Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1581
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )

Igen, azt én néztem el bocs, lemaradt a mínusz úgy írtam be ebbe a kalkulátorba. http://www.metric-co...-to-celsius.htm.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1582
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.

 

-30°F = ~-34°C ( (-30-32)*5/9 )



#1583
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

tubelessnek nagyjából amúgy is csak terepen van értelme, -nem kicsit pont az alacsony használható nyomás miatt- ott meg én kb sose fújok 2,2nél többet, még tömlősbe sem


Bikertigger módosította - 2015. január 18. - 23:21

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1584
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.

A 3 bár nem a lötty miatt hanem inkább a gumi védelmében van megadva, hogy ne nyúljon ki a kevlárszál (perem) ?


Marci

#1585
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.

http://www.oko.com/article29.html  Nekem ilyen van.

Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883

Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html

Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx

Köszi.

Korábban már próbáltam keresni de nem találtam ennyiféle anyagot sem.

Úgy látszik, nem találtam meg a megfelelő kereső kifejezést hozzá. :)

Látom többet is találtál, mint én korábban, itt az üzemi hőmérsékletre is vannak adatok és utalások.

 

Az elsőnél, ami OKO termék írják," 45 fok C. fent + 45 ° C-ig Mindkét OKO OFF Road Defekt Free-t és a közúti OKO -t már használtak járműveknél forró sivatagi körülmények között, és az Antarktiszon".

http://translate.goo.../article29.html

Nálam pontosan ennek a cégnek a terméke fagyott meg, illetve nem működött alig

néhány  mínusz Celziuszon, amiről írtam az esetet. Ezek a gyártó szerint 45 fokig bírják az antarktiszon. Hát ők tudják mit írnak le, én meg tapasztalom, hogy mégsem úgy viselkedeik.

 

Itt a palackja, amit akkor használtam:

DSCF0401_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Nyáron semmi gond nem volt vele, csak télen fagyban jött elő a hiba.

 

A többit is megnéztem.  Írnak valamit mindegyikre, de ahogy ennél nem jött be, a többiről sem lehet tudni, mennyi igaz belőle. Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.

 

Szerintem ezt valami hűtős próbával lehetne legalább annyira tesztelni, hogy melyik hány fokon mennyire sűrűsödik be. Amikor már nem tud könnyedén elfolyni, (nem tud oda folyni a lyukhoz), akkor nem is működhet már.  De ehhez kellene néhány féle anyagból minta, amit hűtőben lehet tesztelni, mondjuk mínusz 10-20 fok körül.

 

 

 

Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.

 

 

Alatta meg jókora a gördülési ellenállása.

Legfeljebb kimondottan terepre lehetne csak alatta használni.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1586
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.

http://www.oko.com/article29.html  Nekem ilyen van.

Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883

Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html

Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx

Köszi.

Korábban már próbáltam keresni de nem találtam ennyiféle anyagot sem.

Úgy látszik, nem találtam meg a megfelelő kereső kifejezést hozzá. :)

Látom többet is találtál, mint én korábban, itt az üzemi hőmérsékletre is vannak adatok és utalások.

 

Az elsőnél, ami OKO termék írják," 45 fok C. fent + 45 ° C-ig Mindkét OKO OFF Road Defekt Free-t és a közúti OKO -t már használtak járműveknél forró sivatagi körülmények között, és az Antarktiszon".

http://translate.goo.../article29.html

Nálam pontosan ennek a cégnek a terméke fagyott meg, illetve nem működött alig

néhány  mínusz Celziuszon, amiről írtam az esetet. Ezek a gyártó szerint 45 fokig bírják az antarktiszon. Hát ők tudják mit írnak le, én meg tapasztalom, hogy mégsem úgy viselkedeik.

 

Itt a palackja, amit akkor használtam:

DSCF0401_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Nyáron semmi gond nem volt vele, csak télen fagyban jött elő a hiba.

 

A többit is megnéztem.  Írnak valamit mindegyikre, de ahogy ennél nem jött be, a többiről sem lehet tudni, mennyi igaz belőle. Sőt egyiknél mínusz 30 F amit megadtak a pedig éppen alig fagypont alá esik 1 Celziusszal, ami még hihető.

 

Szerintem ezt valami hűtős próbával lehetne legalább annyira tesztelni, hogy melyik hány fokon mennyire sűrűsödik be. Amikor már nem tud könnyedén elfolyni, (nem tud oda folyni a lyukhoz), akkor nem is működhet már.  De ehhez kellene néhány féle anyagból minta, amit hűtőben lehet tesztelni, mondjuk mínusz 10-20 fok körül.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1587
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás
Csak ugy halkan jegyzem meg, hogy a stans szerint 3bar fole nem illene fujni a lotyis gumit.

#1588
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.

http://www.oko.com/article29.html  Nekem ilyen van.

Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883

Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html

Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx

Nehéz megmondani, mennyire működnek ezek télen, úgy tapasztaltam, inkább tavasztól őszig jön a sok defekt, azon belül is inkább nyár elejétől. Télen eddig egyszer kaptam defektet, azt is 5 éve és még belsős rendszerrel, azóta sem. Próbáltam már a Conti, Stan's, Joe's-féle löttyöket, utóbbiból az új bio-masszát is, valamint a Specialized barna trutyiját. Kinézetre az utolsó a legundorítóbb, de eddig úgy tapasztaltam, a legjobb is. A gyártó a fagypont alatti működést ehhez is ígéri (hja, ígérgetni én is tudok!... :D).

Érdemes lenne tesztelni valami régi, kopott TLR-es külsővel, bele egy szeggel lyukat ütve, mennyire működnek a mínuszokban.


zscs módosította - 2015. január 18. - 12:14


#1589
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.

