Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15875 replies to this topic

#1881
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Egyébként miért van hogy 2 különböző tipust használtok előre és hátra?


Mert más a súly elhelyezkedés (elöl kevesebb, tehát lassabban kopik) és a használat (elöl kanyarban jobban kell fognia, hátul jobban kell gurulnia).
 

Off: Mi lehet a gond ha nem tudok a forum hszbe  linket beilleszteni vagy szöveget bemásolni ?


Próbald meg úgy hogy a szerkesztő ablak tetején baloldalon megnyomod a kis kapcsolót és azután odakattintasz ahová akarod másolni a szöveget. Ha úgy se működik akkor próbáld meg elöbb a notepad-ba másolni, ha ott se jelenik meg akkor nem jól jelölted/másoltad ki, ha igen akkor passz.



#1882
Repvez

Repvez

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

Ez a swalbi smart sam mitől jobb mint a mostani maxxis?Mert igy ránézésre ugyan olyan bütykös mint a mostani.

Ezért néztem a Bontrager H2-est mert az eléggé  simának tünt az aszfalthoz, talán már tul sima is és a nedves aszfalton lehet hogy csúszna,de nem tudom és azt sem hogy mennyit birna mire elkopik, de a 3x-os defect védelem jól hangzik. ÉS mi a különbség a hard case között ami miatt 2x anyniba kerül?

A swalbi hurrican sem néz ki rosszul.

Egyébként miért van hogy 2 különböző tipust használtok előre és hátra?

 

Off: Mi lehet a gond ha nem tudok a forum hszbe  linket beilleszteni vagy szöveget bemásolni ?



#1883
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Mi pozdorja csavart használunk


Gondolom teljesen becsavarva hogy ne legyen hézag a csavar feje és a gumi között, mert különben elég hamar kiszakadna. Viszont akkor mi fogja a talajt, domború a fej? Vagy valahogy mégis fordítva hogy a hegyes vége álljon ki?

A belső jó ötlet, de a súly miatt inkább egy vagy több réteg küllőszalaggal próbálkoznék, vagy valami kevlár féle anyaggal amit nem annyira egyszerű kilyukasztani mint a butilt.



#1884
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

Én, anno nagyon hasonló felhasználásra, Svalbi Hurricane-t hátra pedig CX comp-t vettem, A CX hátul annyira kopik , mint a amennyire a Hurricane elöl nem :) (Kb 1000-1500 km alatt sima lett ) Asszonyén elöl-hátul Hurricane van (ezek a bringával jöttek). Mindkettő jó súlyú, csendes futású gumik. Jó árban. Én nem sokat durvulok velük, így erről nem tudok nyilatkozni. A CX helyére most Maxxis Aspen jön, mert csak :) de az már 6-7 ezer, és nem ennyire aszfalt gumi.  

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.



#1885
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,685 posts

Azt hogy csinálod, belülről átlyukasztod vagy van erre speciál olyan csavaros szög megoldás ami elvileg bármilyen gumira jó? (gondolom a bütykökbe kell akkor belecsavarni ahol van elég gumi hogy megfogja a menetet anélkül hogy kiszakadjon vagy átlyukassza a belsőt/tubelessnél a külsőt).

Először kívülről belefúrok a bütyökbe egy ár-szerű, hegyes tárggyal. Ez kiadja a belső oldalon a bütyök helyét. Ebbe a lyukba már be lehet csavarni egy megfelelő méretű csavart. Mi pozdorja csavart használunk, 200 db-os doboz az OBI-ból, fillérekbe kerül. A méret guminként változó, kb. 3,5x14(16)mm szokott jó lenni.

Tubeless-nél nem tudom, működik-e a dolog, még mindnyájan belsővel járunk. De elvileg nem kéne kimenjen a löttynek a csavar mellett, hiszen a tömör gumibütyükbe van becsavarva jó szorosan.

Mi szétvágunk egy régi belsőt hosszában, befektetjük a külsőbe és ebbe rakjuk a belső gumit. Ez megvédi a csavarok fejétől a belsőt.


Marci

#1886
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

svábli land cruiser, 1,95 az tán be is fér 5k-ba

vagy silento, bár murváson azzal azért óvatosan.

esetleg hurrican, de az megint 5k+os

 

Ez jó ötlet lenne nekem is csak el kellene koptatni a Xenith-et ha már van. :) Sógoréknál az erdei utak is igen jó minőségűek és néha elgondolkodom, hogy bemennék az erdőbe kicsit, de Xenith-el az halál. Így, mivel két bringa van, marad a csak erdő vagy csak aszfalt.



#1887
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Nem sárra kérdezte, hanem 80% aszfalt és 20% száraz murvás út.

 

svábli land cruiser, 1,95 az tán be is fér 5k-ba

vagy silento, bár murváson azzal azért óvatosan.

esetleg hurrican, de az megint 5k+os


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1888
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Aztán kitaláltam, hogy 2,25ös gumiból csinálok szögest, így a vékonyból kiszedtem a csavarokat és próbaképpen tavasszal, a hóolvadás utáni dzsuvában azzal jártam.

 

Azt hogy csinálod, belülről átlyukasztod vagy van erre speciál olyan csavaros szög megoldás ami elvileg bármilyen gumira jó? (gondolom a bütykökbe kell akkor belecsavarni ahol van elég gumi hogy megfogja a menetet anélkül hogy kiszakadjon vagy átlyukassza a belsőt/tubelessnél a külsőt).



