Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#1901
Írta 2014. május 06. - 09:45
#1902
Írta 2014. május 06. - 09:28
Hát, ettől nem (sem) lettem okosabb...
Szerintem nézz utána a gumiméretezésnek.
#1903
Írta 2014. május 06. - 09:18
Nekem továbbra se megy a fejembe, hogy lehet felrakni 26-os gumit 27.5-ös kerékre...
Simán? De akkor mért nem esik le a 26-ról? Átmérőben majd 4 centi a különbség.
Szerintem nézz utána a gumiméretezésnek.
(Hogy lehet felrakni egy 26,5 -ös kerékre egy 29-es gumit?)
MJani01 módosította - 2014. május 06. - 09:20
A sebesség mindent megold.
#1904
Írta 2014. május 06. - 09:04
Nekem továbbra se megy a fejembe, hogy lehet felrakni 26-os gumit 27.5-ös kerékre...
Simán? De akkor mért nem esik le a 26-ról? Átmérőben majd 4 centi a különbség.
#1905
Írta 2014. május 06. - 08:54
Sziasztok !
A múltkor jártam itt egy olyan kérdéssel,hogy 27,5-es montira milyen utcai/városi mintázatú gumit tudnék feltenni. Azt megbeszéltük,hogy elvileg ugye felmegy rá a 26x1 1/2-es. A kérdésem, hogy vajon másik belső is fog kelleni, vagy jó lesz a mostani ?
Köszönöm !
Interneten keresztül nehéz leolvasni a feliratot a belsőidről.
A sebesség mindent megold.
#1906
Írta 2014. május 06. - 07:01
Sziasztok !
A múltkor jártam itt egy olyan kérdéssel,hogy 27,5-es montira milyen utcai/városi mintázatú gumit tudnék feltenni. Azt megbeszéltük,hogy elvileg ugye felmegy rá a 26x1 1/2-es. A kérdésem, hogy vajon másik belső is fog kelleni, vagy jó lesz a mostani ?
Köszönöm !
#1907
Írta 2014. április 30. - 02:28
a hasítás ellen szerintem semmi sem véd. bár én még haza tudtam tekerni betonon egy centis szakadás után amit a genyó befoltozott, de utána inkább cseréltem az első gumit. lehet nem kellett volna, de amúgy is váltást terveztem és így még egy ponttal bővült az érvelési lista. esélyes, hogy később kap egy foltot kívül-belül, tarcsiba' jó lesz.
Az volt az érdekes hogy a tej benne egyfajta barna gumót képzett, gyakorlatilag ugyanúgy nézett ki mint a giliszta amikor megköt (a ragasztó miatt megpuhul és szétterül), csak mind a kettő a hasadás szélén még egy kicsit eresztett (ahol gondolom túl éles volt a lyuk szöge hogy eltömje). Nagyon alacsony nyomásnál már nem (vagy nem érezhetően lassan) eresztett, de úgy himbálózott a fara hogy nem vállaltam be az esetleges felnisérülést. Az már érezhetően lassabb is volt, több energiába került tekerni. Valahol fél bar alatt lehetett még benne. Viszont még akkor se sziszegett (burp), nagyon jó ez az UST gumi + felni kombi.
Érdekes módon könnyen lejött a gumi és emlékszem hogy tavaly sehogy se sikerült fölrakni, most relatív egyszerűen föl is ment az új. A trükk a gumileszedő volt, a mezei fekete műanyagból anno kettőt beletörtem, emellé most a kétrészes Topeak sárga/fekete keményebb műanyag leszedőket használtam, végülis ez + 2 egyszerű feketével simán ment az ügy. Sima műhelypumpával rögtön fel tudtam erőlködés nélkül fújni, az első pumpálás már benne maradt. 1 bar-nál megnéztem hogy jól áll e (elég kacskaringós volt, a profil közepe sehol nem volt a felni középvonalán), leengedtem tök puhára, oldalról meghuzigáltam, felnyomtam a megadott maximumra (3.7 bar), akkor pattant egyet, aztán leeresztettem 2-re és tökéletes azóta is (terepen alacsonyabb nyomáson persze). Az új tejet oldalról öntöttem bele amikor még egy résnyire nyitott volt, a középső két leszedő között. Érdekes hogy a régiben még volt nedves tej (már amennyi a defekt után maradt), alig szilárdult meg, annak ellenére hogy már lassan egy éve benne volt. Pedig azt írják a Schwalbe/Stan's cuccra hogy hőmérséklettől függően nem sokkal több mint 3 hónapig jó.
Szerintem a belsős előélet könnyebbé teszi az belső nélküli összerakást.
Ez jó ötlet, ha nem sikerül egyenesen felrakni az talán kiegyenesítheti egy kicsit. Persze ha nagyon szopós a gumi+felnid akkor inkább nem szórakoznék vele
Az meg, hogy volt rajta esetleg szúrt lik, hát, majd megoldja a tej. A vágás más tészta, én is kaptam már, nem az a könnyen gyógyuló sérülés.
