Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Grammánia - a végletek nélkül

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
743 hozzászólás a témában

#621
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
aztán mikor ráköltötted egy bringa árát 1,5 kiló könnyítésre, rájössz hogy pont semmivel nem mész jobban mint a "nehéz" vassal, ellenben nem mered ereszteni, mert félted a méregdrága felnit, a gumi attól átszakad ha szúrósabban nézel rá, a teló úgy hajlik mint a friss csabai lángolt....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#622
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

teló helyett merevvilla (ha lehet karbon), tárcsafék helyett v fék, vagy canti még jobb, tárcsa rögzítés nélküli kerékagy, rendes gumi helyett papírvékony darabok, 7-es váltórendszer hátul (11-28), 25,4-es egyenes kormány, szarvat ledobni

szerintem így vidáman bemehetnél 10 kiló alá, és az eladott alkatrészek árából megvehetnél mindent, tán még maradna is belõle fagyira :)


Igen, és lenne egy fitnessz bicóm:-)
Esetleg SS-é is alakíthatom, úgy nem kell a hátsó sor se meg elõre az a két tökfelesleges tányér:-P

#623
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Köszi a korrekciót, rosszul emlékeztem ezek szerint! Az akkor már az ilyesztõen könnyû kategória nekem. :-) Az maradt meg bennem, hogy sok 2 kg körüli 29er aluváz volt, nem volt idõm lecsekkolni tegnap az újságot.

Arn: a felszerelt markolatom most ~120g-os csavaros, de van egy ~25-30 g körüli szivacs Ritchey WCS-em talonban. Ha levásik a mostani, majd felteszem. Kormányom Richey WCS Carbon rizer, 660x15mm, az 188g. Kerékszett most az UST felnis RedMetal3, ~1690g.
Kulacstartók 23 és 24 gramm, egyik egy ~7 EUR árú Blackburn Slick, na ezt mindössze 23 grammnak mértem.
Ami még csökkenthetne, az XT pedálok helyett (~343g) CB Egg Beater.

De mondom, minden úgy jó most, ahogy van, csak azt nem értem, hogy sokan hogyan mennek sokszor XT hajtáslánccal 10 kg alá, pedállal mérve. Oké, XX-szel meg X0-val, XTR-rel még rendben.


teló helyett merevvilla (ha lehet karbon), tárcsafék helyett v fék, vagy canti még jobb, tárcsa rögzítés nélküli kerékagy, rendes gumi helyett papírvékony darabok, 7-es váltórendszer hátul (11-28), 25,4-es egyenes kormány, szarvat ledobni

szerintem így vidáman bemehetnél 10 kiló alá, és az eladott alkatrészek árából megvehetnél mindent, tán még maradna is belõle fagyira :)

#624
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
ok sry
alu van csak a mostaniban
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#625
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

oda írtam hogy karbon ?
akkor valószínû hogy alu, nem ?


bocs, ha felreertheto voltam - azt akartam kerdezni, hogy a karbonra mennyit mertek?

zscs: kosz a kulacstarto tippet :) mennyi kerestem olcso, de a specihez hasonlo kialakitasut.

#626
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve


Köszi a korrekciót, rosszul emlékeztem ezek szerint! Az akkor már az ilyesztõen könnyû kategória nekem. :-) Az maradt meg bennem, hogy sok 2 kg körüli 29er aluváz volt, nem volt idõm lecsekkolni tegnap az újságot.

Arn: a felszerelt markolatom most ~120g-os csavaros, de van egy ~25-30 g körüli szivacs Ritchey WCS-em talonban. Ha levásik a mostani, majd felteszem. Kormányom Richey WCS Carbon rizer, 660x15mm, az 188g. Kerékszett most az UST felnis RedMetal3, ~1690g.
Kulacstartók 23 és 24 gramm, egyik egy ~7 EUR árú Blackburn Slick, na ezt mindössze 23 grammnak mértem.
Ami még csökkenthetne, az XT pedálok helyett (~343g) CB Egg Beater.

De mondom, minden úgy jó most, ahogy van, csak azt nem értem, hogy sokan hogyan mennek sokszor XT hajtáslánccal 10 kg alá, pedállal mérve. Oké, XX-szel meg X0-val, XTR-rel még rendben.

