Jelentkezz be Regisztrálj

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)
#8461
Posted 2010. July 26. - 18:24

#8462
Posted 2010. July 26. - 18:18

#8463
Posted 2010. July 26. - 18:17

#8464
Posted 2010. July 26. - 18:13

Mikor hallod a nyekergést, csak tekerés közben?
Igen, és minél erõsebben hajtok, annál hangosabb (Sheldon Brown szerint ez akkor jellemzõ, ha a kormánynál van a gond, ezért is tértem ki arra is). Stoplit most cseréltem, elötte, utána egyforma nyekergés.
#8465
Posted 2010. July 26. - 18:00

Vegyipari Technikus, Biológia Tanár, Specialized Epic Marathon, Lumix G80, Golden retrievers
#8466
Posted 2010. July 26. - 17:58

#8467
Posted 2010. July 26. - 17:56

Nyekereg a bringám és nem tudok rájönni, hogy hol. Elmondom, hogy miket csináltam, ha szerintetek van még valami, szóljatok. Leszereltem és zsírozva visszaraktam a hajtómûcsapágyat, a hajtókart, a lánctányér csavarokat, a pedálokat. A nyergcsövet megtisztogattam, vékonyan bezsíroztam. A kormányt, kormányszárat megtisztogattam, az összes csavart újrakentem. Ezen kívûl még a pedál kioldórugójához fújtam WD40-et.
Mikor hallod a nyekergést, csak tekerés közben?
#8468
Posted 2010. July 26. - 17:37

#8469
Posted 2010. July 26. - 15:35

nem megy, a montis karoknak hosszabb a tengelye, az országúti közepek csészéjén meg kevesebb a menet.
a hosszabb tengely miatt 3 alátét kell montin a 68-as házhoz, az olasz menet 70-es, azaz jobb esetben is 2 alátét kell majd. ennyit a kevesebb menet az olasz középrészen nem bir el.
Abban reménykedtem, hogy ha a 70-es csapágyházba egy 68-ashoz készülõt akarok belerakni, az biztosan befér. A menethosszal nem számoltam, de igazad van - rossz hír.....
Akkor milyen lehetõségem marad? A cél az, hogy az olaszmenetes bringába egy olyan Shimi hajtómû kerüljön, amin kb. 50-52mm-es láncvonalon tudok használni egy 48-as tányért. Az integrált tengelyes hajtómûveket ezek szerint kizárhatjuk, esetleg octalinkesbõl össze lehet rakni ilyet szerintetek?
#8470
Posted 2010. July 26. - 14:22

nem megy, a montis karoknak hosszabb a tengelye, az országúti közepek csészéjén meg kevesebb a menet.Sziasztok!
Volna egy kérdésem, segítséget szeretnék kérni: olaszmenetes középrészbe szeretnék rakni egy FC-T661 integrált tengelyes Deore LX trekking hajtómûvet. Ezt a hajtómûvet tudtommal gyárilag csak angolmenetes középrészekbe árulják. Viszont az outis integrált hajtómûvekhez létezik olaszmenetes csapágy. Az a kérdésem, hogy ha megveszem a hajtómûvet és veszek hozzá olaszmenetes csapágyszettet, akkor ezek kompatibilisek lesznek-e? Egyszóval van-e mód olaszmenetes középrészbe beszerelni az integrált tengelyes Shimi trekking hajtómûveket? Köszi a segítséget elõre is!
a hosszabb tengely miatt 3 alátét kell montin a 68-as házhoz, az olasz menet 70-es, azaz jobb esetben is 2 alátét kell majd. ennyit a kevesebb menet az olasz középrészen nem bir el.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#8471
Posted 2010. July 26. - 12:12

Sziasztok!
Volna egy kérdésem, segítséget szeretnék kérni: olaszmenetes középrészbe szeretnék rakni egy FC-T661 integrált tengelyes Deore LX trekking hajtómûvet. Ezt a hajtómûvet tudtommal gyárilag csak angolmenetes középrészekbe árulják. Viszont az outis integrált hajtómûvekhez létezik olaszmenetes csapágy. Az a kérdésem, hogy ha megveszem a hajtómûvet és veszek hozzá olaszmenetes csapágyszettet, akkor ezek kompatibilisek lesznek-e? Egyszóval van-e mód olaszmenetes középrészbe beszerelni az integrált tengelyes Shimi trekking hajtómûveket? Köszi a segítséget elõre is!
mivel az olasz meneteshez nincs alátét gyürük mint a montishoz ezért én ezt csinálnám
megmérném a montis szélességét ahol a karok felfekszenek
ezt a szélességet kihozni valahogy az olasz menetesbõl
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#8472
Posted 2010. July 26. - 11:48

