köszi mindenkinek!
smart sam lesz belőle...vszeg a drótos 2.25-ös... jó nehéz(800g körül), edzésre ideális
kintről 5ezer körül lehet darabját beszerezni.
köszi mindenkinek!
smart sam lesz belőle...vszeg a drótos 2.25-ös... jó nehéz(800g körül), edzésre ideális
kintről 5ezer körül lehet darabját beszerezni.
köszi mindenkinek!
smart sam lesz belőle...vszeg a drótos 2.25-ös... jó nehéz(800g körül), edzésre jó lesz
kintről 5ezer körül lehet darabját beszerezni.
köszi mindenkinek!
smart sam lesz belőle...vszeg a drótos 2.25-ös... jó nehéz(800g körül), edzésre jó lesz
kintről 5ezer körül lehet darabját beszerezni.
Először kívülről belefúrok a bütyökbe egy ár-szerű, hegyes tárggyal. Ez kiadja a belső oldalon a bütyök helyét. Ebbe a lyukba már be lehet csavarni egy megfelelő méretű csavart. ......
Lehet, hogy nem "szájbarágósan" írtam le, talán a bütyök szó helyett csavart kellett volna írnom. De gondoltam egy szöges guminál elég egyértelmű, a csavarom belülről fog kifelé a hegyével előre "becsavarodni". Így a végeredmény, hogy a hegye lesz kifelé, a talaj felé.
Gondolom teljesen becsavarva hogy ne legyen hézag a csavar feje és a gumi között, mert különben elég hamar kiszakadna. Viszont akkor mi fogja a talajt, domború a fej? Vagy valahogy mégis fordítva hogy a hegyes vége álljon ki?
A belső jó ötlet, de a súly miatt inkább egy vagy több réteg küllőszalaggal próbálkoznék, vagy valami kevlár féle anyaggal amit nem annyira egyszerű kilyukasztani mint a butilt.
Szóval, belülre egy belső kell, higgy nekem ! És szöges guminál nem szempont a súly, mert úgyis dög nehéz lesz de mégsem zavaró.
hejhó!
gumi ajánlatra lenne szükségem.
26"-os és minél szélesebb méretben
terepre megvan a magam kedvence,de most olyan gumira lenne szükségem ami jól bírja az aszfaltot és terepre is fel tudok menni vele.
konkrét felhasználási példa: otthonról munkába aszfalton megyek munkából haza meg terepen,vagy fordítva.
nyilván nem szabad csodát elvárnom, ezzel tisztában vagyok... inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan terepgumira lenne szükségem ami aszfalton jól gurul és nem kopik el 2 hét alatt. ebben az esetben a súly nem szempont...
első blikkre a smart samre gondoltam. ebből van olcsóbb verzió is (mivel erre a területre nem fogok highend gumit venni)
előre is köszi.
Mint korábban is írtam, a Smart Sam erre tökéletes. Most nem számoltam ki pontosan de úgy 4000 km-t bírt ki nekem a sima 2,1es, drótos verzió. Szóval a 2 hétnél kicsit tovább fog tartani. :-)
marton módosította - 2014. május 19. - 23:29
Elég traktornak tűnik aszfaltraa panaracer fire még amit tudok, hogy elég jól tűri az aszfaltot is és terepen is jól muzsikál. viszont az emlékeim szerint 2.1es méretnél nincs nagyobban.
hejhó!
gumi ajánlatra lenne szükségem.
26"-os és minél szélesebb méretben
terepre megvan a magam kedvence,de most olyan gumira lenne szükségem ami jól bírja az aszfaltot és terepre is fel tudok menni vele.
konkrét felhasználási példa: otthonról munkába aszfalton megyek munkából haza meg terepen,vagy fordítva.
nyilván nem szabad csodát elvárnom, ezzel tisztában vagyok... inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan terepgumira lenne szükségem ami aszfalton jól gurul és nem kopik el 2 hét alatt. ebben az esetben a súly nem szempont...
első blikkre a smart samre gondoltam. ebből van olcsóbb verzió is (mivel erre a területre nem fogok highend gumit venni)
előre is köszi.
a panaracer fire még amit tudok, hogy elég jól tűri az aszfaltot is és terepen is jól muzsikál. viszont az emlékeim szerint 2.1es méretnél nincs nagyobban.
Ma megnéztem és nem maxxis gumival van szerelve a bringám hanem Bontrager jones ACX 26x2.1-el.
