Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2461
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

De ez remek módszernek tunik arra, hogy hamar kinyírjam a láncot-középcsapágyat a bringán! :)

 

Wd40-el én tuti nem olajoznám a láncot. Lemosónak viszont tökéletes, arra ajánlják is, olajos-zsíros szennyeződést szépen takarítja. Még az a kifogásom lenne, hogy én így a sorra nem nyomnám ezerrel, mert ami befolyik a hátsó agy csapágyazásába, az tuti oldja/higítja az ottlevő zsírt.

Idén elfogy a tf2 láncolajom, lehet váltok valamire, ez is elég híg a hosszú túrákhoz. Balaton körnél féltávon ebédnél plö áttöröltem-olajoztam a hajtást. :) Wd40 még ennél is hígabb. Ez í]y kb arra jó, h télre eltegye a bicajt, nem rozsdásodik.

 

De a bicajt elfogadnám. :)



#2462
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

 nekem ez nem tetszik.

 

egyrészt, WD-40? Hö?

 

Másrészt: panelban nem túl jól kivitelezhető v lakótelepen. :) Itthon más, kimegyek hátra a kertbe, és megcsinálom, de a betontengerben lakótelepen nem olyan könnyu (pl. vödröt emeletről, slag nincs, nem szép a járdára mocskolni..)

 

De ez remek módszernek tunik arra, hogy hamar kinyírjam a láncot-középcsapágyat a bringán! :)



#2463
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ez durva, "új, rozsdás lánc eladó"  :wacko:



#2464
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

vettek rozsdás láncokat, amit a rosszul viselkedő eladók büntiből megpucoltak, most meg eladják? :blink: :D


  • zeezoltano kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2465
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

hogy értik, hogy "frissen mosott"?

 

http://apro.bikemag....nc-l243462.html

úgyhogy most szó szerint egy  rozsdaboglya lehetett mikor megvették, néhány év raktár sarkában rohadás után . :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2466
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.169 hozzászólás

hogy értik, hogy "frissen mosott"?

 

http://apro.bikemag....nc-l243462.html

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#2467
Kreash

Kreash

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Sziasztok.

Kellene egy kis segítség, vásárlás előtt állok.

Van egy Umf Hardy 3asom, és szeretném lecserélni rajta a hajtást.
 

Jelenleg kinézett alkatrészek:

- Truvativ Blaze 2.1 ISIS Howitzer hajtómű vagy Truvativ HUSSEFELT 1.1 36T Dirt

- Truvativ BoxGuide TEAM láncfeszítő

Monoblok vásárlásához kellene a segítség, nem tudom melyik fajta méretű kellene.
csapágyház szélessége :73mm

Link
Hátul 8 sebességes a keró.
 

 



#2468
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

42-11 es áttétellel 90-es pedálfordulattal 40 km/h 42-12-vel 37 km/h

 

 

tehát akkor mégis gyorsabb, ha az áttételen változtatok. (már járok gyúrni lábra)

 

én értem, hogy szarból nem lehet várat építeni, de ha 10-20%-ot tudnék javítani, annak már örülnék, meg egyébként is kezdenek letöredezni a fogak a fogaskerekekről, ha már cserélem valamivel jobbat akarok feltenni. 

 

persze, jobb lenne egy fasza bringa, de 20-ból gondolom nem tudok venni.

 

Nem az áttételtől leszel gyorsabb...a lábadtól... a jelenlegi felállásoddal is tudsz 40-el menni ha akarsz kb 2 percig....

A "letört" fogak elől a váltást segítik.....

A te céljaidnak sokkal jobban megfelelő bringát, lehet már egy 20-asért is találsz az apróban....



#2469
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

42-11 es áttétellel 90-es pedálfordulattal 40 km/h 42-12-vel 37 km/h

 

 

tehát akkor mégis gyorsabb, ha az áttételen változtatok. (már járok gyúrni lábra)

 

én értem, hogy szarból nem lehet várat építeni, de ha 10-20%-ot tudnék javítani, annak már örülnék, meg egyébként is kezdenek letöredezni a fogak a fogaskerekekről, ha már cserélem valamivel jobbat akarok feltenni. 

