Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15880 hozzászólás a témában

#1561
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Terepen az alacsonyabb nyomás a könnyítő megoldás, mert az csökkenti a gördülési ellenállást. Ergo otthon keményre fújod a gumit az aszfaltra, amikor odaérsz a terephez leereszted, hazafelé meg visszapumpálod az aszfalthoz neked megfelelő nyomásra. Ha sietsz ezt lehet CO2-vel is elintézni. Az adott körülmények között még pedelec/E-bike-ban is gondolkodhatnál.

A segéd meghajtás szerintem elveszi a bringázás lényegét, azt az élményt, hogy saját erőből küzdöm fel magam.  Az az egészben a legcsodálatosabb.

Elvileg biztosan segítene, de illúzió romboló. Inkább lassan de felküzdöm magam saját erőből ahova lehet.

 

A gumi keménységről..

Azt értem, hogy a terepen, keményre fújt gumival minden felületi egyenlőtlenségre fel kell "emelni",

fel kell hajtani a bringát, ami minden egyes kőnél többlet  energiát igényel ehhez, vagyis lassít ha ezt nem pótolom.

 

A puhább gumi deformálódása viszont kiegyenlíti a kisebb talaj egyenlőtlenségeket azzal, hogy benyomódik fölötte,

cserébe a kicsivel ugyan, de folyamatosan nagyobb súrlódásért. 

Puhább gumival folyamatosan jobb a kapcsolat az egyenlőtlen felületű talaj és a kerék között.

 

Ez így teljesen logikus. Viszont mivel nagyobb részben megyek nem feltétlenül tükör aszfalton, vegyes felületen és közben rövidebb terep szakaszokat se hagyom ki, azokért meg lehet, hogy fölösleges macera lenne, mindig külön engedni és fújni a keréken, de végül is ez is tényleg egy lehetőség.  Úgy szeretek bele menni a világba, hogy nem válogatom minőség szerint az utakat. Megyek amerre a kedvem tartja, ami éppen előttem van. Aztán lehet, hogy csak rövidebb szakaszokon van terep.

 

 

Egyébként nem valószínű, hogy a tüdőddel van csak gond, a tüdő ritkán ennyire szűk keresztmetszet,

a légzés eléggé fel tud gyorsulni, más oxigénszállítási probléma is lehet.

Amióta már elmúltam ötven..néhány éves, járok kontroll vizsgálatokra és

a "szűk keresztmetszet" pontos helye is így derült ki, egy légúti allergia okán.

A Korányiban készült a tüdő CT és ott előttem forgatta a doktornő a képernyőn, szóval láttuk, hogy a középső részen hiányzott a tagolt tüdő szövetből, alveolusokból álló rész, sötét, röntgen árnyékot nem adó üreg látszott helyette azon a részen.

Járok kardiológián is kontrollra és ultrahang doppler képalkotó módszerrel vizsgálnak áramlást és kontúrokat. Korábban látszott egy billentyű vastagodásom néhány évig, ami mostanra eltűnt. Igaz, nyomtam is elég rendesen (magamhoz mérve) az elmúlt néhány évben a bringát. A pulzusom is elég magas közben (160-170, néha több is). Igyekszem nem nagyon kímélni magam. Úgy látszik, ez az intenzív áramklás jót tesz a szívnek is. Igaz, 2005 és 2008 között alig mentem egyéb munkahelyi dolgok miatt, azután nézék először és akkor vastagabb volt a normálisnál.

Most egy éve látszott a normális vastagság megint az ultrahang képen.  Most normálisan vékony a szívbillentyű.

Mentem hordozható szívmonitorral, tappancsokkal a mellkason és vérnyomásmérővel a karomon egyszer. Akkor a Szépvölgyin mentem, aztán a Nyereg utcán, sok megállással, aztán az edőn át, a meredeken feltoltam, hadd mutassa meg az EKG, mit csinál ilyenkor, terheléskor a szív. Ezután a doktornő mondta is, hogy nyomjam csak nyugodtan a bringát, ahogy csak tudom, az jót tesz.

Egyébként kipróbáltuk mérőbringán, mekkora teljesítményig bírom, 150 Watt a vége, amikor már elfogy a levegőm.

Tudom, ez nem sok ahhoz képest, hogy a versenyzők 250-300 Watt körül is vígan tekernek. Dehát tőlem ennyi telik.

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1562
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Ezért használok ki minden gördülést könnyítő megoldást, inkább más tulajdonságok kárára is.

