Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.
akkor vásárolj hozzá kereket?
Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.
akkor vásárolj hozzá kereket?
Hülye kérdés!
650b belsőt fel tudom használni 26"-ba?
Csak mert kaptam ajándékba 2db ilyet http://www.wiggle.co...mtb-inner-tube/
Vagy kössek rá csomót
Esetleg cseréljétek ki a boltban, ha még lehet azzal, hogy kaptad, de aki vette nem tudta, hogy pontosan milyen kell. Akkor el sem adtad csak kicserélted használhatóra. Inkább, mint kidobd és a végén még használni is tudod. Végül is úgy szándékozta édesanyád is neked megvenni, hogy használni tudd.
Balu1 módosította - 2015. január 21. - 05:04
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
terepen is jól jön az alacsonyabb nyomás, sokkal könnyebb "lapos" gumival mászni, közlekedni(nem betonon), lejtőzni meg pláne. felütés nincs(jó, extrém esetben a külső is kiflottyan), lefordulás nincs(23mm belső felniszélesség+2.5ös gumik).
amúgy mekkora távot kell megtenned betonon?
A terep végig önmagában nagyon hamar kiveszi az erőmet, ott nem tudok sokat menni, inkább vegyesen szoktam járni. Pl kitekerek Békásról Dömörkapu Sikáros felé és ott valamerre fel, pl Prédikálószék felé, aztán vissza. Vagy át Pilismarótra és aszfalton a parti úton haza. Mikor mennyi kondim van és mihez van éppen kedvem. Terepből, hasonló töredezett útból egyszerre kb annyi elég is nekem de sokszor tolnom kell felfelé. Sajnos vannak korlátaim.
Ezt még el kell mondjam, hogy érthető legyen.
Nem ide tartozik, tudom magán ügy, de így jobban megérthető miért van ez nálam így.
Tulajdonképpen van egy gondom, terheléstől gyorsan elfogy a levegőm, Még gyerek koromban egy ideig a nagyanyámnál laktam és kb 7-8 éves koromig erős láncdohányos nagybátyám fújta az orrom alá az erős fajta cigi füstöt délutántól kezdve egész este. Már akkoriban is mindig köhécseltem de nem tudtuk miért. Akkor még senki nem mondta a dohányzásról, hogy mennyire káros egy gyerek mellett ilyen durván füstölni. Mint kiderült, ez nem múlt el nyom nélkül.
Még akkoriban a suliban, torna órán az épület körüli nagy kör futáskor már mindenki beért és én fuldokolva, levegő után kapkodva estem be jóval utánuk az öltözőbe, hogy közben szakadt rólam a víz és alig kaptam levegőt. Már akkor jelentkezett ez a probléma, de akkor nem derült ki, hogy miért.
Mostanában derül ki pontosan, a tüdőm aktív kapacitása kisebb lett gyerek koromban a passzív dohányzás miatt. Ez is csak a mostanában elérhető CT röntgen vizsgálat alapján derült ki, sima röntgenről nem tudták megmondani korábban még eddig soha. Ezért lassabb a tempóm, terepen felfelé nagyon hamar kifulladok ha kicsit is megpróbálom jobban nyomni, esetleg laposabb a gumim akkor még gyorsabban elfogy a levegőm. Ezért használok ki minden gördülést könnyítő megoldást, inkább más tulajdonságok kárára is.
Ezért választom inkább a vegyes utakat. Főleg aszfalton megyek de a terepet is szeretem de csak módjával. Ott sem eresztem el nagyon, inkább lassabban eresztem lefelé. Viszont ott sokkal szebb, izgalmasabb menni. Nem szeretek korlátokat szabni, hogy meg kelljen állni egy eltérő útminőség miatt, azért használok terepen is jól tapadó gumit.
Szóval nem vagyok az a klasszikus egyszerű, átlagosan skatulyázható bringázó, mint "terepező" vagy "outis", akit ilyen "dobozokba" szoktak tenni, hogy "akkor használj hozzá való bringát".
Asszem ez inkább a CC-hez áll kicsit közelebb, de annak is a kímélőbb, nézelődő túrázó módja.
Szóval úgy vagyok ezzel, hogy mindenből vegyesen szeretem a tekerést és nem tudnám elviselni, ha egy kényesebb aszfalt bringával nagyon le kellene lassítanom óvatoskodva egy gödrösebb út miatt.