 

persze, jobb lenne egy fasza bringa, de 20-ból gondolom nem tudok venni.



#2470
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Akkor ha jól értelmezem a holotech II-es véletlen épp elfekvőben lévő (mert az slx-emhez tavaly kettőt rendeltem 8eu ért) monoblokkom btudom rakni a truvatívba? És mitől fögg hogy kell e ez a gyűrű hozzá, vagy mindenképpen kell? Vagy az van most is rajta csak le kell bontanom?

 

De ha már ennyire kreatívak meg szakértők vagytok, a machmakeres problémámat nem tudnétok szintén valami jó megoldással orvosolni. Felraknék egy XT vagy SLX féket, de az elixirt a machmeker miatt nem tudom likvidálni a vasról, mert a sram 7 illetve 9-hez lévő karnak nincs külön bilincse. És legolcsóbban 16 euróért láttam bilincset per darab!



#2471
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

Néztem a Shimano Fc-M171et, ez 48-38-28, ami most nekem van a nagyobb 42, akicsi 23, ha jól számoltam. Nem tudom, hogy ebben már benne van a csapágy is, vagy azt külön kell választani?

Ha már elől cserélem, hátra is tennék újat. Shimano Cs-Hg41. Gondolom lánc is kell hozzá.

Ez a szett eredményes lehet? Köszi



Előre vegyél nagyobb lánckerekeket. Szerintem így egyelőre ennyi elég is lesz. Arra figyelj, h nem csak a legnagyobbat kell cserélni, hanem a középsőt is tuti.

A tíz ezret tedd el másra jó lesz. Járjál többet bringázni, hogy erősebb legyél. 42-11 es áttétellel 90-es pedálfordulattal 40 km/h 42-12-vel 37 km/h.... Nagyobb lánctányértól nem leszel gyorsabb... A keskeny gumi oké, de a többi felesleges. Az "összteszkós" bringa pedig nem a sebességre született. De hiába lenne hiper-szuper pálya bringád ha a tüdőd és a lábad nem bírja... Szerintem...



#2472
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

Néztem a Shimano Fc-M171et, ez 48-38-28, ami most nekem van a nagyobb 42, akicsi 23, ha jól számoltam. Nem tudom, hogy ebben már benne van a csapágy is, vagy azt külön kell választani?

Ha már elől cserélem, hátra is tennék újat. Shimano Cs-Hg41. Gondolom lánc is kell hozzá.

Ez a szett eredményes lehet? Köszi



Előre vegyél nagyobb lánckerekeket. Szerintem így egyelőre ennyi elég is lesz. Arra figyelj, h nem csak a legnagyobbat kell cserélni, hanem a középsőt is tuti.

csapágy nincs benne.

nem biztos hogy el fog férni a a láncvillától a 48-as tányér

első váltót is kell cserélned

igen láncot is kell cserélned

alap szereltségű bringánál hátul leheht racsni van nem kazetta, ezt ellenőrizd

 

és nem biztos hogy az egészre érdemes ennyit költened


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2473
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Néztem a Shimano Fc-M171et, ez 48-38-28, ami most nekem van a nagyobb 42, akicsi 23, ha jól számoltam. Nem tudom, hogy ebben már benne van a csapágy is, vagy azt külön kell választani?

Ha már elől cserélem, hátra is tennék újat. Shimano Cs-Hg41. Gondolom lánc is kell hozzá.

Ez a szett eredményes lehet? Köszi



Előre vegyél nagyobb lánckerekeket. Szerintem így egyelőre ennyi elég is lesz. Arra figyelj, h nem csak a legnagyobbat kell cserélni, hanem a középsőt is tuti.

#2474
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

A gxp nem jó a shimanoval.

Ez így, ebben a formában nem teljesen igaz. Kell hozzá egy pár ebből az alkatrészből: http://www.chainreac...er/rp-prod26899




#2475
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Előre vegyél nagyobb lánckerekeket. Szerintem így egyelőre ennyi elég is lesz. :) Arra figyelj, h nem csak a legnagyobbat kell cserélni, hanem a középsőt is tuti.