 

Terepen az alacsonyabb nyomás a könnyítő megoldás, mert az csökkenti a gördülési ellenállást. Ergo otthon keményre fújod a gumit az aszfaltra, amikor odaérsz a terephez leereszted, hazafelé meg visszapumpálod az aszfalthoz neked megfelelő nyomásra. Ha sietsz ezt lehet CO2-vel is elintézni. Az adott körülmények között még pedelec/E-bike-ban is gondolkodhatnál.



#1563
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Próbáltam már, igaz nem szándékosan. Utólag jöttem rá, hogy azért volt annyira nehéz hajtani mert kevés volt benne a nyomás. Amennyit az fog pluszban, az nekem nagyon sok. Szeretek nem kínlódva menni, hanem könnyedén. :)

 

Az is elég sokat fog hajtás közben, ha nincs frissen megkenve a lánc és már kicsit ragacsos.

A keményre fújt gumi a másik, ami nagyon sokat jelent a könnyebb gördülésnél.

Lágyabbra fújt gumival is lehet menni, de jóval több energia kell hozzá.

Olyasmi terhelés, mint ha sík úton is enyhe emelkedőre mennénk, vagy mintha kicsit súrlódna a fék a felnihez.

Nem gurul ki hosszan, amikor abbahagyom a hajtást, hanem gyorsan megáll.

 

Kánya:  Azt a gumit meg használd gumikötél helyett.

Ahogy írtad, az lehet a gond, hogy nagyon kicsi a teljesítményed és észreveszed ezeket a minimális dolgokat. Egyébként nem valószínű, hogy a tüdőddel van csak gond, a tüdő ritkán ennyire szűk keresztmetszet, a légzés eléggé fel tud gyorsulni, más oxigénszállítási probléma is lehet.



A sebesség mindent megold.

 


#1564
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

@Balu1: ha mondjuk 3.5 bar helyett lemész 2 barra aszfalton, attól még nem lesz a bicajod bubi:) Le sem merem írni, mennyivel aszfaltozok a montival... Országútin is rászoktam a 4.5 barra, igaz, viszonylag "ballonos", 622x28-as a külső.

 

Próbáltam már, igaz nem szándékosan. Utólag jöttem rá, hogy azért volt annyira nehéz hajtani mert kevés volt benne a nyomás. Amennyit az fog pluszban, az nekem nagyon sok. Szeretek nem kínlódva menni, hanem könnyedén. :)

 

Az is elég sokat fog hajtás közben, ha nincs frissen megkenve a lánc és már kicsit ragacsos.

A keményre fújt gumi a másik, ami nagyon sokat jelent a könnyebb gördülésnél.

Lágyabbra fújt gumival is lehet menni, de jóval több energia kell hozzá.

Olyasmi terhelés, mint ha sík úton is enyhe emelkedőre mennénk, vagy mintha kicsit súrlódna a fék a felnihez.

Nem gurul ki hosszan, amikor abbahagyom a hajtást, hanem gyorsan megáll.

 

Kánya:  Azt a gumit meg használd gumikötél helyett.


Balu1 módosította - 2015. január 22. - 05:13

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1565
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.

1. Mondd meg neki, hogy értékeled, hogy kaptad, tök jó, s kérdezd meg tőle, nem lenne-e gond, ha elcseréled 26-osra:) Hogy legközelebb már jót vegyen

2. Ha a válasz igen: elcseréled, az nem "eladás" :). Ha válasz "nem": lehet, utol fog érni a 650b mizéria, jól jöhet az még! Vagy hurcolászd magaddal és ha cimbora 650b-s kereke defektel, kölcsönadod és 26-os belsőt kérsz cserébe :P

 

@Balu1: ha mondjuk 3.5 bar helyett lemész 2 barra aszfalton, attól még nem lesz a bicajod bubi:) Le sem merem írni, mennyivel aszfaltozok a montival... Országútin is rászoktam a 4.5 barra, igaz, viszonylag "ballonos", 622x28-as a külső.


zscs módosította - 2015. január 21. - 19:57


#1566
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ezt hogy érted? Dupla falú alu felni van, terep jellegű gumikkal (dupla defekt védelemmel).

Milyenre másra gondoltál, ami aszfalton is jó és terepen se csúszik meg?

 

..most nézem, nem nekem szólt amire válaszoltam, bocs.


Balu1 módosította - 2015. január 21. - 15:00

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1567
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.

akkor vásárolj hozzá kereket? :)



#1568
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Hülye kérdés!

650b belsőt fel tudom használni 26"-ba? 

