Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15889 hozzászólás a témában

#121
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

Azért az mindenképpen jó, hogy a szingón sikerült túllépni. Nekem ugyan sosem volt, de akkoriban sem tűnt egy igazán felhasználóbarát megoldásnak. Bár mint "versenysport csúcstechnika", kétségkívül vonzott, mint kölyök. Ja, középiskolás koromban én is országútiztam. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk. smile.png

szingót még ma is használnak, és még egy darabig ez így is marad. országúton is használnak, de talán a pályán fog a legtovább maradni. ott ugyanis nincsen más opció. a peremes gumik lefordulnak. csak a felnire ragasztott szingó a biztos. 20-30 éve még a szingó adta a legkisebb gördülési ellenállást is. a tömege is ennek a variációnak volt a legkisebb. igazság szerint még most is ez a legkönnyebb opció. manapság már más a helyzet. azért a belső nélküli rendszerek, és a hagyományos, külsős, belsős megoldások is hozzák a szingók menettulajdonságait. mondjuk a belső nélküli dolog nekem egyáltalán nem szimpi. sztem megoldás olyan gondokra, amik nem lennének nélkűle. :D 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#122
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás
Azért az mindenképpen jó, hogy a szingón sikerült túllépni. Nekem ugyan sosem volt, de akkoriban sem tűnt egy igazán felhasználóbarát megoldásnak. Bár mint "versenysport csúcstechnika", kétségkívül vonzott, mint kölyök. Ja, középiskolás koromban én is országútiztam. Bár manapság már inkább gravel jelzőt kapna amit az akkori NDK és Csepel "verseny"-bringákkal előadtunk. :)
  • donciccio kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#123
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.390 hozzászólás

annak idején én még javítottam szingót. ott is kellett varrni. szép feladat volt. :D ma már nem állnék neki, de akkoriban nem volt itthon plusz szingó. szóval maradt a javítás. persze csak szúrásos defekteket javítottam így. azon a részen, ahol fel szokás ragasztani a felnire a szingót, ott van egy szövet szalag. azt fel kellett szedni, azon a helyen, ahol a lyuk volt. aztán a varrást megbontottam, és kioperáltam a belsőt belőle a kérdéses szakaszon. szerencsés esetben meg tudtam ragasztani a belsőt. aztán vissza tuszmákoltam a belsőt, és most jött a neheze. össze kellett varrni. azért volt nehéz, mert a tű is kiszúrhatta a belsőt. sajnos volt rá példa, h kiszúrtam. ha sikerült a varrás, akkor vissza kellett ragasztani a szövet csíkot, és kész is volt. mehetett fel a kerékre. pálma texet használtam ragasztáshoz. a könnyű szingókat nem lehetett javítani. azoknál más volt a belső. nem latex volt, de vlmi hasonló. olyan nyers gumi szerűség volt. az edző szingókban viszont sima butyl belsők voltak. talán vékonyabbak a normál belsőnél, de anyagra azonosak voltak. 


  • Kisherceg kedveli ezt

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#124
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Nekem is van külsőm, ami szinte új és szerintem varrással még menthető. Gondoltam, megpróbálom. 0.25-ös horgászdamilt írnak a németek, de bőr- vagy farmercérna is jó. Plusz bőr- vagy zsákvarrótű. Rugalmas cipótalp-ragasztóval befedve a varrást az tartós lesz, azt írják. Egyszeri ~15-20 EUR befektetést szerintem megér, akár még egyetlen külső megmentéséért is - és hát a jövőben szintén jól jöhet még egy varrókészlet. Könnyen beszed az ember egy-egy nagyobb lyukat, sajnos már magam is dobtam ki külsőt, ami így utólag látva, menthető lett volna.



#125
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.693 hozzászólás

Havernak leszakadt a gumiperem. De visszavarrta!!!!!!!! (asszem felrobbant benne a belső)

U alakban körbefogta a peremet vmi erős szövettel v mivel, végigvarrta (van vagy 20-25cm hosszú) és mai napig azzal jár, nem is kíméletesen v óvatosan. Kemény, mi?

Én csak egy ócska kispolgár vagyok, szomorúan elballagtam volna a bótba és vettem volna egy gumit, hogy 7végén tudjak tekerni. De Karcsi barátom nem ilyen fából van faragva, a végsőkig elmegy - mindenben. Életfilozófiája: Nem kell új!!! Minek?

