Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15874 hozzászólás a témában

#1541
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.

Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.

És nem látok a pénztárcádba de fölöslegesen ne vegyél tízezrekért gumit. Próbaképp elkezdheted az acélperemes kivitelűekkel is, meglepően jó súlyban vannak azok is. A jó gördülést ezeken is fogod érezni.

Pl. Ez is az egyik bajnok szokott lenni a tesztekben gördülést tekintve és nem is vészes az ára: http://bringabutik.h...so-26x2-00.html

viszont terepen nem fogja szeretni

hamar elfogy ez is

defektelni is szeret

 

akkor inkább a smart sam szerintem is (akár van belőle plus-os is, abba lötty sem kell)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1542
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.684 hozzászólás

Viszont már rászántam magam, veszek egy jó gumit. Ez talán jó lenne.

Schwalbe Racing Ralph Evo HS391 26*2.25 (559-57) hajtogatható külső gumi

Ezt írják róla:

"Az optimális verseny gumi. A monti pályák királya a ciklokrosszban is otthon van.

Méret: 26*2.25 (559-57). Min - Max nyomásérték bar-ban: 1,8-3,7. Súly: 540 g."

Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.

Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.

És nem látok a pénztárcádba de fölöslegesen ne vegyél tízezrekért gumit. Próbaképp elkezdheted az acélperemes kivitelűekkel is, meglepően jó súlyban vannak azok is. A jó gördülést ezeken is fogod érezni.

Pl. Ez is az egyik bajnok szokott lenni a tesztekben gördülést tekintve és nem is vészes az ára: http://bringabutik.h...so-26x2-00.html


Marci

#1543
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Értem, kössz.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1544
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

Ha főleg aszfalton mész a Racing Ralph nagyon hamar el fog kopni. Ha Schwalbe, akkor vegyes használatra a Smart Samet szokták ajánlani.



#1545
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Megmondom őszintén, ettől én is tartottam egy kicsit. Egy asszisztens "kislány" mondott valamit és elsőre készpénznek vettem, habár voltak kétségeim a pontosságot illetően. Hiszen a bringa is elég nagy lépésekben növeli a terhelést.

Azért nyár közepe felé már elég jól tudok menni ahhoz képest és ez ősszel volt amikor nézték. 

Legfeljebb másokhoz képest nem tartom a tempót főleg hegynek felfelé.

 

Békásról Visegrádra síkon a legjobb időm másfél óra, ami 20-as átlagnak felel meg, tudom nem sok.  Hegyre fel aszfalton 6-8 km/h amit szoktam mérni de volt már 12, ami tudom, még mindig nem túl jó, de a nagyobb tempóhoz már több levegő kellene.

 

 

Viszont már rászántam magam, veszek egy jó gumit. Ez talán jó lenne.

Schwalbe Racing Ralph Evo HS391 26*2.25 (559-57) hajtogatható külső gumi

Ezt írják róla:

"Az optimális verseny gumi. A monti pályák királya a ciklokrosszban is otthon van.

Méret: 26*2.25 (559-57). Min - Max nyomásérték bar-ban: 1,8-3,7. Súly: 540 g."
 

Kisebb a súlya is, ami már üres pörgetésben is valami előnyt kell jelentsen.

Igaz, a külön berakott defekt védelem is nyom majd rajta valamennyit, de anélkül emlékszem még aszfalton is kétnaponta volt defektem, aztán ráuntam. Inkább legyen dupla defekt védelem miatt többlet súly benne de nem szórakozok lyuk foltozással vagy belső cserével út közben, már abból elegem lett. Igaz, azóta nem is volt rá igazán szükségem (csak elvétve), amióta ez a kettős védelem benne van. Úgyhogy ez benne lesz az újban is. Nem kockáztatok.


Balu1 módosította - 2015. január 25. - 21:20

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1546
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.702 hozzászólás

Másik alkalommal, amikor csak az asszisztens volt ott, akkor  nyomtam ameddig bírtam és a folyamatosan növekvő terhelésnél egyszer csak elfogyott a levegőm. Éreztem, hogy nem tudok annyi levegőt cserélni akárhogy is próbálom mélyen beszívni és gyorsan kapkodni már a végén, nem volt elég már ahhoz, hogy az egyre növelt terhelést tovább bírjam. Akkor kérdeztem, hogy hány Watt volt a vége a hajtásnak, akkor mondta az asszisztens, hogy 150 W.