Pedig épp a napokban nézegettem a Truvát. Reszelni kell vagy csak szuszakolni, hogy elférjenek?
truván: csavarok alól alátét ki, csavarfejeket meg addig lereszelni amíg még épp hogy ki lehet tekerni (bár nem ellenõriztem, remélem sikerül amikor kell)
jobb karról a kistányér felfogatásokról kb. 1mm-t reszeltem, hogy azért lehessen még használni, nem akartam leszedni az egészet.
éééés akkor a kar már nem ér bele, de a görgõ nem fér el a láncterelõ fémlapja és a bash között.
egyelõre baromi nagy ellenállása van a rendszernek. remélem, hogy a gumi széle fog gyorsan bekopni és nem a rézpersely, mert most nagyon feszül a görgõ.
szerk.


#8473
Posted 2010. July 26. - 11:37

Volna egy kérdésem, segítséget szeretnék kérni: olaszmenetes középrészbe szeretnék rakni egy FC-T661 integrált tengelyes Deore LX trekking hajtómûvet. Ezt a hajtómûvet tudtommal gyárilag csak angolmenetes középrészekbe árulják. Viszont az outis integrált hajtómûvekhez létezik olaszmenetes csapágy. Az a kérdésem, hogy ha megveszem a hajtómûvet és veszek hozzá olaszmenetes csapágyszettet, akkor ezek kompatibilisek lesznek-e? Egyszóval van-e mód olaszmenetes középrészbe beszerelni az integrált tengelyes Shimi trekking hajtómûveket? Köszi a segítséget elõre is!
#8474
Posted 2010. July 26. - 11:28

http://forum.bikemag...dal-vs-spd-602/
masreszt szerelheto. valszeg kikoptak a golyok meg a konusz.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#8475
Posted 2010. July 26. - 10:45

nem találtam külön pedál topikot, ezért bátorkodom ide írni, végülis a hajtás -hoz tartozik.
Tehát a kb. 2 éves Shimano PD-M540 SPD-pedálom radiálisan már elég nagyot üt, kotyog. Érdemes szétszedni, megpróbálni javítani, vagy pedig inkább nézzek új után?
#8476
Posted 2010. July 26. - 09:25

#8477
Posted 2010. July 25. - 21:15

SLX bash - 36T + TruVativ BoxGuide nem szeretik egymást.
felszenvedhetõ, de nem az igazi.
#8478
Posted 2010. July 25. - 19:10

Mi van akkor ha valaki fordítva rak be ( jobb oldalt balra... ) egy olaszmentes monoblokkot? A menet miatt bemegy úgyis. A benne lévõ ipari csapágynak sem lesz baja gondolom, ha fordítva forog...
El mondom miért kérdezek ilyen böszmeségeket: a láncvonalom szeretnék pár milit tunigolni. Ha megfordítanám akkor lenne pár mili, amit az monoblokk hajtásoldalának az alátétezésével tudnék csalni...
nekem egyszer szerelési hibából így tették be. mûködött de vmi miatt nem lett ugyanannyi a két hajtókar és a vázcsõ távolság
#8479
Posted 2010. July 25. - 17:09

El mondom miért kérdezek ilyen böszmeségeket: a láncvonalom szeretnék pár milit tunigolni. Ha megfordítanám akkor lenne pár mili, amit az monoblokk hajtásoldalának az alátétezésével tudnék csalni...
#8480
Posted 2010. July 25. - 00:39

aki ismeri a sram sorokat (pg 950): létezik az hogy deformált legyen 0 km-el? minden fogaskeréken van egy fog, ami kifelé áll, a sort a keréken pörgetve, úgy néz ki mintha 8as lenne benne. nem zavarna, de nem lehet zaj nélkül belõni a váltót
(vagy ez vmi pár km után elkopó felesleges okosság?)
köszi
v