Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3121
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Azért olajozol rendesen? Én úgy vettem észre, hogy egy olajozás után pl sokkal könnyebben mozog a lánc.

 

Anno nézegettem olaj teszteket, egy olajozatlan láncon simán elmegy valami 20w.



#3122
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 posts

 amit évente egyszer lepucolok mikor tavasszal betolom a gépet a  srácokhoz tavaszi nagygenerálra.

 

Azért olajozol rendesen? Én úgy vettem észre, hogy egy olajozás után pl sokkal könnyebben mozog a lánc.

 

Azt mondjuk nem tudom, mennyi placebó van a dologban :D



#3123
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,172 posts

az alábbi két középcsapágy között (az árán kívül :) ) milyen érdemi különbség van?

 

http://ebike.hu/term...himano-bb-es51/

http://ebike.hu/term...himano-bb-es25/

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#3124
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

Jó minőségű olajat kell venni ami takarításnál is könnyen lejön. Rongyal letörölni a láncot, sort, görgőket, stb. Ezután szemenként olajozni akkor nem megy mellé sehol. Utána hajtani pár kört a láncon és a felesleget letörölni mindenhonnan.



#3125
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Egy ronggyal letorlod a lancot, beolajozod, megint letorlod es ennyi. A budos benzines retkelest meg felejtsd el nyugodtan :-)

 

Ha nincs időm, ezt csinálom kiegészítve egy kis fogaskerék tisztítással (szárazon kefével, ronggyal). Csak a láncban ropogó kosz annyira nem jön be. Valamit valamiért, az idő többe kerül mint a kicsit előbb elkopó hajtáslánc.


Edited by freddyke, 2013. October 23. - 23:19.


#3126
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,932 posts

Ok, de akkor kérlek írd le mit csinálsz vele olajzás előtt? A legegyszerűbb módszerekről már szó sem esik.


Egy ronggyal letorlod a lancot, beolajozod, megint letorlod es ennyi. A budos benzines retkelest meg felejtsd el nyugodtan :-)

#3127
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts

Ok, de akkor kérlek írd le mit csinálsz vele olajzás előtt? A legegyszerűbb módszerekről már szó sem esik.

pont semmit, berakok mögé egy kettéhajtott kartonlapot hogy ne fröcsköljön a spray -tf2- ahova nem kell, és annyi. csak kerékpár, nem űrtecnika :)


Edited by Bikertigger, 2013. October 23. - 22:27.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3128
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ok, de akkor kérlek írd le mit csinálsz vele olajzás előtt? A legegyszerűbb módszerekről már szó sem esik.



#3129
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts

ez má kicsit ilyen calgonos nekem amit előadtok. -eccer volt sok időm, kiszámoltam hogy 9 év alatt (annyi idős a mosógép) 2 és fél  új gépet vehettem volna a calgon árán, ha használtunk volna - .. namost amennyibe ezek a kencefincék, meg eszközök, még a benzin is kerül , nem beszélve az elpöcsölt időről, kb 4x annyi mintha 10 ezrenként veszek egy új láncot meg sort, amit évente egyszer lepucolok mikor tavasszal betolom a gépet a  srácokhoz tavaszi nagygenerálra.

 


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3130
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

95-öst. :) Fogsz egy rongyot, a láncot áttörlöd vele (visszafelé forgatva a pedálokat). Ugyanígy a váltó görgőket is prímán tudod pucolni, oldalról nekitolod a rongyot. Ezután leveszed a láncot. Nem kell sok benzin, kell 2 flakon (nagy szájú ice teás az igazi), veszel 2 litert (kevesebbet általában nem lehet), egyik flakont feltöltöd max negyedig-harmadig. Ebbe bedobod a láncot (sram láncbontó szem ugye kell, remélhetőleg jó a láncodhoz), összerázod, benzint átöntöd a másik flakonba, lezárod, láncot kiveszed az előzőből, felakasztod. Míg elpárolog, a rongyival ki lehet pucolni a hátsó sorok közeit, valamint a lánctányérokat. Amire ezzel megvagy, addigra a benzin is elpárolgott, lánc ügyesen vissza, beolajoz, és csoki. Ha nagyon aprólékos akarsz lenni, akkor kis ecsettel még át lehet menni a váltón, meg ahol gondolod, h ne legyen poros. Haverom mindíg mondja, h olyan a bicóm, mintha új lenne. :)

 

Oké, köszönöm.

 

 

De legalább csilivili, ha tisztítva van. Ez is egy szempont. :)

 

A csilivili nálam annyira nem szempont, 100m után olyan lesz mint volt, a hosszú hajtásrendszer élettartam és minél kevesebb idő eltöltése a tisztítással a szempont.


Edited by freddyke, 2013. October 23. - 21:29.


#3131
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

De legalább csilivili, ha tisztítva van. Ez is egy szempont. :)



#3132
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Mé' az, hogy a lánc görgőiből kioldja, az nem zavar?