#1889
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,685 posts

95% aszfalt esetén nyilván nem a SmartSam a legjobb, oda már a Maxxis Xenith kell.

A sár meg főleg nem volt szempont az ajánlásban.

Régen ilyen: http://www.testbike....i/deestone-d202 1,95ös gumim volt a téli szögesgumim. Aztán kitaláltam, hogy 2,25ös gumiból csinálok szögest, így a vékonyból kiszedtem a csavarokat és próbaképpen tavasszal, a hóolvadás utáni dzsuvában azzal jártam. Azt kell mondjam, tökéletes volt.


Marci

#1890
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

A Smart Sam-mel sárban az a baj hogy ugyanúgy nincs profilja ami megfogná bármennyire fújod, csak ott ahol nem sara még pattog is.

 

Nem sárra kérdezte, hanem 80% aszfalt és 20% száraz murvás út. A Maxxis Ignitorhoz képest szerintem minden egy megváltás.

 

95% aszfalt esetén is ajánljátok ezt a gumit? Gondolom annyira nem sprint gumi mint Maxxis Xenith 1.5 5 baron.



#1891
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Tényleg nem értem. Nincs puNpád?

 

A Smart Sam-mel sárban az a baj hogy ugyanúgy nincs profilja ami megfogná bármennyire fújod, csak ott ahol nem sara még pattog is.



#1892
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

Beleférhet, csak sajnos nem itthoni beszerzéssel: http://www.bike-comp...rahtreifen.html



#1893
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

Nem akartam írni, de 5k limittel nehéz lesz gumit vásárolni.



#1894
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,272 posts

Neked Schwalbe Smart Sam kell ! Aszfalton nagyon jól megy és terepen is tökéletesen mehetsz vele.

én is azt mondtam vón de 5k volt a limit.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1895
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,685 posts

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.

Neked Schwalbe Smart Sam kell ! Aszfalton nagyon jól megy és terepen is tökéletesen mehetsz vele.


Marci

#1896
freddyke

freddyke

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,261 posts

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.

 

Maxxis Ignitor-ra gondolsz? Nekem olyan volt a gyári gumim a bringán hasonló rossz tapasztalatokkal mint a tiéd. Terepen nem volt stabil, aszfalton lerázott a bicikliről. A megoldás nem feltétlenül a keskenyebb gumi. Nekem egyik bringán elöl Maxxis Ardent 26x2.25, hátul Maxxis Advantage 26x2.1 van. A másik bringán Schwalbe 26x2.25-ösök vannak, elöl Fat Albert Front, hátul Nobby Nic. Ez mondjuk 95% terep, 5% aszfaltra valók. Kimondott aszfaltozására Maxxis Xenith-et használok, ez enyhe terepet elvisel, de nem nagy élmény vele murvás úton menni. Ha vegyes terep / aszfalt felhasználásra szeretnél gumit, arról nem is olyan rég volt szó ebben a témában, csak kicsit vissza kell olvasnod (fejből nem tudom, nekem ilyen gumijaim nincsenek).


Edited by freddyke, 2014. May 17. - 20:20.


#1897
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Tényleg nem értem. Nincs puNpád?

De ahhoz elég rossz volt hogy esetleg lehetne valamit javítani rajta :)



#1898
Repvez

Repvez

    vendég

  • fórumtag
  • 43 posts

tud valaki tanácsot addni,hogy a meglévő  Maxxis ignition és Dyn-o-mite külső gumit mire cseréljem le ami nem ennyir terepes ,de azért száraz hegyi földes murvás utakon is használható legyen? De föleg országuton használnám ugy 80-20 % arányba.

A mostanival csak annyi a bajom , hogy tul bütykös és nagy a hangja az utón és elléggé megfogja a bringát is.

 

Ezért gondolkodom, hogy talán a 2.1-es helyett 2.0 vagy 1.9-es széles gumit tennék fel.

Első körbe egy bontrager H2 2.0-át néztem ki, mi róla a vélemény? És mi a különbség a hard case verzió között mert az ára duplája a simához képest ,de kinézetre ugyan az.

 

MAx 5k-ig néznék küldő gumikat, pár ajánlatot elfogadnék,hogy melyik lenne jó választás. Semmi durvulásra nem használom csak napi bejárás és túrázás, évi 2-3000km. 26" Merida Transmission sport 206 os bringára lenne. Még az eredeti gumikat használom,de már a közepe lekopott a hátuljáról.



#1899
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Hát próbáld ki! :-DDD Mit számít az, hogy más (ismeretlen) mit mond?

 

Szerintem hasznos más tapasztalatait is meghallgatni. Nincs külön sárgumim, vagy most vékonyabb mint 2,1". ~2 bar-on mentem, inkább az lepett meg hogy egyáltalán ment valahogy mert egyáltalán nem erre való (Smart Sam performance keverék). De ahhoz elég rossz volt hogy esetleg lehetne valamit javítani rajta :)



#1900
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,068 posts

Én is azt mondom probáld ki. Mivel nekem 1.6 van elöl azt biztos nem probálnám ki a MUD Factoryval. Utoljára emlékeim szerint 2.5 volt benne  ez a gumi 10 bar on sem csúszna meg mivel a felülete kizárólag a bütykökkel  találkozik a keményebb talajjal. Ezt ne hasonlítsd semmilyen túra gumihoz mert ez csak sárra való.

 Már kopottasan is 9.5 mm a bütyök. 640_5711.jpg


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!