-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )
Igen, azt én néztem el bocs, lemaradt a mínusz úgy írtam be ebbe a kalkulátorba. http://www.metric-co...-to-celsius.htm.
-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )
Igen, azt én néztem el bocs, lemaradt a mínusz úgy írtam be ebbe a kalkulátorba. http://www.metric-co...-to-celsius.htm.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.
-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )
tubelessnek nagyjából amúgy is csak terepen van értelme, -nem kicsit pont az alacsony használható nyomás miatt- ott meg én kb sose fújok 2,2nél többet, még tömlősbe sem
Edited by Bikertigger, 2015. January 18. - 23:21.
Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.
A 3 bár nem a lötty miatt hanem inkább a gumi védelmében van megadva, hogy ne nyúljon ki a kevlárszál (perem) ?
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Köszi.
Korábban már próbáltam keresni de nem találtam ennyiféle anyagot sem.
Úgy látszik, nem találtam meg a megfelelő kereső kifejezést hozzá.
Látom többet is találtál, mint én korábban, itt az üzemi hőmérsékletre is vannak adatok és utalások.
Az elsőnél, ami OKO termék írják," 45 fok C. fent + 45 ° C-ig Mindkét OKO OFF Road Defekt Free-t és a közúti OKO -t már használtak járműveknél forró sivatagi körülmények között, és az Antarktiszon".
http://translate.goo.../article29.html
Nálam pontosan ennek a cégnek a terméke fagyott meg, illetve nem működött alig
néhány mínusz Celziuszon, amiről írtam az esetet. Ezek a gyártó szerint 45 fokig bírják az antarktiszon. Hát ők tudják mit írnak le, én meg tapasztalom, hogy mégsem úgy viselkedeik.
Itt a palackja, amit akkor használtam:
Nyáron semmi gond nem volt vele, csak télen fagyban jött elő a hiba.
A többit is megnéztem. Írnak valamit mindegyikre, de ahogy ennél nem jött be, a többiről sem lehet tudni, mennyi igaz belőle. Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.
Szerintem ezt valami hűtős próbával lehetne legalább annyira tesztelni, hogy melyik hány fokon mennyire sűrűsödik be. Amikor már nem tud könnyedén elfolyni, (nem tud oda folyni a lyukhoz), akkor nem is működhet már. De ehhez kellene néhány féle anyagból minta, amit hűtőben lehet tesztelni, mondjuk mínusz 10-20 fok körül.
Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.
Alatta meg jókora a gördülési ellenállása.
Legfeljebb kimondottan terepre lehetne csak alatta használni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Köszi.
Korábban már próbáltam keresni de nem találtam ennyiféle anyagot sem.
Úgy látszik, nem találtam meg a megfelelő kereső kifejezést hozzá.
Látom többet is találtál, mint én korábban, itt az üzemi hőmérsékletre is vannak adatok és utalások.
Az elsőnél, ami OKO termék írják," 45 fok C. fent + 45 ° C-ig Mindkét OKO OFF Road Defekt Free-t és a közúti OKO -t már használtak járműveknél forró sivatagi körülmények között, és az Antarktiszon".
http://translate.goo.../article29.html
Nálam pontosan ennek a cégnek a terméke fagyott meg, illetve nem működött alig
néhány mínusz Celziuszon, amiről írtam az esetet. Ezek a gyártó szerint 45 fokig bírják az antarktiszon. Hát ők tudják mit írnak le, én meg tapasztalom, hogy mégsem úgy viselkedeik.
Itt a palackja, amit akkor használtam:
Nyáron semmi gond nem volt vele, csak télen fagyban jött elő a hiba.
A többit is megnéztem. Írnak valamit mindegyikre, de ahogy ennél nem jött be, a többiről sem lehet tudni, mennyi igaz belőle. Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.
Szerintem ezt valami hűtős próbával lehetne legalább annyira tesztelni, hogy melyik hány fokon mennyire sűrűsödik be. Amikor már nem tud könnyedén elfolyni, (nem tud oda folyni a lyukhoz), akkor nem is működhet már. De ehhez kellene néhány féle anyagból minta, amit hűtőben lehet tesztelni, mondjuk mínusz 10-20 fok körül.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Nehéz megmondani, mennyire működnek ezek télen, úgy tapasztaltam, inkább tavasztól őszig jön a sok defekt, azon belül is inkább nyár elejétől. Télen eddig egyszer kaptam defektet, azt is 5 éve és még belsős rendszerrel, azóta sem. Próbáltam már a Conti, Stan's, Joe's-féle löttyöket, utóbbiból az új bio-masszát is, valamint a Specialized barna trutyiját. Kinézetre az utolsó a legundorítóbb, de eddig úgy tapasztaltam, a legjobb is. A gyártó a fagypont alatti működést ehhez is ígéri (hja, ígérgetni én is tudok!... ).
Érdemes lenne tesztelni valami régi, kopott TLR-es külsővel, bele egy szeggel lyukat ütve, mennyire működnek a mínuszokban.
Edited by zscs, 2015. January 18. - 12:14.
Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Edited by marton, 2015. January 17. - 21:52.
Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán.
akkor mit nyersz vele ?
szalaggal (már amelyik ér valamit, (zefal egy kalap szart se)) úgyis kő nehéz lesz, mintája annyira nem jó, akkor minek ?
kismillió külső van amelyik jobb erre a célra. de ha te szeretsz saját károdon
Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán.
,,Úgyis csak a saját káromon tanulok"
Ez legalább őszinte volt, nem arra való gumi amire használni akarod, nagyon nem.
FF kopását nem tudom, de 2 vevőnk is van aki szívből gyűlöli, mert valóban elég kissé szúrósabban ránézni és el is defektelt. igaz a katalóg sem igért mást de esetünkben spec nem ők választották.
Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán.
Hello!
Furious Fred-el kapcsolatban van valakinek valamilyen tapasztalat? Különös tekintettel a kopásállóságra. Mennyi idő alatt lesz ez tükörsima? Aszfalton használva túlnyomórészt.
Ez és a MaxLite között vacillálok, utóbbi miatt a Maxxis felé hajlok, de annak meg a mintája nem szimpatikus, a FF meg akciós is....
Üdv!
FF kopását nem tudom, de 2 vevőnk is van aki szívből gyűlöli, mert valóban elég kissé szúrósabban ránézni és el is defektelt. igaz a katalóg sem igért mást de esetünkben spec nem ők választották.
Hello!
Furious Fred-el kapcsolatban van valakinek valamilyen tapasztalat? Különös tekintettel a kopásállóságra. Mennyi idő alatt lesz ez tükörsima? Aszfalton használva túlnyomórészt.
Ez és a MaxLite között vacillálok, utóbbi miatt a Maxxis felé hajlok, de annak meg a mintája nem szimpatikus, a FF meg akciós is....
Üdv!
Mondom én, hogy .. mondom .. én.
Alig volt a tócsák tetején vékony jég hártya, amikor a leírt eset történt.
Még kicsit szórakoztam is, hogy megroppantom a lábammal a tócsa tetején az ablaküvegnél vékonyabb réteget.
Nem volt ott annyira sok mínusz, csak éppen fagyott egy kicsit.
Arrébb már pár fokkal melegebb lehetett, mert a pumpálásnál már tömített a lötty.
Ezt sajnos figyelembe kell venni ezeknél.
Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.
Apropó, OFF láttam náluk középen szellős nyergeket is 15-ért, ami nyári kánikulában jól jöhet.
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Balu-nál lehet a megoldás !
Szétszedtam a rosszaságot és tényleg volt egy ultra mini lyuk a belsőn. Mikor odafordíttam, egyből betömte.
Mondjuk az összes ilyen tömítőnél az a marketing, hogy -20-ig jók. Hát nem tudom de még -7-ben sem szabadna neki megfagyni az alatt a 30-40 perc alatt, amíg bejárok a melóba.
vagy épp a szalag dörzsöli ki. terepen használt montiba amúgy sem alkalmas, mert nagy nyomás kell neki.
Nálam legkisebb nyomáson is 3 barra van fújva, egyébként 3.5-3.8-ra szoktam felfújni átlagban.
Amikor már 2.5 körülire csökken valamiért benne a nyomás, akkor érezhetően jóval nehezebb vele kijutni bárhova aszfalton.
Olyankor inkább megállok és fújok még bele. Út közben meg nem állítgatom, értem alatta, terepen lejjebb ereszt-aszfalton visszafúj.
Legfeljebb csak fújok rajta ha érzem, hogy nehezebb hajtani, érthető okból. Tudom, hogy terepen jobban fogja a talajt puhábbra eresztett gumival, de többet megyek vegyes burkolatú utakon ahhoz, hogy ne vállaljam be a nagyobb gördülési ellenállást a puhábbra eresztett gumi miatt.
Súlyban valamennyit nyomnak a védelem többlet dekái, ami a forgásnál nagyobb energiát használ fel, de valamit vállalni kell a cél érdekében. Vagy belsőt és pumpát hordozunk, vagy ragasztót és pumpát, vagy a defekt védelem "súlyát" és kicsivel nagyobb hajtási ellenállását próbáljuk elviselni.
Nálam azóta már mindegyik megoldás lehetősége ott lapul.
A kényelem az első, ne kelljen megállni javítgatni, cserélgetni,
viszont a folttal hátha másnak is kell az úton segíteni, az már bele fér.
Edited by Balu1, 2015. January 16. - 13:17.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.
Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581
ennyire azért nem gáz a helyzet, a latexbelső eddig majdnem mindig kibírta hazáig, ha egyáltalán kilyukadt. ha meg nem, beraktam a pótbelsőt és kész.
meg aztán egy ilyen lötty+szalag kombinációtól már olyan nehéz lenne a kerék, hogy fel sem tudnám emelni.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.
Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581
vagy épp a szalag dörzsöli ki. terepen használt montiba amúgy sem alkalmas, mert nagy nyomás kell neki.
Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.
Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581
Edited by Balu1, 2015. January 16. - 11:38.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..