vagy e :[nagykép]
Érdekes táblázat.
van néhány gumim, ami hiányzik belőle

54-559 - 26*2,00
51-559 - 26*1,90
47-559 - 26*2,10
Érdekes mondjuk, hogy a 2,1-es gumim a legkeskenyebb, ha jól értem a metrikus részt?

vagy e :[nagykép]
Köszönöm ! Gondolom, ha nem tudom belegyömöszölni akkor kell a másik . Csak a 26x1 1/2-es belső lesz jó vagy a 3/8-os is megfelel ? Csak mert találtam ilyen univerzálisat : LINK
További felmerülő probléma hogy presztás a felni tehát valószínűleg meg kell majd fúrnom. Később ha a preszta szelepes normál belső kerül bele vissza akkor vajon ez a nagyobb furat meg fogja még tudni tartani a szelepet vagy akkor normál belsőből is fog kelleni egy autószelepes ?
Jó lesz 3/8-os is, de ebbe a méretbe elég sok belső belemegy. Egy sima 26-os mtb belső is jó hozzá, az meg pedig sok méretben és szeleppel kapható. Kicsit feszegetni kell majd, hogy felmenjen a felnire, de felfújva bőven tágul annyit, hogy kitöltse a külsőt. De szerintem ha bemész egy jobb üzletbe, ahol értenek hozzá az eladók, biztos kapsz belevaló belsőt.
A sebesség mindent megold.
Ez már valószínűleg túl széles lesz, de azért ki lehet próbálni vele.
Köszönöm ! Gondolom, ha nem tudom belegyömöszölni akkor kell a másik . Csak a 26x1 1/2-es belső lesz jó vagy a 3/8-os is megfelel ? Csak mert találtam ilyen univerzálisat : LINK
További felmerülő probléma hogy presztás a felni tehát valószínűleg meg kell majd fúrnom. Később ha a preszta szelepes normál belső kerül bele vissza akkor vajon ez a nagyobb furat meg fogja még tudni tartani a szelepet vagy akkor normál belsőből is fog kelleni egy autószelepes ?
27,5 X 1.9 - 2.35
Ez már valószínűleg túl széles lesz, de azért ki lehet próbálni vele.
A sebesség mindent megold.
Köszönöm, ezek jók!
(Tökre nem foglalkoztam ezzel korábban. Őszintén megvallva eztán se nagyon szeretnék, de azért jó volt elolvasni. )
vagy e :
Edited by Bikertigger, 2014. May 06. - 11:39.
Nekem továbbra se megy a fejembe, hogy lehet felrakni 26-os gumit 27.5-ös kerékre...
Simán? De akkor mért nem esik le a 26-ról? Átmérőben majd 4 centi a különbség.
Szerintem nézz utána a gumiméretezésnek.
(Hogy lehet felrakni egy 26,5 -ös kerékre egy 29-es gumit?)
Edited by MJani01, 2014. May 06. - 09:20.
A sebesség mindent megold.
Nekem továbbra se megy a fejembe, hogy lehet felrakni 26-os gumit 27.5-ös kerékre...
Simán? De akkor mért nem esik le a 26-ról? Átmérőben majd 4 centi a különbség.
Sziasztok !
A múltkor jártam itt egy olyan kérdéssel,hogy 27,5-es montira milyen utcai/városi mintázatú gumit tudnék feltenni. Azt megbeszéltük,hogy elvileg ugye felmegy rá a 26x1 1/2-es. A kérdésem, hogy vajon másik belső is fog kelleni, vagy jó lesz a mostani ?
Köszönöm !
Interneten keresztül nehéz leolvasni a feliratot a belsőidről.
A sebesség mindent megold.
Sziasztok !
A múltkor jártam itt egy olyan kérdéssel,hogy 27,5-es montira milyen utcai/városi mintázatú gumit tudnék feltenni. Azt megbeszéltük,hogy elvileg ugye felmegy rá a 26x1 1/2-es. A kérdésem, hogy vajon másik belső is fog kelleni, vagy jó lesz a mostani ?
Köszönöm !
a hasítás ellen szerintem semmi sem véd. bár én még haza tudtam tekerni betonon egy centis szakadás után amit a genyó befoltozott, de utána inkább cseréltem az első gumit. lehet nem kellett volna, de amúgy is váltást terveztem és így még egy ponttal bővült az érvelési lista. esélyes, hogy később kap egy foltot kívül-belül, tarcsiba' jó lesz.
Az volt az érdekes hogy a tej benne egyfajta barna gumót képzett, gyakorlatilag ugyanúgy nézett ki mint a giliszta amikor megköt (a ragasztó miatt megpuhul és szétterül), csak mind a kettő a hasadás szélén még egy kicsit eresztett (ahol gondolom túl éles volt a lyuk szöge hogy eltömje). Nagyon alacsony nyomásnál már nem (vagy nem érezhetően lassan) eresztett, de úgy himbálózott a fara hogy nem vállaltam be az esetleges felnisérülést. Az már érezhetően lassabb is volt, több energiába került tekerni. Valahol fél bar alatt lehetett még benne. Viszont még akkor se sziszegett (burp), nagyon jó ez az UST gumi + felni kombi.