Csak mert kaptam ajándékba 2db ilyet http://www.wiggle.co...mtb-inner-tube/

Vagy kössek rá csomót :D

 

Esetleg cseréljétek ki a boltban, ha még lehet azzal, hogy kaptad, de aki vette nem tudta, hogy pontosan milyen kell. Akkor el sem adtad csak kicserélted használhatóra.  Inkább, mint kidobd és a végén még használni is tudod. Végül is úgy szándékozta édesanyád is neked megvenni, hogy használni tudd.


Balu1 módosította - 2015. január 21. - 05:04

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1569
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

terepen is jól jön az alacsonyabb nyomás, sokkal könnyebb "lapos" gumival mászni, közlekedni(nem betonon), lejtőzni meg pláne. felütés nincs(jó, extrém esetben a külső is kiflottyan), lefordulás nincs(23mm belső felniszélesség+2.5ös gumik). 

amúgy mekkora távot kell megtenned betonon?

A terep végig önmagában nagyon hamar kiveszi az erőmet, ott nem tudok sokat menni, inkább vegyesen szoktam járni. Pl kitekerek Békásról Dömörkapu Sikáros felé és ott valamerre fel, pl Prédikálószék felé, aztán vissza. Vagy át Pilismarótra és aszfalton a parti úton haza. Mikor mennyi kondim van és mihez van éppen kedvem. Terepből, hasonló töredezett útból egyszerre kb annyi elég is nekem de sokszor tolnom kell felfelé. Sajnos vannak korlátaim.

 

Ezt még el kell mondjam, hogy érthető legyen.

Nem ide tartozik, tudom magán ügy, de így jobban megérthető miért van ez nálam így.

Tulajdonképpen van egy gondom, terheléstől gyorsan elfogy a levegőm, Még gyerek koromban egy ideig a nagyanyámnál laktam és kb 7-8 éves koromig erős láncdohányos nagybátyám fújta az orrom alá az erős fajta cigi füstöt délutántól kezdve egész este. Már akkoriban is mindig köhécseltem de nem tudtuk miért. Akkor még senki nem mondta a dohányzásról, hogy mennyire káros egy gyerek mellett ilyen durván füstölni. Mint kiderült, ez nem múlt el nyom nélkül.

 

Még akkoriban a suliban, torna órán az épület körüli nagy kör futáskor már mindenki beért és én fuldokolva, levegő után kapkodva estem be jóval utánuk az öltözőbe, hogy közben szakadt rólam a víz és alig kaptam levegőt. Már akkor jelentkezett ez a probléma, de akkor nem derült ki, hogy miért.

 

Mostanában derül ki pontosan, a tüdőm aktív kapacitása kisebb lett gyerek koromban a passzív dohányzás miatt. Ez is csak a mostanában elérhető CT röntgen vizsgálat alapján derült ki, sima röntgenről nem tudták megmondani korábban még eddig soha.  Ezért lassabb a tempóm,  terepen felfelé nagyon hamar kifulladok ha kicsit is megpróbálom jobban nyomni, esetleg laposabb a gumim akkor még gyorsabban elfogy a levegőm. Ezért használok ki minden gördülést könnyítő megoldást, inkább más tulajdonságok kárára is.

 

Ezért választom inkább a vegyes utakat. Főleg aszfalton megyek de a terepet is szeretem de csak módjával. Ott sem eresztem el nagyon, inkább lassabban eresztem lefelé. Viszont ott sokkal szebb, izgalmasabb menni. Nem szeretek korlátokat szabni, hogy meg kelljen állni egy eltérő útminőség miatt, azért használok terepen is jól tapadó gumit.

 

Szóval nem vagyok az a klasszikus egyszerű, átlagosan skatulyázható bringázó, mint "terepező" vagy "outis", akit ilyen "dobozokba" szoktak tenni, hogy "akkor használj hozzá való bringát".

Asszem ez inkább a CC-hez áll kicsit közelebb, de annak is a kímélőbb, nézelődő túrázó módja.

 

Szóval úgy vagyok ezzel, hogy mindenből vegyesen szeretem a tekerést és nem tudnám elviselni, ha egy kényesebb aszfalt bringával nagyon le kellene lassítanom óvatoskodva egy gödrösebb út miatt. 

 

Az út túra része bármin keresztül, az ami tetszik, de azt vegyes minőségű úttalan és aszfaltozott utakon, vegyesen. Ezért használom inkább jól felfújva, mert különben hamar feladnám a nagyobb súrlódás, fárasztóbb tekerés miatt.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1570
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

add ell :)

 

 

Mutertól kapott ajándékot sose adok el, lehet az bármi! Nálunk ez hagyomány.