#2476
485

485

    fórumtag

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Sziasztok, van egy minőségileg alap montim. áttérek a városi használatra, aszfalt, sík terep 90%-ban.

gyorsítani szeretném a gépet, most rendeltem hozzá 1.5-ös sima gumikat.

 

szerkezetileg van valami ötlet, hogy mit lehetne kicserélni, gondolok ilyenre, hogy hajtómű, nagyobb áttétel, csapágyak, könnyítések...

 

össztelós, 3x7es váltó van rajta, elől mindig a nagy keréken, hátul inkább a kisebbeken használom.

 

várok néhány ötletet. (nem adom el, és nem veszek jobbat. ezt szeretném pár 10-esből kicsit fejleszteni.)

 

köszönöm



#2477
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Elvileg ez is jo hozzä, nem kell 6-20ezerert venned:

http://bringabutik.h...zas-smbb51.html

Cserelni nem szoktäk a csapägyakat bennük.

A gxp nem jó a shimanoval.



A sebesség mindent megold.

 


#2478
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Elvileg ez is jo hozzä, nem kell 6-20ezerert venned:

http://bringabutik.h...zas-smbb51.html

Cserelni nem szoktäk a csapägyakat bennük.


Marci

#2479
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

Sziasztok!

 

Kérdésem egyszerű, csak én nem értek hozzá, absolute. Truvativ 2*10-es hajtásnál, ha az integrált monoblokk (asszem így hívják) a sártól beállt, akkor lehet e valami szakival cseréltetni benne a csapágyakat, vagy kuka és vehetek 6-20E között hozzá egy komplett monoblokkot? Shimanonál tudom hogy elméletben lehet csapágyat cserélni, már aki bevéllalja, de most lett nemrég egy truvativval szerelt bringám, és ezt nem tudom!

 

A másik valahol belehet e szerezni értelmes áron bilincset sram elsőváltóhoz, csak mert machmakerrel szerelték, de a rajta lévő avid elixir szerintem egy kaki az SLX fékhez képest, és cserélném, de a machmekar miatt nem tudom!

 

Előre is köszi a válaszokat!



#2480
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Miután sikeresen kikerült a nyolcas a hátsó kerekemből, a hátsó sorom állapota olyan, hogy egy láncot még röhögve el kell vinnie, és a váltás is vicces (kapott a váltó-váltókar, azt hittem, hogy 100%-ra elhajlott a váltótartó-fül, de mégis ugrás-szöszmötölés nélkül végigvált a teljes soron, még a többszörös váltásokat is hiba nélkül teljesíti..)

 

Jöhet a kopott lánc pótlása. 10s campagnolo rendszerhez. Gyári campag láncot ajánlanak sokan, de a sor nem campa, hanem Miche. Akár Miche lánc is szóba kerülhetne, vagy Yaban. DE, nagyon jó véleményeket láttam egy KMC modellről, megfogott a színe is, így aztán kis "bling" jelleggel vettem is egyet:

 

http://www.ebay.com/itm/200909820343

 

Kíváncsi leszek. Állítólag futásra és tartósságra sem rosszabb, mint egy Veloce lánc pl, de árra meg olcsóbb, jóval. :) És szerintem patentszem is jár hozzá, így ideálisnak tűnik. Az ezüst változat kb. 200 ft-tal lett volna olcsóbb, de most úgy döntöttem, legyen egy kis "feltunőskodés" is a géppel.

 

Az előző láncom csalódást keltő, kb. 4500-5000 km-t élt, igaz, gyanús, hogy én nyírtam ki a szakszerűtlen használat miatt. (tavaly rossz volt a hajtástechnikám, terheltem a láncot, idén meg rengeteget váltottam, mert gyenge voltam.. :) )

 

Majd újratanulok kerékpározni, egy lánckímélő hajtástechnikával. Szerencsére 10s rendszernél töredékét kell váltanom, mint 8snál, mert jóval finomabb a kiosztás. :) plusz két lánckerék, ugyebár.

 

A láncra kíváncsi leszek, reményeim szerint 3-4 hét, és tényleg ki fogom tudni próbálni.. :)