85-15 az aszfalt javára.
Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#141
Írta 2022. április 16. - 21:00

#142
Írta 2022. április 16. - 19:54

Üdv!
Segítséget kérnék.
Külsőt szeretnék venni,26-os kerékhez,ballonost aminek max 4bar a max guminyomása.
Hasonlót mint a Schwalbe Big Ben,Big Apple de ne legyen 2,2 nél szélesebb.Felhasználás: aszfaltos túra
Előre is köszönöm nektek az infót.
100% aszfalt, vagy lesz azért könnyebb terep is benne?
ált. ezeket szokták ajánlani/jutnak eszembe:
Conti RaceKing
Panaracer Comet
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#143
Írta 2022. április 16. - 17:56

Üdv!
Segítséget kérnék.
Külsőt szeretnék venni,26-os kerékhez,ballonost aminek max 4bar a max guminyomása.
Hasonlót mint a Schwalbe Big Ben,Big Apple de ne legyen 2,2 nél szélesebb.Felhasználás: aszfaltos túra
Előre is köszönöm nektek az infót.
ny zoli módosította - 2022. április 16. - 18:08
#144
Írta 2022. április 15. - 18:55

Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata az OKO defektgátló folyadékával?
https://www.newstore...ign=direct_link
#145
Írta 2022. április 04. - 20:39

Próbálkoztam én eleinte Schwalbe EVO külsőkkel, csábított nagyon a könnyű súly. 2 hónap múlva úgy vágta ki egy gumidarabka, hogy onnantól csak belsővel volt használható. Adtam még egy esélyt neki, újra vettem ilyet - kb megint 2-3 hónap, ismét kivágódott. És azért ez nem olcsó külső.
Van ebben a túlbiztosításban valami...én tényleg félős vagyok a lefeléken de úgy általában az életben is ritkán kockáztatok. Tényleg kicsit próbálom az életem túlbiztosítani. De egyszerűen elegem lett a defektekből, meguntam. Nagyon. Ez a DD külső tényleg nehéz de onnantól nyugodtabb az életem és nekem ez fontosabb mint a súly. Én már nagyon félek a "könnyűtől", gondolom nem is a 88 kilómnak való de nekem egyszerűen fontosabb hogy "rideg állattartásban" működjön a bringám. Így is 11 kg a gépem, a kerekem lehetne könnyebb de én minden nap rajta ülök, nekem atom biztos bringa kell.
Haver adott egy Conti külsőt, mert ő is áttért 29re, neki már nem kellett. Felraktam, mint az álom olyan könnyű volt, repültem vele.
3 hónap múlva kinyíltak a szálak az oldalfalán. Hát ilyet a DD nem tud.
Mondjuk szerintem a súlyunkkal is pusztítunk egy külsőt. Zsolti biztosan jóval könnyebb, szerintem ez is szerepet játszik hogy nála nem pusztulnak úgy az alkatrészek és egy könnyebb külsővel is jobban elvan.
Azért a GP4000-esek nagyon nem alapkategóriák. Már rég nem kaphatóak de az 5000-esek elvileg még jobbak defektvédelemben (meg mindenben is).
Nem félős lefelében, 95 kg a min mostanában, évek óta Evos Schwalbékal megyek, csak épp a Snake Skin verzióval, még soha nem vágtam szét.
#146
Írta 2022. április 04. - 16:54