Az út túra része bármin keresztül, az ami tetszik, de azt vegyes minőségű úttalan és aszfaltozott utakon, vegyesen. Ezért használom inkább jól felfújva, mert különben hamar feladnám a nagyobb súrlódás, fárasztóbb tekerés miatt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
add ell
Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.
terepen is jól jön az alacsonyabb nyomás, sokkal könnyebb "lapos" gumival mászni, közlekedni(nem betonon), lejtőzni meg pláne. felütés nincs(jó, extrém esetben a külső is kiflottyan), lefordulás nincs(23mm belső felniszélesség+2.5ös gumik).
amúgy mekkora távot kell megtenned betonon?
Hülye kérdés!
650b belsőt fel tudom használni 26"-ba?
Csak mert kaptam ajándékba 2db ilyet http://www.wiggle.co...mtb-inner-tube/
Vagy kössek rá csomót
add ell
Nekem eddig megérte a nagyobb nyomást használni a kisebb megnyerhető súrlódási és deformációs veszteségért cserébe. Ez egyéni lehet, pl. annak aki sokat terepezik, tényleg az alacsonyabb nyomás jöhet jól, mert úgy jobban fogja a gumi a talajt.
Azt azért elfelejtettük, hogy az ideális nyomás nagyon súly függő is!
Ez érdekes, mert nálam hatalmas a különbség, már direkt próbáltam egyszer és külön figyeltem. A puha gumi megeszi az energia jórészét a deformáció közben, amíg a keményre fújtnál kevesebb a veszteség.
Azért fújom inkább keményre, mert különben kínlódás nekem a haladás, legalább is így tapasztaltam eddig. Persze lehet, hogy sokkal jobb kondiban vagy mint én és azért nem tűnik fel neked annyira a különbség?
Találtam egy cikket a gumikról, ahol szintén azt írják, amit Te is írtál.
Viszont nekem az úgy nem kellemes és nem kényelmes.
Lehet ez nálam egyedi dolog, de nálam érzésre így vált be, ahogy írtam.
A cikk forrása, amit találtam: http://www.yasec.hu/...ly/gumikrol.htm
Idézek:
"A következő tulajdonságai vannak a különböző légnyomás értékeknek:
Túl kis légnyomás mellett nagyobb a gördülési ellenállás.
Túl kis légnyomás mellett nagyobb a becsípődéses defektek esélye.
Túl kis légnyomás mellett a külső imbolyog a felnin vagy akár le is ugorhat arról. Ez leginkább akkor fordulhat elő, ha nagyon széles külsőt teszünk túl vékony felnire.
A megfelelő légnyomás mellett elenyésző lesz a gördülési ellenállás.
A megfelelő légnyomás mellett átlagos használat esetén nem kapunk becsípődéses defektet.
A megfelelő légnyomás mellett nem érezzük az kisebb útegyenetlenségeket.
A megfelelő légnyomás mellett a kerék nem pattog, és így nem veszíti el tapadást még rossz minőségű utakon sem.
Túl nagy légnyomás mellett a guminak valamivel kisebb lesz a gördülési ellenállása.
Túl nagy légnyomás mellett gyakoribb, hogy az éles tárgyak sérülést okoznak a külső szerkezetében.
Túl nagy légnyomás mellett sokkal kényelmetlenebb lesz a kerekezés, mivel a gumi nem csillapítja az útegyenetlenségeket.
Túl nagy légnyomás mellett a gumi pattoghat az út felületén és ezáltal kanyarban könnyen elveszítheti a tapadását. Ez gyakran bukást jelent.
Ajánlott nyomás
A legtöbb külsőn az oldalfalon feltüntetik a maximális ajánlott nyomást. Ezeket az értékeket azután határozzák meg, hogy mind az értékesítő, mind a jogi osztály elmondja a véleményét a termékről. A jogi osztály mindig alacsonyabb értékeket szeretne látni, mivel előfordulhat, hogy egy kicsit kisebb átmérőjű, kialakítású vagy hibás felnire a gumit és ebben az esetben előfordulhat, hogy menet közben leugrik a külső. ők a maximális nyomás felét javasolják. Az értékesítési osztály minél nagyobb értékeket szeretne látni, mivel a vásárlók nagy része úgy gondolja, hogy minél nagyobb az oldalfalon lévő szám, annál erősebb, jobb a külső. Sokan viszont pontosan a külsőn lévő érték szerint pumpálják a gumit. Úgy gondolják, hogy ennek az értéknek valamilyen tudományos magyarázata van. Kevesen vannak, akik kipróbálják a különböző nyomásokat, és ennek alapján válasszák a legmegfelelőbb értéket, pedig más módszerrel nem állapíthatjuk meg az ideális értéket. Ahogy már láttuk, a súly egyenesen arányosan növeli a kontakt méretet. Ha valaki 120 kilót nyom, annak a gumi oldalfalán megadott érték túl alacsony lesz. Az 55 kilós kerekes pedig pattogni fog akkora légnyomás mellett. Minden kerékpáron több súly van a hátsó keréken, így azt értelemszerűen 10%-al keményebbre kell pumpálni. Ha valaki sokat hajt rossz minőségű utakon, az bölcsen teszi, ha kissé alacsonyabb nyomást (és szélesebb külsőt) használ. A gyakorlott kerékpáros meg tudja oldani, hogy az úthibáknál könnyít a kerékre nehezedő tömegen, így kisebb nyomás mellett sem kap becsípődéses defektet.
