Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#1961
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

:D

Irigy vagy mi? :D

 

Azért a nyomás súlytól is függ, már ha a z 54 kg annak számít...



#1962
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Azért a nyomás súlytól is függ, már ha a z 54 kg annak számít...

 

Ez jó. :D 



#1963
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Szerintem már leírták, hogy naponta kell pumpálni. Nem lepődök meg 0.2 bar csökkenésen. Egyébként sem árt a nyomást minden indulás előtt beállítani. Belsővel én nem használnék ilyen kis nyomást.

Azért a nyomás súlytól is függ, már ha a z 54 kg annak számít...



#1964
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Belsővel én nem használnék ilyen kis nyomást.

 

Pedig 1.8 az ajánlott minimum.



#1965
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Szerintem már leírták, hogy naponta kell pumpálni. Nem lepődök meg 0.2 bar csökkenésen. Egyébként sem árt a nyomást minden indulás előtt beállítani. Belsővel én nem használnék ilyen kis nyomást.



#1966
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

A latex belső mennyit ereszt egy nap alatt? Tegnap 1.75-re fújva az első ma 1.5 alá ment. A számok csak körülbelüli értékek, nem jegyeztem fel pontos adatokat. Bevallom, nem számítottam ilyen drasztikus csökkenésre. Nem mondom, hogy zavar vagy gond, eddig is az esetek többségében ellenőriztem a nyomást indulás előtt. Fentiek tükrében úgy tűnik, erre innentől kezdve különös tekintettel kell lennem.



#1967
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

OFF:

Még kissüldő kezdő koromban szükségünk lett volna egy imbuszkulcsra, mert nálunk nem volt. Viszont kiszúrtunk egy autóst, aki akkor állt be egy garázsba és tőle kértünk kulcsot. Szerencsére volt neki.

Esetleg arra haladó bringástól is lehet kérni, hátha van neki.

Amúgy, egyszer nagyszerelésem volt egy bringaút mellett, 150 bringásból egy kérdezte meg, hogy segítsen-e. Nem azért, mert mindenem volt de kicsit jobb arányt vártam. Jó, én egy mozgó szervizkocsi vagyok, fogó + minden lósz@r van nálam és egyből megkérdezem ha bringát szerel valaki az út szélén.


Edited by marton, 2014. April 26. - 00:15.

  • zeezoltano and IAmSpecialized like this
Marci

#1968
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Úgy látszik nem értetted az iróniát, arra céloztam ha már észre vetted hogy lelazult az a kibaszott hajtómű akkor mi a fészkes fenéért nem húztad meg azt pontosan 2 darab 5-ős imbusz csavart. Nem csak meg kell venni a drága hiper über legjobb cuccokat hanem néha használni is. Mondjuk egy 2000ft-os multiszerszámot.

 

OFF

Ha lett volna nálam ilyesmi, hidd el használtam volna. Nem terveztem nagy utat ebbe a takonyba, 3 deci vizen kívül nem volt nálam semmi. Csak menni akartam egy kört a NN-el, tököm se gondolta, hogy majd lehullik az egyik hajtókar.



#1969
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Baromira észrevettem. Észrevettem, hogy hirtelen egy nyolcast ír le a bal lábam. Ezért sem mentem tovább. Egyből visszafordultam és csak ott tekertem, ahol muszáj, ott is a jobb lábammal, a ballal csak forgattam. Innen 95%-ban csak lefelé volt. Az a maradék 5% ahol tekertem, az első csöppnyi dombon megadta magát és lehullott. Fogalmam sincs a hülye hogy tette fel, mert elvileg van egy zár belül, ami megakadályozza, hogy leessen, ha kilazulna. Eddig háromból két szervizes kihullott nálam. Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.

Már elnézést de ez egy outdoor sport, néha több tíz km-re vagyunk bármilyen lakott településtől. Ha ott lazul le a hajtókarod, akkor mit csinálsz ? Elsírod magad a helyszínen ? Haragudhatsz a szerelőkre de ilyen minimális szereléseket meg kell tudnod oldanod magad is.

Én egy métert nem mentem volna azzal a karral !! De 1 perc alatt meg is csináltam volna.

Erdélyben tekertünk egy hétig, Pádis fennsíkon campingeztünk. Na most, onnan minimum 40-50km-re volt a legközelebbi bringabolt. Szép lett volna, ha nem tudjuk megcsinálni a fölmerülő gondokat.


  • IAmSpecialized likes this
Marci

#1970
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Valóban nem agysebészet, de nem mindenkinek van jó érzéke a szereléshez. Ha valaki semmit nem tud megcsinálni a bringán, számítson arra, hogy a visszautat gyalog teszi meg. Szóval legalább az alap dolgokkal nem árt tisztában lenni, úgy mint: lelazult csavar meghúzása, gumicsere, láncjavítás, kormány beállítás, stb.

 

Ha pedig valami elromlik útközben és úgy már nem lehet folytatni az utat, nem kellene erőltetni. Egyébként hatalmas választékban kaphatók az útra vihető multifunkciós szerszámok.



#1971
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Baromira észrevettem. Észrevettem, hogy hirtelen egy nyolcast ír le a bal lábam. Ezért sem mentem tovább. Egyből visszafordultam és csak ott tekertem, ahol muszáj, ott is a jobb lábammal, a ballal csak forgattam. Innen 95%-ban csak lefelé volt. Az a maradék 5% ahol tekertem, az első csöppnyi dombon megadta magát és lehullott. Fogalmam sincs a hülye hogy tette fel, mert elvileg van egy zár belül, ami megakadályozza, hogy leessen, ha kilazulna. Eddig háromból két szervizes kihullott nálam. Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.

