Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Meghajtás (lánc, fogaskoszorú, hajtómű, monoblokk)

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
18262 replies to this topic

#3161
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

A legolcsóbb 22$-os RWC acél csapágy http://www.endurofor....com/id227.html

Karbantartása annyi hogy lánc cserekor kitörlöm a koszos zsírt és újjal bekenem.


Edited by zeezoltano, 2013. October 18. - 22:19.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3162
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts

 

 A középcsapágyamban már kb 10000 km ( mert megnéztem mi éri meg és mit kell sűrűn takaritani ) van  régen a shimano HT II jó ha kibírt 3 hónapot. .

Milyen középcsapi ez, ami ilyen jól bírja ? A Shimano-t valahogy tényleg nem a tartósságra hegyezték ki.


Marci

#3163
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Általában kétféle ember van, ilyen szemléletbõl is. Van az 1.0 user, aki használja, és elhasználja a technikát. Kb mint a nõk, és az autó kapcsolata, nekik az egy bazi nagy ritikül, amiben magukkal hordhatnak bármit. És van az az ember, aki pontosan tudja, mi miért van, mert techinaki beállítottságú, esetleg mérnök ember, még ráadásul talán pedáns, rendszeretõ is, aki ebbõl következõleg vigyáz a dolgaira. Én utóbbiba tartozom. Te az elöbbibe. Nincs ezzel gond, mindenki máshogy gondolkodik. Nekem lecserélni a láncot, a hátsó sort, meg mondjuk a nagy lánctányért elöl kb 50eft. Tudom, mert idén cseréltem, használtan vettem a bicót. Én 50eft-ért hajlandó vagy heti 10-15 percet foglalatoskodni vele. De megértem, ha más jobban keres, és neki ez nem tétel. :) Csak ilyenkor szokott menni a sírás, h xy termék szar, nem vált pontosan, és különben is 2 év alatt csutkára lekopott, és mekkorát csalódott benne. Minél komolyabb a technika, annál érzékenyebb a porra, a környezeti behatásokra, annál jobban kell vele foglalkozni. Egy régi kocsmába járós "praszt bmx" elmegy 50 évet anélkül, h hozzányúlnál, de egy modern, mai bicó aligha, az fokozottan kopik. Te döntesz: használod, vagy elhasználod. :)

 

 

Ezzel elég alaposan mellé lőttél de pölö a vázról a rászárad sarat nem szedem le. Láncot mindig le törlöm és tekerés előtt leolajozom. 4 láncot használok forgóba eddig 7630km van benne és még messze nem esik a 0.75-be a nyúlás mérőn, pedig ha sár van akkor is kimegyek a terepre A középcsapágyamban már kb 10000 km ( mert megnéztem mi éri meg és mit kell sűrűn takaritani ) van  régen a shimano HT II jó ha kibírt 3 hónapot. Nem vagyok mérnök így az elméleti dolgok többnyire elég hidegen hagynak, szerelő vagyok ezért a gyakorlati dolgok érdekellnek. A bringám gyakorlatilag karc mentes és nem tünik elhasználtnak. Viszont nem vitrinbringa. Azért van hogy jól érezzem magam.


Edited by zeezoltano, 2013. October 18. - 21:47.

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3164
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts

Jól gondolom,hogy 26-os montin,44-32-22 hajtóművel nagyon kapálózós a 34-es hátsó legnagyobb lánckerék?



#3165
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Ha állandóan takarítanám a bringát akkor mikor tekerném? Elég. és mi van ha tojsz rá. Semmi. ÉN most értem haza a tekerésbõl felakasztottam és jól van köszöni szépen.
Amennyiben vizes a lánc mikor hazaérsz akkor töröld le és olajozd át, egyébként hagy békibe.