 

szerintem ne vedd készpénznek azt a watt-értéket, egyszer munkahelyi orvosi szűrésen mértek csontritkulást, és gyakorlatilag kiderült, hogy vagy el van kalibrálódva a műszer, vagy nem értenek hozzá, vagy már nincs is csontom.. nem vagyok meggyőződve a kezelőszemélyzet hozzáértéséről :)



#1547
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Eddig tényleg nem próbáltam ilyen komolyabb gumikat, de gondolom akkor nem véletlen az árkülönbség köztük. Ezek szerint nem csak a neve az amit meg kell fizetni, mint a márkás ruhákon a védjegyek. Eddig erre nem is gondoltam, de majd megveszem valamelyiket, hogy tényleg lássam a különbséget. Ahogy itt nézem a leírtak szerint a Schwalbe Racing Ralph tűnik a legjobbnak ezek közül.

 

http://www.arukereso...be Racing Ralph

 

Vannak itt ilyen gumik különböző áron ezen a néven. Van valami különbség köztük vagy csak az árakban különböznek? Ebben tényleg "kicsit" tájékozatlan vagyok. Mennyiért szabad megvenni? Úgy értem, hátha valaki tud kicsivel kedvezőbb árú boltot.

 

 

A hegymenettől nem is félek annyira, (lehet, hogy hülye a hasonlat de) olyan vagyok mint a katicabogár, ha emelkedőt látok akkor szeretem felküzdeni magam rajta, még ha nehéz is.

Na jó, nem mindig de általában nem jelent leküzdhetetlen akadályt, legfeljebb nagyon lassan nyomom és többször pihenek közben. Pl egyik kedvenc köröm a parti panoráma úton végig Pilismarótig és ott fel, az erdő elején az elágazásnál balra és királykúti nyereg felé felmegyek, az kb 10 km emelkedő és 430 m a teteje az órám szerint vegyes töredezett félig aszfalton. Onnan meg csak gurulás szinte Dömörkapuig de majdnem Szentendréig. Az végig kb 80 km.

Aztán van amikor a Prédikálószék felé vezető utat választom Sikáros felől, de ott felfelé csak tolni tudom, legalább is egy idő után elfogy az erőm hajtani a kövek miatt. Lehet, hogy a kisebb nyomás ott segítene. Majd próbálom de még kell venni új gumit. Addig is köszönöm a segítséget.

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1548
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

egyébként én sokkal melósabbnak érzem a haladást a (kiváncsiságból ) 3 barra fújt 2,4-es x-king-el, mint a 2 baros 2,25- ralphal. szal sokkal jobban érzem a 2 gumi közti különbséget, mint a ralpot 3,5 vs 2 baron .

A legdurvább meglepetés amikor ismerős bicaját kellet rendbe raknom,  egy költséghatékony CST gumi http://bikefun.hu/pr...-4-38-559-c1384 ment rá.

Gondoltam meglepem a barátnőmet amíg nem lesz kész a bicaj, és feldobom a bicajára milyen jó lesz neki aszfalton a Ritchey Z-max helyett, és itt jött a meglepi, nem tettszett neki, rosszabbul gurulónak érezte.



#1549
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Azt a gumit meg dobd el nagyon messzire ! Ismerem ezeket, valami gagyi nehéz, olcsó kínai valami, nagyon sokat visszavesz az erődből. Bár így télre nem rossz, formában tart. :-))

Próbálj ki valami nagyon jól gördülő gumit ! Pl. Conti RaceKing, Schwalbe RacingRalph kimondottan erre vannak kihegyezve. Nekem most Cont X-King van, az is elég jól gördül és volt Scwalbe SmartSam is korábban, az is jól ment aszfalton és terepen is. Óriási különbség van 2 gumi között.

egyébként én sokkal melósabbnak érzem a haladást a (kiváncsiságból ) 3 barra fújt 2,4-es x-king-el, mint a 2 baros 2,25- ralphal. szal sokkal jobban érzem a 2 gumi közti különbséget, mint a ralpot 3,5 vs 2 baron .


