Ezt még át kell gondolnom, de igazad lehet. Sőt van is azt hiszem..
igaza van. a kulcsszó a perdület.
Miért? Gyorsan kopik?
Igen. minimál mintás, terepre való verseny gumi.
Aszfaltra mondjuk Kojak: http://www.schwalbet...oad_tires/kojak
Vagy elfekvőben ha van még valahol: http://www.schwalbet..._tires/city_jet
Van azért választék aszfaltra: http://www.schwalbet...ires/road_tires
Ezt még át kell gondolnom, de igazad lehet. Sőt van is azt hiszem..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Itt arra gondoltam, hogy mivel kicsivel kevesebb a szélessége, ezáltal a tömege is kisebb, ezért csak az üres a pörgésben tartásához is valamivel kisebb energiát használ el. Erre gondoltam. Persze a többi dolog is nyilván úgy van.
A pörgésben tartáshoz csak és pont annyi energia kell amit elnyel a gurulási (és lég-) ellenállás. Vagyis az öt tonnás fat gumi mégis "gyorsabb" lehet mint a 300 grammos slick, nem az a lényeg hogy milyen széles, vagy milyen súlya van, hanem hogy milyen nyomáson használod. Persze gyorsítani/lassítani/befordulni megint más téma.
Megvannak az új gumik.
Közben leszedtem a régi kopott 2"-os gumit a felniről és megmértem a súlyát, 80 dekát nyomott.
A defekt védő szalag ami benne volt kb 8 dekás, vagyis majdnem 90 dekás volt együtt.
A régi gumit valamikor 1.400,-Ftért vettem, a védő szalag kb 3500,-Ft volt hozzá, ami már több gumi köpenyt is kiszolgált, mostanra kezdett már szétmenni.
Az új, 2.25"-os beépített defektvédős gumi darbja 9.990,-Ft volt.
A súlya pár dekával van 1 kiló fölött, de annyival szélesebb is.
Így néznek ki egymás mellett:
Így ránézésre a réginek se volt rossz a mintázata és még új korában középen végig volt a keskeny futó felület ami aszfalton hasznos, még valamennyi nyoma most is maradt belőle.
A súlya se volt rossz, ahogy most a mérésnél kiderült.
Eddig nem is mértem még. Azt hittem, hogy az olcsóbb nehezebb, de nem.
Súlyban már biztos, hogy az újat nem lesz könnyebb forgatni, mert kicsivel még nagyobb is a tömege de a felülete középen elég keskeny, vagyis aszfalton a súrlódása kisebb kell legyen.
Majd kiderül.
Terepen viszont biztos, hogy stabilabb lesz. Majd meglátjuk.
Már úgyis kellett volna lassan újat venni. Elég kopott a régi.
Eddig még nem próbáltam ki jobb minőségű gumit, már épp itt az ideje ennek is.
Kíváncsi vagyok, milyen lesz majd menni vele. Vajon tényleg jobb lesz?
Lehet, hogy csak terepen lesznek jobbak a tulajdonságai.
majd próbálgatom kisebb nyomáson, de szerintem itthon keményre fújom mert aszfalton úgy gurul jobban és amikor terephez érek, akkor engedek belőle. Van a pumpán nyomásmérő.
legfeljebb viszem a hátsó teló pumpát, azon van külön eresztő gomb is, amivel finoman lehet megadott értékre engedni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Hát ha Te aszfaltra Furius Fredet vennél akkor nagyon gazdag gyerek vagy...
Nem csak gumit lehet keréken cserélni, sort is.
Miért? Gyorsan kopik?
köszönöm a linket.
Közben megrendeltem a Schwalbe Smart Sam Plus (defektvédős), 26X2.25 -ös köpenyt, holnap mehetek érte.
Mindenkinek köszönöm a segítséget és a jó tanácsokat.
Balu1 módosította - 2015. január 28. - 22:50
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Én nagyon boldog vagyok a tartalék (olcsó) kerékszettemmel.
Még soha nem használtam!!!
Hát ha Te aszfaltra Furius Fredet vennél akkor nagyon gazdag gyerek vagy...
Nem csak gumit lehet keréken cserélni, sort is.
Van, aki gazdag...
És van, aki időmilliomos.
Egy Schwalbe Racer +300g. És akkor ez még csak 1.5-ös, ami túl vékony.
Ha ma vennék gumikat és megtehetném, akkor főleg aszfaltra vennék egy pár 2.0-ás Furious Fred-t. Terepre meg egy pár 2.1-es Thunder Burt-t. Mert kicsi és könnyű vagyok, a sarat meg annyira nem szeretem a fáradalmas utómunka miatt. Két kerékszettet nem vennék, mert annyi pénz a világon nincs. Bármilyet is vennék két párat, mindig zavarna, hogy "kétszer" jobbat vehettem volna ha csak egy pár kerékszettet veszek és cserélgetem rajta a külsőket. Talán nem is végeznék sokkal előbb a cserével, mint levenni az egyik gumit és EasyFit-el feltenni a másikat. Kerekek cserélgetésel meg ott vagyunk a lánc és sor nem egységes kopásánál.