 


  • donciccio és zscs kedveli ezt
Marci

#126
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Egészen hasznos cikk nem csak szimpla tubeless defektek, de komolyabb gumiköpeny-sérülések javítása kapcsán: https://www.mtb-news...reifen-flicken/

A szakadás és nagyobb lyukak varrása mindig is érdekelt, hogyan tehető tartóssá.



#127
Toliver

Toliver

    vendég

  • fórumtag
  • 41 hozzászólás

Üdv.

 

A Bontrager Chupacabra  29x3.0 val van valakinek tapasztalata?  Nem rég vettem egy bringát amin ilyen gumi van. Mennyire jó a defekt védelme? Nem volt még tubeless gumin sose.



#128
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

mondjuk neked pont nem ez a szett kellett volna....

elég lett volna a sárga szalag, szelep, folyadék   (elvileg ez a giant felni többé kevésbé normális TL)

 

ez anno a full getto tubeless kiváltására lett kitalálva aminek egyik kompononse sem TL ready....

Nekem végül is bevált. És meglepő. de egy tekercs öntapadós szalag is kerül annyiba, mint ez a szet. Igaz, az több bringára is elég, de nekem csak egy van, ami tubeless.

 

De amúgy igazad van, ez tényleg jó "gettóhoz" is. Lehet, hogy megpróbálom valamelyik ősmontit is átalakítani..


Exile módosította - 2022. augusztus 22. - 20:12

Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#129
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Na, túl vagyok életem első tubeless szerelésén.
Előző hozzászólásaimban széndékosan nem írtam sem a webshop, sem a forgalmazó nevét, mert sem ingyenreklámot, sem hitelrontást nem akartam. csinálni senkinek. A tisztánlátás kedvéért azonban erről a tubeless konverziós kitről van szó:
https://ebike.hu/ter...lkuli-rendszer/
 

mondjuk neked pont nem ez a szett kellett volna....

elég lett volna a sárga szalag, szelep, folyadék   (elvileg ez a giant felni többé kevésbé normális TL)

 

ez anno a full getto tubeless kiváltására lett kitalálva aminek egyik kompononse sem TL ready....


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#130
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Na, túl vagyok életem első tubeless szerelésén.
Előző hozzászólásaimban széndékosan nem írtam sem a webshop, sem a forgalmazó nevét, mert sem ingyenreklámot, sem hitelrontást nem akartam. csinálni senkinek. A tisztánlátás kedvéért azonban erről a tubeless konverziós kitről van szó:
https://ebike.hu/ter...lkuli-rendszer/

És erről a külsőről:
https://ebike.hu/ter...00c-gumikopeny/

Voltak persze bizonytalanságok. A rendelés előtt utánanéztem a neten a Giant PX2 belső szélességének. Volt ott 19 mm-től 23-ig minden. A 19 mm-es érték volt a leggyakoribb, úgyhogy ezt választottam, annál is inkább, mert az ennél szélesebbeket a Joe's már freeride használathoz ajánlja, ami a Toughroad nagyon nem. (Az XC-hez is annyi köze van, hogy a 90-es években tényleg ilyen 1,9 - 2,1" körüli gumikkal mentek az XC montik.) Aztán jól meglepődtem, amikor kibontottam a kereket, és a felirata szerint 22 mm-es felniszalag volt benne. De a Joe's-nél ez a 19 mm a felni névleges belső szélességére vonatkozik, vagyis a "kampók" közti távolságra, ami tényleg ennyi. Maguk a szalagok ennél sokkal szélesebbek, a tömítőszalag nyúlik (ezért van különféle kerékátmérőkhöz különböző szélesség specifikálva), a küllőfejtakaró szalag pedig pont olyan széles, mint a felniszalag, ami benne volt.

További kérdés, hogy a két szalag közül melyiket kell használni. Ebben a videoban a kiscsaj csak a szeleppel ellátott tömítőszalagot teszi fel:
(Ennyire könnyen azért nem megy...)