Láthatjuk, hogy kísérletezés nélkül nem megyünk semmire."
Nekem eddig megérte a nagyobb nyomást használni a kisebb megnyerhető súrlódási és deformációs veszteségért cserébe. Ez egyéni lehet, pl. annak aki sokat terepezik, tényleg az alacsonyabb nyomás jöhet jól, mert úgy jobban fogja a gumi a talajt.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Hülye kérdés!
650b belsőt fel tudom használni 26"-ba?
Csak mert kaptam ajándékba 2db ilyet http://www.wiggle.co...mtb-inner-tube/
Vagy kössek rá csomót
Viszont aszfalton, mire kiérsz valami használható helyre a 2.2-vel addigra lekopna a minta róla, nem is beszélve az ahhoz szükséges erőről, hogy aszfalton annyira "lapos" puha lágy gumival egyáltalán haladni, hajtani tudjon az ember. Legfeljebb ha ott laksz az erdő közelében. Ha jól tudom, nálad ez adott.
Persze puha gumival magamat ismerve sehova se jutnék, annyival nagyobb erő kell a hajtásához. Ezért fújom minél keményebbre, hogy legalább haladni tudjak, akár még terep minőségen is. Sajnos nincs annyival több energiám ami ahhoz kellene, hogy a teljesítmény különbség igényt ki tudjam hajtani.
Volt már amikor tudtomon kívül hasonló volt a gumiban a nyomás és tudom micsoda kegyetlen erőlködés volt annyival. Nagyon lefárasztott és alig haladtam. Legfeljebb DH-hoz lehet jó lezúgni, de mire odáig eljutsz vele..
Nem lehet, hogy inkább kicsit haladósabb gumit kéne választani? Én 1.8, 2.0-val közlekedek elér régóta (5-10 killa a terepig aszfalton). Én nem érzek akkora különbséget a haladás terén. 3 BAR felett, drasztikusan változik a bringa kezelhetősége és tapadása. De alatta nincs akkora különbség.
h_geri módosította - 2015. január 20. - 10:54
tubelessnek nagyjából amúgy is csak terepen van értelme, -nem kicsit pont az alacsony használható nyomás miatt- ott meg én kb sose fújok 2,2nél többet, még tömlősbe sem
Viszont aszfalton, mire kiérsz valami használható helyre a 2.2-vel addigra lekopna a minta róla, nem is beszélve az ahhoz szükséges erőről, hogy aszfalton annyira "lapos" puha lágy gumival egyáltalán haladni, hajtani tudjon az ember. Legfeljebb ha ott laksz az erdő közelében. Ha jól tudom, nálad ez adott.
Persze puha gumival magamat ismerve sehova se jutnék, annyival nagyobb erő kell a hajtásához. Ezért fújom minél keményebbre, hogy legalább haladni tudjak, akár még terep minőségen is. Sajnos nincs annyival több energiám ami ahhoz kellene, hogy a teljesítmény különbség igényt ki tudjam hajtani.
Volt már amikor tudtomon kívül hasonló volt a gumiban a nyomás és tudom micsoda kegyetlen erőlködés volt annyival. Nagyon lefárasztott és alig haladtam. Legfeljebb DH-hoz lehet jó lezúgni, de mire odáig eljutsz vele..
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )
Igen, azt én néztem el bocs, lemaradt a mínusz úgy írtam be ebbe a kalkulátorba. http://www.metric-co...-to-celsius.htm.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.
-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )
tubelessnek nagyjából amúgy is csak terepen van értelme, -nem kicsit pont az alacsony használható nyomás miatt- ott meg én kb sose fújok 2,2nél többet, még tömlősbe sem
Bikertigger módosította - 2015. január 18. - 23:21
Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.
A 3 bár nem a lötty miatt hanem inkább a gumi védelmében van megadva, hogy ne nyúljon ki a kevlárszál (perem) ?
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Köszi.
Korábban már próbáltam keresni de nem találtam ennyiféle anyagot sem.