Ugyhogy az alant leirt tapasztalatok arra vonatkoznak és ehelyett gondoltam a cserét.
Magával az anyagával nagyon megvagyok elégedve mert 5 évalatt nem látszik öregedésből vagy tárolásból adodó repedés az oldalán mint a régebbieknél.Amugy olvasom, hogy van tubeless verziója is, Ha az attól még tehetek fel belsős verziót is vagy csak tubeless gumit , még nem volt olyanom.
RelakS módosította - 2014. május 19. - 16:54
Ma megnéztem és nem maxxis gumival van szerelve a bringám hanem Bontrager jones ACX 26x2.1-el.
Ugyhogy az alant leirt tapasztalatok arra vonatkoznak és ehelyett gondoltam a cserét.
Magával az anyagával nagyon megvagyok elégedve mert 5 évalatt nem látszik öregedésből vagy tárolásból adodó repedés az oldalán mint a régebbieknél.Amugy olvasom, hogy van tubeless verziója is, Ha az attól még tehetek fel belsős verziót is vagy csak tubeless gumit , még nem volt olyanom.
hejhó!
gumi ajánlatra lenne szükségem.
26"-os és minél szélesebb méretben
terepre megvan a magam kedvence,de most olyan gumira lenne szükségem ami jól bírja az aszfaltot és terepre is fel tudok menni vele.
konkrét felhasználási példa: otthonról munkába aszfalton megyek munkából haza meg terepen,vagy fordítva.
nyilván nem szabad csodát elvárnom, ezzel tisztában vagyok... inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan terepgumira lenne szükségem ami aszfalton jól gurul és nem kopik el 2 hét alatt. ebben az esetben a súly nem szempont...
első blikkre a smart samre gondoltam. ebből van olcsóbb verzió is (mivel erre a területre nem fogok highend gumit venni)
előre is köszi.
első gondolatodnál nem tudok jobbat
hejhó!
gumi ajánlatra lenne szükségem.
26"-os és minél szélesebb méretben
terepre megvan a magam kedvence,de most olyan gumira lenne szükségem ami jól bírja az aszfaltot és terepre is fel tudok menni vele.
konkrét felhasználási példa: otthonról munkába aszfalton megyek munkából haza meg terepen,vagy fordítva.
nyilván nem szabad csodát elvárnom, ezzel tisztában vagyok... inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan terepgumira lenne szükségem ami aszfalton jól gurul és nem kopik el 2 hét alatt. ebben az esetben a súly nem szempont...
első blikkre a smart samre gondoltam. ebből van olcsóbb verzió is (mivel erre a területre nem fogok highend gumit venni)
előre is köszi.
Richie módosította - 2014. május 19. - 14:51
Egyébként miért van hogy 2 különböző tipust használtok előre és hátra?
Mert más a súly elhelyezkedés (elöl kevesebb, tehát lassabban kopik) és a használat (elöl kanyarban jobban kell fognia, hátul jobban kell gurulnia).
Off: Mi lehet a gond ha nem tudok a forum hszbe linket beilleszteni vagy szöveget bemásolni ?
Próbald meg úgy hogy a szerkesztő ablak tetején baloldalon megnyomod a kis kapcsolót és azután odakattintasz ahová akarod másolni a szöveget. Ha úgy se működik akkor próbáld meg elöbb a notepad-ba másolni, ha ott se jelenik meg akkor nem jól jelölted/másoltad ki, ha igen akkor passz.
Ez a swalbi smart sam mitől jobb mint a mostani maxxis?Mert igy ránézésre ugyan olyan bütykös mint a mostani.
Ezért néztem a Bontrager H2-est mert az eléggé simának tünt az aszfalthoz, talán már tul sima is és a nedves aszfalton lehet hogy csúszna,de nem tudom és azt sem hogy mennyit birna mire elkopik, de a 3x-os defect védelem jól hangzik. ÉS mi a különbség a hard case között ami miatt 2x anyniba kerül?
A swalbi hurrican sem néz ki rosszul.
Egyébként miért van hogy 2 különböző tipust használtok előre és hátra?
Off: Mi lehet a gond ha nem tudok a forum hszbe linket beilleszteni vagy szöveget bemásolni ?
Mi pozdorja csavart használunk
Gondolom teljesen becsavarva hogy ne legyen hézag a csavar feje és a gumi között, mert különben elég hamar kiszakadna. Viszont akkor mi fogja a talajt, domború a fej? Vagy valahogy mégis fordítva hogy a hegyes vége álljon ki?