Az arkose egy pár wtb exposure 30c tcssel jött, belsővel használom, olyan sokat nem mentem a gumikkal, talán 1800 km-t, de a környéken van jó sok széttört üveg, gyakran lehet ott koccanás, de mindig van ott valami szilánk, és sikerül mindig keresztül mennem ezeken. Eddig bírják a gumik. Volt egy defektem, de az felütés miatt, valahogy nem fújtam fel eléggé, és mentem pár métert kövesebb földúton. Vizes úton azért óvatos vagyok ezzel a gumival, de maradok inkább a száraz útnál. Hogy ér-e 45 eurót darabja, nem hiszem, de ránézve a gumiárakra, elég húzós mind. Meg ha vennék másikat, akkor biztos szélesebb választanék, mert a vázban még a 47-es is elférne, aszem, de az már jó nehéz lenne.
ami nem tetszett, hogy wtb akármi felnire rohadt nehezen ment fel, kis kézi pumpával nem is pattant a helyére, így az útszéli belsőcsere után mehettem a kicsit csálé gumival. Műhely pumpával is csak a peremet mosogatószerrel bekenve pattant a felniperembe. Ezt biztos fasza löttyel, de nekem annyira nem tetszett.
ez a gravel road besorolás is érdekes, mert a környéken megyek pár métert földúton, de azért ez öt-hat bárral nem nagy élvezet, alacsonyabb nyomást meg inkább nem kockáztatom, talán a szélesebb külső segítene, de a tök sima felület miatt nem erőltetném a földutakat.
Köszi a tippet. A Rose Pro SL cangám max 28-ast fogad, így annál nagyobb méretet nem kockáztatnék. Ráadásul az ára is magasabb annál, mint amit rászánok.
Talán most ténylegesen a Pirelli mellett fogom letenni a voksom, remélhetőleg edzőguminak az egész szezonban megfelelő lesz. A másik két jelöltnél a defektállóságot alacsonyabbnak ítélem, talán nem lövök majd mellé
- Rabbit kedveli ezt
#147
Írta 2022. április 04. - 16:03

Sziasztok!
Országútimra keresek 28-as szélességben utódot a jelenlegi Vittoria Zaffiro Pro helyére. Hajtogatós, jó defekttűrő, és egész évben használható edzőgumira lenne szükségem. Max. 20-at szánok a két gumira, így jelenleg ezek kerültek a listámra:
Continental Ultra Sport III
Vittoria Zaffiro Pro V
Pirelli P7 Sport
Ti mit ajánlotok ezek közül, vagy akár ezeken kívűl?
Az arkose egy pár wtb exposure 30c tcssel jött, belsővel használom, olyan sokat nem mentem a gumikkal, talán 1800 km-t, de a környéken van jó sok széttört üveg, gyakran lehet ott koccanás, de mindig van ott valami szilánk, és sikerül mindig keresztül mennem ezeken. Eddig bírják a gumik. Volt egy defektem, de az felütés miatt, valahogy nem fújtam fel eléggé, és mentem pár métert kövesebb földúton. Vizes úton azért óvatos vagyok ezzel a gumival, de maradok inkább a száraz útnál. Hogy ér-e 45 eurót darabja, nem hiszem, de ránézve a gumiárakra, elég húzós mind. Meg ha vennék másikat, akkor biztos szélesebb választanék, mert a vázban még a 47-es is elférne, aszem, de az már jó nehéz lenne.
ami nem tetszett, hogy wtb akármi felnire rohadt nehezen ment fel, kis kézi pumpával nem is pattant a helyére, így az útszéli belsőcsere után mehettem a kicsit csálé gumival. Műhely pumpával is csak a peremet mosogatószerrel bekenve pattant a felniperembe. Ezt biztos fasza löttyel, de nekem annyira nem tetszett.
ez a gravel road besorolás is érdekes, mert a környéken megyek pár métert földúton, de azért ez öt-hat bárral nem nagy élvezet, alacsonyabb nyomást meg inkább nem kockáztatom, talán a szélesebb külső segítene, de a tök sima felület miatt nem erőltetném a földutakat.
blash módosította - 2022. április 04. - 16:11
- Kisherceg kedveli ezt
#148
Írta 2022. április 04. - 15:22

rosebikes bikediscount és ebike ahonnan rendelni szoktam:
https://www.bike-dis...port-faltreifen
Köszi-köszi!
Én sem tudnék hirtelen választani, teljesen megértelek. Ha ez ér valamit, a cimbim most vett a drágább pirelliből 28-asokat, nagyon meg van velük elégedve.
Én is mindig tipródom a gyártókkal, de valahogy árban legtöbbször a conti jön ki a legjobbnak. Én szeretem a pure-gripes keveréküket is, bár ha jól látom, ennél nincs külön defektvédelem (könnyebb is pirellinél is).
Rabbit módosította - 2022. április 04. - 15:23
#149
Írta 2022. április 04. - 14:38

