Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#1901
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,283 posts
sheldonbrown.com/tire-sizing.html

#1902
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Hát, ettől nem (sem) lettem okosabb... :(

Szerintem nézz utána a gumiméretezésnek. :)



#1903
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Nekem továbbra se megy a fejembe, hogy lehet felrakni 26-os gumit 27.5-ös kerékre...

Simán? De akkor mért nem esik le a 26-ról? Átmérőben majd 4 centi a különbség.

Szerintem nézz utána a gumiméretezésnek. :)

 

(Hogy lehet felrakni egy 26,5 -ös kerékre egy 29-es gumit?) :)


Edited by MJani01, 2014. May 06. - 09:20.


A sebesség mindent megold.

 


#1904
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Nekem továbbra se megy a fejembe, hogy lehet felrakni 26-os gumit 27.5-ös kerékre...

Simán? De akkor mért nem esik le a 26-ról? Átmérőben majd 4 centi a különbség.



#1905
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15,907 posts
  • LocationSzékesfehérvár

Sziasztok !

A múltkor jártam itt egy olyan kérdéssel,hogy 27,5-es montira milyen utcai/városi mintázatú gumit tudnék feltenni. Azt megbeszéltük,hogy elvileg ugye felmegy rá a 26x1 1/2-es. A kérdésem, hogy vajon másik belső is fog kelleni, vagy jó lesz a mostani ?

Köszönöm !

Interneten keresztül nehéz leolvasni a feliratot a belsőidről. :)



A sebesség mindent megold.

 


#1906
T3v3

T3v3

    újonc

  • fórumtag
  • 19 posts

Sziasztok !

A múltkor jártam itt egy olyan kérdéssel,hogy 27,5-es montira milyen utcai/városi mintázatú gumit tudnék feltenni. Azt megbeszéltük,hogy elvileg ugye felmegy rá a 26x1 1/2-es. A kérdésem, hogy vajon másik belső is fog kelleni, vagy jó lesz a mostani ?

Köszönöm !

 



#1907
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

a hasítás ellen szerintem semmi sem véd. bár én még haza tudtam tekerni betonon egy centis szakadás után amit a genyó befoltozott, de utána inkább cseréltem az első gumit. lehet nem kellett volna, de amúgy is váltást terveztem és így még egy ponttal bővült az érvelési lista. esélyes, hogy később kap egy foltot kívül-belül, tarcsiba' jó lesz.

 
Az volt az érdekes hogy a tej benne egyfajta barna gumót képzett, gyakorlatilag ugyanúgy nézett ki mint a giliszta amikor megköt (a ragasztó miatt megpuhul és szétterül), csak mind a kettő a hasadás szélén még egy kicsit eresztett (ahol gondolom túl éles volt a lyuk szöge hogy eltömje). Nagyon alacsony nyomásnál már nem (vagy nem érezhetően lassan) eresztett, de úgy himbálózott a fara hogy nem vállaltam be az esetleges felnisérülést. Az már érezhetően lassabb is volt, több energiába került tekerni. Valahol fél bar alatt lehetett még benne. Viszont még akkor se sziszegett (burp), nagyon jó ez az UST gumi + felni kombi.
 
Érdekes módon könnyen lejött a gumi és emlékszem hogy tavaly sehogy se sikerült fölrakni, most relatív egyszerűen föl is ment az új. A trükk a gumileszedő volt, a mezei fekete műanyagból anno kettőt beletörtem, emellé most a kétrészes Topeak sárga/fekete keményebb műanyag leszedőket használtam, végülis ez + 2 egyszerű feketével simán ment az ügy. Sima műhelypumpával rögtön fel tudtam erőlködés nélkül fújni, az első pumpálás már benne maradt. 1 bar-nál megnéztem hogy jól áll e (elég kacskaringós volt, a profil közepe sehol nem volt a felni középvonalán), leengedtem tök puhára, oldalról meghuzigáltam, felnyomtam a megadott maximumra (3.7 bar), akkor pattant egyet, aztán leeresztettem 2-re és tökéletes azóta is (terepen alacsonyabb nyomáson persze). Az új tejet oldalról öntöttem bele amikor még egy résnyire nyitott volt, a középső két leszedő között. Érdekes hogy a régiben még volt nedves tej (már amennyi a defekt után maradt), alig szilárdult meg, annak ellenére hogy már lassan egy éve benne volt. Pedig azt írják a Schwalbe/Stan's cuccra hogy hőmérséklettől függően nem sokkal több mint 3 hónapig jó.
 

Szerintem a belsős előélet könnyebbé teszi az belső nélküli összerakást.


Ez jó ötlet, ha nem sikerül egyenesen felrakni az talán kiegyenesítheti egy kicsit. Persze ha nagyon szopós a gumi+felnid akkor inkább nem szórakoznék vele :)
 

Az meg, hogy volt rajta esetleg szúrt lik, hát, majd megoldja a tej. A vágás más tészta, én is kaptam már, nem az a könnyen gyógyuló sérülés.