#1571
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

terepen is jól jön az alacsonyabb nyomás, sokkal könnyebb "lapos" gumival mászni, közlekedni(nem betonon), lejtőzni meg pláne. felütés nincs(jó, extrém esetben a külső is kiflottyan), lefordulás nincs(23mm belső felniszélesség+2.5ös gumik). 

amúgy mekkora távot kell megtenned betonon?



#1572
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Hülye kérdés!

650b belsőt fel tudom használni 26"-ba? 

Csak mert kaptam ajándékba 2db ilyet http://www.wiggle.co...mtb-inner-tube/

Vagy kössek rá csomót :D

add ell :)

 

Nekem eddig megérte a nagyobb nyomást használni a kisebb megnyerhető súrlódási és deformációs veszteségért cserébe. Ez egyéni lehet, pl. annak aki sokat terepezik, tényleg az alacsonyabb nyomás jöhet jól, mert úgy jobban fogja a gumi a talajt.

Azt azért elfelejtettük, hogy az ideális nyomás nagyon súly függő is!



#1573
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Ez érdekes, mert nálam hatalmas a különbség, már direkt próbáltam egyszer és külön figyeltem. A puha gumi megeszi az energia jórészét a deformáció közben, amíg a keményre fújtnál kevesebb a veszteség.

 

Azért fújom inkább keményre, mert különben kínlódás nekem a haladás, legalább is így tapasztaltam eddig. Persze lehet, hogy sokkal jobb kondiban vagy mint én és azért nem tűnik fel neked annyira a különbség?

 

 

Találtam egy cikket a gumikról, ahol szintén azt írják, amit Te is írtál.

Viszont nekem az úgy nem kellemes és nem kényelmes.

Lehet ez nálam egyedi dolog, de nálam érzésre így vált be, ahogy írtam.

 

A cikk forrása, amit találtam: http://www.yasec.hu/...ly/gumikrol.htm

Idézek:

 

"A következő tulajdonságai vannak a különböző légnyomás értékeknek:

 

Túl kis légnyomás mellett nagyobb a gördülési ellenállás.
Túl kis légnyomás mellett nagyobb a becsípődéses defektek esélye.
Túl kis légnyomás mellett a külső imbolyog a felnin vagy akár le is ugorhat arról. Ez leginkább akkor fordulhat elő, ha nagyon széles külsőt teszünk túl vékony felnire.

 

A megfelelő légnyomás mellett elenyésző lesz a gördülési ellenállás.
A megfelelő légnyomás mellett átlagos használat esetén nem kapunk becsípődéses defektet.
A megfelelő légnyomás mellett nem érezzük az kisebb útegyenetlenségeket.
A megfelelő légnyomás mellett a kerék nem pattog, és így nem veszíti el tapadást még rossz minőségű utakon sem.

 

Túl nagy légnyomás mellett a guminak valamivel kisebb lesz a gördülési ellenállása.
Túl nagy légnyomás mellett gyakoribb, hogy az éles tárgyak sérülést okoznak a külső szerkezetében.
Túl nagy légnyomás mellett sokkal kényelmetlenebb lesz a kerekezés, mivel a gumi nem csillapítja az útegyenetlenségeket.
Túl nagy légnyomás mellett a gumi pattoghat az út felületén és ezáltal kanyarban könnyen elveszítheti a tapadását. Ez gyakran bukást jelent.

 

Ajánlott nyomás

A legtöbb külsőn az oldalfalon feltüntetik a maximális ajánlott nyomást. Ezeket az értékeket azután határozzák meg, hogy mind az értékesítő, mind a jogi osztály elmondja a véleményét a termékről. A jogi osztály mindig alacsonyabb értékeket szeretne látni, mivel előfordulhat, hogy egy kicsit kisebb átmérőjű, kialakítású vagy hibás felnire a gumit és ebben az esetben előfordulhat, hogy menet közben leugrik a külső. ők a maximális nyomás felét javasolják. Az értékesítési osztály minél nagyobb értékeket szeretne látni, mivel a vásárlók nagy része úgy gondolja, hogy minél nagyobb az oldalfalon lévő szám, annál erősebb, jobb a külső. Sokan viszont pontosan a külsőn lévő érték szerint pumpálják a gumit. Úgy gondolják, hogy ennek az értéknek valamilyen tudományos magyarázata van. Kevesen vannak, akik kipróbálják a különböző nyomásokat, és ennek alapján válasszák a legmegfelelőbb értéket, pedig más módszerrel nem állapíthatjuk meg az ideális értéket. Ahogy már láttuk, a súly egyenesen arányosan növeli a kontakt méretet. Ha valaki 120 kilót nyom, annak a gumi oldalfalán megadott érték túl alacsony lesz. Az 55 kilós kerekes pedig pattogni fog akkora légnyomás mellett. Minden kerékpáron több súly van a hátsó keréken, így azt értelemszerűen 10%-al keményebbre kell pumpálni. Ha valaki sokat hajt rossz minőségű utakon, az bölcsen teszi, ha kissé alacsonyabb nyomást (és szélesebb külsőt) használ. A gyakorlott kerékpáros meg tudja oldani, hogy az úthibáknál könnyít a kerékre nehezedő tömegen, így kisebb nyomás mellett sem kap becsípődéses defektet.