Linkeld már be légyszíves, hol vennéd ezeket, ennyiért. Már ahol raktáron van. Ezt veheted ilyen rávezető kérdésnek is.
rosebikes bikediscount és ebike ahonnan rendelni szoktam:
https://www.bike-dis...port-faltreifen
https://www.rosebike...ape=black/black
https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/
#150
Írta 2022. április 04. - 14:13

Sziasztok!
Országútimra keresek 28-as szélességben utódot a jelenlegi Vittoria Zaffiro Pro helyére. Hajtogatós, jó defekttűrő, és egész évben használható edzőgumira lenne szükségem. Max. 20-at szánok a két gumira, így jelenleg ezek kerültek a listámra:
Continental Ultra Sport III
Vittoria Zaffiro Pro V
Pirelli P7 Sport
Ti mit ajánlotok ezek közül, vagy akár ezeken kívűl?
Linkeld már be légyszíves, hol vennéd ezeket, ennyiért. Már ahol raktáron van. Ezt veheted ilyen rávezető kérdésnek is.
#151
Írta 2022. április 04. - 12:03

Sziasztok!
Országútimra keresek 28-as szélességben utódot a jelenlegi Vittoria Zaffiro Pro helyére. Hajtogatós, jó defekttűrő, és egész évben használható edzőgumira lenne szükségem. Max. 20-at szánok a két gumira, így jelenleg ezek kerültek a listámra:
Continental Ultra Sport III
Vittoria Zaffiro Pro V
Pirelli P7 Sport
Ti mit ajánlotok ezek közül, vagy akár ezeken kívűl?
#152
Írta 2022. április 01. - 13:24

Próbálkoztam én eleinte Schwalbe EVO külsőkkel, csábított nagyon a könnyű súly. 2 hónap múlva úgy vágta ki egy gumidarabka, hogy onnantól csak belsővel volt használható. Adtam még egy esélyt neki, újra vettem ilyet - kb megint 2-3 hónap, ismét kivágódott. És azért ez nem olcsó külső.
Van ebben a túlbiztosításban valami...én tényleg félős vagyok a lefeléken de úgy általában az életben is ritkán kockáztatok. Tényleg kicsit próbálom az életem túlbiztosítani. De egyszerűen elegem lett a defektekből, meguntam. Nagyon. Ez a DD külső tényleg nehéz de onnantól nyugodtabb az életem és nekem ez fontosabb mint a súly. Én már nagyon félek a "könnyűtől", gondolom nem is a 88 kilómnak való de nekem egyszerűen fontosabb hogy "rideg állattartásban" működjön a bringám. Így is 11 kg a gépem, a kerekem lehetne könnyebb de én minden nap rajta ülök, nekem atom biztos bringa kell.
Haver adott egy Conti külsőt, mert ő is áttért 29re, neki már nem kellett. Felraktam, mint az álom olyan könnyű volt, repültem vele.
3 hónap múlva kinyíltak a szálak az oldalfalán. Hát ilyet a DD nem tud.
Mondjuk szerintem a súlyunkkal is pusztítunk egy külsőt. Zsolti biztosan jóval könnyebb, szerintem ez is szerepet játszik hogy nála nem pusztulnak úgy az alkatrészek és egy könnyebb külsővel is jobban elvan.
Azért a GP4000-esek nagyon nem alapkategóriák. Már rég nem kaphatóak de az 5000-esek elvileg még jobbak defektvédelemben (meg mindenben is).
Huú, én is nagy GP 4000S fan vagyok, meglepett, hogy már "csak" 5000-es van. Azt hiszem van még egy tarcsiban.
Ha már rideg állattartós kategóriáról van szó, hosszas tipródás után a maxxis overdrive-ok kiváltására ilyeneket vettem:
https://www.continen.../contact-travel
Mindig lenéztem az efféle "futóéles" mintájú gumikat, de ehhez most nagy reményeket fűzök. Boltba-, munkábajárás és a feleségemmel kirándulgatás lesz a felhasználási terület.
- Kisherceg kedveli ezt
#153
Írta 2022. március 31. - 23:58