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1550
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.684 hozzászólás

Emelkedőn nem kell megindulni, mint a rakéta ! Nem vagy te versenyző. Én elég erősnek érzem magam de ha ilyet csinálok, nekem is vannak légzési problémáim 1-2 percig. (szerintem mindenkinek) Szép egyenletes tempóban menjél és ha rendszeresen mész hegyre, erősödni fogsz. A bringán fontosabb a keringés és az izmok, mint a tüdő. Persze, az is nagyon fontos de ha erősödsz, kisebb erőkifejtéssel tudsz majd fölfelé menni. De rendszeres!! hegymenet nélkül soha nem fogsz erősödni.

Ne érts félre, nem kicsinylem le a tüdőproblémád de nagyon sok ilyen ismerősöm volt akiktől hallgattam én mindent, miért is nem megy nekik a hegymenet. De egy volt a lényeg, a hegymenetet kerülték, mint a tüzet. Pedig anélkül nem megy.

 

Azt a gumit meg dobd el nagyon messzire ! Ismerem ezeket, valami gagyi nehéz, olcsó kínai valami, nagyon sokat visszavesz az erődből. Bár így télre nem rossz, formában tart. :-))

Próbálj ki valami nagyon jól gördülő gumit ! Pl. Conti RaceKing, Schwalbe RacingRalph kimondottan erre vannak kihegyezve. Nekem most Cont X-King van, az is elég jól gördül és volt Scwalbe SmartSam is korábban, az is jól ment aszfalton és terepen is. Óriási különbség van 2 gumi között.


marton módosította - 2015. január 24. - 17:46

Marci

#1551
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Mérőbringa, ezt kifejtenéd? Milyen teszt volt az, amivel a 150W-nál véged lett? 150W max. teljesítmény kortól és nemtől függetlenül is igen gyér, főleg úgy furcsa, ha egyébként rendszeresen tekersz és nem csak síkon.

Ez egy szobabiciklire emlékeztető kinézetű, de a kardiológián rendszeresített terhelés mérő bicikli.

Ráültem, miközben tele rakták a mellkasom tappancsokkal és rákötötték az EKG-re.

Felrakták a karomra a vérnyomás mérő mandzsettát.

Elindították a mérést, miközben nekem arra kellett figyelni hajtás közben, hogy a bringán lévő óra a megadott tartományon belül mutasson, ne többet és ne kevesebbet.

Közben egyre növekedett a terhelés, fokozatosan nehezebb lett hajtani a bringát. Ezt beavatkozás nélkül önmaga vezérli, miközben nekem csak a megadott tartományban kell tekernem, egyre növelt terhelés mellett, azonos tempóval.

Egyik alkalommal még tudtam volna hajtani, de a doktornő állított le, mert szerinte magasra szökött a vérnyomásom.

Aztán mondtam neki, hogy a valódi bringával ilyenkor még semmi gondom nincs és sokszor tartósan nyomom hasonló terhelés mellett felfelé. Infarktusos betegekhez van szokva és talán azért figyel jobban az ilyesmire.

 

Másik alkalommal, amikor csak az asszisztens volt ott, akkor  nyomtam ameddig bírtam és a folyamatosan növekvő terhelésnél egyszer csak elfogyott a levegőm. Éreztem, hogy nem tudok annyi levegőt cserélni akárhogy is próbálom mélyen beszívni és gyorsan kapkodni már a végén, nem volt elég már ahhoz, hogy az egyre növelt terhelést tovább bírjam. Akkor kérdeztem, hogy hány Watt volt a vége a hajtásnak, akkor mondta az asszisztens, hogy 150 W.

A keringésem még bírná, de a szűk keresztmetszet nálam a tüdő, a levegő.

 

Ezt abból is érzem, ha egy emelkedőn felfelé elindulok, akkor nagyon erőteljesen tudom nyomni talán fél percig, de utána mintha teljesen vissza esne az erőm és kapkodok levegőért, ha nem lassítok jelentősen. Kivizsgálták, hogy a tüdő aktív légcserélő felületével van gond.

 

Szóval nem az izom erőmmel van a probléma, hanem a légcsere kapacitással.

Lassan felmegyek szinte bárhova, de nem tudom másokkal tartani a tempót. Ez a gondom.

 

 

 

A topik témájához leginkább illő kérdés talán még nem is lett feltéve, egészen pontosan milyen gumival is tekersz?