Általában kétféle ember van, ilyen szemléletbõl is. Van az 1.0 user, aki használja, és elhasználja a technikát. Kb mint a nõk, és az autó kapcsolata, nekik az egy bazi nagy ritikül, amiben magukkal hordhatnak bármit. És van az az ember, aki pontosan tudja, mi miért van, mert techinaki beállítottságú, esetleg mérnök ember, még ráadásul talán pedáns, rendszeretõ is, aki ebbõl következõleg vigyáz a dolgaira. Én utóbbiba tartozom. Te az elöbbibe. Nincs ezzel gond, mindenki máshogy gondolkodik. Nekem lecserélni a láncot, a hátsó sort, meg mondjuk a nagy lánctányért elöl kb 50eft. Tudom, mert idén cseréltem, használtan vettem a bicót. Én 50eft-ért hajlandó vagy heti 10-15 percet foglalatoskodni vele. De megértem, ha más jobban keres, és neki ez nem tétel. :) Csak ilyenkor szokott menni a sírás, h xy termék szar, nem vált pontosan, és különben is 2 év alatt csutkára lekopott, és mekkorát csalódott benne. Minél komolyabb a technika, annál érzékenyebb a porra, a környezeti behatásokra, annál jobban kell vele foglalkozni. Egy régi kocsmába járós "praszt bmx" elmegy 50 évet anélkül, h hozzányúlnál, de egy modern, mai bicó aligha, az fokozottan kopik. Te döntesz: használod, vagy elhasználod. :)

#3166
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 posts

Azért kérdeztem ki hogy csinálja esõ után, ha nem kritikus a láncnak ennyi kosz, megtörlöm ronggyal a láncot, lekefélem a tányérokat, kap olajat és mehet.


Szerencsére (fenéket szerencse, így alakítottam) szép kertes házunk van asszonnyal. Szóval itt kimegyek a teraszra, és ott csinálom. Patentszem ki, flakonba láncot betesz, 2dl benga rátölt, összeráz, kivesz. Felakasztaom száradni. A bentin ugye elég jó tempóban párolog. Ezután fogok egy géprongyot, ezzel a hátsó sort, illetve az elsõ lánckerekeket letörlöm. Ha poros volt az út, akkor egy ecsettel átmegyek a fékeken, felnin, váltón, ezzel lemegy a por. Mire ezzel végzek, a benzin elpárolgott (ez idáig 3-4 perc), visszateszem a láncot, beolajozom, és le is tellt az 5 perc. :)

A 100ft-os mosás arra vonatkozik, h gõzborotvával megküldi. Erre eléggé figyelni kell, h a tengelyek ne kapjanak belõle, mert nem tökéletes a zárás, és a mosószeres víz nem barátja a zsírzásnak.

#3167
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Régebben én is patyolat tisztára mostam mindent, de már belefáradtam. Az oldószeres mosás a lakásban nem kivitelezhetõ és nekem sosem volt meg 5 perc alatt. A Parktool láncmosóval szappanos vízzel 5 perc alatt lemosom. A láncmosás nem nagy dolog. De egy, utána szárítani kell mire olajozható lesz, kettõ, a hajtás letisztítása nélkül 100m után visszaszedi a koszt a koszos fogaskerekekrõl és ugyanolyan lesz mint elõtte. Magában láncot mosni szerintem nem sok értelme, mindent mosni pedig sok idõ, pont ezt szeretném elkerülni, hogy maradjon idõm tekerni is.

Azért kérdeztem ki hogy csinálja esõ után, ha nem kritikus a láncnak ennyi kosz, megtörlöm ronggyal a láncot, lekefélem a tányérokat, kap olajat és mehet.

A benzinkúton 100ft-os bedobós módszer mit takar?

#3168
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts
Ha állandóan takarítanám a bringát akkor mikor tekerném? Elég. és mi van ha tojsz rá. Semmi. ÉN most értem haza a tekerésbõl felakasztottam és jól van köszöni szépen.
Amennyiben vizes a lánc mikor hazaérsz akkor töröld le és olajozd át, egyébként hagy békibe.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3169
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,688 posts
Egyesek tévednek.
Én azt mondom: benzinkút, 100 Ft bedob, olyan lesz, hogy világít a lánc.
Vagy szétnyitod, befõttes üvegben kimosod. Én mosogatószeres vízben csináltam néha, utána egy újságon megszárítottam. Még csak rozsdás sem lett.
Marci

#3170
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts
Tegnap kaptam egy zuhanyt. Az apró homokot-kavicsot felhordja a láncra, hajtásra is. A lakásban korlátozottak a lehetõségeim. Elég a láncra ráfogni és megtekerni hátra a hajtást vagy mossam meg? Egyesek szerint a lánc kifelé dolgozza magából a koszt.

#3171
nagylaci32

nagylaci32

    vendég

  • fórumtag
  • 178 posts
Sziasztok!

