Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
18262 hozzászólás a témában

#2521
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

elszámoltad... ha a fékváltókarja a szettnek több, mint 100 euró, hogy a p-ba jön ki a végösszeg 200 euró alá? Ne feledd, a forint-euró árfolyam olyan, hogy jobb nem rá nézni.

 

120 körül kapsz külföldiában 105-ös szettet, de 60ért max. széthasznált 55-ös szériából való szettet olyan karcokkal, meg hegyes fogú lánctányérokkal, hogy sírni fogsz, ha ránézel :)

ja tudom mit néztem el....hogy a fékváltókarokat nem párban adják, azt hittem amit néztem az a jobb bal együtt, most hogy el is olvastam a description-t :D kicsit okosabb lettem...

 

de amugy a 120 még mindig jobb mint az itthoni 160 nem? :D



#2522
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Azt jól vettem észre, hogy most ahogy nézegettem a bikediscount.de oldalt és számolgattam, akkor kb féláron lehet összerakni pl a shimano 105-ös szettet?

ha számolásaim nem tévesek olyan 60ezerből meglenne, míg egyben egy magyar online boltban kb 150 ezer...

 

mondjátok ha tévedek de akkor nem tudom mit nem számoltam bele, vagy mit számoltam el.

 

köszi

elszámoltad... ha a fékváltókarja a szettnek több, mint 100 euró, hogy a p-ba jön ki a végösszeg 200 euró alá? Ne feledd, a forint-euró árfolyam olyan, hogy jobb nem rá nézni.

 

120 körül kapsz külföldiában 105-ös szettet, de 60ért max. széthasznált 55-ös szériából való szettet olyan karcokkal, meg hegyes fogú lánctányérokkal, hogy sírni fogsz, ha ránézel :)


  • Bergmann kedveli ezt

#2523
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Nem volt elég vastag alátétem, fostam, hogy a két egymásra rakott esetleg elcsúszik. Nyilván rendes csavarral, rendes hajtóműben nekem sincs.

De ez marad! ;)

Ez a gyk megoldás beteg :)



#2524
Bergmann

Bergmann

    fórumtag

  • fórumtag
  • 46 hozzászólás
  • LocationBaranya

Azt jól vettem észre, hogy most ahogy nézegettem a bikediscount.de oldalt és számolgattam, akkor kb féláron lehet összerakni pl a shimano 105-ös szettet?

ha számolásaim nem tévesek olyan 60ezerből meglenne, míg egyben egy magyar online boltban kb 150 ezer...

 

mondjátok ha tévedek de akkor nem tudom mit nem számoltam bele, vagy mit számoltam el.

 

köszi



#2525
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

 

Gyorskötözőn nem röhögni, nem vagyok hajlandó megint műszaki hiba miatt versenyt feladni...  :D

 

Ez a gyk megoldás beteg :)



#2526
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nálad van rá sansz, de szerencsére minimális. A penetránsok rossz tulajdonsága, hogy sok helyre bejuthatnak. Valoszinuleg nem lesz amugy gond belöle ;-)

 

Főleg olajokból áll, az talán annyira nem oldószer, de remélem az a kis mennyiség ha oda is ér, nem okoz gondot. Van szerszámom, de humorom nincs kiszedni a hajtást.



#2527
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Asszem valamelyik következő rendelésnél bepróbálok egy ilyen keskeny-vastag lánckereket. Igaz, a 60 ájrós raceface játszani már cseppet drága, de a superstaros még beleférne, ők meg úgyis küldenek hozzá gumimacit, simán megéri. :D

A kistányér helyére szerelt 28-as nem jött be, s nem a lánckerék mérete, hanem a láncvonal miatt. Én elég bátran rakosgatom jobbra-balra a hézagolókat a csapágy alá, de az már nekem is sok lenne, ha így "tolnám helyére" a kistányért. ;)

Ahogy kicsit magamhoz térek, megyek a rendes körömön még egyet a 32-es tányérral, kíváncsi vagyok, mit tudok. Végig biztos nem fog menni, van benne két olyan mászás, ami nekem szigorúan kistányér, s az esetek felében hátul nagy (24/36).

 

A Race Face megoldotta a 30 fogat 104-es lyukkörön, de úgy, hogy az "anyák" egyben vannak a lánckerékkel:
http://www.chainreac...g/rp-prod109723

 

A korábban linkelt absoluteblack megoldásában a 30 fogas meg még a kistényér helyére megy.



#2528
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás
Nálad van rá sansz, de szerencsére minimális. A penetránsok rossz tulajdonsága, hogy sok helyre bejuthatnak. Valoszinuleg nem lesz amugy gond belöle ;-)

#2529
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A hátsó/alsó villák közötti összekötőben van a sárvédő egyik rögzítési pontja. Berohadt. Csavarlazítóval megoldottam. Utána jöttem rá, hogy talán nem kellett volna ennyire fújkálni, megfordítottam a bringát (kézben tartva 1-2 percre) egy része kifolyt, de még lehet hogy van a csövekben minimális mennyiség.