A belső jó ötlet, de a súly miatt inkább egy vagy több réteg küllőszalaggal próbálkoznék, vagy valami kevlár féle anyaggal amit nem annyira egyszerű kilyukasztani mint a butilt.
Én, anno nagyon hasonló felhasználásra, Svalbi Hurricane-t hátra pedig CX comp-t vettem, A CX hátul annyira kopik , mint a amennyire a Hurricane elöl nem (Kb 1000-1500 km alatt sima lett ) Asszonyén elöl-hátul Hurricane van (ezek a bringával jöttek). Mindkettő jó súlyú, csendes futású gumik. Jó árban. Én nem sokat durvulok velük, így erről nem tudok nyilatkozni. A CX helyére most Maxxis Aspen jön, mert csak
de az már 6-7 ezer, és nem ennyire aszfalt gumi.
tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.
A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.
Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.
Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.
MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.
Azt hogy csinálod, belülről átlyukasztod vagy van erre speciál olyan csavaros szög megoldás ami elvileg bármilyen gumira jó? (gondolom a bütykökbe kell akkor belecsavarni ahol van elég gumi hogy megfogja a menetet anélkül hogy kiszakadjon vagy átlyukassza a belsőt/tubelessnél a külsőt).
Először kívülről belefúrok a bütyökbe egy ár-szerű, hegyes tárggyal. Ez kiadja a belső oldalon a bütyök helyét. Ebbe a lyukba már be lehet csavarni egy megfelelő méretű csavart. Mi pozdorja csavart használunk, 200 db-os doboz az OBI-ból, fillérekbe kerül. A méret guminként változó, kb. 3,5x14(16)mm szokott jó lenni.
Tubeless-nél nem tudom, működik-e a dolog, még mindnyájan belsővel járunk. De elvileg nem kéne kimenjen a löttynek a csavar mellett, hiszen a tömör gumibütyükbe van becsavarva jó szorosan.
Mi szétvágunk egy régi belsőt hosszában, befektetjük a külsőbe és ebbe rakjuk a belső gumit. Ez megvédi a csavarok fejétől a belsőt.
svábli land cruiser, 1,95 az tán be is fér 5k-ba
vagy silento, bár murváson azzal azért óvatosan.
esetleg hurrican, de az megint 5k+os
Ez jó ötlet lenne nekem is csak el kellene koptatni a Xenith-et ha már van. Sógoréknál az erdei utak is igen jó minőségűek és néha elgondolkodom, hogy bemennék az erdőbe kicsit, de Xenith-el az halál. Így, mivel két bringa van, marad a csak erdő vagy csak aszfalt.
Nem sárra kérdezte, hanem 80% aszfalt és 20% száraz murvás út.
svábli land cruiser, 1,95 az tán be is fér 5k-ba
vagy silento, bár murváson azzal azért óvatosan.
esetleg hurrican, de az megint 5k+os
Aztán kitaláltam, hogy 2,25ös gumiból csinálok szögest, így a vékonyból kiszedtem a csavarokat és próbaképpen tavasszal, a hóolvadás utáni dzsuvában azzal jártam.
Azt hogy csinálod, belülről átlyukasztod vagy van erre speciál olyan csavaros szög megoldás ami elvileg bármilyen gumira jó? (gondolom a bütykökbe kell akkor belecsavarni ahol van elég gumi hogy megfogja a menetet anélkül hogy kiszakadjon vagy átlyukassza a belsőt/tubelessnél a külsőt).
95% aszfalt esetén nyilván nem a SmartSam a legjobb, oda már a Maxxis Xenith kell.
A sár meg főleg nem volt szempont az ajánlásban.
Régen ilyen: http://www.testbike....i/deestone-d202 1,95ös gumim volt a téli szögesgumim. Aztán kitaláltam, hogy 2,25ös gumiból csinálok szögest, így a vékonyból kiszedtem a csavarokat és próbaképpen tavasszal, a hóolvadás utáni dzsuvában azzal jártam. Azt kell mondjam, tökéletes volt.
A Smart Sam-mel sárban az a baj hogy ugyanúgy nincs profilja ami megfogná bármennyire fújod, csak ott ahol nem sara még pattog is.
Nem sárra kérdezte, hanem 80% aszfalt és 20% száraz murvás út. A Maxxis Ignitorhoz képest szerintem minden egy megváltás.
95% aszfalt esetén is ajánljátok ezt a gumit? Gondolom annyira nem sprint gumi mint Maxxis Xenith 1.5 5 baron.