Most jut eszembe hogy odafelé volt egy szurásos az elsőn, megfogta a tej aztán el is felejtettem és úgy tekertem (azóta többször), talán meg kéne nézni mi maradt benne
Ti milyen foltot használtok TL külsőre? Én sima belsős foltot szoktam felrakni, eddig semmilyen negatív következményt nem tapasztaltam. Van direkt TL folt is, az több vajon, mint a marketing osztály találmánya?
Jó kérdés, nekem van TL foltom de az egyetlen szembetűnő különbség (amellett hogy egy kicsivel nagyobb) hogy az egyik réteg kék, narancssárga helyett. A ragasztó se tűnik másnak. Egyszer elhatároztam hogy kipróbálom belsős folttal a TL tubust, de eddig nem volt rá alkalmam.
A hasadásost megtartom tartaléknak mert még van bőven profil, viszont csak akkor fogom foltozni ha esetleg kell (vagyis az újat profilkopásig elhasználom aztán megint jöhet új stb.)
Miért nem a szelepen keresztül töltöd be a tejet? Értem én, hogy így nehezebb...
Nekem olyan a szelepem hogy nem lehet szétcsavarni, van egy pár szétcsavarhatóm is csak (megint) elfelejtettem lecserélni. Majd legközelebb (szóval vlszlg sose ).
2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....
Fú, az nem TL kérdése, 3,5 az nagyon sok belsővel is, én 2-t használok 2,1" belsős gumiba. Súlyfüggő is persze, de szerintem még 100 kilósan is elég a 2,5 max.
#1908
Írta 2014. április 29. - 08:04
Specialized Fast Trak S-Works 2.0 előre + Renegade S-Works 1.95 hátra kombón is elgondolkoznék. Schwalbe nekem is a versenyzős szett, elől Rocket Ron, hátul Racing Ralph (2.25-ösök). Első keréken a RoRo nem kopós, nekem szintén ez a tapasztalatom. Hátul a Ralph viszont látványosan megkopott alig 1-1.5 hónap alatt, bár relatíve sokat mentem vele.
Tömegadatokhoz pedig az egyik leghasznosabb forrás itt érhető el: http://gewichte.mtb-...egory-45/reifen
#1909
Írta 2014. április 28. - 22:29
Upsz, a Ralph-ra gondoltam, pontatlan voltam.
Ez egyébként érdekes és magamra ismertem, kicsit régi vágású vagyok . 2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....
Elől Ron nekem harmadik szezon, hátul Ralhp májustól-májusig.
#1910
Írta 2014. április 28. - 21:41
Előre jó a Ron, nem kopik gyorsan, hátra én nem tenném.
Upsz, a Ralph-ra gondoltam, pontatlan voltam.
Brit tudósok szerint a vastag és puha gumi a király.
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
Amúgy német tudósok, de tanulságos elolvasni!
Ez egyébként érdekes és magamra ismertem, kicsit régi vágású vagyok . 2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....
#1911
Írta 2014. április 28. - 20:58
Sziasztok!
Végre kezd elfogyni a Canyon-on a Conti X-King gumi (mindig utáltam a Contikat, ez nem változott), apró lökést szeretnék kérni. Még mindig belsővel megyek... (tudom-tudom, ráadásul jól fel szoktam fújni ). Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében. A 29x2.1-es Schwalbe RR Evo mennyire kopik gyorsan? (mindenre ezt használnám). Van most belőle egy újabb változat 11600619 cikkszámon (SnakeSkin, PaceStar, TLR, 585 gramm). Ezzel esetleg van valakinek tapasztalata? Még a CX bringa előtt a Cannondale-en Nobby volt, de abból sajnos 2.25-ös van 29-es méretben.
Thx
Előre jó a Ron, nem kopik gyorsan, hátra én nem tenném.
#1912
Írta 2014. április 28. - 09:59
Brit tudósok szerint a vastag és puha gumi a király.
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
Amúgy német tudósok, de tanulságos elolvasni!
...
Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében.
...
#1913
Írta 2014. április 28. - 08:42
Sziasztok!
Végre kezd elfogyni a Canyon-on a Conti X-King gumi (mindig utáltam a Contikat, ez nem változott), apró lökést szeretnék kérni. Még mindig belsővel megyek... (tudom-tudom, ráadásul jól fel szoktam fújni ). Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében. A 29x2.1-es Schwalbe RR Evo mennyire kopik gyorsan? (mindenre ezt használnám). Van most belőle egy újabb változat 11600619 cikkszámon (SnakeSkin, PaceStar, TLR, 585 gramm). Ezzel esetleg van valakinek tapasztalata? Még a CX bringa előtt a Cannondale-en Nobby volt, de abból sajnos 2.25-ös van 29-es méretben.
Thx
#1914
Írta 2014. április 28. - 00:55
hát lehet nekem szerencsém volt, de a 2 garnitúra ust kerekemmel -kb 3 -4 szezon volt- összesen nem szenvedtem annyit, mint ezzel a mostani qrva sun eq21-el, belsővel. szal abszolút könnyen szerelhetőek voltak és a 3ft-os alap plasztik bbb műhelypumpával simán elsőre fel tudtam fújni mindig.
