Azért olajozol rendesen? Én úgy vettem észre, hogy egy olajozás után pl sokkal könnyebben mozog a lánc.
Anno nézegettem olaj teszteket, egy olajozatlan láncon simán elmegy valami 20w.
Azért olajozol rendesen? Én úgy vettem észre, hogy egy olajozás után pl sokkal könnyebben mozog a lánc.
Anno nézegettem olaj teszteket, egy olajozatlan láncon simán elmegy valami 20w.
amit évente egyszer lepucolok mikor tavasszal betolom a gépet a srácokhoz tavaszi nagygenerálra.
Azért olajozol rendesen? Én úgy vettem észre, hogy egy olajozás után pl sokkal könnyebben mozog a lánc.
Azt mondjuk nem tudom, mennyi placebó van a dologban
az alábbi két középcsapágy között (az árán kívül ) milyen érdemi különbség van?
http://ebike.hu/term...himano-bb-es51/
http://ebike.hu/term...himano-bb-es25/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Jó minőségű olajat kell venni ami takarításnál is könnyen lejön. Rongyal letörölni a láncot, sort, görgőket, stb. Ezután szemenként olajozni akkor nem megy mellé sehol. Utána hajtani pár kört a láncon és a felesleget letörölni mindenhonnan.
Egy ronggyal letorlod a lancot, beolajozod, megint letorlod es ennyi. A budos benzines retkelest meg felejtsd el nyugodtan :-)
Ha nincs időm, ezt csinálom kiegészítve egy kis fogaskerék tisztítással (szárazon kefével, ronggyal). Csak a láncban ropogó kosz annyira nem jön be. Valamit valamiért, az idő többe kerül mint a kicsit előbb elkopó hajtáslánc.
Edited by freddyke, 2013. October 23. - 23:19.
Ok, de akkor kérlek írd le mit csinálsz vele olajzás előtt? A legegyszerűbb módszerekről már szó sem esik.
Ok, de akkor kérlek írd le mit csinálsz vele olajzás előtt? A legegyszerűbb módszerekről már szó sem esik.
pont semmit, berakok mögé egy kettéhajtott kartonlapot hogy ne fröcsköljön a spray -tf2- ahova nem kell, és annyi. csak kerékpár, nem űrtecnika
Edited by Bikertigger, 2013. October 23. - 22:27.
Ok, de akkor kérlek írd le mit csinálsz vele olajzás előtt? A legegyszerűbb módszerekről már szó sem esik.
ez má kicsit ilyen calgonos nekem amit előadtok. -eccer volt sok időm, kiszámoltam hogy 9 év alatt (annyi idős a mosógép) 2 és fél új gépet vehettem volna a calgon árán, ha használtunk volna - .. namost amennyibe ezek a kencefincék, meg eszközök, még a benzin is kerül , nem beszélve az elpöcsölt időről, kb 4x annyi mintha 10 ezrenként veszek egy új láncot meg sort, amit évente egyszer lepucolok mikor tavasszal betolom a gépet a srácokhoz tavaszi nagygenerálra.
95-öst.
Fogsz egy rongyot, a láncot áttörlöd vele (visszafelé forgatva a pedálokat). Ugyanígy a váltó görgőket is prímán tudod pucolni, oldalról nekitolod a rongyot. Ezután leveszed a láncot. Nem kell sok benzin, kell 2 flakon (nagy szájú ice teás az igazi), veszel 2 litert (kevesebbet általában nem lehet), egyik flakont feltöltöd max negyedig-harmadig. Ebbe bedobod a láncot (sram láncbontó szem ugye kell, remélhetőleg jó a láncodhoz), összerázod, benzint átöntöd a másik flakonba, lezárod, láncot kiveszed az előzőből, felakasztod. Míg elpárolog, a rongyival ki lehet pucolni a hátsó sorok közeit, valamint a lánctányérokat. Amire ezzel megvagy, addigra a benzin is elpárolgott, lánc ügyesen vissza, beolajoz, és csoki. Ha nagyon aprólékos akarsz lenni, akkor kis ecsettel még át lehet menni a váltón, meg ahol gondolod, h ne legyen poros. Haverom mindíg mondja, h olyan a bicóm, mintha új lenne.
Oké, köszönöm.
De legalább csilivili, ha tisztítva van. Ez is egy szempont.
A csilivili nálam annyira nem szempont, 100m után olyan lesz mint volt, a hosszú hajtásrendszer élettartam és minél kevesebb idő eltöltése a tisztítással a szempont.
Edited by freddyke, 2013. October 23. - 21:29.
Mé' az, hogy a lánc görgőiből kioldja, az nem zavar?