Úgy látszik nem értetted az iróniát, arra céloztam ha már észre vetted hogy lelazult az a kibaszott hajtómű akkor mi a fészkes fenéért nem húztad meg azt pontosan 2 darab 5-ős imbusz csavart. Nem csak meg kell venni a drága hiper über legjobb cuccokat hanem néha használni is. Mondjuk egy 2000ft-os multiszerszámot.

 Pont úgy mint az agyunkat, elvileg ettől lettünk emberek.


  • zscs likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1972
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

OFF

Azért egy bringa mindennapos szervizeléséhez, karbantartásához nem kell agysebésznek lenni.

Venni kell pár szerszámot, együtt sem kerülnek többe egy tízesnél, s majd mindent meg lehet otthon csinálni. Egy hajtóművet kicserélni, ezért szerelőhöz menni??? Ha marad a csapágy, akkor kell hozzá egy ötös imbusz, oszt jónapot. 

 

Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.



#1973
ridelife

ridelife

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,636 posts

Apa kezdődik!


regi/hibas agyvaltokat veszek.


#1974
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Az oké hogy arra felétek minden szervizes hülye, de ha te azt sem veszed észre hogy lelazult a hajtóműved akkor szerintem tényleg az árokban fog kikötni a bringád csak esetleg rajta leszel.

Még szerencse hogy nem a jobb oldali hajtókar eset le.

 

Baromira észrevettem. Észrevettem, hogy hirtelen egy nyolcast ír le a bal lábam. Ezért sem mentem tovább. Egyből visszafordultam és csak ott tekertem, ahol muszáj, ott is a jobb lábammal, a ballal csak forgattam. Innen 95%-ban csak lefelé volt. Az a maradék 5% ahol tekertem, az első csöppnyi dombon megadta magát és lehullott. Fogalmam sincs a hülye hogy tette fel, mert elvileg van egy zár belül, ami megakadályozza, hogy leessen, ha kilazulna. Eddig háromból két szervizes kihullott nálam. Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.



#1975
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Az oké hogy arra felétek minden szervizes hülye, de ha te azt sem veszed észre hogy lelazult a hajtóműved akkor szerintem tényleg az árokban fog kikötni a bringád csak esetleg rajta leszel.

Még szerencse hogy nem a jobb oldali hajtókar eset le.


  • mof likes this
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1976
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Szappanos víz ;)

 

Felszenvedtem. A nap csúcspontja volt hogy leesett a hegyen a bal SLX hajtókar (750 km után). Esküszöm idióták szervizelnek ebben a p*cs városban. Ez már a második szépséges és fölösleges sérülés a karokon. A gumiról egyenlőre nem tudok mit írni, az egész erdő úszott a sz*rban, úgyhogy semmit nem tudtam csinálni vele, csak tekertem egyet. Amikor először kigurultam vele az aszfaltra, nagyon más, elsőre nagyon fura volt. Azt hittem "sokkal" vastagabb lesz a 2.10-hez képest, de nem. Nem érzem, hogy kockán gurulnék velük (ezt valaki írta). A nyomás 1.7/1.9 bar volt.

 

Szerk.: a rotation felirat egy irányba mutat. Előre és hátra is a haladási irány felé, tehát előrefele szereltem fel. Jól tettem? Remélem nem és vehetem le, tehetem fel újra. Smart Sam-nél volt front rear nyíl, ahol hátul "fordítva" kellett feltenni (rear felirat mutatott előre, míg elől a front mutatott előre).


Edited by IAmSpecialized, 2014. April 25. - 19:28.


#1977
P.Roli

P.Roli

    vendég

  • fórumtag
  • 23 posts

Szappanos víz ;)

Háromnegyed órája szívok az NN Evo 2.25 snake skin felrakásával. Már nem érzem az újjaimat. Konkrétan az utolsó 20 centi olyan merev, hogy képtelen vagyok a felni alá nyomni. Van valami titka? Az egyik oldalát felpattintom körbe, majd kezdem a másik oldalát a belső szelepénél körbe, majd a szelep másik irányába indulok el, hogy a vége a szelep ellentétes irányánál végződjön. Ott marad vagy 20 centi, amit képtelen vagyok rányomni.

 

A sima Smart Sam Evo 2.10 pillanatok alatt felment. Ha nincs titok és én vagyok a gyenge és defektet kapok ezzel valahol, akkor bevágom az egészet egy szakadékba.  :angry:


Edited by P.Roli, 2014. April 25. - 15:23.


#1978
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Háromnegyed órája szívok az NN Evo 2.25 snake skin felrakásával. Már nem érzem az újjaimat. Konkrétan az utolsó 20 centi olyan merev, hogy képtelen vagyok a felni alá nyomni. Van valami titka? Az egyik oldalát felpattintom körbe, majd kezdem a másik oldalát a belső szelepénél körbe, majd a szelep másik irányába indulok el, hogy a vége a szelep ellentétes irányánál végződjön. Ott marad vagy 20 centi, amit képtelen vagyok rányomni.

 

A sima Smart Sam Evo 2.10 pillanatok alatt felment. Ha nincs titok és én vagyok a gyenge és defektet kapok ezzel valahol, akkor bevágom az egészet egy szakadékba.  :angry:



#1979
Kalikim

Kalikim

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Köszönöm a segítséget.

Hát valóban van miből válogatni. :)



#1980
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Holnap érkezik a Nic-m + latex belső, ami nagykirályság, mert hétvége.  B)  Annyi istrukcióra lenne szükségem a nagyérdeműtől a felszerelés kapcsán, hogy érdemes a külső belsejét némi hintőporral meghinteni? Valahol mintha olvastam, eddig legalább is így csináltam a Smart Sam Evo / 14A XXlight-al.