A Giant ellenben öntapadós szalagot- használ, különálló szelepekkel:


A helyes válasz: mindkettőt. A Joe's féle rendszer elvileg működik a meglévő felniszalaggal is, de erről majd később.
A küllőanya-takaró szalag olyan, mint egy kemény Cellux. Sajnos nálam úgy is csinált, ahogy a cellux néha szokott: letapadt a széle, és átlósan felhasadt. Kénytelen voltam az első 20-30 centit levágni és kidobni. De van a tekercsen elég, két kerék után talán még egy harmadikra is jutna. Ennél nem is arra törekedtem, hogy faltól-falig érjen, hanem inkább a horonyba feküdjön bele, hiszen a nyomás úgyis oda fogja benyomni.
A szalagokkal elvoltam kb. fél órát. A gumit csak gumiszerelő "vassal" műanyaggal tudtam e helyére tenni. Megkentem mindkét peremét bőséggel habos mosószeres vízzel.
Ahogy ott feküdt előttem a kerék, a gumiperemek szinte a felni középső hornyában, elég reménytelennek tűnt a dolog... De pár fújás a műhelypumpával, és már vette fel a nyomást, a helyére ugrott, és tartja a nyomást azóta is, tej nélkül. (A gumira 4,1 bar van megadva maximális nyomásként. A kitre 40 psi. 3 bar-ig fújtam, az kb 45 psi, annyit ki kell bírnia, szereléskor biztosan.)

Ennyi? Olvastam mindeféle rémtörténetet, hogy kompresszorral alig ugrott helyre, hogy az oldalfalon bugyogott ki a tej...
A sikeren felbuzdulva nekiálltam az első keréknek is. Persze abban is belső volt. (És nem, ha a gumit a peremtől nyomod befelé, akkor nem látszik a belső. Legfeljebb a szelepnél.)
Abban először benne hagytam a gyári felniszalagot. (A hátsóban a szalag néhány centis hosszon vissza volt tűrődve pár milimétert, ki sem tudtam simítani, azzal nem kisérleteztem.) Ez már egész napos program lett, kétszer bontottam vissza. Először azért, mert a gumi felrakása közben sikerült félrekotorni a tömítőszalagot. Aztán pedig az istennek sem akart a helyére ugrani a szelepnél, pedig már az anyám tyúkja is csúszkált a mosogatószeres habban. Már mindenfélén gondolkodtam: veszek hozzá CO2 patronos pumpát, elviszem a kereket a benzinkútra, csinálok boostert PET-palackból... Egyik sem segített volna, mert tűzetesebben szemügyre véve kiderült, hogy a szelep mellett a tömítőszalag nem ment be a perem alá. És odagyömöszölni sem lehetett, egész egyszerűen annyira kitüremkedett a szelep "alsó" vége. Gondoltam, talán a gyári felniszalag túl vastag. De nem lehet sokkal vastagabb, mint a "cellux", amit a szelep mellett szintén duplán kell venni...
A Joe's kit leírása szerint szükséges lehet a felni belső szeleplyukába belemunkálni, ha a szelep az alsó kiszélesedése miatt nem tud beülni a helyébe. Ő 3/8"-os, vagyis 8,5 mm-es fúrót ajánl. (Az én fogalmaim szerint 3/8" nem 8,5 mm, inkább a 10 mm-hez van közel. Konkrétan erőszakoltam már össze ilyen felállásban compression fittinget amikor nem volt kéznél más, végül is tömít...) 8,5 mm-esnél nagyobb fúróval nem vagyok hajlandó nekimenni a felninek, de amikor kinyitottam a fúrószár-készletemet, a 8 mm-es hiányzott, 8,5-ös pedig nem is volt.  Végül egy kúpos marófejet fogtam be racsnis csavarhúzó-nyélbe (géppel nem mentem neki), azzal faragtam a belső szeleplyukat kissé kúposra. (Nem biztos, hogy erre szükség volt.)
Ha már úgyis levettem a gyári felniszalagot, ahelyett is a Joe's-félét ragasztottam fel. Miután minden a helyén volt, ez is ugyanolyan könnyen a helyére csúszott, mint az elsőként szerelt hátsó.
Ki még nem próbáltam, vissza sincsenek még a kerekek szerelve a bringába. Pár óra múlva rájuk néztem, a hátsó még mindig tartja a nyomást, de az agyongyepált első kissé meglöttyedt. De ahogy elnéztem, az is az oldalfalon keresztül szivárog, nem az illesztésnél. Tényleg kell beléjük a lötyi.


