Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15857 hozzászólás a témában

#1861
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

hejhó!

 

gumi ajánlatra lenne szükségem.

 

26"-os és minél szélesebb méretben :)

 

terepre megvan a magam kedvence,de most olyan gumira lenne szükségem ami jól bírja az aszfaltot és terepre is fel tudok menni vele.

 

konkrét felhasználási példa: otthonról munkába aszfalton megyek munkából haza meg terepen,vagy fordítva.

nyilván nem szabad csodát elvárnom, ezzel tisztában vagyok... inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan terepgumira lenne szükségem ami aszfalton jól gurul és nem kopik el 2 hét alatt. ebben az esetben a súly nem szempont...

első blikkre a smart samre gondoltam. ebből van olcsóbb verzió is (mivel erre a területre nem fogok highend gumit venni)

 

előre is köszi.

első gondolatodnál nem tudok jobbat  :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1862
Richie

Richie

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 914 hozzászólás

hejhó!

 

gumi ajánlatra lenne szükségem.

 

26"-os és minél szélesebb méretben :)

 

terepre megvan a magam kedvence,de most olyan gumira lenne szükségem ami jól bírja az aszfaltot és terepre is fel tudok menni vele.

 

konkrét felhasználási példa: otthonról munkába aszfalton megyek munkából haza meg terepen,vagy fordítva.

nyilván nem szabad csodát elvárnom, ezzel tisztában vagyok... inkább úgy fogalmaznék, hogy olyan terepgumira lenne szükségem ami aszfalton jól gurul és nem kopik el 2 hét alatt. ebben az esetben a súly nem szempont...

első blikkre a smart samre gondoltam. ebből van olcsóbb verzió is (mivel erre a területre nem fogok highend gumit venni)

 

előre is köszi.


Richie módosította - 2014. május 19. - 14:51

"õk nevetnek rajtam mert én más vagyok.én pedig azon vigyorgok mert tudom,hogy õk mind egyformák!"

#1863
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Egyébként miért van hogy 2 különböző tipust használtok előre és hátra?


Mert más a súly elhelyezkedés (elöl kevesebb, tehát lassabban kopik) és a használat (elöl kanyarban jobban kell fognia, hátul jobban kell gurulnia).
 

Off: Mi lehet a gond ha nem tudok a forum hszbe  linket beilleszteni vagy szöveget bemásolni ?


Próbald meg úgy hogy a szerkesztő ablak tetején baloldalon megnyomod a kis kapcsolót és azután odakattintasz ahová akarod másolni a szöveget. Ha úgy se működik akkor próbáld meg elöbb a notepad-ba másolni, ha ott se jelenik meg akkor nem jól jelölted/másoltad ki, ha igen akkor passz.



#1864
Repvez

Repvez

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

Ez a swalbi smart sam mitől jobb mint a mostani maxxis?Mert igy ránézésre ugyan olyan bütykös mint a mostani.

Ezért néztem a Bontrager H2-est mert az eléggé  simának tünt az aszfalthoz, talán már tul sima is és a nedves aszfalton lehet hogy csúszna,de nem tudom és azt sem hogy mennyit birna mire elkopik, de a 3x-os defect védelem jól hangzik. ÉS mi a különbség a hard case között ami miatt 2x anyniba kerül?

A swalbi hurrican sem néz ki rosszul.

Egyébként miért van hogy 2 különböző tipust használtok előre és hátra?

 

Off: Mi lehet a gond ha nem tudok a forum hszbe  linket beilleszteni vagy szöveget bemásolni ?



#1865
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mi pozdorja csavart használunk


Gondolom teljesen becsavarva hogy ne legyen hézag a csavar feje és a gumi között, mert különben elég hamar kiszakadna. Viszont akkor mi fogja a talajt, domború a fej? Vagy valahogy mégis fordítva hogy a hegyes vége álljon ki?

A belső jó ötlet, de a súly miatt inkább egy vagy több réteg küllőszalaggal próbálkoznék, vagy valami kevlár féle anyaggal amit nem annyira egyszerű kilyukasztani mint a butilt.



#1866
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Én, anno nagyon hasonló felhasználásra, Svalbi Hurricane-t hátra pedig CX comp-t vettem, A CX hátul annyira kopik , mint a amennyire a Hurricane elöl nem :) (Kb 1000-1500 km alatt sima lett ) Asszonyén elöl-hátul Hurricane van (ezek a bringával jöttek). Mindkettő jó súlyú, csendes futású gumik. Jó árban. Én nem sokat durvulok velük, így erről nem tudok nyilatkozni. A CX helyére most Maxxis Aspen jön, mert csak :) de az már 6-7 ezer, és nem ennyire aszfalt gumi.  

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.



#1867
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

Azt hogy csinálod, belülről átlyukasztod vagy van erre speciál olyan csavaros szög megoldás ami elvileg bármilyen gumira jó? (gondolom a bütykökbe kell akkor belecsavarni ahol van elég gumi hogy megfogja a menetet anélkül hogy kiszakadjon vagy átlyukassza a belsőt/tubelessnél a külsőt).