Próbálkoztam én eleinte Schwalbe EVO külsőkkel, csábított nagyon a könnyű súly. 2 hónap múlva úgy vágta ki egy gumidarabka, hogy onnantól csak belsővel volt használható. Adtam még egy esélyt neki, újra vettem ilyet - kb megint 2-3 hónap, ismét kivágódott. És azért ez nem olcsó külső.
Van ebben a túlbiztosításban valami...én tényleg félős vagyok a lefeléken de úgy általában az életben is ritkán kockáztatok. Tényleg kicsit próbálom az életem túlbiztosítani. De egyszerűen elegem lett a defektekből, meguntam. Nagyon. Ez a DD külső tényleg nehéz de onnantól nyugodtabb az életem és nekem ez fontosabb mint a súly. Én már nagyon félek a "könnyűtől", gondolom nem is a 88 kilómnak való de nekem egyszerűen fontosabb hogy "rideg állattartásban" működjön a bringám. Így is 11 kg a gépem, a kerekem lehetne könnyebb de én minden nap rajta ülök, nekem atom biztos bringa kell.
Haver adott egy Conti külsőt, mert ő is áttért 29re, neki már nem kellett. Felraktam, mint az álom olyan könnyű volt, repültem vele.
3 hónap múlva kinyíltak a szálak az oldalfalán. Hát ilyet a DD nem tud.
Mondjuk szerintem a súlyunkkal is pusztítunk egy külsőt. Zsolti biztosan jóval könnyebb, szerintem ez is szerepet játszik hogy nála nem pusztulnak úgy az alkatrészek és egy könnyebb külsővel is jobban elvan.
Azért a GP4000-esek nagyon nem alapkategóriák. Már rég nem kaphatóak de az 5000-esek elvileg még jobbak defektvédelemben (meg mindenben is).
marton módosította - 2022. április 01. - 00:00
- Rabbit kedveli ezt
#154
Írta 2022. március 31. - 17:06

Tény, hogy manapság jó mélyen a zsebbe kell nyúlni, ha jó külsőt venne az ember. Egyébként a "safetyism" jelenség ugrott be, most a háború, előtte a cov-19, előtte a menekültválság, előtte a terrorral riogatások stb. stb., gondolom innen eredeztethető, hogy ennyire túl szeretné mindenki biztosítani mindenét, mindenhol. De ez már egy másik topik témája lehetne. Egy másik fórumon, leginkább.
Számomra a legkellemesebb csalódás, hogy egy 300 EUR árú (tudom, ez sem olcsó) DT kerékszetten egy tubeless X-One setup némi lötyivel, nem sajnálva, terepen is használva mennyire strapabíró.
De említhetném a Continental GP4000 és GP4000 Four season külsőket, lassan 10 éve használok ilyeneket, ~6 éve a nem túl jónak tartott Vittoria latex belsőkkel és hosszú évek alatt 2 defektem volt, mindkettő szerelés közben. Nem kíméltem egyiket sem és rengeteget megyek időben, km-ben egyaránt. De ez csak egy vélemény, hogy nem feltétlenül kell túlbiztosítani mindent. Elég egy alsó-középkategóriás jobb kerékszett és arra egy márkás külső, aki évi 10k-t megy, még annak is elég csak 1-1.5 évente 1x cserélni hátul, elől 2-3 évet is elbírnak ezek.
zscs módosította - 2022. március 31. - 17:06
- Rabbit kedveli ezt
#155
Írta 2022. március 31. - 15:56

