Irigy vagy mi?
Azért a nyomás súlytól is függ, már ha a z 54 kg annak számít...
Szerintem már leírták, hogy naponta kell pumpálni. Nem lepődök meg 0.2 bar csökkenésen. Egyébként sem árt a nyomást minden indulás előtt beállítani. Belsővel én nem használnék ilyen kis nyomást.
Azért a nyomás súlytól is függ, már ha a z 54 kg annak számít...
Szerintem már leírták, hogy naponta kell pumpálni. Nem lepődök meg 0.2 bar csökkenésen. Egyébként sem árt a nyomást minden indulás előtt beállítani. Belsővel én nem használnék ilyen kis nyomást.
A latex belső mennyit ereszt egy nap alatt? Tegnap 1.75-re fújva az első ma 1.5 alá ment. A számok csak körülbelüli értékek, nem jegyeztem fel pontos adatokat. Bevallom, nem számítottam ilyen drasztikus csökkenésre. Nem mondom, hogy zavar vagy gond, eddig is az esetek többségében ellenőriztem a nyomást indulás előtt. Fentiek tükrében úgy tűnik, erre innentől kezdve különös tekintettel kell lennem.
OFF:
Még kissüldő kezdő koromban szükségünk lett volna egy imbuszkulcsra, mert nálunk nem volt. Viszont kiszúrtunk egy autóst, aki akkor állt be egy garázsba és tőle kértünk kulcsot. Szerencsére volt neki.
Esetleg arra haladó bringástól is lehet kérni, hátha van neki.
Amúgy, egyszer nagyszerelésem volt egy bringaút mellett, 150 bringásból egy kérdezte meg, hogy segítsen-e. Nem azért, mert mindenem volt de kicsit jobb arányt vártam. Jó, én egy mozgó szervizkocsi vagyok, fogó + minden lósz@r van nálam és egyből megkérdezem ha bringát szerel valaki az út szélén.
Edited by marton, 2014. April 26. - 00:15.
Úgy látszik nem értetted az iróniát, arra céloztam ha már észre vetted hogy lelazult az a kibaszott hajtómű akkor mi a fészkes fenéért nem húztad meg azt pontosan 2 darab 5-ős imbusz csavart. Nem csak meg kell venni a drága hiper über legjobb cuccokat hanem néha használni is. Mondjuk egy 2000ft-os multiszerszámot.
OFF
Ha lett volna nálam ilyesmi, hidd el használtam volna. Nem terveztem nagy utat ebbe a takonyba, 3 deci vizen kívül nem volt nálam semmi. Csak menni akartam egy kört a NN-el, tököm se gondolta, hogy majd lehullik az egyik hajtókar.
Baromira észrevettem. Észrevettem, hogy hirtelen egy nyolcast ír le a bal lábam. Ezért sem mentem tovább. Egyből visszafordultam és csak ott tekertem, ahol muszáj, ott is a jobb lábammal, a ballal csak forgattam. Innen 95%-ban csak lefelé volt. Az a maradék 5% ahol tekertem, az első csöppnyi dombon megadta magát és lehullott. Fogalmam sincs a hülye hogy tette fel, mert elvileg van egy zár belül, ami megakadályozza, hogy leessen, ha kilazulna. Eddig háromból két szervizes kihullott nálam. Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.
Már elnézést de ez egy outdoor sport, néha több tíz km-re vagyunk bármilyen lakott településtől. Ha ott lazul le a hajtókarod, akkor mit csinálsz ? Elsírod magad a helyszínen ? Haragudhatsz a szerelőkre de ilyen minimális szereléseket meg kell tudnod oldanod magad is.
Én egy métert nem mentem volna azzal a karral !! De 1 perc alatt meg is csináltam volna.
Erdélyben tekertünk egy hétig, Pádis fennsíkon campingeztünk. Na most, onnan minimum 40-50km-re volt a legközelebbi bringabolt. Szép lett volna, ha nem tudjuk megcsinálni a fölmerülő gondokat.
Valóban nem agysebészet, de nem mindenkinek van jó érzéke a szereléshez. Ha valaki semmit nem tud megcsinálni a bringán, számítson arra, hogy a visszautat gyalog teszi meg. Szóval legalább az alap dolgokkal nem árt tisztában lenni, úgy mint: lelazult csavar meghúzása, gumicsere, láncjavítás, kormány beállítás, stb.
Ha pedig valami elromlik útközben és úgy már nem lehet folytatni az utat, nem kellene erőltetni. Egyébként hatalmas választékban kaphatók az útra vihető multifunkciós szerszámok.
Baromira észrevettem. Észrevettem, hogy hirtelen egy nyolcast ír le a bal lábam. Ezért sem mentem tovább. Egyből visszafordultam és csak ott tekertem, ahol muszáj, ott is a jobb lábammal, a ballal csak forgattam. Innen 95%-ban csak lefelé volt. Az a maradék 5% ahol tekertem, az első csöppnyi dombon megadta magát és lehullott. Fogalmam sincs a hülye hogy tette fel, mert elvileg van egy zár belül, ami megakadályozza, hogy leessen, ha kilazulna. Eddig háromból két szervizes kihullott nálam. Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.
