Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#1901
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.

 

Maxxis Ignitor-ra gondolsz? Nekem olyan volt a gyári gumim a bringán hasonló rossz tapasztalatokkal mint a tiéd. Terepen nem volt stabil, aszfalton lerázott a bicikliről. A megoldás nem feltétlenül a keskenyebb gumi. Nekem egyik bringán elöl Maxxis Ardent 26x2.25, hátul Maxxis Advantage 26x2.1 van. A másik bringán Schwalbe 26x2.25-ösök vannak, elöl Fat Albert Front, hátul Nobby Nic. Ez mondjuk 95% terep, 5% aszfaltra valók. Kimondott aszfaltozására Maxxis Xenith-et használok, ez enyhe terepet elvisel, de nem nagy élmény vele murvás úton menni. Ha vegyes terep / aszfalt felhasználásra szeretnél gumit, arról nem is olyan rég volt szó ebben a témában, csak kicsit vissza kell olvasnod (fejből nem tudom, nekem ilyen gumijaim nincsenek).


freddyke módosította - 2014. május 17. - 20:20


#1902
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Tényleg nem értem. Nincs puNpád?

De ahhoz elég rossz volt hogy esetleg lehetne valamit javítani rajta :)



#1903
Repvez

Repvez

    vendég

  • fórumtag
  • 43 hozzászólás

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.



#1904
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Hát próbáld ki! :-DDD Mit számít az, hogy más (ismeretlen) mit mond?

 

Szerintem hasznos más tapasztalatait is meghallgatni. Nincs külön sárgumim, vagy most vékonyabb mint 2,1". ~2 bar-on mentem, inkább az lepett meg hogy egyáltalán ment valahogy mert egyáltalán nem erre való (Smart Sam performance keverék). De ahhoz elég rossz volt hogy esetleg lehetne valamit javítani rajta :)



#1905
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Én is azt mondom probáld ki. Mivel nekem 1.6 van elöl azt biztos nem probálnám ki a MUD Factoryval. Utoljára emlékeim szerint 2.5 volt benne  ez a gumi 10 bar on sem csúszna meg mivel a felülete kizárólag a bütykökkel  találkozik a keményebb talajjal. Ezt ne hasonlítsd semmilyen túra gumihoz mert ez csak sárra való.

 Már kopottasan is 9.5 mm a bütyök. 640_5711.jpg


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1906
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Gyerekekkel mentünk egyszer egy kiállításra, ahol egy bohóc volt az egyszemélyes fogadóbizottság.

Kérdem tőle:

 - Hová üljünk?

 - Hát a feneketekre!

---

Hát próbáld ki! :-DDD Mit számít az, hogy más (ismeretlen) mit mond?

Azért kérdezem mert tegnap is csúszkáltam egy jót ilyen sáros 20%-os erdei lejtőkön és azon gondolkozom hogy van e értelme keményebbre fújni (a meglévő turázó 2,1-est).



#1907
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Én pont ugyanazt a nyomást (1.8/2.0) használom a keskenyebb (Speci Captain 2.0), mind a szélesebb (Schwalbe RaRa, RoRo).

Magasabbat semmiképp nem akarok, az alacsonyabbtól meg tartanék, hogy kevés.

 

Azért kérdezem mert tegnap is csúszkáltam egy jót ilyen sáros 20%-os erdei lejtőkön és azon gondolkozom hogy van e értelme keményebbre fújni (a meglévő turázó 2,1-est).



#1908
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Én pont ugyanazt a nyomást (1.8/2.0) használom a keskenyebb (Speci Captain 2.0), mind a szélesebb (Schwalbe RaRa, RoRo).

Magasabbat semmiképp nem akarok, az alacsonyabbtól meg tartanék, hogy kevés.



#1909
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Én meg szerintem a 29x2.25 helyett/mellé beújítok egy 2.1-est, sárban nagyon úszkál érzésem szerint.

 

 

Gaboca arra nekem van 1.95-ös sárgumim

 

Milyen nyomáson mentek a keskenyebb (sár) gumival? Főként az érdekelne hogy mennyivel több mint a szélesebb méretnél.



#1910
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A Joe' s No Flats-ra rá tölthetek a Conti löttyijéből?