 

Valószínűleg a csövek üregesek és a csavarlazító eljuthat a középrészig, ami egy ilyen és elvileg zárt és gondozásmentes (még mindig úgy forog mint újkorában). Van esély, hogy bejut ebbe a középrészbe?



#2530
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

 

...
 
* úgy láttam valahol, hogy az új xtr marad 104-es és van hozzá 30 fogas tányér szimpla hajtóműhöz. Érdekes látvány lesz, az biztos...

 

A Race Face megoldotta a 30 fogat 104-es lyukkörön, de úgy, hogy az "anyák" egyben vannak a lánckerékkel:
http://www.chainreac...g/rp-prod109723

 

A korábban linkelt absoluteblack megoldásában a 30 fogas meg még a kistényér helyére megy.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#2531
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nem rossz!

Egy Shadow+ hátul meg valami Narrow-Wide tányér előre elég lehet, akkor nem kell az első váltó sem. Egy pillanatra átfutott az agyamon, hogy úgyis csak a 36-os tányért használom a 11-36-tal mindenhol, minek a kicsi (de inkább SS 32-20 vagy SS 33-20). :) N/W tányérok: http://www.superstar...-wide-style.htm



#2532
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás
No, megvolt a 24h, rendben volt a hajtás. Igaz, a 2s átdobónak, egészen pontosan a kalickájának semmi köze nincs a 32-es tányérhoz, így a sor mindkét végén leheletnyit beleért a lánc, de ott annyira keveset kellett használni, hogy nem foglalkoztam vele. Tudom, felrakhattam volna láncvezetőnek egy 3s átdobót, vagy állíthattam volna ennek a magasságán, de nagyon nem akartam vesződni még a váltóállítással is, ha esetleg vissza kell rakni menet közben a kéttányéros hajtóművet.
A tapasztalatok alapján megváltozott az 1x10-11 hajtásokhoz való viszonyom! :)
 
getto_1x10.jpg
Gyorskötözőn nem röhögni, nem vagyok hajlandó megint műszaki hiba miatt versenyt feladni... :D
 
Ha a terep olyan, plusz sikerül bespájzolni pár különböző lánctányért, akkor nagyon rendben van! A gyári sramot hanyagolnám, azok az árak nem ide valók, de a gettó megoldásban szerintem megéri gondolkodni. Sajnos a 104-es lyukkör (shimano hajtóműveknél ez az általános, legalábbis eddig, már jön a 96! :) ) azért jelentős korlát, 32 fognál lejjeb nem nagyon van tér*, de egy próbát (olcsón, kockázat nélkül) lehet vele tenni. Sima háromtányéros XT-n hagytam fent a középső tányért. Nem költöttem rövidebb csavarokra, és nagyon nem álltam neki megint reszelővel bohóckodni, szimplán a nagytányér "helyén" alátétekkel raktam össze.
Nem nagyon tudom az előnyeit ecsetelni, bejött a tök egyszerű váltás. A hétköznapokra, illetve hagyományos maratonokra (nekem legalábbis) ez továbbra sem vállalható, de bekerült a palettára, a 24 óráshoz hasonló pályákra ideális.  
 
* úgy láttam valahol, hogy az új xtr marad 104-es és van hozzá 30 fogas tányér szimpla hajtóműhöz. Érdekes látvány lesz, az biztos...


#2533
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Imádom a keresőket. Milyen szép, mikor az 50t chainring 135bcd-re egyből ilyeneket dob ki:

 

http://www.ebay.co.u...=item5667b7e095

 

http://www.ebay.co.u...=item5666dc0cfa

 

no mondjuk egy 39-50-es felállás 12-23 mellé nekem teljesen ideálisnak hangzik. Finom ugrás a két tányér közt, síkon szeretek pörgősen menni, mászni természetesebb alacsonyabb fordulattal, bár errefelé nem igazán kell.

 

Amitől félek kicsit, hogy nézegettem egy kört, amit tegnap pajti ment otthon:

 

http://www.sports-tr...uiucbba26rl3esr

 

tavaly a 34-28-cal szenvedett rajta a 9.5 kilós meridán, idén a 11 kilós acél kotterrel 42-23-al röhögve teljesítette.. Nem tudom, mennyire menne jól 39-23-al, tavaly azért használtam ezen az úton a 26t-t is, idén meg sokkal gyengébb (és lassabb is..) vagyok.

 

Minden esetre, mivel az 53-13 is kihasználatlan, illetve még az 53-14-re is csak nagyon ritkán van szükségem, így voksolnék inkább az 50t-s külső tányérra a 12-vel kezdődő sorhoz.

 

Persze a 110 bcd sokat segítene a "verzatilitás" szempontjából, de arra meg az 50-34-en kívül emberi árban úgysem kapsz lánctányért. :D


Vejne módosította - 2014. július 28. - 12:05


#2534
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Kipróbáztam a 24h körét két tányérral, jól látszik, hogy nem kell nagy áttétel-tartomány hozzá. Gyorsan fel is dobtam a háromtányéros hajtóművet, középen egy normál 32 fogas xt tányérral, teljesen rendbe volt vele a következő kör.