Érdekes módon könnyen lejött a gumi és emlékszem hogy tavaly sehogy se sikerült fölrakni, most relatív egyszerűen föl is ment az új. A trükk a gumileszedő volt, a mezei fekete műanyagból anno kettőt beletörtem, emellé most a kétrészes Topeak sárga/fekete keményebb műanyag leszedőket használtam, végülis ez + 2 egyszerű feketével simán ment az ügy. Sima műhelypumpával rögtön fel tudtam erőlködés nélkül fújni, az első pumpálás már benne maradt. 1 bar-nál megnéztem hogy jól áll e (elég kacskaringós volt, a profil közepe sehol nem volt a felni középvonalán), leengedtem tök puhára, oldalról meghuzigáltam, felnyomtam a megadott maximumra (3.7 bar), akkor pattant egyet, aztán leeresztettem 2-re és tökéletes azóta is (terepen alacsonyabb nyomáson persze). Az új tejet oldalról öntöttem bele amikor még egy résnyire nyitott volt, a középső két leszedő között. Érdekes hogy a régiben még volt nedves tej (már amennyi a defekt után maradt), alig szilárdult meg, annak ellenére hogy már lassan egy éve benne volt. Pedig azt írják a Schwalbe/Stan's cuccra hogy hőmérséklettől függően nem sokkal több mint 3 hónapig jó.
Szerintem a belsős előélet könnyebbé teszi az belső nélküli összerakást.
Ez jó ötlet, ha nem sikerül egyenesen felrakni az talán kiegyenesítheti egy kicsit. Persze ha nagyon szopós a gumi+felnid akkor inkább nem szórakoznék vele
Az meg, hogy volt rajta esetleg szúrt lik, hát, majd megoldja a tej. A vágás más tészta, én is kaptam már, nem az a könnyen gyógyuló sérülés.
Most jut eszembe hogy odafelé volt egy szurásos az elsőn, megfogta a tej aztán el is felejtettem és úgy tekertem (azóta többször), talán meg kéne nézni mi maradt benne
Ti milyen foltot használtok TL külsőre? Én sima belsős foltot szoktam felrakni, eddig semmilyen negatív következményt nem tapasztaltam. Van direkt TL folt is, az több vajon, mint a marketing osztály találmánya?
Jó kérdés, nekem van TL foltom de az egyetlen szembetűnő különbség (amellett hogy egy kicsivel nagyobb) hogy az egyik réteg kék, narancssárga helyett. A ragasztó se tűnik másnak. Egyszer elhatároztam hogy kipróbálom belsős folttal a TL tubust, de eddig nem volt rá alkalmam.
A hasadásost megtartom tartaléknak mert még van bőven profil, viszont csak akkor fogom foltozni ha esetleg kell (vagyis az újat profilkopásig elhasználom aztán megint jöhet új stb.)
Miért nem a szelepen keresztül töltöd be a tejet? Értem én, hogy így nehezebb...
Nekem olyan a szelepem hogy nem lehet szétcsavarni, van egy pár szétcsavarhatóm is csak (megint) elfelejtettem lecserélni. Majd legközelebb (szóval vlszlg sose ).
2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....
Fú, az nem TL kérdése, 3,5 az nagyon sok belsővel is, én 2-t használok 2,1" belsős gumiba. Súlyfüggő is persze, de szerintem még 100 kilósan is elég a 2,5 max.
Specialized Fast Trak S-Works 2.0 előre + Renegade S-Works 1.95 hátra kombón is elgondolkoznék. Schwalbe nekem is a versenyzős szett, elől Rocket Ron, hátul Racing Ralph (2.25-ösök). Első keréken a RoRo nem kopós, nekem szintén ez a tapasztalatom. Hátul a Ralph viszont látványosan megkopott alig 1-1.5 hónap alatt, bár relatíve sokat mentem vele.
Tömegadatokhoz pedig az egyik leghasznosabb forrás itt érhető el: http://gewichte.mtb-...egory-45/reifen
Upsz, a Ralph-ra gondoltam, pontatlan voltam.
Ez egyébként érdekes és magamra ismertem, kicsit régi vágású vagyok
. 2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....
Elől Ron nekem harmadik szezon, hátul Ralhp májustól-májusig.
Előre jó a Ron, nem kopik gyorsan, hátra én nem tenném.
Upsz, a Ralph-ra gondoltam, pontatlan voltam.
Brit tudósok szerint a vastag és puha gumi a király.
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
Amúgy német tudósok, de tanulságos elolvasni!
Ez egyébként érdekes és magamra ismertem, kicsit régi vágású vagyok . 2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....
Sziasztok!
Végre kezd elfogyni a Canyon-on a Conti X-King gumi (mindig utáltam a Contikat, ez nem változott), apró lökést szeretnék kérni. Még mindig belsővel megyek... (tudom-tudom, ráadásul jól fel szoktam fújni
). Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében. A 29x2.1-es Schwalbe RR Evo mennyire kopik gyorsan? (mindenre ezt használnám). Van most belőle egy újabb változat 11600619 cikkszámon (SnakeSkin, PaceStar, TLR, 585 gramm). Ezzel esetleg van valakinek tapasztalata? Még a CX bringa előtt a Cannondale-en Nobby volt, de abból sajnos 2.25-ös van 29-es méretben.
Thx
Előre jó a Ron, nem kopik gyorsan, hátra én nem tenném.
Brit tudósok szerint a vastag és puha gumi a király.
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
Amúgy német tudósok, de tanulságos elolvasni!
...
Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében.
...