Láthatjuk, hogy kísérletezés nélkül nem megyünk semmire."

 

Nekem eddig megérte a nagyobb nyomást használni a kisebb megnyerhető súrlódási és deformációs veszteségért cserébe. Ez egyéni lehet, pl. annak aki sokat terepezik, tényleg az alacsonyabb nyomás jöhet jól, mert úgy jobban fogja a gumi a talajt.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1574
Kánya

Kánya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 846 hozzászólás
  • LocationMecsek

Hülye kérdés!

650b belsőt fel tudom használni 26"-ba? 

Csak mert kaptam ajándékba 2db ilyet http://www.wiggle.co...mtb-inner-tube/

Vagy kössek rá csomót :D



#1575
h_geri

h_geri

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 459 hozzászólás

Viszont aszfalton, mire kiérsz valami használható helyre a 2.2-vel addigra lekopna a minta róla, nem is beszélve az ahhoz szükséges erőről, hogy aszfalton annyira "lapos" puha lágy gumival egyáltalán haladni, hajtani tudjon az ember. Legfeljebb ha ott laksz az erdő közelében. Ha jól tudom, nálad ez adott.

 

Persze puha gumival magamat ismerve sehova se jutnék, annyival nagyobb erő kell a hajtásához. Ezért fújom minél keményebbre, hogy legalább haladni tudjak, akár még terep minőségen is. Sajnos nincs annyival több energiám ami ahhoz kellene, hogy a teljesítmény különbség igényt ki tudjam hajtani.

 

Volt már amikor tudtomon kívül hasonló volt a gumiban a nyomás és tudom micsoda kegyetlen erőlködés volt annyival. Nagyon  lefárasztott és alig haladtam. Legfeljebb DH-hoz lehet jó lezúgni, de mire odáig eljutsz vele..

Nem lehet, hogy inkább kicsit haladósabb gumit kéne választani? Én 1.8, 2.0-val közlekedek elér régóta (5-10 killa a terepig aszfalton). Én nem érzek akkora különbséget a haladás terén. 3 BAR felett, drasztikusan változik a bringa kezelhetősége és tapadása. De alatta nincs akkora különbség.


h_geri módosította - 2015. január 20. - 10:54


#1576
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

tubelessnek nagyjából amúgy is csak terepen van értelme, -nem kicsit pont az alacsony használható nyomás miatt- ott meg én kb sose fújok 2,2nél többet, még tömlősbe sem

Viszont aszfalton, mire kiérsz valami használható helyre a 2.2-vel addigra lekopna a minta róla, nem is beszélve az ahhoz szükséges erőről, hogy aszfalton annyira "lapos" puha lágy gumival egyáltalán haladni, hajtani tudjon az ember. Legfeljebb ha ott laksz az erdő közelében. Ha jól tudom, nálad ez adott.

 

Persze puha gumival magamat ismerve sehova se jutnék, annyival nagyobb erő kell a hajtásához. Ezért fújom minél keményebbre, hogy legalább haladni tudjak, akár még terep minőségen is. Sajnos nincs annyival több energiám ami ahhoz kellene, hogy a teljesítmény különbség igényt ki tudjam hajtani.

 

Volt már amikor tudtomon kívül hasonló volt a gumiban a nyomás és tudom micsoda kegyetlen erőlködés volt annyival. Nagyon  lefárasztott és alig haladtam. Legfeljebb DH-hoz lehet jó lezúgni, de mire odáig eljutsz vele..


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1577
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )

Igen, azt én néztem el bocs, lemaradt a mínusz úgy írtam be ebbe a kalkulátorba. http://www.metric-co...-to-celsius.htm.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1578
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.

 

-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )



#1579
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

tubelessnek nagyjából amúgy is csak terepen van értelme, -nem kicsit pont az alacsony használható nyomás miatt- ott meg én kb sose fújok 2,2nél többet, még tömlősbe sem


Bikertigger módosította - 2015. január 18. - 23:21

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1580
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.688 hozzászólás

Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.

A 3 bár nem a lötty miatt hanem inkább a gumi védelmében van megadva, hogy ne nyúljon ki a kevlárszál (perem) ?


Marci