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#131
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

ezek szerint a Marathon egy qrva jó gumi. wink.png

igen 


  • Sandman kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#132
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás

Akkor álljon itt egy ellenérv is: Slime a belsőben és Schwalbe Marathon külső nálam nagyon bevált munkábajárós (volt abban szeg, üveg, királydinnye, tűzőkapocs, rajzszeg, meg minden IS) bringán. Ha az idegen test eljutott a belsőig, csak kihúztam, pörgettem a keréken kettőt és mentem tovább. Este rápumpáltam ellenőrzésképp, de soha nem volt gondom a nyomásvesztéssel (6 Bar-on megyek a trekkingel, havonta amúgy is rá kell pumpálni 0,5-1,0 Bar-t).

Évente egyszer meg amúgy is cserélem a belsőt Slime-al együtt, meg kipiszkálom a külsőből az üvegszilánkokat.

Nem olcsó a Schwalbe Marathon, de tényleg sokat bír. A mostani szettben közel 20.000 km van már és még elmegy 5-6 ezret biztosan.

 

ezek szerint a Marathon egy qrva jó gumi. ;)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#133
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 hozzászólás

Kúl sztori! Két alkalommal sem sikerült észrevenni, hogy a külsőbe a belső mellé nyomod be a slime-ot? Az igen... Mondjuk szerintem az ilyen belsőbe tölthető tömítő trutyi használata ellenjavalt. Bár magam sosem próbáltam, semmi értelmét nem látom. Foltozni egyszerűbb és biztosabb...

Vígasztaljon, hogy a trú tyubelessz gumesz bizti tuti lesz...

 

Akkor álljon itt egy ellenérv is: Slime a belsőben és Schwalbe Marathon külső nálam nagyon bevált munkábajárós (volt abban szeg, üveg, királydinnye, tűzőkapocs, rajzszeg, meg minden IS) bringán. Ha az idegen test eljutott a belsőig, csak kihúztam, pörgettem a keréken kettőt és mentem tovább. Este rápumpáltam ellenőrzésképp, de soha nem volt gondom a nyomásvesztéssel (6 Bar-on megyek a trekkingel, havonta amúgy is rá kell pumpálni 0,5-1,0 Bar-t).

Évente egyszer meg amúgy is cserélem a belsőt Slime-al együtt, meg kipiszkálom a külsőből az üvegszilánkokat.

Nem olcsó a Schwalbe Marathon, de tényleg sokat bír. A mostani szettben közel 20.000 km van már és még elmegy 5-6 ezret biztosan.


  • Kisherceg kedveli ezt

#134
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Ja. Pedig a második alkalommal már világosban csináltam... (Lehet, hogy akkor már a kukac elnyomta a belsőt.) Már annak gyanúsnak kellett volna lenni, hogy nem kiszedhető a szelepmag.
A lényeg: tubelessként specifikált kerékpárt belsővel kaptam, amit tubelessként kezeltem, és tubelessként próbáltam javítani. A félrevezető információ miatt okoztam magamnak kárt. (És akkor még jó, hogy nem Pécselyen szúrtam meg, mert mondjuk megkerestem volna a lyukat az ottani közkút vizével. Szerencsére ott csak ittam, töltekeztem, meg rápumpáltam. Vagy a susnyás közepén kapok egy komolyabb defektet úgy, hogy tubeless javítására vagyok felkészülve, belsősére nem.)

 

Meg az is jó kérdés, hogy hova lett az a szalag, szelep, lötyi, amit elvileg az én bringámhoz szállított a Giant. Jó, vonjuk le belőle két belső árát, de akkor is...

 

Az vigasztal, hogy valódi tyúklesszként, vélhetőleg jobb minőségű külsőkkel kap a bringa egy "performance boost"-ot. Bár az igazából nem a bringának hiányzik...

 

Ja, amúgy a Pyxisben lötyivel töltött belső volt (van) hátul. Amikor külsőt csréltem rajta (terepesről utcaira), csak néztem a belsőt: itt egy pötty, ott egy pötty... Szémtalanszor megmentette a seggemet úgy, hogy észre se vettem. (Talán egyszer láttam kis zöld pöttyöt a külsőn is.) Visszaraktam bele, most is az van benne. Nem rossz az...


Exile módosította - 2022. augusztus 16. - 22:20

Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#135
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás
Kúl sztori! Két alkalommal sem sikerült észrevenni, hogy a külsőbe a belső mellé nyomod be a slime-ot? Az igen... Mondjuk szerintem az ilyen belsőbe tölthető tömítő trutyi használata ellenjavalt. Bár magam sosem próbáltam, semmi értelmét nem látom. Foltozni egyszerűbb és biztosabb...