Úgy látszik, nem találtam meg a megfelelő kereső kifejezést hozzá.
Látom többet is találtál, mint én korábban, itt az üzemi hőmérsékletre is vannak adatok és utalások.
Az elsőnél, ami OKO termék írják," 45 fok C. fent + 45 ° C-ig Mindkét OKO OFF Road Defekt Free-t és a közúti OKO -t már használtak járműveknél forró sivatagi körülmények között, és az Antarktiszon".
http://translate.goo.../article29.html
Nálam pontosan ennek a cégnek a terméke fagyott meg, illetve nem működött alig
néhány mínusz Celziuszon, amiről írtam az esetet. Ezek a gyártó szerint 45 fokig bírják az antarktiszon. Hát ők tudják mit írnak le, én meg tapasztalom, hogy mégsem úgy viselkedeik.
Itt a palackja, amit akkor használtam:
Nyáron semmi gond nem volt vele, csak télen fagyban jött elő a hiba.
A többit is megnéztem. Írnak valamit mindegyikre, de ahogy ennél nem jött be, a többiről sem lehet tudni, mennyi igaz belőle. Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.
Szerintem ezt valami hűtős próbával lehetne legalább annyira tesztelni, hogy melyik hány fokon mennyire sűrűsödik be. Amikor már nem tud könnyedén elfolyni, (nem tud oda folyni a lyukhoz), akkor nem is működhet már. De ehhez kellene néhány féle anyagból minta, amit hűtőben lehet tesztelni, mondjuk mínusz 10-20 fok körül.
Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.
Alatta meg jókora a gördülési ellenállása.
Legfeljebb kimondottan terepre lehetne csak alatta használni.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Köszi.
Korábban már próbáltam keresni de nem találtam ennyiféle anyagot sem.
Úgy látszik, nem találtam meg a megfelelő kereső kifejezést hozzá.
Látom többet is találtál, mint én korábban, itt az üzemi hőmérsékletre is vannak adatok és utalások.
Az elsőnél, ami OKO termék írják," 45 fok C. fent + 45 ° C-ig Mindkét OKO OFF Road Defekt Free-t és a közúti OKO -t már használtak járműveknél forró sivatagi körülmények között, és az Antarktiszon".
http://translate.goo.../article29.html
Nálam pontosan ennek a cégnek a terméke fagyott meg, illetve nem működött alig
néhány mínusz Celziuszon, amiről írtam az esetet. Ezek a gyártó szerint 45 fokig bírják az antarktiszon. Hát ők tudják mit írnak le, én meg tapasztalom, hogy mégsem úgy viselkedeik.
Itt a palackja, amit akkor használtam:
Nyáron semmi gond nem volt vele, csak télen fagyban jött elő a hiba.
A többit is megnéztem. Írnak valamit mindegyikre, de ahogy ennél nem jött be, a többiről sem lehet tudni, mennyi igaz belőle. Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.
Szerintem ezt valami hűtős próbával lehetne legalább annyira tesztelni, hogy melyik hány fokon mennyire sűrűsödik be. Amikor már nem tud könnyedén elfolyni, (nem tud oda folyni a lyukhoz), akkor nem is működhet már. De ehhez kellene néhány féle anyagból minta, amit hűtőben lehet tesztelni, mondjuk mínusz 10-20 fok körül.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
Nehéz megmondani, mennyire működnek ezek télen, úgy tapasztaltam, inkább tavasztól őszig jön a sok defekt, azon belül is inkább nyár elejétől. Télen eddig egyszer kaptam defektet, azt is 5 éve és még belsős rendszerrel, azóta sem. Próbáltam már a Conti, Stan's, Joe's-féle löttyöket, utóbbiból az új bio-masszát is, valamint a Specialized barna trutyiját. Kinézetre az utolsó a legundorítóbb, de eddig úgy tapasztaltam, a legjobb is. A gyártó a fagypont alatti működést ehhez is ígéri (hja, ígérgetni én is tudok!... ).
Érdemes lenne tesztelni valami régi, kopott TLR-es külsővel, bele egy szeggel lyukat ütve, mennyire működnek a mínuszokban.
zscs módosította - 2015. január 18. - 12:14
Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.
A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.
http://www.oko.com/article29.html Nekem ilyen van.
Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883
Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html
Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx
marton módosította - 2015. január 17. - 21:52
Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán.
akkor mit nyersz vele ?
szalaggal (már amelyik ér valamit, (zefal egy kalap szart se)) úgyis kő nehéz lesz, mintája annyira nem jó, akkor minek ?
kismillió külső van amelyik jobb erre a célra. de ha te szeretsz saját károdon