A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.

http://www.oko.com/article29.html  Nekem ilyen van.

Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883

Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html

Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx


marton módosította - 2015. január 17. - 21:52

Marci

#1590
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

:D Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán. 

akkor mit nyersz vele ?

szalaggal (már amelyik ér valamit, (zefal egy kalap szart se)) úgyis kő nehéz lesz, mintája annyira nem jó, akkor minek ?

kismillió külső van amelyik jobb erre a célra. de ha te szeretsz saját károdon :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1591
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2.348 hozzászólás

:D Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán. 

,,Úgyis csak a saját káromon tanulok"

Ez legalább őszinte volt, nem arra való gumi amire használni akarod, nagyon nem.



#1592
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

FF kopását nem tudom, de 2 vevőnk is van aki szívből gyűlöli, mert valóban elég kissé szúrósabban ránézni és el is defektelt. igaz a katalóg sem igért mást de esetünkben spec nem ők választották.

:D Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán. 



#1593
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Hello!

 

Furious Fred-el kapcsolatban van valakinek valamilyen tapasztalat? Különös tekintettel a kopásállóságra. Mennyi idő alatt lesz ez tükörsima? Aszfalton használva túlnyomórészt.

 

Ez és a MaxLite között vacillálok, utóbbi miatt a Maxxis felé hajlok, de annak meg a mintája nem szimpatikus, a FF meg akciós is....

 

Üdv!

FF kopását nem tudom, de 2 vevőnk is van aki szívből gyűlöli, mert valóban elég kissé szúrósabban ránézni és el is defektelt. igaz a katalóg sem igért mást de esetünkben spec nem ők választották.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1594
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 hozzászólás

Hello!

 

Furious Fred-el kapcsolatban van valakinek valamilyen tapasztalat? Különös tekintettel a kopásállóságra. Mennyi idő alatt lesz ez tükörsima? Aszfalton használva túlnyomórészt.

 

Ez és a MaxLite között vacillálok, utóbbi miatt a Maxxis felé hajlok, de annak meg a mintája nem szimpatikus, a FF meg akciós is....

 

Üdv!



#1595
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Mondom én, hogy .. mondom .. én.  :)

Alig volt a tócsák tetején vékony jég hártya, amikor a leírt eset történt.

Még kicsit szórakoztam is, hogy megroppantom a lábammal a tócsa tetején az ablaküvegnél vékonyabb réteget.

Nem volt ott annyira sok mínusz, csak éppen fagyott egy kicsit.

Arrébb már pár fokkal melegebb lehetett, mert a pumpálásnál már tömített a lötty.

Ezt sajnos figyelembe kell venni ezeknél.

 

Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.

 

Apropó, OFF  láttam náluk középen szellős nyergeket is 15-ért, ami nyári kánikulában jól jöhet.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1596
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Balu-nál lehet a megoldás !

Szétszedtam a rosszaságot és tényleg volt egy ultra mini lyuk a belsőn. Mikor odafordíttam, egyből betömte.

Mondjuk az összes ilyen tömítőnél az a marketing, hogy -20-ig jók. Hát nem tudom de még -7-ben sem szabadna neki megfagyni az alatt a 30-40 perc alatt, amíg bejárok a melóba.


Marci

#1597
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

vagy épp a szalag dörzsöli ki. terepen használt montiba amúgy sem alkalmas, mert nagy nyomás kell neki.

Nálam legkisebb nyomáson is 3 barra van fújva, egyébként 3.5-3.8-ra szoktam felfújni átlagban.

Amikor már 2.5 körülire csökken valamiért benne a nyomás, akkor érezhetően jóval nehezebb vele kijutni bárhova aszfalton.

Olyankor inkább megállok és fújok még bele. Út közben meg nem állítgatom, értem alatta, terepen lejjebb ereszt-aszfalton visszafúj.

Legfeljebb csak fújok rajta ha érzem, hogy nehezebb hajtani, érthető okból. Tudom, hogy terepen jobban fogja a talajt puhábbra eresztett gumival, de többet megyek vegyes burkolatú utakon ahhoz, hogy ne vállaljam be a  nagyobb gördülési ellenállást a puhábbra eresztett gumi miatt.

 

Súlyban valamennyit nyomnak a védelem többlet dekái, ami a forgásnál nagyobb energiát használ fel, de valamit vállalni kell a cél érdekében. Vagy belsőt és pumpát hordozunk, vagy ragasztót és pumpát, vagy a defekt védelem "súlyát" és kicsivel nagyobb hajtási ellenállását próbáljuk elviselni.

 

Nálam azóta már mindegyik megoldás lehetősége ott lapul.

A kényelem az első, ne kelljen megállni javítgatni, cserélgetni,

viszont a folttal hátha másnak is kell az úton segíteni, az már bele fér. :)


Balu1 módosította - 2015. január 16. - 13:17

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1598
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.209 hozzászólás

Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.

 

Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581

 

 

ennyire azért nem gáz a helyzet, a latexbelső eddig majdnem mindig kibírta hazáig, ha egyáltalán kilyukadt. ha meg nem, beraktam a pótbelsőt és kész.

meg aztán egy ilyen lötty+szalag kombinációtól már olyan nehéz lenne a kerék, hogy fel sem tudnám emelni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1599
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.

 

Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581

vagy épp a szalag dörzsöli ki. terepen használt montiba amúgy sem alkalmas, mert nagy nyomás kell neki.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1600
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.

 

Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581


Balu1 módosította - 2015. január 16. - 11:38

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..