Hát ha Te aszfaltra Furius Fredet vennél akkor nagyon gazdag gyerek vagy...
Nem csak gumit lehet keréken cserélni, sort is.
gaboca1 módosította - 2015. január 27. - 23:32
Ez igaz, a könnyebb gyorsabb de ez aszfalton lesz nagy előny. Terepen már lehet, hogy a kicsit szélesebb és puhább a gyorsabb. De ezt már korábban is tárgyaltuk. Van talán a Schwalbe-nak egy jó grafikonja, hogy a nyomás és a terep változásával hogy változik a sebesség.
Ha ma vennék gumikat és megtehetném, akkor főleg aszfaltra vennék egy pár 2.0-ás Furious Fred-t. Terepre meg egy pár 2.1-es Thunder Burt-t. Mert kicsi és könnyű vagyok, a sarat meg annyira nem szeretem a fáradalmas utómunka miatt. Két kerékszettet nem vennék, mert annyi pénz a világon nincs. Bármilyet is vennék két párat, mindig zavarna, hogy "kétszer" jobbat vehettem volna ha csak egy pár kerékszettet veszek és cserélgetem rajta a külsőket. Talán nem is végeznék sokkal előbb a cserével, mint levenni az egyik gumit és EasyFit-el feltenni a másikat. Kerekek cserélgetésel meg ott vagyunk a lánc és sor nem egységes kopásánál.
mindenre jó gumi persze még mindig nincs
szóval 2 bringa kell
de legalább 2 keréxett
Tudjuk, hogy hol látható ez a grafikon? Úgy értem, hogy biztosan tudjuk, vagy csak esetleg lehet, hogy van valahol?
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
Terepen már lehet, hogy a kicsit szélesebb és puhább a gyorsabb. De ezt már korábban is tárgyaltuk.
Van talán a Schwalbe-nak egy jó grafikonja, hogy a nyomás és a terep változásával hogy változik a sebesség.
Tudjuk, hogy hol látható ez a grafikon? Úgy értem, hogy biztosan tudjuk, vagy csak esetleg lehet, hogy van valahol?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ez igaz, a könnyebb gyorsabb de ez aszfalton lesz nagy előny. Terepen már lehet, hogy a kicsit szélesebb és puhább a gyorsabb. De ezt már korábban is tárgyaltuk. Van talán a Schwalbe-nak egy jó grafikonja, hogy a nyomás és a terep változásával hogy változik a sebesség.
A keskeny gumi nem gurul könnyebben. A keskeny gumit magasabb nyomáson használják/kell használni, azért gurul (de csak sima aszfalton) könnyebben.
Itt arra gondoltam, hogy mivel kicsivel kevesebb a szélessége, ezáltal a tömege is kisebb, ezért csak az üres a pörgésben tartásához is valamivel kisebb energiát használ el. Erre gondoltam. Persze a többi dolog is nyilván úgy van.
Balu1 módosította - 2015. január 27. - 21:12
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Nem annyira az alját találja meg, a nagyobb besüllyedés miatt több az oldaltartás.
Az attól függ mennyire folyékony
A keskeny gumi nem gurul könnyebben. A keskeny gumit magasabb nyomáson használják/kell használni, azért gurul (de csak sima aszfalton) könnyebben. A keskeny guminak elvileg alacsonyabb a szélellenállása, de azt montin nem fogod érezni, és bizonyos fajta sárban esetleg jobban belemélyed és ezért jobban megtalálja a szolidabb alját, ami miatt még lehet gyorsabb.
Nem annyira az alját találja meg, a nagyobb besüllyedés miatt több az oldaltartás.
Értem, hogy a keskeny gurul könnyebben
A keskeny gumi nem gurul könnyebben. A keskeny gumit magasabb nyomáson használják/kell használni, azért gurul (de csak sima aszfalton) könnyebben. A keskeny guminak elvileg alacsonyabb a szélellenállása, de azt montin nem fogod érezni, és bizonyos fajta sárban esetleg jobban belemélyed és ezért jobban megtalálja a szolidabb alját, ami miatt még lehet gyorsabb.
még mindig smart sam szvsz, és igen lehet elől ballonosabb,
bár én inkább a plusz komfortort (és terepen jobb tapadást) választanám mint pár gramm és watt mínuszt.
Vagyis a "plusz komfort és terepen jobb tapadás" alatt az elől hátul a szélesebb gumit javaslod, ha jól értem?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..