Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2481
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Köszönöm! Azt nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű :-)

 

 

Két csavarhúzót bedugsz a három bemarásból kettőbe és kipattintod azt a karikát, lehúzod a fogaskereket és mehet vissza a másik.



#2482
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kontrás agyról szeretném levenni (kicserélni nagyobbra) a fogaskereket. Ezt otthon hogyan lehet a legkönnyebben megoldani? (Átalában vannak speciális szerszámaim a bringához, de ehhez való nincs..)

Háttérinfó: Mivel hegyes-völgyes vidéken lakom, egy gyerekbringán szeretném a hátsó fogaskereket nagyobbra cserélni, hogy a gyerek fel tudjon tekerni.

 

20140818_070536_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Két csavarhúzót bedugsz a három bemarásból kettőbe és kipattintod azt a karikát, lehúzod a fogaskereket és mehet vissza a másik.



#2483
kobormuki

kobormuki

    vendég

  • fórumtag
  • 192 hozzászólás

Sziasztok!

 

Egy kontrás agyról szeretném levenni (kicserélni nagyobbra) a fogaskereket. Ezt otthon hogyan lehet a legkönnyebben megoldani? (Átalában vannak speciális szerszámaim a bringához, de ehhez való nincs..)

Háttérinfó: Mivel hegyes-völgyes vidéken lakom, egy gyerekbringán szeretném a hátsó fogaskereket nagyobbra cserélni, hogy a gyerek fel tudjon tekerni.

 

20140818_070536_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


kobormuki módosította - 2014. augusztus 18. - 09:06


#2484
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Váltókart felesleges cserélned (lentebb megbeszéltük, tökéletes a 3x valamennyis is), hacsak nem a színével van bajod... ;)

Mindenkép venni akarok majd meg váltókart is csak a fránya pénz :-/



#2485
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Mindenkép venni akarok majd meg váltókart is csak a fránya pénz :-/
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#2486
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tégy egy próbát, ha nem jön össze, vegyél egy olcsó kéttányéros elsőváltót. Én végigpróbáltam  SLX-XT-XTR, szépek nagyon a feliratok rajtuk. ;)

Ha kell, van belőlük eladó kispézé.

 

Köszi! Akkor majd a próbán kiderül de talán össze hangolható ;-) Sajnos egyszerre nem tudom megvenni az egész settet és jó lenne a köztes időben is használni a bicót :-)



#2487
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Köszi! Akkor majd a próbán kiderül de talán össze hangolható ;-) Sajnos egyszerre nem tudom megvenni az egész settet és jó lenne a köztes időben is használni a bicót :-)
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#2488
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Igen, menni fog.

Egészen pontosan csak a shimanóról tudom, ott a kéttányérosnál épp 0.1mm-el van közelebb (távolabb? fejből nem vágom) a két tányér egymáshoz/tól, mint a háromtányérosnál.

A váltókarral semmi bajod nem lesz! Az új típusok, amelyek már kapcsolhatóak, pont annyit húznak két-, vagy háromtányéros állásban, csak épp előbbinél két tányérnak "van hely a bovden másik végén".

 

Az első váltó már más kérdés, igaz arra nem tértél ki. No, ott nem egyértelmű a siker, nálam legalábbis a 2s átdobó hozott megnyugtató megoldást.

 

Sziasztok!
Adott egy 2x10-es hajtómű kérdezném tudom-e egy hagyományos 3 fokozatú váltókarral használni? Vagyis elől is változott a lánckerekek közti távolság?



#2489
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Mivel úgy saccolom, egyetlen példány van belőle az országban, nekem meg nem hiányzik, hogy egyes read only userek esetleg megtaláljanak... ;)


Kedvenc trollom hozzászólásából már törölték a típust: dologhoz hozzátartozik, hogy volt olyan ismerős hölgy, akit korábban életemben nem láttam, utcán találkoztunk, este e-mailben megkérdezte, hogy valóban engem látott-e... Szóval igen, tömegtermék, de itthon kb. nem találsz belőle többet.

#2490
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

végülis egy nagy darabszámban gyártott tömegcikk esetén teljesen valószínű, mindenki ezt mondja a saját gépéről :D


Andris (nem tudom, ki vagy, de) köszi!

#2491
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás

végülis egy nagy darabszámban gyártott tömegcikk esetén teljesen valószínű, mindenki ezt mondja a saját gépéről :D
 


andris módosította - 2014. augusztus 06. - 19:58
kérésre


#2492
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Az ha megosztod az információt a fórumon nem reklám, segítség lehet, hogy más ne fusson bele.

Mivel úgy saccolom, egyetlen példány van belőle az országban, nekem meg nem hiányzik, hogy egyes read only userek esetleg megtaláljanak... ;)

#2493
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

nem titokzatos. Direkt nem reklámozom. :D

Az ha megosztod az információt a fórumon nem reklám, segítség lehet, hogy más ne fusson bele.