Vígasztaljon, hogy a trú tyubelessz gumesz bizti tuti lesz...
  • Exile kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#136
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 890 hozzászólás

Hogy más ne járjon így:

 

Nem egészen két éve vettem ezt a Giant Toughroad-ot, aminek fontos jellemzője volt, hogy gyárilag tubeless kerekekkel jön, nem kell vacakolni utólagos átalakítással. (Maga a bringa egyébként tökéletesen bevált a megcélzott felhasználási területre.) Mivel tubeless szerelésben semmilyen gyakorlatom nincs, ezta forgalmazóra bíztam.

Tavaly kaptam egy lassú defektet, gondoltam, ez tubeless, nem lehet a hagyományos módon megkeresni a szivárgást, az egész bringát felraktam állványra, és locsolgattam a hátsó kereket. Meg is lett egy kis fémforgács, kihúztam. A szelepmag nem tűnt kiszerelhetőnek (pedig egy szép sárga Presta szelepmag-kiszedőt is kaptam a bringához), úgyhogy kipattintottam a külsőt pár centi hosszon, benyomtam mellette a defekttömítő adagoló csövét, és beküldtem a fél flaskát (vagyis egy kerékre valót). Felpumpáltam, megpörgettem, mentem is vele, úgy tűnt, jó is lett.

 

Idén aztán megint jelentkezett a lassú defekt. Ezúttal nem találtam meg a locsolgatós módszerrel. De nagyon lassan eresztett le, több nap alatt, úgyhogy elmentem vele túrára. Menet közben persze rosszabbodott, többször rá kellett fújni, aztán ki is szálltam a túrából. (Nem csak emiat, hanem nagyon nem voltam formában... Egyébként volt nálam defektjavító gumikukac-készlet, csak nem tudtam, hol a lyuk. Pótbelsőt meg gumileszedőt már nem is hordok magammal, hiszen tubeless...)

 

Itthon beleállítottam a bringát egy régi mosóteknőbe, meg is lett a lyuk.. Egy nagyon pici lyuk, simán meg tudná fogni a defekttömítő, a benne lévő mégsem fogta meg. Talán beszáradt? A, nem vacakolok defekttömítővel, megkukacozom. Elég nehéz volt belenyomni a vastag kukacot a kicsi lyukba, meg elég ronda bibircsók is maradt utána, de az tény, hogy a kukac tart, mint az atom. (Mindenkinek tudom ajánlani, csak olyan készletet vegyetek, amiben különböző vastagságú kukacok is vannak.) Ott nem szivárgott többet. Nagyjából mindenhol máshol igen. Ha egy bizonyos helyen - a javítás közelében - hozzártem a kerékhez, akkor egyből kifújt.

 

Utánanéztem arra az esetre, hogy ha nem tudom megjavítani, mit tudnék venni helyette. 50 mm széles, tubeless, és kapható is, tulajdonképp csak egy volt: WTB TCS "rolling fast". Szép is, jó is (120 tpi), csak épp darabja 21e Ft. És akkor már nem csak az egyiket cserélem... (Annyiból nem bánom, hogy megvettem az egysebis országúti "futár" bringámra a Continental GP 5000-eseket, és nem bántam meg. Pedig a két gumma a komplett bringa (új, de akciós) árának a felébe került volna, ha nem Black Friday-kor veszem meg. Szóval szerintem gumiból érdemes a drágát választani. A gyári Giant Sycamore meg nem olyan nagy szám.)

 

Előtte még tettem egy próbát: beküldtem a defekttömítő másik felét is, de nem lett jobb. Mivel hülye helyeken eresztett, arra gondoltam, hogy amikor beböktem a kukacot, a szerszám hegyével megsértettem a felniszalagot, rendelnem kell azt is. Végül egy komplett átalakító kitet választottam, szalagokkal, szelepekkel, lötyivel. (Szerencsére. De az is 11e Ft.)

Ma meg is jött a cucc, gondoltam, ha nem is fejezem be ma, de legalább feltárom, mi a helyzet. A gumi könnyen lejött, és mi volt benne: belső. A belső és a külső között pedig az egész flaska elpocsékolt Slime, alig győztem belőle kipucolni. Nyilván az történt, hogy amikor beböktem és megcsavartam a kukacot, akkor nyírtam ki végleg a belsőt, és kezdett a nem tubelessként installált tubeless mindenhol kifújni.