Neverending sztori ez... :-DDD

 

Tudom, hogy ezzel jár. Végigpróbáltam mindenfajta láncmosási technikát a két véglet között: száraz tisztítás - mélymosás, ugyanannyi kilométert ment el a lánc. Egyébként 5 perc alatt szerintem nem oldja ki teljesen a csapokból a kenőanyagot a benzin és utána eleve kap frisset, ami összedolgozódik a csapokban megmaradt kenőanyaggal. Akárhogy is, de kap friss olajat bőven, tehát ha még kicsit később is jut el a csapokig az olaj, akkor sem kell holnap kidobni a láncot. Mindegy, neverending story, én már fel sem hozom. Ha a forgáspontokba, csapágyakba, kazettatestbe, stb. bejut az oldószer vagy víz (aki nagynyomásúval mossa) kicsit más tészta, mert az onnan nem szárad ki és kimondott kárt csinál.



#3133
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,273 posts

Neverending sztori ez... :-DDD

de szorakoztató...:)


Edited by Bikertigger, 2013. October 23. - 20:47.

  • zeezoltano likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3134
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Jajj-jajj, nem akartam semmiféle (hit)vitát gerjeszteni!!! :)

Van aki mossa, van aki törli, egykutya, akkor is tekerni kell.

Görgőnek is lehet adni kis olajat, mikor olajozza az ember a láncot. Ja, azt elfeledtem, láncot olajozni úgy kell, h fogja az ember a rongyot, a lánc alá teszi, és fölötte olajozok, h a felni, meg a gumi ne legyen olajos. Fékezésnél ciki lehet az olaj a féknek. :)



#3135
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Mé' az, hogy a lánc görgőiből kioldja, az nem zavar?

Görgőnek is lehet adni kis olajat, mikor olajozza az ember a láncot. Ja, azt elfeledtem, láncot olajozni úgy kell, h fogja az ember a rongyot, a lánc alá teszi, és fölötte olajozok, h a felni, meg a gumi ne legyen olajos. Fékezésnél ciki lehet az olaj a féknek. :)



#3136
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Milyen benzint használsz?

95-öst. :) Fogsz egy rongyot, a láncot áttörlöd vele (visszafelé forgatva a pedálokat). Ugyanígy a váltó görgőket is prímán tudod pucolni, oldalról nekitolod a rongyot. Ezután leveszed a láncot. Nem kell sok benzin, kell 2 flakon (nagy szájú ice teás az igazi), veszel 2 litert (kevesebbet általában nem lehet), egyik flakont feltöltöd max negyedig-harmadig. Ebbe bedobod a láncot (sram láncbontó szem ugye kell, remélhetőleg jó a láncodhoz), összerázod, benzint átöntöd a másik flakonba, lezárod, láncot kiveszed az előzőből, felakasztod. Míg elpárolog, a rongyival ki lehet pucolni a hátsó sorok közeit, valamint a lánctányérokat. Amire ezzel megvagy, addigra a benzin is elpárolgott, lánc ügyesen vissza, beolajoz, és csoki. Ha nagyon aprólékos akarsz lenni, akkor kis ecsettel még át lehet menni a váltón, meg ahol gondolod, h ne legyen poros. Haverom mindíg mondja, h olyan a bicóm, mintha új lenne. :)



#3137
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Mé' az, hogy a lánc görgőiből kioldja, az nem zavar?

Neverending sztori ez... :-DDD

 

Sajnos be kell látnom, hogy az albérletben az erkényen nem kivitelezhető a vizes láncmosás pedig vettem normális permetezőt is. Kipróbálnám a benzines láncmosást. A lánctányérokat, soron a fogaskerekeket, váltógörgőket azért nem pucolnám benzinnel, mert abból már a csapágyaknak, racsninak, váltó forgáspontoknak is juthat, kioldhatja a kenőanyagot.



#3138
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Görgőket, lánctányért akkor érdemes pucolni, mikor még a lánc rajta van. Azzal együtt is megvan az 5 perc. :) Vizet kihagyhatod a végén, a benzin elég gyorsan párolog, gyakorlatilag művelet után negyed-fél órával nyugodtan lehet olajozni.

 

Sajnos be kell látnom, hogy az albérletben az erkényen nem kivitelezhető a vizes láncmosás pedig vettem normális permetezőt is. Kipróbálnám a benzines láncmosást. A lánctányérokat, soron a fogaskerekeket, váltógörgőket azért nem pucolnám benzinnel, mert abból már a csapágyaknak, racsninak, váltó forgáspontoknak is juthat, kioldhatja a kenőanyagot. A száradás miatt (főleg télen) a víz nem ideális.

 

Milyen benzint használsz?


Edited by freddyke, 2013. October 23. - 19:59.


#3139
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Görgőket, lánctányért akkor érdemes pucolni, mikor még a lánc rajta van. Azzal együtt is megvan az 5 perc. :) Vizet kihagyhatod a végén, a benzin elég gyorsan párolog, gyakorlatilag művelet után negyed-fél órával nyugodtan lehet olajozni.



#3140
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

ma megnéztem mégis mennyi ez a "láncot levesz, benzines palackban ráz-átmos-visszatesz" dolog. TÉnyleg 5 perc körül van.

 

Többször ráztam, majd a végén motormosófolyadékos vízzel meg tiszta vízzel rázogattam, aztán száradni akasztottam amíg áttöröltem a sort-váltógörgőket is. Nem hosszú, nem ördöngösség, csak a krach a végén jött:

 

ahogy visszatettem a hátsó kereket, a gyorszáram menetes része, ami a kis végkupakba csavarodik egyszerűen elpattant. :) Nice.