Sokat gondolkodom mostanában azon, hogy mi a fenéért lehet, hogy tériszonyom van, de a legdurvább alpesi maratonokon indulok, félek a komoly lejtőktől, de DH-pályákra járok, félek ugranti, de ugratni gyakorolgatok - és, mindig is a biztonságra törekedtem, de nekem elég egy sima vacak tubeless-ready külső némi lötyivel és sosem kellett a double defense és a többi - idézem - "bombabiztos" hókuszpókusz.
Nagy vonalakban emlékszem a kerékpáros múltadra, már amit megosztottál, úgy kb.a testbike-os merida-fullys időszaktól. Szerintem mostanra országos szintem a komoly amatőr bringások közé tartozol, foglalkozol az edzéselmélettel is, áldozol külföldi versenyekre, alkatrészre. Tudsz biciklizni, tudod mit csinálsz, néha kissé aggódom is, mikor beszámolsz az ugratásokról, ezt én már tutti nem csinálnám a helyedben. Annak ellenére, hogy simán vállalnék egy hasonló gépet én is, mint a Giant-od.
A gumis költői kérdésedre, azt vedd figyelembe, hogy a a legtöbb problémázó ott akad el, hogy olcsóbbat, vagy könnyebbet akar. A sima, TL ready általában a középkategória és jól működik. Én adok pl. Marci szavára, aki a DD-re esküszik, de mikor jön nekem valaki azzal, hogy neki már az olcsóbb nem jó, mert akkora elitrészer, azon csak mosolygok. Ilyen figurák régen is voltak, most sincs másképp.
#156
Írta 2022. március 31. - 14:46

Sokat gondolkodom mostanában azon, hogy mi a fenéért lehet, hogy tériszonyom van, de a legdurvább alpesi maratonokon indulok, félek a komoly lejtőktől, de DH-pályákra járok, félek ugranti, de ugratni gyakorolgatok - és, mindig is a biztonságra törekedtem, de nekem elég egy sima vacak tubeless-ready külső némi lötyivel és sosem kellett a double defense és a többi - idézem - "bombabiztos" hókuszpókusz.
zscs módosította - 2022. március 31. - 14:46
- ultio kedveli ezt
#157
Írta 2022. március 31. - 14:39

Sziasztok!
Melyiket vennétek és miért? Schwalbe Delta Cruiser Plus vagy Panaracer Tourguard Plus.
Nem tudok dönteni.
#158
Írta 2022. március 25. - 09:10

visszajelzések alapján nem annyira jó, és nem is túl tartós
ami bombaiztos az a plus-os conti és svábli, cserébe nem olcsók, és nehezek, illetve a cst salvo pl (az olcsóbb kicsit).
löttyökből a slime, sárga joe's és egyéb csak belsőbe való cuccok egy kalap szrt sem érnek, a jobbak (joe's super, stans , stb) többé kevésbé működnek de azért nem 100 %.
Csak hogy legyen ellenvélemény is, nálam a slime/schwalbe marathon kombó verhetetlen és a joe's csúnyán leszerepelt. De a lényeg a külső, bőven megéri a dögnehéz schwalbe marathon annak, aki sokat megy. Elpusztíthatatlan. A mostani külsőimben (Schwalbe Marathon Plus Tour) 18.000 km van és simán bírják.
#159
Írta 2022. március 24. - 17:49

Én a belsőbe OKO nevű löttyöt vettem - teljesen jól működött. Ez nem is szárad ki, évekig benne lehet a belsőben.
A tubeless löttyök száradnak ki néhány hónap után, ez nem.
Ilyesmi a cucc, olyan tejföl szerű vmi tele kis szálacskákkal: https://www.bikedisc...mito-250ml.html
#160
Írta 2022. március 24. - 15:42