#627
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
oda írtam hogy karbon ?
akkor valószínû hogy alu, nem ?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#628
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve


a karbon? ott 1300 koruli remlik - es direkt hangsulyoztak is, hogy inkabb a merevsegrol szol a dolog, nem a sulycsokkentesrol.

amugy csodalkoztam volna, ha 2kg koruli a vazam, mert akkor nem lennek slxszel 11kg alatt (pedal nelkul). egy olyan 200got meg sporolni is tudnek a sulyon egyket tizezer raforditassal (kormany, nyeregcso, tarcsak, hatso sor) - a tobbi alkatresz csereje mar nagyon nem lenne aranyban, vagy mukodesben, megbizhatosagban, stb lepnek vissza.

#629
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás
1563g a 29-er xtc L-esben a fritzek által mérve
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#630
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Magellan jó cuccokal alkatrészlistát írhatnál! ;-)
Nálam a full XT hajtáslánc, közepesen nehéz átütõs villa (1730g) + karbonváz (Dema Scaleo-féle tömeg), könnyû tárcsás fékszettel, erõsen túlépített, ballonos kerekekkel (2x750g-os UST külsõk + 2x70-80ml lötyi), 2 db kulacstartóval valamivel 11 kg fölött.
Mondjuk nem mintha zavarna, csak elég nehezen rakom össze a képet elméletben, hogyan lehetne mondjuk a 9.2 kg körülire vinni. Mondom, nem akarom, csak érdekel. ;-)
Az OK, hogy egy új Reba villa 1490-1500g, tehát ez mondjuk
1) -200g
2) SnakeSkin NNic+RRalph akár -400g,
3) komolyabb nyeregcsõvel -50g,
4) komolyabb nyereg mondjuk -100g (mostani Fizik magnese pálcás viszonylag nehéz, 273g)
5) 10-es SLX helyett mondjuk XT sor és 11-34 helyett 11-32, tehát legyen mondjuk -40g
Ez így optimistán ~790g, amivel még bõven inkább a 10.5 felé járok.

Hol a hiányzó 1.3 kg mínusz? :-D


markolat? :) nem tudom, hogy mi az alkatresz listad, de tenyleg egyenkent kellene vegigmenni. amin szvsz lehet nyerni egy atlagos bringahoz kepest, es olcsobb: gumik (sokat), markolat, tarcsak. ami dragabb: nyeregcso, kormany, nyereg, ami meg baromi draga: kerekszett. a villa, vaz szvsz az a kategoria, ami draga, de ahhoz kepest nem nyersz vele annyit, mint amennyi lenne a csereje, es ezert fontos, hogy az vaz-villa alapok jok legyenek, mert ezen a legdragabb modositani. egy jobb/markasabb villa vagy vaz kombo kerul annyiba, amennyiert a felszerelt bringat megkapod - erdemesebb atepiteni. a hajtas, valtas is hasonlo, egy slx-xt felett aranytalanul megdragul, es ez az, ami kopik, es cserelni kell, en ebben egy draga vaz-villa-kerekszett eseten sem mennek nagyon feljebb.

#631
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)


vmelyik hazai forgalmazonal nekem 1600-1700g remlik az m-es xtc 29erre, es 1300 a karbonra. akkor biztos elmertek :) a scott kg alatt van, de az tul tipikus.

#632
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
Magellan jó cuccokal alkatrészlistát írhatnál! ;-)
Nálam a full XT hajtáslánc, közepesen nehéz átütõs villa (1730g) + karbonváz (Dema Scaleo-féle tömeg), könnyû tárcsás fékszettel, erõsen túlépített, ballonos kerekekkel (2x750g-os UST külsõk + 2x70-80ml lötyi), 2 db kulacstartóval valamivel 11 kg fölött.
Mondjuk nem mintha zavarna, csak elég nehezen rakom össze a képet elméletben, hogyan lehetne mondjuk a 9.2 kg körülire vinni. Mondom, nem akarom, csak érdekel. ;-)
Az OK, hogy egy új Reba villa 1490-1500g, tehát ez mondjuk
1) -200g
2) SnakeSkin NNic+RRalph akár -400g,
3) komolyabb nyeregcsõvel -50g,
4) komolyabb nyereg mondjuk -100g (mostani Fizik magnese pálcás viszonylag nehéz, 273g)
5) 10-es SLX helyett mondjuk XT sor és 11-34 helyett 11-32, tehát legyen mondjuk -40g
Ez így optimistán ~790g, amivel még bõven inkább a 10.5 felé járok.

