Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
713 hozzászólás a témában

#601
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)


vmelyik hazai forgalmazonal nekem 1600-1700g remlik az m-es xtc 29erre, es 1300 a karbonra. akkor biztos elmertek :) a scott kg alatt van, de az tul tipikus.

#602
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Magellan jó cuccokal alkatrészlistát írhatnál! ;-)
Nálam a full XT hajtáslánc, közepesen nehéz átütõs villa (1730g) + karbonváz (Dema Scaleo-féle tömeg), könnyû tárcsás fékszettel, erõsen túlépített, ballonos kerekekkel (2x750g-os UST külsõk + 2x70-80ml lötyi), 2 db kulacstartóval valamivel 11 kg fölött.
Mondjuk nem mintha zavarna, csak elég nehezen rakom össze a képet elméletben, hogyan lehetne mondjuk a 9.2 kg körülire vinni. Mondom, nem akarom, csak érdekel. ;-)
Az OK, hogy egy új Reba villa 1490-1500g, tehát ez mondjuk
1) -200g
2) SnakeSkin NNic+RRalph akár -400g,
3) komolyabb nyeregcsõvel -50g,
4) komolyabb nyereg mondjuk -100g (mostani Fizik magnese pálcás viszonylag nehéz, 273g)
5) 10-es SLX helyett mondjuk XT sor és 11-34 helyett 11-32, tehát legyen mondjuk -40g
Ez így optimistán ~790g, amivel még bõven inkább a 10.5 felé járok.

Hol a hiányzó 1.3 kg mínusz? :-D

#603
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 hozzászólás
Alu PyxisTeam 18" 1310g, carbon Dema Scaleo 18" 1300g, múlt héten raktam össze õket, a Dema átlagos cuccokkal 11,5 kg, a Magellan jó cuccokkal 9.2 kg... Mindkettõ tárcsafékes, teleszkópos, pedállal együtt.

Egyik haver carbon Meridája, full XTR, WCS, SLR, Fox, 10 kg, másik haver Carbon KTM full XTR, DT 240 kerekek, Fox, 10 kg... Az alkatrész többet számít, mint a váz, szerintem. A vázon max 1 kg-ot spórolsz, de az már sok, viszont pl 2 gumin is tudsz ugyanennyit...:)

#604
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.

Itt egy elég beszédes táblázat, 1700 eurós árkategóriából válogattak. Látszik a karbonok súlyelõnye, mégis ha a komplett bringa nézzük az aluk gyõznek, amit a vázon spórolnak költségben, azt könnyebb alkatrészekre tudják fordítani.

Laufräder = kerekek, Rahmen = váz, Gabel = villa. Szürke karika = karbon , kék karika = alu

Posted Image

#605
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.


Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)

#606
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Feldobtam az épített outimat egy horgászmérlegre, 7.8 kg (pedál nélkül), nem is rossz, ahhoz képest, hogy "nehéz" 1.4 kg-os aluvázra épül...


outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.

#607
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
FSA Orbit CE, rózsával EGYÜTT 99g:
Posted Image

Shimano SLX 3x10, direct mount, down-swing, 139g:
Posted Image

X-Fusion Velvet RL, X-15 ös tengellyel EGYÜTT, vágatlan nyakkal 1741g:
Posted Image

#608
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Feldobtam az épített outimat egy horgászmérlegre, 7.8 kg (pedál nélkül), nem is rossz, ahhoz képest, hogy "nehéz" 1.4 kg-os aluvázra épül...

Posted Image

#609
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Megjött az új 2012-es XT trail pedálom. -70 gramm a régihez képest. Bár gondolkodok,h nagyon sziklás terepre inkább a régi,mûanyag keretest használjam.
Egész jó,h 408 grammnak írták a neten. :)
Posted ImagePosted Image

#610
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Syncros FL 27.2 x 350. Karbon szár, alu fej.
Kíméli a nyeregpálcákat, mert teljes felületen támaszt, masszív, erõs darab. Nagyon finoman állítható a dõlésszög. szvsz jó kompromisszum a súly- tartósság-ár tengelyen.
Posted Image

Az alu verzió könnyebb. :)


A sebesség mindent megold.

 


#611
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Syncros FL 27.2 x 350. Karbon szár, alu fej.
Kíméli a nyeregpálcákat, mert teljes felületen támaszt, masszív, erõs darab. Nagyon finoman állítható a dõlésszög. szvsz jó kompromisszum a súly- tartósság-ár tengelyen.
Posted Image

#612
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

2012 Shimano SH-XC50 (44-es), 758 gramm:
xc50004.jpg


Majd jöhet menettapasztalat is. :)

#613
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Shimano Deore BR-M590 V fék súlyát meg tudnátok mondani mennyi lehet?


Régi Deore-ról, M530-ról találtam mérést hirtelen: Deore BR-M530 - Rim Brakes - Bike Scale
Posted Image
Posted Image

#614
silboy

silboy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 428 hozzászólás
Shimano Deore BR-M590 V fék súlyát meg tudnátok mondani mennyi lehet?


#615
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Egy apró kis ipari mûremek; ToPeak Mini 20 Pro, 149 gramm:
Posted Image

2012 Shimano SH-XC50 (44-es), 758 gramm:
Posted Image

#616
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás

Fordítva van. A Nobby Nic-en van ajánlott forgásirány.


Amit sokan szándékosan nem tartanak be.:)


#617
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Ezen a képen nem fordítva van fent a gumi?
Posted Image


Fordítva van. A Nobby Nic-en van ajánlott forgásirány.

#618
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Benne bizony, BB-ES25-tel együtt ennyi!
Nem éppen grammozós így sem, cserébe megbízható, olcsó és elpusztíthatatlan.

#619
venember83

venember83

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.152 hozzászólás

Mindig is szerettem volna megmérni egy FC-M442 tömegét; nos, íme, 1288 gramm:
kép


Nem látszik, de feltételezem, hogy benne van a mérlegtányérban a monoblokk is.

#620
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.301 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Mindig is szerettem volna megmérni egy FC-M442 tömegét; nos, íme, 1288 gramm:
Posted Image