Ez van fent :

DSCF0418_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

DSCF0421_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Egyetértek, de itt arról beszélünk hogy ha addigra a világ is meg én is megleszünk akkor 80 évesen

inkább feltekerek Mr. Fusion-nal mint hogy bridzsezzek a többi oktogenáriusszal :P

Akkor majd lehet, hogy gondolok erre is, de még nem érzem aktuálisnak.  :)

Egyelőre a minden gépi erőtől független szabad mozgás hiányzik, az esik jól.

 

 

Tekergek : "Egyébként nincs abban semmi önmegtagadó hogy leszállsz a bringáról és alkalmazkodsz a terephez egy kis eresztéssel, én rendszeresen ezt csinálom (csak általában úgy hogy eresztés után már nem nagyon pumpálom vissza, csak ha éppen útba esik egy benzinkút)."

 

Kössz, majd nyáron próbálgatom.


Balu1 módosította - 2015. január 24. - 16:13

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1552
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A segéd meghajtás szerintem elveszi a bringázás lényegét, azt az élményt, hogy saját erőből küzdöm fel magam.


Egyetértek, de itt arról beszélünk hogy ha addigra a világ is meg én is megleszünk akkor 80 évesen inkább feltekerek Mr. Fusion-nal mint hogy bridzsezzek a többi oktogenáriusszal :P
 

A puhább gumi deformálódása viszont kiegyenlíti a kisebb talaj egyenlőtlenségeket azzal, hogy benyomódik fölötte, cserébe a kicsivel ugyan, de folyamatosan nagyobb súrlódásért.


Lásd a 3. fejezet grafikonját, Watt-ban mutatják hogy terepen alacsonyabb nyomás mellett kevesebb a gurulási ellenállás, tehát bármiféle deformációs veszteség elvész az összesítettben. A különféle grafikák azt is kimutatják hogy aszfalton a különbségek jóval kisebbek, vagyis ha úgy mész el otthonról hogy van x kWh-d a tankban akkor jelentősen több aszfaltnak kell lennie az utadban hogy megérje magas nyomással menni. Ha a maximum pillanatnyi teljesítmény szempontjából nézzük, akkor is előnyösebb alacsony nyomást használni, mivel a maximum terepen fog jelentkezni (ahol nagyjából bármilyen nyomáson még a minimális gurulási ellenállás is nagyobb mint a maximális aszfalton). És akkor még nem beszéltünk a kényelem és biztonsági szempontokról (fékezés hatékonysága, kanyarban tapadás).

 

Egyébként nincs abban semmi önmegtagadó hogy leszállsz a bringáról és alkalmazkodsz a terephez egy kis eresztéssel, én rendszeresen ezt csinálom (csak általában úgy hogy eresztés után már nem nagyon pumpálom vissza, csak ha éppen útba esik egy benzinkút).

Szóval úgy nézem be kéne vallanod magadnak hogy sokkal többet mész aszfalton vagy hogy a szubjektív ellenállás neked fontosabb tényező mint az objektív  :)


  • zeezoltano kedveli ezt

#1553
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

Próbáltam már, igaz nem szándékosan. Utólag jöttem rá, hogy azért volt annyira nehéz hajtani mert kevés volt benne a nyomás. Amennyit az fog pluszban, az nekem nagyon sok. Szeretek nem kínlódva menni, hanem könnyedén. :)

 

 

A topik témájához leginkább illő kérdés talán még nem is lett feltéve, egészen pontosan milyen gumival is tekersz?



#1554
McGywer

McGywer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.854 hozzászólás

Egyébként kipróbáltuk mérőbringán, mekkora teljesítményig bírom, 150 Watt a vége, amikor már elfogy a levegőm.

Tudom, ez nem sok ahhoz képest, hogy a versenyzők 250-300 Watt körül is vígan tekernek. Dehát tőlem ennyi telik.

 

Mérőbringa, ezt kifejtenéd? Milyen teszt volt az, amivel a 150W-nál véged lett? 150W max. teljesítmény kortól és nemtől függetlenül is igen gyér, főleg úgy furcsa, ha egyébként rendszeresen tekersz és nem csak síkon.



