Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2441
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Én akkor szoktam cserélni, mikor látszik rajta, h két oldalra picit kinyomja az anyagot. Akár pár tized mm-t is, akkor is cserélem. Deore/ultegra cuccnál ez nálam ~5ekm maximum. Más ilyenkor a fejét fogja, h ennek bőven semmi baja, de ez az én bajom. :)

 

Plö ez nálam már vastagon cserés volt:  http://i262.photobuc...0302_120047.jpg

Ennél jobb állapotúakat is le szoktam cserélni. :)


ncc1701 módosította - 2014. szeptember 05. - 08:01


#2442
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mi van ha a lánctányér is kopott? ugye nem hajtókarostól kell akkor cserélni?

 

Én csak a középső tányért cseréltem külön, ha nálad is jó állapotban van a többi akkor így relatív olcsón meg lehet úszni.



#2443
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Köszi!

 

hogyan tudom biztosra ellenőrizni, hogy a lánctányérok még jók-e? Mi van ha a lánctányér is kopott? ugye nem hajtókarostól kell akkor cserélni?

 

üdv

J

 

Szemre. Ha tudsz megfelelő minőségű képet csinálni, akkor fényképezd le a fogakat. Egyébként keress rá google képkeresőben a "worn chainwheel" keresőszavakkal. Nem feltétlenül kell ennyire drasztikusan kinézzen. Az egyik hajtásomon a kistányér kezd így kinézni, új lánccal úgy ropogott, hogy le is vettem azonnal. Hajtástól függ, ha cserélhető a lánctányér akkor elég azt cserélni. Sok hajtáshoz viszont külön többe kerül a lánctányér (vagy készlet), mint amennyit a hajtás egészben ér.


freddyke módosította - 2014. szeptember 04. - 21:32


#2444
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Köszi!

 

hogyan tudom biztosra ellenőrizni, hogy a lánctányérok még jók-e? Mi van ha a lánctányér is kopott? ugye nem hajtókarostól kell akkor cserélni?

 

üdv

J



#2445
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A hajtáson a lánctányérok még jók? Ha annyira megnyúlott a lánc, valószínűleg azokat is cserélni kell. Ha ez az eset áll fenn, de egyébként semmi hibát nem észlelsz, lehet jobb eljárni vele amíg a lánc bírja (persze bármikor elszakadhat, erre számítani kell), mert a nyúlott lánc a hozzákopott rendszerrel működik. Ha a lánctányérok még jó állapotban vannak és érdemes őket megmenteni, akkor viszont valóban minél előbb cserélni kellene láncot és fogaskeréksort.

 

A láncot azért kell időben cserélni, hogy a fogaskoszorú és a hajtás lánctányérjai ne kezdjenek el rendellenesen, gyorsan kopni a nyúlott lánctól. Ha most láncot és fogaskoszorút cserélsz, de a lánctányérok már rendesen elkoptak, jobb esetben az új lánc gyorsan fog nyúlni és a láncon keresztül az új fogaskoszorú sem lesz hosszú életű.

 

Szerintem a Deore sor elfogadható, nekem van ilyenem. SRAM 971, 991-es láncokat használok, ezek is jók. A többiről nem tudok nyilatkozni. De lehet láncból elég lenne olcsóbb is munkába járáshoz (nem SRAM).


freddyke módosította - 2014. szeptember 04. - 21:15


#2446
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 hozzászólás
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

voltam szervízben, és kihozták, hogy vége a láncomnak, illetve szar a fogaskeréksor, ezeket mincs cserélni kellene...

 

MTB-m van amit újabban szinte kizárólag munkába járásra használok, de nagy ritkán kimegyek terepre is.

 

A kérdés annyi lenne, hogy egy 9 soros rendszerbe ezek közül melyik éri meg a legjobban?

 

fogaskeréksor:

-Deore HG50 - 9690Ft (akció: 7752)

-Sram 5.0 PG-950 - 7088Ft

-Sram 7.0 PG 970 - 9272Ft

 

Lánc:

Deore HG53 - 6190Ft (akció 4952)

Deore LX HG73 7112Ft

Sram PC-951 - 3992Ft

Sram PC 971 - 5192Ft

 

nem tudom számít-e, de XT hátsó és Deore első váltóm van (kb talán 2008-as)

 

Előre is köszi!

J.

 



#2447
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Azok a nehezebbek, ott lehet ,,súlyt" spórolni.