Lehet félreértetted. Nem TL/TLR felhasználásra szánt külsőt próbáltam felszenvedni Mavic 819-re. Sokáig próbálkoztam, orrán száján jött a levegő, de esze ágában sem volt bepattanni. Már úgy voltam vele, hogy kihajítom az ablakon, aztán végül úgy sikerült, ahogy leírtam. Gondoltam hátha másnak is hasznos lesz és tudja alkalmazni. TL gumi a 819-be úgy pattan be mint az álom egy bármilyen olcsó műhelypumpával. Szóval ennyire különbözőek a felnik.
#1915
Írta 2014. április 27. - 23:41
Ehhez annyit tennék hozzá, hogy nem TL/TLR külsőt kompresszor nélkül csak úgy tudtam felrakni, hogy először összeraktam belsővel, aztán csak az egyik oldalán pattintottam ki a felniből a külsőt, hogy a belsőt ki tudjam venni. Utána folyékony szappannal körbekenve kézi pumpával bepattant a helyére. (Mondjuk nem tudom mennyire bölcs dolog, hogy szappan marad a gumiban és arra töltök tejet.)
Nekem van direkt TL külsőre való (tehát belülről felragasztandó) foltom, de nem tudom magában a foltban vagy a vulkanizáló anyagban van-e különbség. A folt mindenesetre nagyobb. Érdekes téma, megérné utána járni. Pl. kiindulási alapnak jó lehet, hogy autógumisok mit használnak.
hát lehet nekem szerencsém volt, de a 2 garnitúra ust kerekemmel -kb 3 -4 szezon volt- összesen nem szenvedtem annyit, mint ezzel a mostani qrva sun eq21-el, belsővel. szal abszolút könnyen szerelhetőek voltak és a 3ft-os alap plasztik bbb műhelypumpával simán elsőre fel tudtam fújni mindig.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1916
Írta 2014. április 27. - 23:39
hádde mondom, hogy kijön, nem véletlen emésztette föl első alkalommal egy egész délutánom a művelet
amúgy ha minden a lehetőségekhez képest flottul megy, a tej nem flottyan ki fújásnál, csak a szappanos víz kezd el bubizni.
mof módosította - 2014. április 27. - 23:41
#1917
Írta 2014. április 27. - 23:33
Ha már egyszer bepattant a gumi a helyére, teljesen leengedett állapotban sem fog kijönni a felniből, hacsak nem szánt szándékkal nyomod ki. Én azért annyit megteszek, hogy nem a földre téve engedem le, hanem kézben tartva, hogy semmi ne érjen a gumihoz. Ez is már paranoia, nem jön ki olyan könnyen. A trutyit nyilván nyomás nélkül kell betölteni a szelepen, kitekert szelepmaggal.
Szerintem jobb ha előbb a gumi beült a helyére és a tejet utólag betölteni a szelepen. Ha már a gumi perembe beülése előtt elkezd kifolyni a tej, az majd valahol ott fog megszilárdulni a kettő között, nekem nem szimpatikus módszer. De lehet túlmiszifikálom és teljesen mindegy.
freddyke módosította - 2014. április 27. - 23:36
#1918
Írta 2014. április 27. - 23:27
Miért nem a szelepen keresztül töltöd be a tejet? Értem én, hogy így nehezebb...
szelepen mi? pf! a gyengék menedéke
amúgy lakótársam is föltette ezt a kérdést, de itt az ok: ahhoz, hogy a helyén maradjon a gumi, nyomás kell bele, másképp nem simul a felnihez. ha meg így tekerem ki a szelepet és próbálom beletölteni, szembefröcsög a genyó.
én nem is értem, hogyan másképp lehet ezt megoldani..
#1919
Írta 2014. április 27. - 23:03
Szóval ez úgy van, hogy "Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten". Egy ráérősebb pillanatodban elgondolkozhatsz, hátha a te stílusodban is vannak finomítani valók.
Pá !
#1920
Írta 2014. április 27. - 22:19
Mr. Imbuszkulcs barátunk ostoba agymenéseiről én ezennel leiratkoznék, kérem szépen szóljatok rám, ha még egyszer reagálnék rá. Beteg...
Nem tudtam, hogy ennyi bunkó kerékpáros gyülekezik egy helyen, az alapján, hogy mindenki aki szembejön velem a valós életben int, vagy köszön. Itt az ellenkezője a divat, ahol mindenki tud mindent, aki meg nem, az egy ökör. Aki pedig nem része a körnek, az már be sem fér. (és elnézést hogy itt kérdezem) Van lehetőség account törlésére? Határozott elképzeléssel élnék vele. Ha nincs, nem tudnám garantálni, hogy ne írjak ide vagy máshova, persze nagyon igyekeznék nem így tenni. Azért biztos ami biztos alapon, az account törlése lenne az igazi. Ismételt elnézést, hogy a te postodra reagálok, de a tiéd volt az utolsó a pohárban. Beleuntam ebbe és a hasonló pöcs stílusba. Sok fórumon vagyok jelen, hobbi vagy szakmai jellegtől függetlenül, de ehhez hasonló a holdba nem létezik. Szembeszelet srácok.