#1555
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Terepen az alacsonyabb nyomás a könnyítő megoldás, mert az csökkenti a gördülési ellenállást. Ergo otthon keményre fújod a gumit az aszfaltra, amikor odaérsz a terephez leereszted, hazafelé meg visszapumpálod az aszfalthoz neked megfelelő nyomásra. Ha sietsz ezt lehet CO2-vel is elintézni. Az adott körülmények között még pedelec/E-bike-ban is gondolkodhatnál.

A segéd meghajtás szerintem elveszi a bringázás lényegét, azt az élményt, hogy saját erőből küzdöm fel magam.  Az az egészben a legcsodálatosabb.

Elvileg biztosan segítene, de illúzió romboló. Inkább lassan de felküzdöm magam saját erőből ahova lehet.

 

A gumi keménységről..

Azt értem, hogy a terepen, keményre fújt gumival minden felületi egyenlőtlenségre fel kell "emelni",

fel kell hajtani a bringát, ami minden egyes kőnél többlet  energiát igényel ehhez, vagyis lassít ha ezt nem pótolom.

 

A puhább gumi deformálódása viszont kiegyenlíti a kisebb talaj egyenlőtlenségeket azzal, hogy benyomódik fölötte,

cserébe a kicsivel ugyan, de folyamatosan nagyobb súrlódásért. 

Puhább gumival folyamatosan jobb a kapcsolat az egyenlőtlen felületű talaj és a kerék között.

 

Ez így teljesen logikus. Viszont mivel nagyobb részben megyek nem feltétlenül tükör aszfalton, vegyes felületen és közben rövidebb terep szakaszokat se hagyom ki, azokért meg lehet, hogy fölösleges macera lenne, mindig külön engedni és fújni a keréken, de végül is ez is tényleg egy lehetőség.  Úgy szeretek bele menni a világba, hogy nem válogatom minőség szerint az utakat. Megyek amerre a kedvem tartja, ami éppen előttem van. Aztán lehet, hogy csak rövidebb szakaszokon van terep.

 

 

Egyébként nem valószínű, hogy a tüdőddel van csak gond, a tüdő ritkán ennyire szűk keresztmetszet,

a légzés eléggé fel tud gyorsulni, más oxigénszállítási probléma is lehet.

Amióta már elmúltam ötven..néhány éves, járok kontroll vizsgálatokra és

a "szűk keresztmetszet" pontos helye is így derült ki, egy légúti allergia okán.

A Korányiban készült a tüdő CT és ott előttem forgatta a doktornő a képernyőn, szóval láttuk, hogy a középső részen hiányzott a tagolt tüdő szövetből, alveolusokból álló rész, sötét, röntgen árnyékot nem adó üreg látszott helyette azon a részen.

Járok kardiológián is kontrollra és ultrahang doppler képalkotó módszerrel vizsgálnak áramlást és kontúrokat. Korábban látszott egy billentyű vastagodásom néhány évig, ami mostanra eltűnt. Igaz, nyomtam is elég rendesen (magamhoz mérve) az elmúlt néhány évben a bringát. A pulzusom is elég magas közben (160-170, néha több is). Igyekszem nem nagyon kímélni magam. Úgy látszik, ez az intenzív áramklás jót tesz a szívnek is. Igaz, 2005 és 2008 között alig mentem egyéb munkahelyi dolgok miatt, azután nézék először és akkor vastagabb volt a normálisnál.

Most egy éve látszott a normális vastagság megint az ultrahang képen.  Most normálisan vékony a szívbillentyű.

Mentem hordozható szívmonitorral, tappancsokkal a mellkason és vérnyomásmérővel a karomon egyszer. Akkor a Szépvölgyin mentem, aztán a Nyereg utcán, sok megállással, aztán az edőn át, a meredeken feltoltam, hadd mutassa meg az EKG, mit csinál ilyenkor, terheléskor a szív. Ezután a doktornő mondta is, hogy nyomjam csak nyugodtan a bringát, ahogy csak tudom, az jót tesz.

Egyébként kipróbáltuk mérőbringán, mekkora teljesítményig bírom, 150 Watt a vége, amikor már elfogy a levegőm.

Tudom, ez nem sok ahhoz képest, hogy a versenyzők 250-300 Watt körül is vígan tekernek. Dehát tőlem ennyi telik.

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1556
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ezért használok ki minden gördülést könnyítő megoldást, inkább más tulajdonságok kárára is.