Először kívülről belefúrok a bütyökbe egy ár-szerű, hegyes tárggyal. Ez kiadja a belső oldalon a bütyök helyét. Ebbe a lyukba már be lehet csavarni egy megfelelő méretű csavart. Mi pozdorja csavart használunk, 200 db-os doboz az OBI-ból, fillérekbe kerül. A méret guminként változó, kb. 3,5x14(16)mm szokott jó lenni.

Tubeless-nél nem tudom, működik-e a dolog, még mindnyájan belsővel járunk. De elvileg nem kéne kimenjen a löttynek a csavar mellett, hiszen a tömör gumibütyükbe van becsavarva jó szorosan.

Mi szétvágunk egy régi belsőt hosszában, befektetjük a külsőbe és ebbe rakjuk a belső gumit. Ez megvédi a csavarok fejétől a belsőt.


Marci

#1868
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

svábli land cruiser, 1,95 az tán be is fér 5k-ba

vagy silento, bár murváson azzal azért óvatosan.

esetleg hurrican, de az megint 5k+os

 

Ez jó ötlet lenne nekem is csak el kellene koptatni a Xenith-et ha már van. :) Sógoréknál az erdei utak is igen jó minőségűek és néha elgondolkodom, hogy bemennék az erdőbe kicsit, de Xenith-el az halál. Így, mivel két bringa van, marad a csak erdő vagy csak aszfalt.



#1869
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Nem sárra kérdezte, hanem 80% aszfalt és 20% száraz murvás út.

 

svábli land cruiser, 1,95 az tán be is fér 5k-ba

vagy silento, bár murváson azzal azért óvatosan.

esetleg hurrican, de az megint 5k+os


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1870
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Aztán kitaláltam, hogy 2,25ös gumiból csinálok szögest, így a vékonyból kiszedtem a csavarokat és próbaképpen tavasszal, a hóolvadás utáni dzsuvában azzal jártam.

 

Azt hogy csinálod, belülről átlyukasztod vagy van erre speciál olyan csavaros szög megoldás ami elvileg bármilyen gumira jó? (gondolom a bütykökbe kell akkor belecsavarni ahol van elég gumi hogy megfogja a menetet anélkül hogy kiszakadjon vagy átlyukassza a belsőt/tubelessnél a külsőt).



#1871
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

95% aszfalt esetén nyilván nem a SmartSam a legjobb, oda már a Maxxis Xenith kell.

A sár meg főleg nem volt szempont az ajánlásban.

Régen ilyen: http://www.testbike....i/deestone-d202 1,95ös gumim volt a téli szögesgumim. Aztán kitaláltam, hogy 2,25ös gumiból csinálok szögest, így a vékonyból kiszedtem a csavarokat és próbaképpen tavasszal, a hóolvadás utáni dzsuvában azzal jártam. Azt kell mondjam, tökéletes volt.


Marci

#1872
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

A Smart Sam-mel sárban az a baj hogy ugyanúgy nincs profilja ami megfogná bármennyire fújod, csak ott ahol nem sara még pattog is.

 

Nem sárra kérdezte, hanem 80% aszfalt és 20% száraz murvás út. A Maxxis Ignitorhoz képest szerintem minden egy megváltás.

 

95% aszfalt esetén is ajánljátok ezt a gumit? Gondolom annyira nem sprint gumi mint Maxxis Xenith 1.5 5 baron.



#1873
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Tényleg nem értem. Nincs puNpád?

 

A Smart Sam-mel sárban az a baj hogy ugyanúgy nincs profilja ami megfogná bármennyire fújod, csak ott ahol nem sara még pattog is.



#1874
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Beleférhet, csak sajnos nem itthoni beszerzéssel: http://www.bike-comp...rahtreifen.html



#1875
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Nem akartam írni, de 5k limittel nehéz lesz gumit vásárolni.



#1876
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

Neked Schwalbe Smart Sam kell ! Aszfalton nagyon jól megy és terepen is tökéletesen mehetsz vele.

én is azt mondtam vón de 5k volt a limit.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1877
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.662 hozzászólás

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.

Neked Schwalbe Smart Sam kell ! Aszfalton nagyon jól megy és terepen is tökéletesen mehetsz vele.


Marci

#1878
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.

 

Maxxis Ignitor-ra gondolsz? Nekem olyan volt a gyári gumim a bringán hasonló rossz tapasztalatokkal mint a tiéd. Terepen nem volt stabil, aszfalton lerázott a bicikliről. A megoldás nem feltétlenül a keskenyebb gumi. Nekem egyik bringán elöl Maxxis Ardent 26x2.25, hátul Maxxis Advantage 26x2.1 van. A másik bringán Schwalbe 26x2.25-ösök vannak, elöl Fat Albert Front, hátul Nobby Nic. Ez mondjuk 95% terep, 5% aszfaltra valók. Kimondott aszfaltozására Maxxis Xenith-et használok, ez enyhe terepet elvisel, de nem nagy élmény vele murvás úton menni. Ha vegyes terep / aszfalt felhasználásra szeretnél gumit, arról nem is olyan rég volt szó ebben a témában, csak kicsit vissza kell olvasnod (fejből nem tudom, nekem ilyen gumijaim nincsenek).


freddyke módosította - 2014. május 17. - 20:20


#1879
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tényleg nem értem. Nincs puNpád?

De ahhoz elég rossz volt hogy esetleg lehetne valamit javítani rajta :)



#1880
Repvez

Repvez

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.