Most jut eszembe hogy odafelé volt egy szurásos az elsőn, megfogta a tej aztán el is felejtettem és úgy tekertem (azóta többször), talán meg kéne nézni mi maradt benne  :)
 

Ti milyen foltot használtok TL külsőre? Én sima belsős foltot szoktam felrakni, eddig semmilyen negatív következményt nem tapasztaltam. Van direkt TL folt is, az több vajon, mint a marketing osztály találmánya?


Jó kérdés, nekem van TL foltom de az egyetlen szembetűnő különbség (amellett hogy egy kicsivel nagyobb) hogy az egyik réteg kék, narancssárga helyett. A ragasztó se tűnik másnak. Egyszer elhatároztam hogy kipróbálom belsős folttal a TL tubust, de eddig nem volt rá alkalmam.

A hasadásost megtartom tartaléknak mert még van bőven profil, viszont csak akkor fogom foltozni ha esetleg kell :) (vagyis az újat profilkopásig elhasználom aztán megint jöhet új stb.)
 

Miért nem a szelepen keresztül töltöd be a tejet? Értem én, hogy így nehezebb... :D

 
Nekem olyan a szelepem hogy nem lehet szétcsavarni, van egy pár szétcsavarhatóm is csak (megint) elfelejtettem lecserélni. Majd legközelebb (szóval vlszlg sose :)).
 

2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....


Fú, az nem TL kérdése, 3,5 az nagyon sok belsővel is, én 2-t használok 2,1" belsős gumiba. Súlyfüggő is persze, de szerintem még 100 kilósan is elég a 2,5 max.



#1908
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,320 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Specialized Fast Trak S-Works 2.0 előre + Renegade S-Works 1.95 hátra kombón is elgondolkoznék. Schwalbe nekem is a versenyzős szett, elől Rocket Ron, hátul Racing Ralph (2.25-ösök). Első keréken a RoRo nem kopós, nekem szintén ez a tapasztalatom. Hátul a Ralph viszont látványosan megkopott alig 1-1.5 hónap alatt, bár relatíve sokat mentem vele.

Tömegadatokhoz pedig az egyik leghasznosabb forrás itt érhető el: http://gewichte.mtb-...egory-45/reifen



#1909
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Upsz, a Ralph-ra gondoltam, pontatlan voltam. 

 

 

Ez egyébként érdekes és magamra ismertem, kicsit régi vágású vagyok  :D. 2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....

Elől Ron nekem harmadik szezon, hátul Ralhp májustól-májusig.



#1910
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Előre jó a Ron, nem kopik gyorsan, hátra én nem tenném.

 

Upsz, a Ralph-ra gondoltam, pontatlan voltam. 

 

Brit tudósok szerint a vastag és puha gumi a király.

http://www.mtbonline...illustrated.pdf

Amúgy német tudósok, de tanulságos elolvasni!

 

Ez egyébként érdekes és magamra ismertem, kicsit régi vágású vagyok  :D. 2.1-es gumiban és 3.5 Bar-ban gondolkodtam. Lehet most kellene TL-re váltani....



#1911
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Sziasztok!

Végre kezd elfogyni a Canyon-on a Conti X-King gumi (mindig utáltam a Contikat, ez nem változott), apró lökést szeretnék kérni. Még mindig belsővel megyek... (tudom-tudom, ráadásul jól fel szoktam fújni :P). Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében. A 29x2.1-es Schwalbe RR Evo mennyire kopik gyorsan? (mindenre ezt használnám). Van most belőle egy újabb változat 11600619 cikkszámon (SnakeSkin, PaceStar, TLR, 585 gramm). Ezzel esetleg van valakinek tapasztalata? Még a CX bringa előtt a Cannondale-en Nobby volt, de abból sajnos 2.25-ös van 29-es méretben.  

Thx

Előre jó a Ron, nem kopik gyorsan, hátra én nem tenném.



#1912
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Brit tudósok szerint a vastag és puha gumi a király.

http://www.mtbonline...illustrated.pdf

Amúgy német tudósok, de tanulságos elolvasni!

...

Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében.

...



#1913
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,553 posts

Sziasztok!

Végre kezd elfogyni a Canyon-on a Conti X-King gumi (mindig utáltam a Contikat, ez nem változott), apró lökést szeretnék kérni. Még mindig belsővel megyek... (tudom-tudom, ráadásul jól fel szoktam fújni :P). Nem látom át, hogy miért kell a 2.25-ös nagyobb gumma a 2.1-es ellenében. A 29x2.1-es Schwalbe RR Evo mennyire kopik gyorsan? (mindenre ezt használnám). Van most belőle egy újabb változat 11600619 cikkszámon (SnakeSkin, PaceStar, TLR, 585 gramm). Ezzel esetleg van valakinek tapasztalata? Még a CX bringa előtt a Cannondale-en Nobby volt, de abból sajnos 2.25-ös van 29-es méretben.  

Thx



#1914
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

hát lehet nekem szerencsém volt, de a 2 garnitúra ust kerekemmel -kb 3 -4 szezon volt- összesen nem szenvedtem annyit, mint ezzel a mostani qrva sun eq21-el, belsővel. szal abszolút könnyen szerelhetőek voltak és a 3ft-os alap plasztik bbb műhelypumpával simán elsőre fel tudtam fújni mindig.