 

Terepen az alacsonyabb nyomás a könnyítő megoldás, mert az csökkenti a gördülési ellenállást. Ergo otthon keményre fújod a gumit az aszfaltra, amikor odaérsz a terephez leereszted, hazafelé meg visszapumpálod az aszfalthoz neked megfelelő nyomásra. Ha sietsz ezt lehet CO2-vel is elintézni. Az adott körülmények között még pedelec/E-bike-ban is gondolkodhatnál.



#1557
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Próbáltam már, igaz nem szándékosan. Utólag jöttem rá, hogy azért volt annyira nehéz hajtani mert kevés volt benne a nyomás. Amennyit az fog pluszban, az nekem nagyon sok. Szeretek nem kínlódva menni, hanem könnyedén. :)

 

Az is elég sokat fog hajtás közben, ha nincs frissen megkenve a lánc és már kicsit ragacsos.

A keményre fújt gumi a másik, ami nagyon sokat jelent a könnyebb gördülésnél.

Lágyabbra fújt gumival is lehet menni, de jóval több energia kell hozzá.

Olyasmi terhelés, mint ha sík úton is enyhe emelkedőre mennénk, vagy mintha kicsit súrlódna a fék a felnihez.

Nem gurul ki hosszan, amikor abbahagyom a hajtást, hanem gyorsan megáll.

 

Kánya:  Azt a gumit meg használd gumikötél helyett.

Ahogy írtad, az lehet a gond, hogy nagyon kicsi a teljesítményed és észreveszed ezeket a minimális dolgokat. Egyébként nem valószínű, hogy a tüdőddel van csak gond, a tüdő ritkán ennyire szűk keresztmetszet, a légzés eléggé fel tud gyorsulni, más oxigénszállítási probléma is lehet.



A sebesség mindent megold.

 


#1558
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

@Balu1: ha mondjuk 3.5 bar helyett lemész 2 barra aszfalton, attól még nem lesz a bicajod bubi:) Le sem merem írni, mennyivel aszfaltozok a montival... Országútin is rászoktam a 4.5 barra, igaz, viszonylag "ballonos", 622x28-as a külső.

 

Próbáltam már, igaz nem szándékosan. Utólag jöttem rá, hogy azért volt annyira nehéz hajtani mert kevés volt benne a nyomás. Amennyit az fog pluszban, az nekem nagyon sok. Szeretek nem kínlódva menni, hanem könnyedén. :)

 

Az is elég sokat fog hajtás közben, ha nincs frissen megkenve a lánc és már kicsit ragacsos.

A keményre fújt gumi a másik, ami nagyon sokat jelent a könnyebb gördülésnél.

Lágyabbra fújt gumival is lehet menni, de jóval több energia kell hozzá.

Olyasmi terhelés, mint ha sík úton is enyhe emelkedőre mennénk, vagy mintha kicsit súrlódna a fék a felnihez.

Nem gurul ki hosszan, amikor abbahagyom a hajtást, hanem gyorsan megáll.

 

Kánya:  Azt a gumit meg használd gumikötél helyett.


Balu1 módosította - 2015. január 22. - 05:13

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1559
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.

1. Mondd meg neki, hogy értékeled, hogy kaptad, tök jó, s kérdezd meg tőle, nem lenne-e gond, ha elcseréled 26-osra:) Hogy legközelebb már jót vegyen

2. Ha a válasz igen: elcseréled, az nem "eladás" :). Ha válasz "nem": lehet, utol fog érni a 650b mizéria, jól jöhet az még! Vagy hurcolászd magaddal és ha cimbora 650b-s kereke defektel, kölcsönadod és 26-os belsőt kérsz cserébe :P

 

@Balu1: ha mondjuk 3.5 bar helyett lemész 2 barra aszfalton, attól még nem lesz a bicajod bubi:) Le sem merem írni, mennyivel aszfaltozok a montival... Országútin is rászoktam a 4.5 barra, igaz, viszonylag "ballonos", 622x28-as a külső.


zscs módosította - 2015. január 21. - 19:57


#1560
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ezt hogy érted? Dupla falú alu felni van, terep jellegű gumikkal (dupla defekt védelemmel).

Milyenre másra gondoltál, ami aszfalton is jó és terepen se csúszik meg?

 

..most nézem, nem nekem szólt amire válaszoltam, bocs.


Balu1 módosította - 2015. január 21. - 15:00

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..