Jelentkezz be Regisztrálj
Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#17801
Posted 2006. March 17. - 22:17
ennyit is sajnáltok egy drága biciklitõl?
és környezetkimélõ, és a nadrágodból is kimossa anyu.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#17802
Posted 2006. March 17. - 19:29
Hello!
plíz help mi!
nemrég vettem új gépet és egy kicsit, tényleg csak kicsit mûszerolajjal beolajoztam a láncot, ami ennek hatására elkezdett kicsit darálós hangot adni, mintha szorulna (szerintem pici por mehetett bele, pedig kíméltem )
A kérdésem az, hogy mivel lehetne megtisztítani, már tiszta ronggyal próbálkoztam, de nem az igazi.
Ti mivel szoktátok kezelni??
FIGY, majdnem hogy mindegy, hogy mivel kened a láncod, csak kenjed! Én spórolós megoldást használom, szóval a telóból lecserélt olajjal kenem, abból meg mindig lesz elég. Ha lemosódik, újrakened. Régen gyér fogsort és láncot használtam, folyamatosan saraztam vele és úgyis majdnem annyit bírt a meghajtás, mint most egy igényesebb rendszerrel és 2 láncot 3-400kmenként váltogatva. Szokjál hozzá, hogy a monti nem országúti, szóval legtöbbször lesz valamilyen hangja, ha esetleg használod is. A másik gond az lehet, hogy tiszta ronggyal tisztítod , én mindig a legretkesebbet használom erre a célra, úgyis csak a külsõ felületrõl lehet vele letörölni a nagyja retket. Ha azt akarod, hogy csillogjon, szedd le és áztasd ki Brigeciolban, mosd le, szárítsd meg, majd tedd fel és olajozd be a majdnem tökéletesen tiszta láncodat. De ha már erre vetemedsz, akkor tisztogasd meg az összes fogaskereket, a váltógörgõt is beleértve, mert az igen jól képes adagolni a mocskot a tiszta láncra.
#17803
Posted 2006. March 17. - 18:49
igen, a wd 40 kiváló arra hogy a régi mocskot kimossa belõle, majd így minden kenés nélkül maradjon a lánc 2 óra tekerés után;)wd40-et szoktak ajánlani. Én általában a benzinkutaknál található gyorsmosóval "kezelem" a láncot, és utána olajozás. De ne mûszerrel hanem vmi sûrûbbel. A mûszernek még a hangja is szarabb tényleg, mint láncolajaknak. Ja, a darálóshang meg lehet esetleg a váltó helytelen beállításától is.
létezik rengeteg megoldás lánc kenésére, ha bemész egy boltba közel 8 terméket fognak rögtön elédtenni. müszerolaj is kiváló, amit hallasz az valószinüleg ténylegesen csak por.
a fogaskoszorú kérdésre: igen, érezhetõ a különbség, hisz nagyjából alul felül 1 fokozatot jelent ez a +1+2 fog
tehát utóbbi kicsit picit lassabb végsebességet fog eredményezni, illetve egy picit könnyebb mászást.
#17804
Posted 2006. March 17. - 17:41
a kérdés egyszerû, de mielõtt döntenék , megkérdezem a véleményeteket.
11-32-es és 12-34-es fogaskoszorú közt mi a különbség ( nem, nem arra gondolok, hogy mik a számok), tehát van-e érezhetõ különbség,elõny, hátrány melyiket ajánljátok,tapasztalatok, stb.stb.
Köszönetem!
Dave
#17805
Posted 2006. March 17. - 17:12
#17806
Posted 2006. March 17. - 17:03
plíz help mi!
nemrég vettem új gépet és egy kicsit, tényleg csak kicsit mûszerolajjal beolajoztam a láncot, ami ennek hatására elkezdett kicsit darálós hangot adni, mintha szorulna (szerintem pici por mehetett bele, pedig kíméltem )
A kérdésem az, hogy mivel lehetne megtisztítani, már tiszta ronggyal próbálkoztam, de nem az igazi.
Ti mivel szoktátok kezelni??