Szerintetek hogyan lehet okosan megoldani azt, hogy a 45 mm-es láncvonalú tripla mtb(22/32/44) hajtómûvet mtb váltókarral lehessen használni? (Váltókart nem szeretnék cserélni) Az elsõ váltóm Deore, ami 50 mm-es láncvonalhoz való, így nem lehet jól beállítani a kistányérhoz. Nem tud annyira befelé menni, mint ahogy kellene. Ha tripla országúti meghajtáshoz való elsõ váltót veszek (pl. FD-2303, amit 45 mm-hez terveztek), akkor az jól fog mûködni a mtb váltókarral és ezzel a lánctányér kiosztással?
Vagy egy hosszabb monoblokkot vegyek? pl. 2,5 mm-es láncvonal növeléshez 5 mm-rel hosszabb monoblokk kell, igaz?

más: Ez a probléma egy 2005 körüli Kona Dew bringán áll fenn, amiben 130mm-es országúti agy van. Gyanítom 135-ös mtb agyakkal volt szerelve gyárilag. Ha én ezt a vázat most jópár év használat után visszatágítom 135-ös agyakhoz, az gondot fog okozni az alumínium váznak?

#3172
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Egy gyári kettes hajtómûvön mennyivel esik kintebb a "középsõ" tányér, mint egy 3ason?


Errefelé olvasgass!
http://forum.bikemag...tml#post1199690

#3173
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

én nekem már úgy tanították, hogy az "IG chain only" hajtókarokra is mehet az újabb HG mert az 100%-ban visszafelé kompatibilis.
utoljára 2005-ben volt IG lánckerekes hajtókar (az FCM340 meg az FC-MC20) és akkor lehetett utoljára IG láncot venni...


Én egy hónapja rendeltem a Rose-tól dobozos IG70-est. Azért a HG70-en nyomába sem ér a felületkezelés szempontjából. A másik dolog amiben utol érhetetlen az a váltásteljesítmény elõl. Hihetetlen gyors, finom és pontos amit a HG nem tud. Persze erre lehet azt mondani, hogy tökmindegy, mert nem kell elõl annyit váltani. De akkor is.....:D Mindenesetre köszi az infót!

#3174
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 posts
Segítséget szeretnék kérni egy 10-es KMC lánc beazonosításához.Ami rá van írva:X10 xxsp.Pontosan melyik ez a tipus?


#3175
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Egyébként mi az álláspontja a Shimanonak? Meggondolta az Only IG chain dolgot? Tudom én, hogy jó a HG-is meg minden, elöl az átdobó felrakja úgy is. Csak érdekelne a dolog.


én nekem már úgy tanították, hogy az "IG chain only" hajtókarokra is mehet az újabb HG mert az 100%-ban visszafelé kompatibilis.
utoljára 2005-ben volt IG lánckerekes hajtókar (az FCM340 meg az FC-MC20) és akkor lehetett utoljára IG láncot venni...

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3176
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,064 posts

szia,

nincs IG lánc, teljesen kiváltotta a HG


Egyébként mi az álláspontja a Shimanonak? Meggondolta az Only IG chain dolgot? Tudom én, hogy jó a HG-is meg minden, elöl az átdobó felrakja úgy is. Csak érdekelne a dolog.

#3177
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Szerintetek lehet 73-as monoblokkból 68-ast csinálni (Sh bb es 25)?

nem lehet.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3178
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Szia Rob!

Van még itthon a nagykerben IG 70 vagy 90-es lánc?

Köszi

szia,

nincs IG lánc, teljesen kiváltotta a HG

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3179
piszta

piszta

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 612 posts
  • LocationEger
Egy gyári kettes hajtómûvön mennyivel esik kintebb a "középsõ" tányér, mint egy 3ason?

#3180
poison

poison

    vendég

  • fórumtag
  • 84 posts
A '90-es évekre nem ez a jellemzõ.Akkor még beletették az anyagot az alkatrészekbe.

Tehát a gyártók nyomatták a könnyû bicajokat, nem a versenyzõk keresték õket, elõnyben részesítve a nehezebbel szemben? Amúgy ebben az is benne van, h senkinek sem érdeke olyan alkatrészt gyártani, ami nem kopik el jó hamar. Mert akkor nem venne senki másikat.