Az FTW bikes már megszűnt? Az oldalukon minden üres. Kéne nekem lánctányércsavar, de nem tudom elérni őket sehol.
Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#3101
Írta 2013. október 26. - 10:59

#3102
Írta 2013. október 25. - 12:36

igen, az a műanyag bigyó bepattant a helyére, de ettől függetlenül szerintem nem volt teljesen a helyén a bal hajtókar (gondolom csak nagyon minimálisan, különben a műanyag bigyó nem megy be). most kiszedtem az egyik alátétet, és kivettem a láncterelő csavarjai és a váz között lévő alátéteket, illetve a kistányér csavarjait kicsit megcsiszoltam (szerencsére bőven van bennük tartalék), most éppen nem ér hozzá. bízom benne, hogy ezzel megoldódott.
kösz a hozzászólásokat!
lánckenés én ezekkel oldom meg:
http://shop.berner.e...sationContext=1
http://shop.berner.e...sationContext=1
előbbi nekem nagyon bevált (mivel már nem dolgozom itt nem vagyok elfogult :-)), asszem netto 1400Ft körül van, de nem szed össze dzsuvát és elég sokáig rajta marad a láncon. még vagy egy flakonom, de ha elfogy a HLS500-at fogom használni, igaz nem annyira jó mint a másik, de ugyan annyiba kerül és 5ször akkora...
#3103
Írta 2013. október 25. - 10:03

hi
slx hajtóművem van (2 tányéros, rock ringes), 73as középcsapágyházzal. és nem találtam hozzá meg a leírást, de én úgy tudom, hogy a jobb oldalra kell 1db hézagolót tenni. azzal viszont az a baj, hogy a kistányér csavarjai hozzáérnek a láncterelőhöz (ISGS felfogatású). felraktam hát két alátéttel, gondoltam biztos rosszul tudtam, hogy eggyel kell, és jónak is tűnt, úgy láttam, hogy rendesen felfekszik a hajtókar. viszont tegnap hazafelé lelazult úgy, hogy mind két csavar szoros volt a hajtókaron, ami így is lecsúszott a tengelyről úgy 2-3mm-t. érdekes még, hogy bő egy hónapot (amiből egy nap maribor csapatás) mentem így minden gond nélkül.
szóval lehet e, hogy még is csak egy alátéttel kéne feltenni és a láncterelő nem kompatibilis hozzá?
az integrált hajtóművek bal karjában a 2 csavar között, ami a tengelyre megszorítja a bal kart van egy műanyag bigyó.
azt csak akkor tudod bepattintani, amikor a bal kar megfelelő helyen van a bordázaton. amíg nincs jó helyen, addig az ferdén áll kifelé.
szóval a két csavar meghúzása előtt akár a jobb kar gumikalapáccsal történő adjusztálása árán is addig állítani a bal kart, amíg a bigyó bele nem pattan a helyére.
ez a leeséstől is megóvja a kart, meg emiatt attól is, hogy lenyaljad a bordákat.
ha a bigyó bekattant, akkor lehet meghúzni a két rögzítő csavart - van ott Nm előírás is, azt is célszerű betartani.
ha ez igy volt, akkor nem szóltam
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3104
Írta 2013. október 24. - 21:53

Én négyszögesről tudok nyilatkozni. Az UN-26-os monoval a nagytányér simán bele taposható a váltóba. UN-55-össel még nem sikerült ugyan ez a mutatvány. Német oldalon pl. a es25-re azt írja, hogy sima acél, az es51-es crmo. Biztos vagyok benne, hogy tartósságban is van különbség. Ennél magasabb számúnál pedig súlyra is könnyebbek.
köszi, akkor kipengetem a komolyabb.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#3105
Írta 2013. október 24. - 21:36

Én a pirosat használom. Nem rossz, de max 60 km amit bír. Sűrűn kell újrakenni a láncot, viszont nem koszolódik.
#3106
Írta 2013. október 24. - 20:59