#17807
Posted 2006. March 16. - 21:41
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#17808
Posted 2006. March 16. - 13:37
váltókart megprobálom van másik ugyanilyenem.
igazából nem tul szörnyû a dolog csak idegesit hogy ráköltöttem egy egység lóvét hogy tuti legyen,és majdnem rosszabb mint volt
lehet inkább a fogsorból is meg kellett volna vennem az XT-t,csak furcsálom hogy az LX ilyen "..."
Köszi
#17809
Posted 2006. March 16. - 11:29
Hát ez sem teljesen igaz, kábé 300 kilóméteres rendszeren lesz "tökéletes" - a teljesen új nekem mindig zajos picit. Szóval igenis összekophat. HA ez a gond. (pl a tányérokon a rámpák bekopnak)
A zajosság az csökken, de ez a fogaskerekeken lévõ "rámpák" bekopása és a lánc-fogassor egymáshoz kopása miatt van. Ettõl viszont (az én (! ) tapasztalatom szerint) a váltásteljesítmény nem lesz jobb - igaz, rosszabb sem az elsõ 1-2000 kilométerig.
Próbáld meg még esetleg egy másik (újabb) váltókarral is, hátha...
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17810
Posted 2006. March 16. - 11:12
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#17811
Posted 2006. March 16. - 11:06
X.
Ps.: a többieknek köszönöm a tanácsokat, mától gyûjtögetek az LXre
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!
#17812
Posted 2006. March 16. - 09:34
lehet megkérem valameik tapasztaltabb ismerõsöm próbálja ki
de akkor az hülyeség hogy pár száz kilóméter után finomodik?
#17813
Posted 2006. March 16. - 09:31
#17814
Posted 2006. March 16. - 09:29
#17815
Posted 2006. March 16. - 09:23
Az lenne a gondom hogy felújítottam egy régi alu Meridát Minden vadi új rajt kivéve a váltókart,de nem tetszik ahogy vált,terheletlenül tökéletes,de ha terhelés közben váltok(le vagy fel) a váltások kb.30%ban hangosan csattan és néha olyan mintha luftot kapcsolna.már próbáltam állitani a válót mindenhova,de nem jó sehol sem.Az érdekelne hogy lehet-e hogy használattal összeáll,bekopik,vagy esetleg valamit nem jól válogattam össze az alkatrészválasztásnál.Uj lx hátsóváltó(normál rugóirány) új hg-70 kazetta(8-as)új hg91 lánc,használt lx váltókar.
Esetleg valkinek ötlet ,kinozzam igy vagy cseréljek még valamit?
Köszi
#17816
Posted 2006. March 16. - 08:59
Hmmm...
Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért
Mindenestre most úgy látom, hogy értékállóság tekintetében az LX lenne az igazán jó választás, de 30.000 pénzért... >sóhajt, sóhajt<
X.
Ha nem gond a rendelés.
http://www.cycles4u....&ArtikelID=5799
nekem is ajánlották itten, úgyhogy továbbadom
Sp
#17817
Posted 2006. March 16. - 02:06
Ha csak 1-2 hónapon múlik a dolog akkor inkább spórolj az LX-re, mert késõbb valószínûleg megbánod hogy egy gyengébbet választottad. Húsvét már nincs olyan messze!Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#17818
Posted 2006. March 16. - 00:59
mononak viszont ne Truvát v FSA-t, az Acor ISIS-es teljesen megfelelõ és olcsóbb is, mondjuk nem is 200gr. alatt lesz!
#17819
Posted 2006. March 16. - 00:36
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#17820
Posted 2006. March 15. - 23:46
Alszom én még erre 1-2-3 éjszakát is. Hátha éjszaka egy tündérke belecsempész annyi pénzt a pénztárcámba, hogy egy DeoreLXet kifusson. Vagy valaki elkezd vadul akciózni, és hozzámvágja 24ért
Mindenestre most úgy látom, hogy értékállóság tekintetében az LX lenne az igazán jó választás, de 30.000 pénzért... >sóhajt, sóhajt<
X.
Merida Speeder__________________________Magellan Serpens --> Merida XC-Mission
Járt utat járdáért el ne hagyj!