 

A folytatásban majd beszámolok arról, hogy mennyire szereti a WTB TCS rendszere a Giant PX2-es felnit, és hogy mire jutok a letört fogantyújú Lidl-es műhelypumpával. Nomeg kiváncsi vagyok, hogy mi van az első kerékben. Valszeg abban is belső.

 

De azért basszák meg. (A kiukackészletem is Giant, ott vettem, amikor garanciális átvizsgálásra vittem a bringát. Nem szóltak, hogy "ne erőlködj öreg, a tiédben belső van!") Ha legalább olyan belső(ke)t raktak volna bele, amiből kivehető a szelepmag, akkor abba nyomom a Slime-t, és a probléma megoldódik, még ha nem is úgy, ahogy gondolom. Akkor nem lenne most kényszer-upgrade...


  • blash kedveli ezt
Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#137
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás

42, igen. rolleyes.gif  milyen széles a felnid? csak amiatt, mert eredetileg nekem 17mm-es felnik voltak ezen a bicajon, mikor váltottam 21mm-re lényegesen jobb lett (szerintem).

 

kúl ez a szkínvól, nagyon sukár lesz! cool.png biggrin.png én sose mertem venni... 

Aszem 21-es annak a wtb akármi felninek a belső szélessége. Á, nem a barna oldalút vettem, bár a tök fekete gumi a fekete felnin nagyon tanyabájkos, de mivel megvettem az egyik visszaküldöttet, ami tök fekete volt, nem akartam mellé a barnát, meg korábban valamelyik gumiról olvastam, hogy nem annyira sikerült jól az a barna rész, szépen vált le. De lehet azóta megugrotta már ezt a tudomány...



#138
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás

42-es volt az speedride? Most kiderül hétvégén, hogy milyen ez a bötykös gumi, megrendeltem az alzáról. Azért fáj ez a majdnem 500 grammos súly: r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-150-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-Classic-Skin-2022

 

42, igen. rolleyes.gif  milyen széles a felnid? csak amiatt, mert eredetileg nekem 17mm-es felnik voltak ezen a bicajon, mikor váltottam 21mm-re lényegesen jobb lett (szerintem).

 

kúl ez a szkínvól, nagyon sukár lesz! cool.png :D én sose mertem venni... 


  • zscs kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#139
blash

blash

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 875 hozzászólás


hm-hm, jó kérdés. nem is értek hozzá, szóval fogalmam sincs. annyit tudok, hogy conti speedride gumik voltak a roninon, amit majdnem sima gumik. most (ugyanakkora méretű) maxxis rambler van, ezek "bütykösebbek". érzésre aszfalton kicsit lassabb, vagy úgy pontosabb, hogy mintha nehezebb lenne tekerni. földúton/murván/füvön viszont jobb, érezhetően nincs az a jégen-billegés érzés. de tényleg nem tudom, neked mekkora különbséget jelentene. :/


42-es volt az speedride? Most kiderül hétvégén, hogy milyen ez a bötykös gumi, megrendeltem az alzáról. Azért fáj ez a majdnem 500 grammos súly: r2-bike.com/SCHWALBE-Tire-G-ONE-Allround-28-x-150-ADDIX-Performance-RaceGuard-TLE-Classic-Skin-2022



#140
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.211 hozzászólás

Köszi az alzás ötletet, úgyis küldtek egy kupont valami előző vásárlás után, de sajna mintásabb gumik. Mongyuk gondoltam rá, hogy lehet ki kéne valami ilyet próbálni, bár az aránylag simább kavicsos földutakon a minta nélküli gumival is elmászkáltam, nem tudom mekkora különbséget jelenthet, cserébe biztos hamar lekopnak a bütykök, és talán lassabb is aszfalton, ez annyira sokat nem számít a teljesítményemnél :DD

 

hm-hm, jó kérdés. nem is értek hozzá, szóval fogalmam sincs. annyit tudok, hogy conti speedride gumik voltak a roninon, amit majdnem sima gumik. most (ugyanakkora méretű) maxxis rambler van, ezek "bütykösebbek". érzésre aszfalton kicsit lassabb, vagy úgy pontosabb, hogy mintha nehezebb lenne tekerni. földúton/murván/füvön viszont jobb, érezhetően nincs az a jégen-billegés érzés. de tényleg nem tudom, neked mekkora különbséget jelentene. :/


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"