Jelentkezz be Regisztrálj

Gumitopik
#121
Írta 2022. augusztus 16. - 21:24

Vígasztaljon, hogy a trú tyubelessz gumesz bizti tuti lesz...
- Exile kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#122
Írta 2022. augusztus 16. - 19:48

Hogy más ne járjon így:
Nem egészen két éve vettem ezt a Giant Toughroad-ot, aminek fontos jellemzője volt, hogy gyárilag tubeless kerekekkel jön, nem kell vacakolni utólagos átalakítással. (Maga a bringa egyébként tökéletesen bevált a megcélzott felhasználási területre.) Mivel tubeless szerelésben semmilyen gyakorlatom nincs, ezta forgalmazóra bíztam.
Tavaly kaptam egy lassú defektet, gondoltam, ez tubeless, nem lehet a hagyományos módon megkeresni a szivárgást, az egész bringát felraktam állványra, és locsolgattam a hátsó kereket. Meg is lett egy kis fémforgács, kihúztam. A szelepmag nem tűnt kiszerelhetőnek (pedig egy szép sárga Presta szelepmag-kiszedőt is kaptam a bringához), úgyhogy kipattintottam a külsőt pár centi hosszon, benyomtam mellette a defekttömítő adagoló csövét, és beküldtem a fél flaskát (vagyis egy kerékre valót). Felpumpáltam, megpörgettem, mentem is vele, úgy tűnt, jó is lett.
Idén aztán megint jelentkezett a lassú defekt. Ezúttal nem találtam meg a locsolgatós módszerrel. De nagyon lassan eresztett le, több nap alatt, úgyhogy elmentem vele túrára. Menet közben persze rosszabbodott, többször rá kellett fújni, aztán ki is szálltam a túrából. (Nem csak emiat, hanem nagyon nem voltam formában... Egyébként volt nálam defektjavító gumikukac-készlet, csak nem tudtam, hol a lyuk. Pótbelsőt meg gumileszedőt már nem is hordok magammal, hiszen tubeless...)
Itthon beleállítottam a bringát egy régi mosóteknőbe, meg is lett a lyuk.. Egy nagyon pici lyuk, simán meg tudná fogni a defekttömítő, a benne lévő mégsem fogta meg. Talán beszáradt? A, nem vacakolok defekttömítővel, megkukacozom. Elég nehéz volt belenyomni a vastag kukacot a kicsi lyukba, meg elég ronda bibircsók is maradt utána, de az tény, hogy a kukac tart, mint az atom. (Mindenkinek tudom ajánlani, csak olyan készletet vegyetek, amiben különböző vastagságú kukacok is vannak.) Ott nem szivárgott többet. Nagyjából mindenhol máshol igen. Ha egy bizonyos helyen - a javítás közelében - hozzártem a kerékhez, akkor egyből kifújt.
Utánanéztem arra az esetre, hogy ha nem tudom megjavítani, mit tudnék venni helyette. 50 mm széles, tubeless, és kapható is, tulajdonképp csak egy volt: WTB TCS "rolling fast". Szép is, jó is (120 tpi), csak épp darabja 21e Ft. És akkor már nem csak az egyiket cserélem... (Annyiból nem bánom, hogy megvettem az egysebis országúti "futár" bringámra a Continental GP 5000-eseket, és nem bántam meg. Pedig a két gumma a komplett bringa (új, de akciós) árának a felébe került volna, ha nem Black Friday-kor veszem meg. Szóval szerintem gumiból érdemes a drágát választani. A gyári Giant Sycamore meg nem olyan nagy szám.)
Előtte még tettem egy próbát: beküldtem a defekttömítő másik felét is, de nem lett jobb. Mivel hülye helyeken eresztett, arra gondoltam, hogy amikor beböktem a kukacot, a szerszám hegyével megsértettem a felniszalagot, rendelnem kell azt is. Végül egy komplett átalakító kitet választottam, szalagokkal, szelepekkel, lötyivel. (Szerencsére. De az is 11e Ft.)
Ma meg is jött a cucc, gondoltam, ha nem is fejezem be ma, de legalább feltárom, mi a helyzet. A gumi könnyen lejött, és mi volt benne: belső. A belső és a külső között pedig az egész flaska elpocsékolt Slime, alig győztem belőle kipucolni. Nyilván az történt, hogy amikor beböktem és megcsavartam a kukacot, akkor nyírtam ki végleg a belsőt, és kezdett a nem tubelessként installált tubeless mindenhol kifújni.
A folytatásban majd beszámolok arról, hogy mennyire szereti a WTB TCS rendszere a Giant PX2-es felnit, és hogy mire jutok a letört fogantyújú Lidl-es műhelypumpával. Nomeg kiváncsi vagyok, hogy mi van az első kerékben. Valszeg abban is belső.
De azért basszák meg. (A kiukackészletem is Giant, ott vettem, amikor garanciális átvizsgálásra vittem a bringát. Nem szóltak, hogy "ne erőlködj öreg, a tiédben belső van!") Ha legalább olyan belső(ke)t raktak volna bele, amiből kivehető a szelepmag, akkor abba nyomom a Slime-t, és a probléma megoldódik, még ha nem is úgy, ahogy gondolom. Akkor nem lenne most kényszer-upgrade...
- blash kedveli ezt
#123
Írta 2022. július 21. - 18:11