 

Köszi. H  ez eszembe se jutott :D


Toliver módosította - 2014. szeptember 03. - 19:52


#2448
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Bár már egy hete megjött, "távollét" miatt csak most került fel a KMC lánc. Elvileg X10SL, gyakorlatilag nem tudom, mert doboz nélkül, egy büdös fóliában újságpapírba tekerve kaptam. Patentszem volt hozzá, meg a szemekbe bele van írva, hogy KMC X10SL, hangtalanul és hibátlanul vált Miche soron, ellenben futáskor azért van halk hangja. Nagyon jó a váltás vele, azt már most látom-mondom, a használhatóság-tartósság kiderül menet közben.

 

 

Bár, idén már nem fogok sokat menni ezzel a géppel.

 

10599230_674451445978815_865575831046928

10523185_674451405978819_111163430248939

10620798_674451389312154_551986785268449

10616353_674451362645490_652168243130544
 

 

A gyári kenőanyag elég most rá, gondolom. Nagyon-nagyon viszkózus, "mélyzsír". Sajnos a Miche sor olyan felületkezelésu, hogy hiába suvickolja valaki, ettől fényesebb nem lesz. Bezzeg a régi 8s Campag ill. Miche Primato, csak úgy csillognak, hogy a szarkákkal is meggyűlik a bajod!

Nekem is ilyen van. 10-es ultegrával használom. Nekem is tökéletesen vált, csak hangos, olyan mintha kicsit száraz lenne, pedig nem az. Nagyon olcsó volt, ha 2-3000 km-t elmegy, akkor ok.



#2449
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

A Shimano XTR soron vannak titaniumos fogaskerekek, az Ebike szerint a felső 5. Ennek mi értelme van? A felső sorok alig vannak használva úgy is, amúgy se nagyon kopnak.

Azok a nehezebbek, ott lehet ,,súlyt" spórolni.



#2450
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

A Shimano XTR soron vannak titaniumos fogaskerekek, az Ebike szerint a felső 5. Ennek mi értelme van? A felső sorok alig vannak használva úgy is, amúgy se nagyon kopnak.



#2451
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Bár már egy hete megjött, "távollét" miatt csak most került fel a KMC lánc. Elvileg X10SL, gyakorlatilag nem tudom, mert doboz nélkül, egy büdös fóliában újságpapírba tekerve kaptam. Patentszem volt hozzá, meg a szemekbe bele van írva, hogy KMC X10SL, hangtalanul és hibátlanul vált Miche soron, ellenben futáskor azért van halk hangja. Nagyon jó a váltás vele, azt már most látom-mondom, a használhatóság-tartósság kiderül menet közben.

 

 

Bár, idén már nem fogok sokat menni ezzel a géppel.

 

10599230_674451445978815_865575831046928

10523185_674451405978819_111163430248939

10620798_674451389312154_551986785268449

10616353_674451362645490_652168243130544
 

 

A gyári kenőanyag elég most rá, gondolom. Nagyon-nagyon viszkózus, "mélyzsír". Sajnos a Miche sor olyan felületkezelésu, hogy hiába suvickolja valaki, ettől fényesebb nem lesz. Bezzeg a régi 8s Campag ill. Miche Primato, csak úgy csillognak, hogy a szarkákkal is meggyűlik a bajod!


Vejne módosította - 2014. szeptember 01. - 11:11


#2452
elmann577

elmann577

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Udv

 

Nemrég kezdőként hozzájutottam egy specialized roubaix compact 2009-hez. egy svájci árverésről való, aki eladta nekem,azt mondta kulönösebbet nem tud technikai paramétereiről, de gyártó oldalán ez részletesen elérhető. Ott angol nyelven kiválasztottam, a "crankset"- sort, mivel a hajtásról két nappal a vétel után vki azt mondta nekem, hogy a bringa presztizséhez képest a hajtás, valszeg le lett cserélve egy belépő árkategóriájú hajtásra mielőtt eladták nekem. a SECIALIZED oldalán ehhez a típushoz FSA Gossamer Megaexo -2 pieced crankset  (50-34t) van hozzárendelve. Ezzel szemben az enyém FSA SL-K triple Megaexo carbon 53/39/30 172,tmm. Nos, nem tudom még nagyon dekódolni ezeket, de arra gyorsan rájóttem, hogy elöl nekem ezek szerint eggyel több fogaskoszorúm van a gyártó által ehhez a típushoz megadottakhoz képest. Kérdezném ez valóban vmi eget rengető változtatás vagy aki használhatta anno, csak saját igénye szerint lecserélte a gyárit és nem semmi hátrányosat nem tett?

Fotót ide úgy látom nem lehet csatolni, várom nálam hozzáétőbbek szíves válaszát.

