Jelentkezz be Regisztrálj
Grammánia - a végletek nélkül
#581
Írta 2012. szeptember 09. - 21:10
Majd visszatérünk erre ha 100kg alatt leszek....
#582
Írta 2012. szeptember 09. - 20:50
... miért jobb ha a bicaj 10kg-os én nem 14kg mint az enyém ha én 107kg vagyok? Jobban megy
Hegynek föl a menetellenállás szinte teljes egészében a súly felcipelésébõl adódik. 107+14 kg, azaz a "rendszersúlyod" 121 kg. Ha a bringát könnyíted 4 kilóval, az több, mint 3% különbség. Egy félórás hegymenetben (mint mondjuk a Duna, Szilvás, Bükk, vagy Mátra maratonok eleje) ez kb. 1 perc különbséget jelentene. Ha viszont valaki sokkal könnyebb, akkor ugyanennyi súlykülönbség relatíven többet számít, akár a két perc felé is közelíthet a diffi.
Ha nem versenyzel, vagy nem a helyezésre hajtasz, akkor persze ez az 1-2 perc nem számít sokat.
Amúgy amíg 100kg fölött vagy, addig tényleg nem érdemes a bringát könnyíteni. Egyrészt azért, mert sokkal olcsóbb magadról lefaragni, másrészt pedig a könnyû alkatrészek kevesebbet is bírnak. Ha egy 60kg-os XCO versenyzõnek szánt kerékkel lecsörtetsz a hegyrõl a 100 kilóddal, jó esélyed van, hogy a kerék nem bírja ki.
Azok, akik a dobogós helyekre hajtanak, azok tipikusan már semmit nem tudnak lefaragni magukból. Náluk már csak a bringából lehet, és egész pontosan kiszámolható, hogy 1kg mennyit hoz egy versenyen. Simán múlhat rajta a dobogó.
#583
Írta 2012. szeptember 09. - 19:55
Pont mint a te példádban.
Ami fontos, hogy hiába fogysz, a kerekek tehetetlensége nem csökken. Szóval a könnyû kerék az aranyat ér. Azért mert azt állandóan gyorsítani (lassítani) kell menet közben.
Az se mindegy mekkora bringát kell cipelni vagy tolni adott esetben.
#584
Írta 2012. szeptember 09. - 18:26
Ui: mikor festéshez szétszereltem a bicót akkor a vázat lemértem és 2040g-ot nyomott a 21"-os váz.
#585
Írta 2012. szeptember 09. - 16:15
330gnak van hirdetve. az egyik 349g, a masik 358.
#586
Írta 2012. augusztus 30. - 16:48
RaceFace Carbon kormány 31.8mm 620mm
Nekem is ilyen van 116g ra sikerült de inkább 640mm a hossza.:cool2:
#587
Írta 2012. augusztus 27. - 14:27
Mi ezt a tárcsát használjuk a csajbringán XTR fékekkel, s teljesen jó, brutál fog, ellenben néma.
franko az alubakos tarcsaknal joval konnyebb, majd legkozelebb ilyen lesz. es ez nincs elvekonyitva sem, a sok hasonlo sulyu (vagy konnyebb) tarcsaval szemben.
#588
Írta 2012. augusztus 27. - 10:43
es ezzel a tarcsaval nem rezonal?
Mi ezt a tárcsát használjuk a csajbringán XTR fékekkel, s teljesen jó, brutál fog, ellenben néma.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#589
Írta 2012. augusztus 27. - 10:09
#590
Írta 2012. augusztus 27. - 08:15
milyen fekkel es betettel hasznalod majd ezt a tarcsat? ha shimanoval, akkor kivancsi lennek a velemenyedre. talan ez a legkonnyebb "normalis" (nem agyonkonnyitett) tarcsa.
amiota megvan a carbonvaz, mennyit koltottel konnyebb alkatreszekre?
Avid Elixir 5 fék és Elixir félig fémes betét. Páromé egyébként, régi fajta G3 CleanSweep/185-ös volt neki korábban, folyton berezonált, ezért a csere.
Talán furcsán fog hangzani, de nem vészesen sokat költöttem, talán pár 10e HUF. Karbonváznál csak arra adtam pénzt, ami tönkre ment/cserélni kellett volna amúgy is. Geaxok cserések, hátsó XT váltóm sajnos sérült (belémjöttek hátulról), az XT sor nem az én bicajomra lett:) stb. Kormányt, nyeregcsövet, pedált még az elõzõ bicajhoz vettem abból a pénzbõl, amit alkatrészek bontásából bejött.
Még semmit nem cseréltem a Whippeten, olyan, ahogy összeépítettem. Gumikon és a hátsó váltón kívül így is marad. Télre felteszek esetleg egy régi alu kormányt a karbon helyett, amit nem sajnálok.
A bicaj meg csak nehezebb lett. 11.3-ról 11.34-re nõtt a tömege.
#591
Írta 2012. augusztus 27. - 07:06
amiota megvan a carbonvaz, mennyit koltottel konnyebb alkatreszekre?
#592
Írta 2012. augusztus 26. - 18:46
#593
Írta 2012. augusztus 25. - 04:36
Mint minden márkás kiegészítõnek, úgy ennek is az nyilván. Egyik sem ér annyit mint amennyibe alapjáraton kerül. Amúgy ez is alu.Nyilván nem ez a kérdés - úgy általában érdekes. De a listaára (vagy átlagos ára) horror.
Ugye erre mondják azt, hogy Kínában éjszaka sem áll le a gyártósor, csak ami lekerül róla az fele annyiba kerül majd.Nem olyan drága az ! Lehet találni "okos" oldalakat ilyen cuccokkal. FSA K-Force Carbon MTB Stem 90MM China Wholesaler
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#594
Írta 2012. augusztus 25. - 00:09
#595
Írta 2012. augusztus 24. - 23:20
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#596
Írta 2012. augusztus 24. - 21:31
nincsVan gyakorlati értelme az ilyen stucninak, amikor aluból simán van 120 g alatti töredék árból, ami ráadásul merevebb is?
Egyébként honnan tudod mennyiért vettem? Mert gondolom nem tudod.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#597
Írta 2012. augusztus 24. - 21:16
Az új 100mm-es stucnim.
Van gyakorlati értelme az ilyen stucninak, amikor aluból simán van 120 g alatti töredék árból, ami ráadásul merevebb is?
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#598
Írta 2012. augusztus 24. - 20:58
Mi ez kérdés? Magyarul?Mi ez pedál? Mûanyag?
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#599
Írta 2012. augusztus 24. - 20:10
Cr-Mo
DU / Sealed
99 * 61 * 18 [mm]
228g/pr
Taiwan