42, igen.
milyen széles a felnid? csak amiatt, mert eredetileg nekem 17mm-es felnik voltak ezen a bicajon, mikor váltottam 21mm-re lényegesen jobb lett (szerintem).
kúl ez a szkínvól, nagyon sukár lesz!
![]()
én sose mertem venni...
Aszem 21-es annak a wtb akármi felninek a belső szélessége. Á, nem a barna oldalút vettem, bár a tök fekete gumi a fekete felnin nagyon tanyabájkos, de mivel megvettem az egyik visszaküldöttet, ami tök fekete volt, nem akartam mellé a barnát, meg korábban valamelyik gumiról olvastam, hogy nem annyira sikerült jól az a barna rész, szépen vált le. De lehet azóta megugrotta már ezt a tudomány...
#124
Írta 2022. július 21. - 17:19

42-es volt az speedride? Most kiderül hétvégén, hogy milyen ez a bötykös gumi, megrendeltem az alzáról. Azért fáj ez a majdnem 500 grammos súly: r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-150-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-Classic-Skin-2022
42, igen. milyen széles a felnid? csak amiatt, mert eredetileg nekem 17mm-es felnik voltak ezen a bicajon, mikor váltottam 21mm-re lényegesen jobb lett (szerintem).
kúl ez a szkínvól, nagyon sukár lesz!
én sose mertem venni...
- zscs kedveli ezt
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#125
Írta 2022. július 21. - 17:11

hm-hm, jó kérdés. nem is értek hozzá, szóval fogalmam sincs. annyit tudok, hogy conti speedride gumik voltak a roninon, amit majdnem sima gumik. most (ugyanakkora méretű) maxxis rambler van, ezek "bütykösebbek". érzésre aszfalton kicsit lassabb, vagy úgy pontosabb, hogy mintha nehezebb lenne tekerni. földúton/murván/füvön viszont jobb, érezhetően nincs az a jégen-billegés érzés. de tényleg nem tudom, neked mekkora különbséget jelentene. :/
42-es volt az speedride? Most kiderül hétvégén, hogy milyen ez a bötykös gumi, megrendeltem az alzáról. Azért fáj ez a majdnem 500 grammos súly: r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-150-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-Classic-Skin-2022
#126
Írta 2022. július 18. - 15:23

Köszi az alzás ötletet, úgyis küldtek egy kupont valami előző vásárlás után, de sajna mintásabb gumik. Mongyuk gondoltam rá, hogy lehet ki kéne valami ilyet próbálni, bár az aránylag simább kavicsos földutakon a minta nélküli gumival is elmászkáltam, nem tudom mekkora különbséget jelenthet, cserébe biztos hamar lekopnak a bütykök, és talán lassabb is aszfalton, ez annyira sokat nem számít a teljesítményemnél :DD
hm-hm, jó kérdés. nem is értek hozzá, szóval fogalmam sincs. annyit tudok, hogy conti speedride gumik voltak a roninon, amit majdnem sima gumik. most (ugyanakkora méretű) maxxis rambler van, ezek "bütykösebbek". érzésre aszfalton kicsit lassabb, vagy úgy pontosabb, hogy mintha nehezebb lenne tekerni. földúton/murván/füvön viszont jobb, érezhetően nincs az a jégen-billegés érzés. de tényleg nem tudom, neked mekkora különbséget jelentene. :/
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#127
Írta 2022. július 18. - 15:04

Köszi az alzás ötletet, úgyis küldtek egy kupont valami előző vásárlás után, de sajna mintásabb gumik. Mongyuk gondoltam rá, hogy lehet ki kéne valami ilyet próbálni, bár az aránylag simább kavicsos földutakon a minta nélküli gumival is elmászkáltam, nem tudom mekkora különbséget jelenthet, cserébe biztos hamar lekopnak a bütykök, és talán lassabb is aszfalton, ez annyira sokat nem számít a teljesítményemnél :DD
#128
Írta 2022. július 18. - 14:39

Tegnap este sikerült vagy félcentis részen kivágni ezt a wtb exposure 30c tcs külsőt, roppant boldog voltam, mert rohadt nehezen lehet csak leszedni a felniről. Belsővel használtam, persze az is kilyukadt. Talán egy tüskés vagy hegyes ág vágta ki. Amúgy eddig nem sok bajom volt ezzel a külsővel.
Esetleg valami javaslat valami normálisabb külsőre? Lehet még szélesebbet választanék, hátha kicsivel kényelmesebb, persze ne is legyen túl nehéz, meg legyen valami defektvédelme is... 45-ös méretig férne el a vázban. Túl mintázottat nem akarnék, például valami ilyesmikre gondoltam:
esetleg ezekre nézz rá:
(nem vagyok teljesen képben árakkal/teljesítményszintekkel, de mintha ezeket drágábban szoktam volna látni)
Kisherceg módosította - 2022. július 18. - 14:40
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#129
Írta 2022. július 18. - 14:09