Ha nagyon nem megy, legfeljebb visszaveszem a hétköznapi viseletet, addig is pihenek... :D



#2535
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Nálam deore cucc van, elöl 48-36, hátul 9s ultegra 11-23-as sorral. Imádom, mert 15-ig hátul egyesével nő, a 30-as tempó nekem szépen megy hátul 15 (14)-es lánckerékkel.



#2536
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Köszi!

Akkor lehet, hogy a hátsó soron érdemesebb változatni? Mondjuk fogalmam sincs, hogy ilyen esetben hogyan. Nagyobb fogaskerékszámú kéne? Na majd meglátom.

ha valamit segít: 53-39-hez egy 13-26 nagyon kényelmesen használható 30 körüli tempóhoz lassú lábúaknak, mint én. 53-21 ill. 39-17 körüli áttéteket használok főleg ehhez a "mutatványhoz".

 

52-42-höz szerintem egy 13-28-ast kipróbálhatnál, ha bírja a hátsó váltód. 

 

http://apro.bikemag....ar-l241953.html

 

vagy ez se rossz dolog, főleg, ha négyszögtengelyes sorád van (azokból láttam 52-42-eseket, az utána következő HT2-es szériákban már inkább a kompakt meg 39t vonalat vitték)


Vejne módosította - 2014. július 25. - 11:06


#2537
gregibroki

gregibroki

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

itthon kb ez

 

http://ebike.hu/term...ros-lanctanyer/

 

de 46-48-as pont nincs a nagykernek, erős 1-1,5 hónap mire lehjet, rendeléstől számítva.

 

meg esetlleg miche .

Köszi!

Akkor lehet, hogy a hátsó soron érdemesebb változatni? Mondjuk fogalmam sincs, hogy ilyen esetben hogyan. Nagyobb fogaskerékszámú kéne? Na majd meglátom.



#2538
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.273 hozzászólás

SZiasztok!!! Gyors kérdés: van egy 8 sebességes Sora hajtóművem 42-52-es lánctányérral, 130-as lyukkörrel. Van esélyem arra, hogy találok egy db 46-48 körüli fogaskerékszámú lánctányért? Hátul a sorommal nem teljesen passzol a cucc: 52-esnél is nagyon keresztbe kell váltani 30as tempóhoz és 42-esnél is a legalsó fogaskerekek a kényelmesek. De inkább csak a lánctányérkoat cserélném le egy db 48 körülire.

Nézegettem, de nem nagyon találtam ilyen fogszámút ezzel a lyukkörrel. Csak figyelmetlen voltam, vagy tényleg így van?

Köszi!

itthon kb ez

 

http://ebike.hu/term...ros-lanctanyer/

 

de 46-48-as pont nincs a nagykernek, erős 1-1,5 hónap mire lehjet, rendeléstől számítva.

 

meg esetlleg miche .


Bikertigger módosította - 2014. július 23. - 12:40

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#2539
gregibroki

gregibroki

    fórumtag

  • fórumtag
  • 26 hozzászólás

SZiasztok!!! Gyors kérdés: van egy 8 sebességes Sora hajtóművem 42-52-es lánctányérral, 130-as lyukkörrel. Van esélyem arra, hogy találok egy db 46-48 körüli fogaskerékszámú lánctányért? Hátul a sorommal nem teljesen passzol a cucc: 52-esnél is nagyon keresztbe kell váltani 30as tempóhoz és 42-esnél is a legalsó fogaskerekek a kényelmesek. De inkább csak a lánctányérkoat cserélném le egy db 48 körülire.

Nézegettem, de nem nagyon találtam ilyen fogszámút ezzel a lyukkörrel. Csak figyelmetlen voltam, vagy tényleg így van?

Köszi!



#2540
oil.ali

oil.ali

    újonc

  • fórumtag
  • 13 hozzászólás

A monoblokkom az elmult egy-másfél hétben elkezdett hajtás közben kattogni, főleg lanyha tempónál, de néha nagyobb terheléskor is. Rohadtul zavar, de jelenleg nem vagyunk túl jól eleresztve, ezért megvárnám a cserével a következő fizut, és inkább kigazdálkodnám azt a tizest a következő hónapban.

 

Viszont mivel heti kétszer tekerek nagyobb távot (50++ km), (és munkába is azzal járok, ez 16 km naponta, ha egyáltalán nem is túrázgatnék sehová)... szóval nagyon nem szeretném azt, hogy pl. ócsánál egyszer csak cserben hagyjon a szerkezet.

 

Meddig tudom büntetlenül használni így? Kibírja a hónapot?

 

Köszi a válaszokat.

 

(a márkája: Sunrace BBS18, nem lötyög, nem laza, nem hajlik, masszívan áll, csak kattog.)