Köszönettel: Laci, Győr

 

http://www.specializ...ixcompact#specs



#2453
viko81

viko81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás

Tudom, árban más, de nekem az ultegra cs6500 (?) 11-23 nagyon bejön. Most így ~5ekm után látok abszolút minimális kopást a 15-17-es lánckerekeken, azt jövőre cserélem is.

Üdv! Elhiszem, hogy jó csak már kereten kívül van, vettem egy tiagra sort 6500 ft-ba fájt, ha beválik rendelek 3-4-et külföldi webshopokból (4000 ért elég baráti, csak ugye kell társulni vagy egyszerre többet rendelni, hogy ne legyen száll.ktg)

 

hibáról: két szervizes is azt mondta, hogy ez azért lehet, mert váltás közben mikor még nem rendesen "fekszik fel" a lánc a fogaskeréken és nem várom meg amíg "lemegy a váltás folyamata" de közben rakom neki keményen..

 

- ez biztos így lehet (sréhen van a lánc, kap terhelést nem egyenlően oszlik el bum. törés ), csak ezt tudtam, hogy nem szabad és mint írtam lentebb erre mindig figyelek is. 



#2454
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Mondja is, hogy "I use WD-40 as my degreaser.", tehát a fickó sem azzal olajoz, hanem azzal szedi le az olajos mocskot.

 

 

... nem szóltam, kenőanyagnak is használja O_o

Igen, az elején még szo-szo, mert mos vele, de a végén befújja vele a láncot. Fura.



#2455
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Wd40-el én tuti nem olajoznám a láncot. Lemosónak viszont tökéletes, arra ajánlják is, olajos-zsíros szennyeződést szépen takarítja. Még az a kifogásom lenne, hogy én így a sorra nem nyomnám ezerrel, mert ami befolyik a hátsó agy csapágyazásába, az tuti oldja/higítja az ottlevő zsírt.

 

Mondja is, hogy "I use WD-40 as my degreaser.", tehát a fickó sem azzal olajoz, hanem azzal szedi le az olajos mocskot.

 

 

... nem szóltam, kenőanyagnak is használja O_o


RelakS módosította - 2014. augusztus 26. - 19:16


#2456
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Kérdés : milyen 9-es sort tudnátok ajánlani ? 11-25 / 12-25 / 12-26 ( hg-50 tiagra vagy sram 950 esetleg egyéb , <8k )

 

Tudom, árban más, de nekem az ultegra cs6500 (?) 11-23 nagyon bejön. Most így ~5ekm után látok abszolút minimális kopást a 15-17-es lánckerekeken, azt jövőre cserélem is.



#2457
viko81

viko81

    újonc

  • fórumtag
  • 8 hozzászólás
Üdv!
 
 
Adott két bringa miche primatto fogaskoszorúval (9-es ,10-es) és mindkettőnél letörtek fogak a fogaskerekeken , 9-es soron kemény 250km után, 10-esen 20xx km után. ( hajtáslánc többi eleme is hasonló futásteljesítménnyel rendelkezik, lánc nem volt "megnyúlva") .
 
 
Mindezt úgy, hogy figyelek arra, hogy  :
 
- hajtáslánc mindig le legyen pucolva, kenve, fölösleges olaj láncról letörölve, görgők, sor takarítva, stb.
- ne legyen keresztbe váltva 
- kiállva tekeréseknél nem váltogatok össze vissza, komolyabb terhelés alatt kerülöm a váltásokat
- (kiálva) sprintelgetések során nem váltok 
- lámpánál, egyéb megállásnál kistányérra váltok.
- trackstand kilőve 
 
 
 
Bármi ötletet, észrevételt, tippet szívesen veszek.
 
köszi
 
Kérdés : milyen 9-es sort tudnátok ajánlani ? 11-25 / 12-25 / 12-26 ( hg-50 tiagra vagy sram 950 esetleg egyéb , <8k )
 
Ps: montin 8-as rendszer van fent ,sram 850 lánc, sor, alivio octalinkes hajtóművel ott semmi gond nem volt 3 év alatt ( 4-5e km után kellett sort, láncot cserélni de ennyi)
pedig "az" kapott hideget-meleget.
 


#2458
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

a fékekre miért fúj wd-40-et?

Biztos nyikorgott.



#2459
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

a fékekre miért fúj wd-40-et?

 

Forgáspontok miatt. Bár én inkább évente leszedem, és bezsírozom.



#2460
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.167 hozzászólás

a fékekre miért fúj wd-40-et?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"