Thx. Majd keresek magyar forrást hozzá.
Nehéz lesz. Én kétfajta finish line-t használok a zöld (wet), és piros teflon plus dry. A wet ragad, sokáig a láncon van (ha nincs víz-sár, 300km lazán), a piros könnyen lemosható, de nem is bírja sokáig. Én általában a pirosat használom. Kerámiásom is van, de nem vált be. A zöld az itthoni intersportból van, a piros bike-discount.de-ről, az osztrák intersportban láttam pirosat is.
#3107
Írta 2013. október 24. - 20:44

Finish Line-ból bármelyiket. Nekem kerámiás van. Csak jót tudok róla mondani.
Thx. Majd keresek magyar forrást hozzá.
#3108
Írta 2013. október 24. - 20:16

az alábbi két középcsapágy között (az árán kívül
) milyen érdemi különbség van?
Én négyszögesről tudok nyilatkozni. Az UN-26-os monoval a nagytányér simán bele taposható a váltóba. UN-55-össel még nem sikerült ugyan ez a mutatvány. Német oldalon pl. a es25-re azt írja, hogy sima acél, az es51-es crmo. Biztos vagyok benne, hogy tartósságban is van különbség. Ennél magasabb számúnál pedig súlyra is könnyebbek.
- Kisherceg kedveli ezt
#3109
Írta 2013. október 24. - 19:25

Ez marhára nem ragadós: http://ebike.hu/term...teflonos-450ml/
De most már kíváncsi lennék, h mit ajánlotok. Nyári, esőben nem használatos bicajhoz, aszfaltra, nem terepre.
Finish Line-ból bármelyiket. Nekem kerámiás van. Csak jót tudok róla mondani.
#3110
Írta 2013. október 24. - 19:16

2. Weldtite TF2, ezt egy ismerősöm használja, és ezt nyomtuk egyszer a saját kecskére is. Nem szeretem hogy ragad rá a mocsok, de azon kívül sok tapaztalatom nincs vele. Az MTB láncolajat könnyebb adagolni, mert kis "zippo-style" flaskában van, tűheggyel.
Ez marhára nem ragadós: http://ebike.hu/term...teflonos-450ml/
De most már kíváncsi lennék, h mit ajánlotok. Nyári, esőben nem használatos bicajhoz, aszfaltra, nem terepre.
#3111
Írta 2013. október 24. - 18:28

73mm alá összesen 2,5mm (ami 1db vastag, ha összesen 3 járt hozzá) hézagolás kell, jobbra.
láncterelős móka az ilyen. valamiből reszelj ki, amit kevésbé sajnálsz.
nekem ugyanez a setup van boxguide-dal, le lett csapva a kistányér furataiból és a láncterelő csavarjaiból is, hogy elférjen.
stp1 módosította - 2013. október 24. - 18:29
#3112
Írta 2013. október 24. - 18:19

hi
slx hajtóművem van (2 tányéros, rock ringes), 73as középcsapágyházzal. és nem találtam hozzá meg a leírást, de én úgy tudom, hogy a jobb oldalra kell 1db hézagolót tenni. azzal viszont az a baj, hogy a kistányér csavarjai hozzáérnek a láncterelőhöz (ISGS felfogatású). felraktam hát két alátéttel, gondoltam biztos rosszul tudtam, hogy eggyel kell, és jónak is tűnt, úgy láttam, hogy rendesen felfekszik a hajtókar. viszont tegnap hazafelé lelazult úgy, hogy mind két csavar szoros volt a hajtókaron, ami így is lecsúszott a tengelyről úgy 2-3mm-t. érdekes még, hogy bő egy hónapot (amiből egy nap maribor csapatás) mentem így minden gond nélkül.
szóval lehet e, hogy még is csak egy alátéttel kéne feltenni és a láncterelő nem kompatibilis hozzá?
#3113
Írta 2013. október 24. - 17:28

minden bringázás előtt
ja, használtam 280ft-os műszerolajat , mikor nem volt pénzem másra, de nem szerettem, ritka ocsmány módón összeszedte a dzsuvát (kb mint a rolhoff, azt is utáltam)
Jáj, kedveltem, idézés helyett
Minden tekerés előtt olaj, de csak évente egyszer pucolsz? Szép lehet 1-2 hónap után a lánckereked... Mielőtt vettem a saját fullymat, ültem próbaképp olyan bringára, amin a retek szélesebb volt, mint maga a lánc
#3114
Írta 2013. október 24. - 17:16