#2494
juby

juby

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 540 hozzászólás
Sziasztok!
Adott egy 2x10-es hajtómű kérdezném tudom-e egy hagyományos 3 fokozatú váltókarral használni? Vagyis elől is változott a lánckerekek közti távolság?
:D ...Nem,nem tündérke a kívánság,az kívánság. Térdelj csak le szépen!:D

#2495
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Egy nagyon titokzatos össztelós... :)

nem titokzatos. Direkt nem reklámozom. :D

#2496
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Érdekes, sok 100 kiló fölötti kollegát látok outizni, gond nélkül.

budapesti utakra már 70 kilósan sem mernék bevállalni egy outit.
Mondjuk a végső lökést az adta meg, hogy mtb vonalon maradjak, mikor a Cheyenne montim küllői kezdtek töredezni alattam.

És hát a 100kilós testsúllyal sokszor együtt jár a fájós derék, annak meg nem nyerő a szarvkormány.
(szintén tapasztalat)

#2497
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Ha már láncnyúlás. Montin, erős igénybevétel mellett 10-es KMC lánc + Squirt Lube, 2200 km használat, 0.3-0.4-es nyúlás. :) Messze ez a rekordom. Ha nem lett volna a sáros Salz 211 km, ahol sajnos nem kentem láncot útközben, szerintem alig 0.2-es nyúlásom lenne. Persze így is bőven szuper, ennyi km-nél montin még a Connex láncaim is elérték a 0.75-0.8-at. Shimano 1400-1500 km, SRAM láncok 1400-1500 km-nél 0.75 volt mind.

 

Off. Canyon és társaikra kíváncsi leszek, hogy bírják. Érdekelt vagyok, nekem is van egy... :)

Szintén a könnyítés témához. A méregdrága Ritchey P-29 acélváz felújítva, miután 3000 km után megadta magát. 

Előtte: https://www.facebook...pe=3&permPage=1

Utána: https://www.facebook...pe=3&permPage=1

Érdemes a hozzászólásokat is elolvasni, hogyan nyilatkozott róla a felújító.

On.



#2498
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás

Mondjuk ilyen légtelenítést, csavarmeghúzást nem értem, minek kell szervízzel csináltatni. Sajna nekem az a tapasztalatom, hogy ha azt akarom, h vmi jó legyen, akkor magam csinálom. Mondjuk eléggé műszaki ember vagyok ehhez.

Légtelenítés: három szerelőből kettő nincs elragadtatva az ötlettől, ha elixirt kell légteleníteni, a harmadik meg megerősítette, hogy nem egyszerű menet.
A légtelenítő szett 12000+némi türelem, szakértelem.
Szervizben 2-2500Ft a légtelenítés.

Csavar: nincs nyomatékkulcsom. Beszerzési ár 25000, szerviz: nem kértek érte egy fillért sem.

Hátsó agy kitakarítása: a srácnak kb húsz perces munka és úgy tűnik, nem romlott el tőle semmi. Ha én csinálom, több óra, plusz két nap anyázás, mire a váltó újra működőképes lesz.

Mindezt úgy, hogy jelen számításaim szerint talán jövőre még tudom használni, aztán vége.

Ja, és bicikli szerelésre alkalmas helyiség, állvány szintén hiánycikk.

#2499
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

De gondolom nem 12 küllős keréken. :)

Annak még én sem látom értelmét. Egyébként néhány gyári kerékszett verhetetlen ár:érték arányon nyújt kiváló erősséget-tartósságot és javíthatóságot. Idehaza meg a Fulcrum-Campag vonal olcsóbb, mint a többi cég palettája, és alkatrészellátottsága is megfelelő.

 

Egyébként belgium post csomagolással-címkézéssel, tracking nr-rel tegnap kaptam kézhez 1.5 héttel lecsapás után egy ebay aukcióban tajvanról elhozott HG-50-es láncot. 2000 ft-ot fizettem a láncért postázva, amit jónak tartok, főleg, hogy itt a boltban 5100 ft egy HG50-es lánc. A mostanival elégedett vagyok, csendesen vált, szépen fut, teszi a dolgát, február óta van fent, de május óta "mérem", hogy mennyit futott (május óta 2800 km-t, előtte szerintem kb. 1000-et). A láncnyúlásmérő szerint teljesen jó állapotú, még a 0.75-össel sincs köszönőviszonyban.


Vejne módosította - 2014. augusztus 06. - 08:55


#2500
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Érdekes, sok 100 kiló fölötti kollegát látok outizni, gond nélkül.

 

De gondolom nem 12 küllős keréken. :)