Úgy látszik nem értetted az iróniát, arra céloztam ha már észre vetted hogy lelazult az a kibaszott hajtómű akkor mi a fészkes fenéért nem húztad meg azt pontosan 2 darab 5-ős imbusz csavart. Nem csak meg kell venni a drága hiper über legjobb cuccokat hanem néha használni is. Mondjuk egy 2000ft-os multiszerszámot.
Pont úgy mint az agyunkat, elvileg ettől lettünk emberek.
OFF
Azért egy bringa mindennapos szervizeléséhez, karbantartásához nem kell agysebésznek lenni.
Venni kell pár szerszámot, együtt sem kerülnek többe egy tízesnél, s majd mindent meg lehet otthon csinálni. Egy hajtóművet kicserélni, ezért szerelőhöz menni??? Ha marad a csapágy, akkor kell hozzá egy ötös imbusz, oszt jónapot.
Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.
Az oké hogy arra felétek minden szervizes hülye, de ha te azt sem veszed észre hogy lelazult a hajtóműved akkor szerintem tényleg az árokban fog kikötni a bringád csak esetleg rajta leszel.
Még szerencse hogy nem a jobb oldali hajtókar eset le.
Baromira észrevettem. Észrevettem, hogy hirtelen egy nyolcast ír le a bal lábam. Ezért sem mentem tovább. Egyből visszafordultam és csak ott tekertem, ahol muszáj, ott is a jobb lábammal, a ballal csak forgattam. Innen 95%-ban csak lefelé volt. Az a maradék 5% ahol tekertem, az első csöppnyi dombon megadta magát és lehullott. Fogalmam sincs a hülye hogy tette fel, mert elvileg van egy zár belül, ami megakadályozza, hogy leessen, ha kilazulna. Eddig háromból két szervizes kihullott nálam. Vicces lenne, ha pestre kéne járni, nagyon vicces lenne.
Az oké hogy arra felétek minden szervizes hülye, de ha te azt sem veszed észre hogy lelazult a hajtóműved akkor szerintem tényleg az árokban fog kikötni a bringád csak esetleg rajta leszel.
Még szerencse hogy nem a jobb oldali hajtókar eset le.
Szappanos víz
Felszenvedtem. A nap csúcspontja volt hogy leesett a hegyen a bal SLX hajtókar (750 km után). Esküszöm idióták szervizelnek ebben a p*cs városban. Ez már a második szépséges és fölösleges sérülés a karokon. A gumiról egyenlőre nem tudok mit írni, az egész erdő úszott a sz*rban, úgyhogy semmit nem tudtam csinálni vele, csak tekertem egyet. Amikor először kigurultam vele az aszfaltra, nagyon más, elsőre nagyon fura volt. Azt hittem "sokkal" vastagabb lesz a 2.10-hez képest, de nem. Nem érzem, hogy kockán gurulnék velük (ezt valaki írta). A nyomás 1.7/1.9 bar volt.
Szerk.: a rotation felirat egy irányba mutat. Előre és hátra is a haladási irány felé, tehát előrefele szereltem fel. Jól tettem? Remélem nem és vehetem le, tehetem fel újra. Smart Sam-nél volt front rear nyíl, ahol hátul "fordítva" kellett feltenni (rear felirat mutatott előre, míg elől a front mutatott előre).
Edited by IAmSpecialized, 2014. April 25. - 19:28.
Szappanos víz
Háromnegyed órája szívok az NN Evo 2.25 snake skin felrakásával. Már nem érzem az újjaimat. Konkrétan az utolsó 20 centi olyan merev, hogy képtelen vagyok a felni alá nyomni. Van valami titka? Az egyik oldalát felpattintom körbe, majd kezdem a másik oldalát a belső szelepénél körbe, majd a szelep másik irányába indulok el, hogy a vége a szelep ellentétes irányánál végződjön. Ott marad vagy 20 centi, amit képtelen vagyok rányomni.
A sima Smart Sam Evo 2.10 pillanatok alatt felment. Ha nincs titok és én vagyok a gyenge és defektet kapok ezzel valahol, akkor bevágom az egészet egy szakadékba.
Edited by P.Roli, 2014. April 25. - 15:23.
Háromnegyed órája szívok az NN Evo 2.25 snake skin felrakásával. Már nem érzem az újjaimat. Konkrétan az utolsó 20 centi olyan merev, hogy képtelen vagyok a felni alá nyomni. Van valami titka? Az egyik oldalát felpattintom körbe, majd kezdem a másik oldalát a belső szelepénél körbe, majd a szelep másik irányába indulok el, hogy a vége a szelep ellentétes irányánál végződjön. Ott marad vagy 20 centi, amit képtelen vagyok rányomni.
A sima Smart Sam Evo 2.10 pillanatok alatt felment. Ha nincs titok és én vagyok a gyenge és defektet kapok ezzel valahol, akkor bevágom az egészet egy szakadékba.
Holnap érkezik a Nic-m + latex belső, ami nagykirályság, mert hétvége. Annyi istrukcióra lenne szükségem a nagyérdeműtől a felszerelés kapcsán, hogy érdemes a külső belsejét némi hintőporral meghinteni? Valahol mintha olvastam, eddig legalább is így csináltam a Smart Sam Evo / 14A XXlight-al.