú ice teás flakon, 3-4dl benzin.


pepecselés nélkül szintén öt perc, és nem kell semmit megbontani &-B
Na, jó, legyen 10, és még mindig nem kell láncot bontani.

#3197
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Kicsit fejlesztettem ma a dolgon. A kezemrõl az olajat Trendy kéztisztítóval szoktam leszedni. Ebbõl készítettem tömény oldatot (az alján lerakódik a felesleg, szóval a töménység megismételhetõ :D), és azzal mostam le a láncot. Vagy négyszer cseréltem, mire tiszta lett O_O. Utána tiszta vizes öblítés, majd olajozás. A lánckerekek közét meg lehet, hogy üvegtisztítóval fogom kipróbálni, csak veszek hardvert hozzá :cool2: (gy.k.: üvegtisztítót)


Ez egy 5 perces mûvelet. Ami kell hozzá: láncbontó szem, 1.5 literes, nagy szájú ice teás flakon, 3-4dl benzin.

#3198
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás
cipõfûzõ :)

én meg folyton kidobtam az elszakadtakat...

Fém tiszta amúgy nem lett, bár ez inkább a tisztító kütyü hibája. Arról sem vagyok meggyõzõdve, hogy magából a csapágyból kiszedett bármit is.

#3199
Sly78

Sly78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.513 hozzászólás

Kicsit fejlesztettem ma a dolgon. A kezemrõl az olajat Trendy kéztisztítóval szoktam leszedni. Ebbõl készítettem tömény oldatot (az alján lerakódik a felesleg, szóval a töménység megismételhetõ :D), és azzal mostam le a láncot. Vagy négyszer cseréltem, mire tiszta lett O_O. Utána tiszta vizes öblítés, majd olajozás. A lánckerekek közét meg lehet, hogy üvegtisztítóval fogom kipróbálni, csak veszek hardvert hozzá :cool2: (gy.k.: üvegtisztítót)

Egy tanulság akadt: a barbieri tisztító semmit nem ér. Elején-hátulján dõl a víz, a lánc oldalát nem tisztítja, és mivel nem húzza le a lötyit a láncról, mindkét lánckeréknél csak úgy csorgott lefelé a lé... Szép kis tócsa kerekedett a gép alatt...


kéztisztásra ajánlom figyelmetekbe eme csodás termékünket:

Medikémia


egyébként tényleg jó, leszedi a kátrányt is. csak ne barkácsáruházban vagy tescoban vegyétek, mert ott horror árban van.

#3200
Fülee

Fülee

    vendég

  • fórumtag
  • 112 hozzászólás
Felesleges fémtisztára nyalni a holmit, az elsõ párszáz méter után úgyis újra retkes lesz.
Nálam ha már tényleg nagyon koszos minden, akkor egy rossz tepsiben petróleummal beecsetelem, az ecsettel megdolgozom, majd hagyom alaposan lecsöpögni.
Ezután a kerti slaggal adok neki alaposan. Száradás után meg ugye olaj.
(a lánckerekekkel/kazettával hasonlóan járok el, bár azt évente max 1-2x... Inkább rossz ronggyal vagy cipõfûzõvel a nagyját leszedem)
A tepsiben lévõ petróleumot meg visszatöltöm az üvegbe, egy hét alatt leülepszik a kosz, 1l-el már évek óta takarítom a cuccaimat.