Tegnap este sikerült vagy félcentis részen kivágni ezt a wtb exposure 30c tcs külsőt, roppant boldog voltam, mert rohadt nehezen lehet csak leszedni a felniről. Belsővel használtam, persze az is kilyukadt. Talán egy tüskés vagy hegyes ág vágta ki. Amúgy eddig nem sok bajom volt ezzel a külsővel.
Esetleg valami javaslat valami normálisabb külsőre? Lehet még szélesebbet választanék, hátha kicsivel kényelmesebb, persze ne is legyen túl nehéz, meg legyen valami defektvédelme is... 45-ös méretig férne el a vázban. Túl mintázottat nem akarnék, például valami ilyesmikre gondoltam:
blash módosította - 2022. július 18. - 14:11
#130
Írta 2022. június 30. - 23:07

Ja, szerintem is. Talán ezért járok 900+ grammos (az már kilós majdnem ) külsővel
#132
Írta 2022. június 30. - 10:55

Talán pár embernek feltűnthetett már, Schwalbe a grammozós XC külsőit az utóbbi 1, maximum 2 évben megbízhatóbbá dolgozhatta át. Feltételes mód, mert hogy valóban megbízhatóbbak-e, nem tudom.
De a tömegadatok mindenképp erre engednek következtetni. Például 2.25x29-es Thunder Burt SnakeSkin ~590-610 gramm volt 3 éve még, most inkább 650-700 gramm közt szór. Racing Ray hasonlóan, közel 700 gramm. Mint érdekesség osztom meg.
- Rabbit kedveli ezt
#133
Írta 2022. június 04. - 07:36

Bármilyen folt jó, de a külsőt ki kell fordítani és kitenni a napra, ki kell szárítani az anyagából a nedvességet, utána ugyan úgy ragasztható mint a belső.
- Kisherceg és zscs kedveli ezt
#134
Írta 2022. június 03. - 13:21

A kukac jó dolog, benne is maradhat, nem lesz semmi baja. Ha hazaérsz, vágd le rövidre.
Szóval a kukac akkor kell, amikor akkora a lyuk, hogy a tej nem tud vele mit kezdeni. A kukac kitölti a nyílást és a mellette maradó kis réssel már megküzd a tej is.
De azt tudd! Ha egy tubeless külső megsérül, akkor azt nehéz megmenteni. Azt a videóban szereplő belső nagy foltot vettem én is (talán Park-Tool márkájút) de nem fogta meg. Utána már csak belsővel tudtam használni azt a külsőt.
marton módosította - 2022. június 03. - 13:26
#135
Írta 2022. június 02. - 09:09

kukac, ilesmi (szerszám is kell)
https://bringaland.h...vitokukac-45234
https://bikelogistic...javito-keszlet/
meg pl park tool ha jól emléxem van külsőre is folt
ezt a kukacot néztem már, de itt azt mondja, hogy ez csak ideiglenes megoldás. vagy valójában tartós ez?
közben annyi "fejlemény" van, hogy tegnap este felpumpálva hagytam, lyukkal lefelé. a maradék megfogta. töltöttem még bele reggel (tényleg nem volt már benne), remélhetőleg rendben lesz. feltételezem, tegnap az lehetett a baj, hogy viszonylag későn vettem észre, aztán mikor rápumpáltam, nem vártam eleget. gondolom.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#136
Írta 2022. június 01. - 22:34

srácok, belső nélküli gumit mivel lehet foltozni? tip-top folt működni fog? nem tűnik nagynak a lyuk, de a tej nem akarta megfogni. :/
kukac, ilesmi (szerszám is kell)
https://bringaland.h...vitokukac-45234
https://bikelogistic...javito-keszlet/
meg pl park tool ha jól emléxem van külsőre is folt
- Kisherceg kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#138
Írta 2022. május 18. - 14:37

Köszi a tippet. A Rose Pro SL cangám max 28-ast fogad, így annál nagyobb méretet nem kockáztatnék. Ráadásul az ára is magasabb annál, mint amit rászánok.
Talán most ténylegesen a Pirelli mellett fogom letenni a voksom, remélhetőleg edzőguminak az egész szezonban megfelelő lesz. A másik két jelöltnél a defektállóságot alacsonyabbnak ítélem, talán nem lövök majd mellé
Végül Pirellit P7 Sport mellett döntöttem 28-as szélességgel. Nagyjából 350km, és egy hónapon vagyunk túl. Tapadásban, gördülési ellenállásban és eddig defektvédelemben hibátlan. Tartósságban viszont sajnos nagyon nem hozza az elvárható szintet.
Az alábbi kép magáért beszél:
Most megpróbálom gariztatni, ez így nem az a minőségi szint, amit egy Pirellitől elvárnék.
osi22 módosította - 2022. május 18. - 14:38
#139
Írta 2022. május 06. - 21:14