 

Gaboca arra nekem van 1.95-ös sárgumim, de ahhoz sár kell mert különben leszárad a lábam tőle. Viszont agyagos partoldalon olyan helyen feltekertem vele ahol feltolni se nagyon tudták.

Attól függ. A hagyományos Joe's ammónia-alapú és nekem úgy rémlik, a Conti cucca valamien bio-izé és nem ammónia-alapú. Ha így van, a kettő nem keverhető.



#1911
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

A Joe' s No Flats-ra rá tölthetek a Conti löttyijéből?

 

Gaboca arra nekem van 1.95-ös sárgumim, de ahhoz sár kell mert különben leszárad a lábam tőle. Viszont agyagos partoldalon olyan helyen feltekertem vele ahol feltolni se nagyon tudták.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1912
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

törölhető


zeezoltano módosította - 2014. május 13. - 16:11

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1913
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Én meg szerintem a 29x2.25 helyett/mellé beújítok egy 2.1-est, sárban nagyon úszkál érzésem szerint.



#1914
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Vegyél 2.3 Rocket Ront nekem nagyon bejött szignifikáns a különbség még a 2.25 höz képest is 60mm széles a 2.25  55mm. Ajánlott guminyomás 1.6bár tapad mint állat. Hogy egy klasszikust idézzek "fekszik a kanyarba, mint cica az ágyba"


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1915
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.568 hozzászólás

Rendben, meggyőztetek, és a brit-német tudósok is :P .

Előre Rocket Ron 29x2.25, hátra Ralph 29x2.25. A nyomásból is egy kicsit engedek.

Már csak az a kérdés, hogy kell-e a SnakeSkin (sorry, 2 éve nem vettem mtb gumit ezért a sok hülye kérdés, nem emlékszem milyet használtam tökéletes elégedettséggel akkor)? 2 külsőn összesen 180 gramm a különbség... :D 

 

 



#1916
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

vagy e :[nagykép]


Érdekes táblázat.
van néhány gumim, ami hiányzik belőle :D
54-559 - 26*2,00
51-559 - 26*1,90
47-559 - 26*2,10

Érdekes mondjuk, hogy a 2,1-es gumim a legkeskenyebb, ha jól értem a metrikus részt? :) Vagy az nem szélesség, hanem magasság?

#1917
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.261 hozzászólás

Én nem fúrnám meg, csak akad presta szelepes belső hozzá.



#1918
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Köszönöm ! Gondolom, ha nem tudom belegyömöszölni akkor kell a másik . Csak a 26x1 1/2-es belső lesz jó vagy a 3/8-os is megfelel ? Csak mert találtam ilyen univerzálisat : LINK

További felmerülő probléma hogy presztás a felni tehát valószínűleg meg kell majd fúrnom. Később ha a preszta szelepes normál belső kerül bele vissza akkor vajon ez a nagyobb furat meg fogja még tudni tartani a szelepet vagy akkor normál belsőből is fog kelleni egy autószelepes ?

Jó lesz 3/8-os is, de ebbe a méretbe elég sok belső belemegy. Egy sima 26-os mtb belső is jó hozzá, az meg pedig sok méretben és szeleppel kapható. Kicsit feszegetni kell majd, hogy felmenjen a felnire, de felfújva bőven tágul annyit, hogy kitöltse a külsőt. De szerintem ha bemész egy jobb üzletbe, ahol értenek hozzá az eladók, biztos kapsz belevaló belsőt.



A sebesség mindent megold.

 


#1919
T3v3

T3v3

    újonc

  • fórumtag
  • 19 hozzászólás

Ez már valószínűleg túl széles lesz, de azért ki lehet próbálni vele.

 

Köszönöm ! Gondolom, ha nem tudom belegyömöszölni akkor kell a másik . Csak a 26x1 1/2-es belső lesz jó vagy a 3/8-os is megfelel ? Csak mert találtam ilyen univerzálisat : LINK

További felmerülő probléma hogy presztás a felni tehát valószínűleg meg kell majd fúrnom. Később ha a preszta szelepes normál belső kerül bele vissza akkor vajon ez a nagyobb furat meg fogja még tudni tartani a szelepet vagy akkor normál belsőből is fog kelleni egy autószelepes ?



#1920
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

27,5 X  1.9 - 2.35

Ez már valószínűleg túl széles lesz, de azért ki lehet próbálni vele.



A sebesség mindent megold.