Most ki nem megyek megnézni az enyémet, de annak is ilyen csúcsos teteje van (őőőő... nem lehet a linket szöveg mögé dugni csak bbcode módban?
) Mind a 110 csapágyra egy csepp, épp csak annyi, hogy magán a csapágyon elterüljön, és megy a lánc, mint az álom
Nem csöpög, nem fröcsköl, szinte szobatiszta
http://www.testbike....seline-mtb-olaj ezitte. tényleg jól adagolható, most csekkoltam a sajátot, kb. 5%-át használtam el a flaskának, sokáig kitart, még rendszeres mosás-relubrikálás után is. (szép magyar terminus).
#3115
Írta 2013. október 24. - 17:11

Azért olajozol rendesen? Én úgy vettem észre, hogy egy olajozás után pl sokkal könnyebben mozog a lánc.
Azt mondjuk nem tudom, mennyi placebó van a dologban
minden bringázás előtt
ja, használtam 280ft-os műszerolajat , mikor nem volt pénzem másra, de nem szerettem, ritka ocsmány módón összeszedte a dzsuvát (kb mint a rolhoff, azt is utáltam)
- RelakS kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3116
Írta 2013. október 24. - 17:05

Az MTB láncolajat könnyebb adagolni, mert kis "zippo-style" flaskában van, tűheggyel.
Most ki nem megyek megnézni az enyémet, de annak is ilyen csúcsos teteje van (őőőő... nem lehet a linket szöveg mögé dugni csak bbcode módban? ) Mind a 110 csapágyra egy csepp, épp csak annyi, hogy magán a csapágyon elterüljön, és megy a lánc, mint az álom
Nem csöpög, nem fröcsköl, szinte szobatiszta
RelakS módosította - 2013. október 24. - 17:06
#3117
Írta 2013. október 24. - 15:42

Mi kvalifikál rendes láncolajnak? Nekem határozottan egyetlen termékről van tapasztalatom. Na jó, kettő.
1. Hanseline MTB láncolaj, ezt használok, nagyon kevés is remekül lubrikál, hangtalan meg finoman futó a lánc.
2. Weldtite TF2, ezt egy ismerősöm használja, és ezt nyomtuk egyszer a saját kecskére is. Nem szeretem hogy ragad rá a mocsok, de azon kívül sok tapaztalatom nincs vele. Az MTB láncolajat könnyebb adagolni, mert kis "zippo-style" flaskában van, tűheggyel.
#3118
Írta 2013. október 24. - 14:47

Nekem alu kellene, KCNC-t szemeltem ki.
Viszont azon lehidaltam mikor megláttam, hogy az XLC márka olyan szintem lett túlárazott, hogy az már vicc. 4-5 tányércsavar 7-8 ezer forint.
veszel alut s elreszeled. Én is azt fogom majd csinálni a KCNCvel. De teszt fázisra nem akartam szétbarmolni. Egyébként 4 db Zoggie rövid acél 12 gr 4 db KCNC normál hosszúságú alu 8 gr.
#3119
Írta 2013. október 24. - 14:44

pont semmit, berakok mögé egy kettéhajtott kartonlapot hogy ne fröcsköljön a spray -tf2- ahova nem kell, és annyi. csak kerékpár, nem űrtecnika
tf2
_rendes_ láncolajat próbáltál már?
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3120
Írta 2013. október 24. - 14:23

A Zoggienak van rövidebbje. Az tökéletes hozzá.
Nekem alu kellene, KCNC-t szemeltem ki.
Viszont azon lehidaltam mikor megláttam, hogy az XLC márka olyan szintem lett túlárazott, hogy az már vicc. 4-5 tányércsavar 7-8 ezer forint.