 

Lehet félreértetted. Nem TL/TLR felhasználásra szánt külsőt próbáltam felszenvedni Mavic 819-re. Sokáig próbálkoztam, orrán száján jött a levegő, de esze ágában sem volt bepattanni. Már úgy voltam vele, hogy kihajítom az ablakon, aztán végül úgy sikerült, ahogy leírtam. Gondoltam hátha másnak is hasznos lesz és tudja alkalmazni. TL gumi a 819-be úgy pattan be mint az álom egy bármilyen olcsó műhelypumpával. Szóval ennyire különbözőek a felnik.



#1915
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Ehhez annyit tennék hozzá, hogy nem TL/TLR külsőt kompresszor nélkül csak úgy tudtam felrakni, hogy először összeraktam belsővel, aztán csak az egyik oldalán pattintottam ki a felniből a külsőt, hogy a belsőt ki tudjam venni. Utána folyékony szappannal körbekenve kézi pumpával bepattant a helyére. (Mondjuk nem tudom mennyire bölcs dolog, hogy szappan marad a gumiban és arra töltök tejet.)

 

Nekem van direkt TL külsőre való (tehát belülről felragasztandó) foltom, de nem tudom magában a foltban vagy a vulkanizáló anyagban van-e különbség. A folt mindenesetre nagyobb. Érdekes téma, megérné utána járni. Pl. kiindulási alapnak jó lehet, hogy autógumisok mit használnak.

hát lehet nekem szerencsém volt, de a 2 garnitúra ust kerekemmel -kb 3 -4 szezon volt- összesen nem szenvedtem annyit, mint ezzel a mostani qrva sun eq21-el, belsővel. szal abszolút könnyen szerelhetőek voltak és a 3ft-os alap plasztik bbb műhelypumpával simán elsőre fel tudtam fújni mindig.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1916
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

hádde mondom, hogy kijön, nem véletlen emésztette föl első alkalommal egy egész délutánom a művelet ;)

 

amúgy ha minden a lehetőségekhez képest flottul megy, a tej nem flottyan ki fújásnál, csak a szappanos víz kezd el bubizni.


Edited by mof, 2014. April 27. - 23:41.


#1917
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Ha már egyszer bepattant a gumi a helyére, teljesen leengedett állapotban sem fog kijönni a felniből, hacsak nem szánt szándékkal nyomod ki. Én azért annyit megteszek, hogy nem a földre téve engedem le, hanem kézben tartva, hogy semmi ne érjen a gumihoz. Ez is már paranoia, nem jön ki olyan könnyen. A trutyit nyilván nyomás nélkül kell betölteni a szelepen, kitekert szelepmaggal.

 

Szerintem jobb ha előbb a gumi beült a helyére és a tejet utólag betölteni a szelepen. Ha már a gumi perembe beülése előtt elkezd kifolyni a tej, az majd valahol ott fog megszilárdulni a kettő között, nekem nem szimpatikus módszer. De lehet túlmiszifikálom és teljesen mindegy.


Edited by freddyke, 2014. April 27. - 23:36.


#1918
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,297 posts

Miért nem a szelepen keresztül töltöd be a tejet? Értem én, hogy így nehezebb... :D

szelepen mi? pf! a gyengék menedéke :D

amúgy lakótársam is föltette ezt a kérdést, de itt az ok: ahhoz, hogy a helyén maradjon a gumi, nyomás kell bele, másképp nem simul a felnihez. ha meg így tekerem ki a szelepet és próbálom beletölteni, szembefröcsög a genyó.

én nem is értem, hogyan másképp lehet ezt megoldani..



#1919
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,654 posts

Szóval ez úgy van, hogy "Amilyen az adjonisten, olyan a fogadjisten". Egy ráérősebb pillanatodban elgondolkozhatsz, hátha a te stílusodban is vannak finomítani valók.

Pá !


Marci

#1920
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 posts

Mr. Imbuszkulcs barátunk ostoba agymenéseiről én ezennel leiratkoznék, kérem szépen szóljatok rám, ha még egyszer reagálnék rá. Beteg... 

 

Nem tudtam, hogy ennyi bunkó kerékpáros gyülekezik egy helyen, az alapján, hogy mindenki aki szembejön velem a valós életben int, vagy köszön. Itt az ellenkezője a divat, ahol mindenki tud mindent, aki meg nem, az egy ökör. Aki pedig nem része a körnek, az már be sem fér. (és elnézést hogy itt kérdezem) Van lehetőség account törlésére? Határozott elképzeléssel élnék vele. Ha nincs, nem tudnám garantálni, hogy ne írjak ide vagy máshova, persze nagyon igyekeznék nem így tenni. Azért biztos ami biztos alapon, az account törlése lenne az igazi. Ismételt elnézést, hogy a te postodra reagálok, de a tiéd volt az utolsó a pohárban. Beleuntam ebbe és a hasonló pöcs stílusba. Sok fórumon vagyok jelen, hobbi vagy szakmai jellegtől függetlenül, de ehhez hasonló a holdba nem létezik. Szembeszelet srácok.