oda írtam hogy karbon ?
akkor valószínû hogy alu, nem ?
bocs, ha felreertheto voltam - azt akartam kerdezni, hogy a karbonra mennyit mertek?
zscs: kosz a kulacstarto tippet mennyi kerestem olcso, de a specihez hasonlo kialakitasut.
oda írtam hogy karbon ?
akkor valószínû hogy alu, nem ?
1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve
1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve
Magellan jó cuccokal alkatrészlistát írhatnál! ;-)
Nálam a full XT hajtáslánc, közepesen nehéz átütõs villa (1730g) + karbonváz (Dema Scaleo-féle tömeg), könnyû tárcsás fékszettel, erõsen túlépített, ballonos kerekekkel (2x750g-os UST külsõk + 2x70-80ml lötyi), 2 db kulacstartóval valamivel 11 kg fölött.
Mondjuk nem mintha zavarna, csak elég nehezen rakom össze a képet elméletben, hogyan lehetne mondjuk a 9.2 kg körülire vinni. Mondom, nem akarom, csak érdekel. ;-)
Az OK, hogy egy új Reba villa 1490-1500g, tehát ez mondjuk
1) -200g
2) SnakeSkin NNic+RRalph akár -400g,
3) komolyabb nyeregcsõvel -50g,
4) komolyabb nyereg mondjuk -100g (mostani Fizik magnese pálcás viszonylag nehéz, 273g)
5) 10-es SLX helyett mondjuk XT sor és 11-34 helyett 11-32, tehát legyen mondjuk -40g
Ez így optimistán ~790g, amivel még bõven inkább a 10.5 felé járok.
Hol a hiányzó 1.3 kg mínusz? :-D
Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)
Itt egy elég beszédes táblázat, 1700 eurós árkategóriából válogattak. Látszik a karbonok súlyelõnye, mégis ha a komplett bringa nézzük az aluk gyõznek, amit a vázon spórolnak költségben, azt könnyebb alkatrészekre tudják fordítani.outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.
outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.
Feldobtam az épített outimat egy horgászmérlegre, 7.8 kg (pedál nélkül), nem is rossz, ahhoz képest, hogy "nehéz" 1.4 kg-os aluvázra épül...
Az alu verzió könnyebb.Syncros FL 27.2 x 350. Karbon szár, alu fej.
Kíméli a nyeregpálcákat, mert teljes felületen támaszt, masszív, erõs darab. Nagyon finoman állítható a dõlésszög. szvsz jó kompromisszum a súly- tartósság-ár tengelyen.
A sebesség mindent megold.
Shimano Deore BR-M590 V fék súlyát meg tudnátok mondani mennyi lehet?