Hol a hiányzó 1.3 kg mínusz? :-D

#633
penczbike

penczbike

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 281 hozzászólás
Alu PyxisTeam 18" 1310g, carbon Dema Scaleo 18" 1300g, múlt héten raktam össze õket, a Dema átlagos cuccokkal 11,5 kg, a Magellan jó cuccokkal 9.2 kg... Mindkettõ tárcsafékes, teleszkópos, pedállal együtt.

Egyik haver carbon Meridája, full XTR, WCS, SLR, Fox, 10 kg, másik haver Carbon KTM full XTR, DT 240 kerekek, Fox, 10 kg... Az alkatrész többet számít, mint a váz, szerintem. A vázon max 1 kg-ot spórolsz, de az már sok, viszont pl 2 gumin is tudsz ugyanennyit...:)

#634
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás

outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.

Itt egy elég beszédes táblázat, 1700 eurós árkategóriából válogattak. Látszik a karbonok súlyelõnye, mégis ha a komplett bringa nézzük az aluk gyõznek, amit a vázon spórolnak költségben, azt könnyebb alkatrészekre tudják fordítani.

Laufräder = kerekek, Rahmen = váz, Gabel = villa. Szürke karika = karbon , kék karika = alu

Feltöltött kép

#635
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.


Az attól függ. Montinál azért akad jelentõsebb különbség, például pont a 29er bicajoknál a Giant XTC váz 1850-1900 gramm, míg egy 29er Cube karbon váz ~1150g. Pont a most júliusi MontainBike Magazinban vagy egy teszt és õk mérték, 1800g alatt nem rémlik, hogy lett volna aluváz, inkább 2.0-2.2 kg, tehát ott jellemzõbb inkább a 700-1100 gramm - természetesen hardtail 29er-nél. 26-osnál már inkább érvényes a 300-500, de természetesen csak ha high-end és/vagy neves gyártók által kínált aluvázakat nézünk az alus oldalon. (Tartalék 26-o bijacom középkategóriás aluváza 2 kg, egy alu Speci meg 1550-1600g lenne.)

#636
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Feldobtam az épített outimat egy horgászmérlegre, 7.8 kg (pedál nélkül), nem is rossz, ahhoz képest, hogy "nehéz" 1.4 kg-os aluvázra épül...


outinal mekkora differencia van a karbon es az alu vazak sulya kozott? montinal sem tul sok... 300-500g tipikusan.

#637
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.321 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee
FSA Orbit CE, rózsával EGYÜTT 99g:
Feltöltött kép

Shimano SLX 3x10, direct mount, down-swing, 139g:
Feltöltött kép

X-Fusion Velvet RL, X-15 ös tengellyel EGYÜTT, vágatlan nyakkal 1741g:
Feltöltött kép

#638
andersen

andersen

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 349 hozzászólás
Feldobtam az épített outimat egy horgászmérlegre, 7.8 kg (pedál nélkül), nem is rossz, ahhoz képest, hogy "nehéz" 1.4 kg-os aluvázra épül...

Feltöltött kép

#639
forest

forest

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.146 hozzászólás
Megjött az új 2012-es XT trail pedálom. -70 gramm a régihez képest. Bár gondolkodok,h nagyon sziklás terepre inkább a régi,mûanyag keretest használjam.
Egész jó,h 408 grammnak írták a neten. :)
Feltöltött képFeltöltött kép

#640
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Syncros FL 27.2 x 350. Karbon szár, alu fej.
Kíméli a nyeregpálcákat, mert teljes felületen támaszt, masszív, erõs darab. Nagyon finoman állítható a dõlésszög. szvsz jó kompromisszum a súly- tartósság-ár tengelyen.
Feltöltött kép

Az alu verzió könnyebb. :)


A sebesség mindent megold.