Neverending sztori ez... :-DDD
Tudom, hogy ezzel jár. Végigpróbáltam mindenfajta láncmosási technikát a két véglet között: száraz tisztítás - mélymosás, ugyanannyi kilométert ment el a lánc. Egyébként 5 perc alatt szerintem nem oldja ki teljesen a csapokból a kenőanyagot a benzin és utána eleve kap frisset, ami összedolgozódik a csapokban megmaradt kenőanyaggal. Akárhogy is, de kap friss olajat bőven, tehát ha még kicsit később is jut el a csapokig az olaj, akkor sem kell holnap kidobni a láncot. Mindegy, neverending story, én már fel sem hozom. Ha a forgáspontokba, csapágyakba, kazettatestbe, stb. bejut az oldószer vagy víz (aki nagynyomásúval mossa) kicsit más tészta, mert az onnan nem szárad ki és kimondott kárt csinál.
Neverending sztori ez... :-DDD
de szorakoztató...
Edited by Bikertigger, 2013. October 23. - 20:47.
Jajj-jajj, nem akartam semmiféle (hit)vitát gerjeszteni!!!
Van aki mossa, van aki törli, egykutya, akkor is tekerni kell.
Görgőnek is lehet adni kis olajat, mikor olajozza az ember a láncot. Ja, azt elfeledtem, láncot olajozni úgy kell, h fogja az ember a rongyot, a lánc alá teszi, és fölötte olajozok, h a felni, meg a gumi ne legyen olajos. Fékezésnél ciki lehet az olaj a féknek.
Mé' az, hogy a lánc görgőiből kioldja, az nem zavar?
Görgőnek is lehet adni kis olajat, mikor olajozza az ember a láncot. Ja, azt elfeledtem, láncot olajozni úgy kell, h fogja az ember a rongyot, a lánc alá teszi, és fölötte olajozok, h a felni, meg a gumi ne legyen olajos. Fékezésnél ciki lehet az olaj a féknek.
Milyen benzint használsz?
95-öst. Fogsz egy rongyot, a láncot áttörlöd vele (visszafelé forgatva a pedálokat). Ugyanígy a váltó görgőket is prímán tudod pucolni, oldalról nekitolod a rongyot. Ezután leveszed a láncot. Nem kell sok benzin, kell 2 flakon (nagy szájú ice teás az igazi), veszel 2 litert (kevesebbet általában nem lehet), egyik flakont feltöltöd max negyedig-harmadig. Ebbe bedobod a láncot (sram láncbontó szem ugye kell, remélhetőleg jó a láncodhoz), összerázod, benzint átöntöd a másik flakonba, lezárod, láncot kiveszed az előzőből, felakasztod. Míg elpárolog, a rongyival ki lehet pucolni a hátsó sorok közeit, valamint a lánctányérokat. Amire ezzel megvagy, addigra a benzin is elpárolgott, lánc ügyesen vissza, beolajoz, és csoki. Ha nagyon aprólékos akarsz lenni, akkor kis ecsettel még át lehet menni a váltón, meg ahol gondolod, h ne legyen poros. Haverom mindíg mondja, h olyan a bicóm, mintha új lenne.
Mé' az, hogy a lánc görgőiből kioldja, az nem zavar?
Neverending sztori ez... :-DDD
Sajnos be kell látnom, hogy az albérletben az erkényen nem kivitelezhető a vizes láncmosás pedig vettem normális permetezőt is. Kipróbálnám a benzines láncmosást. A lánctányérokat, soron a fogaskerekeket, váltógörgőket azért nem pucolnám benzinnel, mert abból már a csapágyaknak, racsninak, váltó forgáspontoknak is juthat, kioldhatja a kenőanyagot.
Görgőket, lánctányért akkor érdemes pucolni, mikor még a lánc rajta van. Azzal együtt is megvan az 5 perc.
Vizet kihagyhatod a végén, a benzin elég gyorsan párolog, gyakorlatilag művelet után negyed-fél órával nyugodtan lehet olajozni.
Sajnos be kell látnom, hogy az albérletben az erkényen nem kivitelezhető a vizes láncmosás pedig vettem normális permetezőt is. Kipróbálnám a benzines láncmosást. A lánctányérokat, soron a fogaskerekeket, váltógörgőket azért nem pucolnám benzinnel, mert abból már a csapágyaknak, racsninak, váltó forgáspontoknak is juthat, kioldhatja a kenőanyagot. A száradás miatt (főleg télen) a víz nem ideális.
Milyen benzint használsz?
Edited by freddyke, 2013. October 23. - 19:59.
Görgőket, lánctányért akkor érdemes pucolni, mikor még a lánc rajta van. Azzal együtt is megvan az 5 perc. Vizet kihagyhatod a végén, a benzin elég gyorsan párolog, gyakorlatilag művelet után negyed-fél órával nyugodtan lehet olajozni.
ma megnéztem mégis mennyi ez a "láncot levesz, benzines palackban ráz-átmos-visszatesz" dolog. TÉnyleg 5 perc körül van.
Többször ráztam, majd a végén motormosófolyadékos vízzel meg tiszta vízzel rázogattam, aztán száradni akasztottam amíg áttöröltem a sort-váltógörgőket is. Nem hosszú, nem ördöngösség, csak a krach a végén jött:
ahogy visszatettem a hátsó kereket, a gyorszáram menetes része, ami a kis végkupakba csavarodik egyszerűen elpattant. Nice.