Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15857 replies to this topic

#1561
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.

http://www.oko.com/article29.html  Nekem ilyen van.

Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883

Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html

Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx

Nehéz megmondani, mennyire működnek ezek télen, úgy tapasztaltam, inkább tavasztól őszig jön a sok defekt, azon belül is inkább nyár elejétől. Télen eddig egyszer kaptam defektet, azt is 5 éve és még belsős rendszerrel, azóta sem. Próbáltam már a Conti, Stan's, Joe's-féle löttyöket, utóbbiból az új bio-masszát is, valamint a Specialized barna trutyiját. Kinézetre az utolsó a legundorítóbb, de eddig úgy tapasztaltam, a legjobb is. A gyártó a fagypont alatti működést ehhez is ígéri (hja, ígérgetni én is tudok!... :D).

Érdemes lenne tesztelni valami régi, kopott TLR-es külsővel, bele egy szeggel lyukat ütve, mennyire működnek a mínuszokban.


Edited by zscs, 2015. January 18. - 12:14.


#1562
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.

A boltban megértem, hogy nem tudtak azonnal válaszolni de azért otthon a gúgli már sokat segít. Az összes ilyen löttygyártó honlapján említik a hidegtűrést.

http://www.oko.com/article29.html  Nekem ilyen van.

Slime: http://slime.lapunk....odul=faq&a=6883

Continental: http://www.conti-onl...sealant_de.html

Stan's Notubes: http://www.notubes.c...ealant-C14.aspx


Edited by marton, 2015. January 17. - 21:52.

Marci

#1563
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

:D Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán. 

akkor mit nyersz vele ?

szalaggal (már amelyik ér valamit, (zefal egy kalap szart se)) úgyis kő nehéz lesz, mintája annyira nem jó, akkor minek ?

kismillió külső van amelyik jobb erre a célra. de ha te szeretsz saját károdon :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1564
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

:D Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán. 

,,Úgyis csak a saját káromon tanulok"

Ez legalább őszinte volt, nem arra való gumi amire használni akarod, nagyon nem.



#1565
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

FF kopását nem tudom, de 2 vevőnk is van aki szívből gyűlöli, mert valóban elég kissé szúrósabban ránézni és el is defektelt. igaz a katalóg sem igért mást de esetünkben spec nem ők választották.

:D Valóban, az ismertetőben is felhívják rá a figyelmet, szalaggal használnám, ahogy írtam aszfalton, aztán majd kiderül. Úgyis csak a saját káromon tanulok igazán. 



#1566
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Hello!

 

Furious Fred-el kapcsolatban van valakinek valamilyen tapasztalat? Különös tekintettel a kopásállóságra. Mennyi idő alatt lesz ez tükörsima? Aszfalton használva túlnyomórészt.

 

Ez és a MaxLite között vacillálok, utóbbi miatt a Maxxis felé hajlok, de annak meg a mintája nem szimpatikus, a FF meg akciós is....

 

Üdv!

FF kopását nem tudom, de 2 vevőnk is van aki szívből gyűlöli, mert valóban elég kissé szúrósabban ránézni és el is defektelt. igaz a katalóg sem igért mást de esetünkben spec nem ők választották.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1567
rothar

rothar

    vendég

  • fórumtag
  • 118 posts

Hello!

 

Furious Fred-el kapcsolatban van valakinek valamilyen tapasztalat? Különös tekintettel a kopásállóságra. Mennyi idő alatt lesz ez tükörsima? Aszfalton használva túlnyomórészt.

 

Ez és a MaxLite között vacillálok, utóbbi miatt a Maxxis felé hajlok, de annak meg a mintája nem szimpatikus, a FF meg akciós is....

 

Üdv!



#1568
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Mondom én, hogy .. mondom .. én.  :)

Alig volt a tócsák tetején vékony jég hártya, amikor a leírt eset történt.

Még kicsit szórakoztam is, hogy megroppantom a lábammal a tócsa tetején az ablaküvegnél vékonyabb réteget.

Nem volt ott annyira sok mínusz, csak éppen fagyott egy kicsit.

Arrébb már pár fokkal melegebb lehetett, mert a pumpálásnál már tömített a lötty.

Ezt sajnos figyelembe kell venni ezeknél.

 

Jómúltkoriban (még nyáron) jártam bringa boltban és kérdeztem, hogy melyik gyártmányú lötty hány fokig bírja a hideget. Erről ők nem is tudtak, hogy ilyenre is gondolni kell (máshol se találtam említést még erről), de máris mohón falták a feliratokat, hogy is van ez, de nem derült ki sem egyikről sem másikról, de még a zöld anyagról sem. Így nagyon udvariasan és barátságosan de sajnálkozva nem tudtak segíteni a legnagyobb jóindulatuk mellett is az óbudai Bergusonban (tűzoltósággal szemben). Azért érdemes oda menni, mert segítőkészek.

 

Apropó, OFF  láttam náluk középen szellős nyergeket is 15-ért, ami nyári kánikulában jól jöhet.

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

http://kepfeltoltes....ltoltes.hu_.jpg

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1569
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Balu-nál lehet a megoldás !

Szétszedtam a rosszaságot és tényleg volt egy ultra mini lyuk a belsőn. Mikor odafordíttam, egyből betömte.

Mondjuk az összes ilyen tömítőnél az a marketing, hogy -20-ig jók. Hát nem tudom de még -7-ben sem szabadna neki megfagyni az alatt a 30-40 perc alatt, amíg bejárok a melóba.


Marci

#1570
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

vagy épp a szalag dörzsöli ki. terepen használt montiba amúgy sem alkalmas, mert nagy nyomás kell neki.

Nálam legkisebb nyomáson is 3 barra van fújva, egyébként 3.5-3.8-ra szoktam felfújni átlagban.

Amikor már 2.5 körülire csökken valamiért benne a nyomás, akkor érezhetően jóval nehezebb vele kijutni bárhova aszfalton.

Olyankor inkább megállok és fújok még bele. Út közben meg nem állítgatom, értem alatta, terepen lejjebb ereszt-aszfalton visszafúj.

Legfeljebb csak fújok rajta ha érzem, hogy nehezebb hajtani, érthető okból. Tudom, hogy terepen jobban fogja a talajt puhábbra eresztett gumival, de többet megyek vegyes burkolatú utakon ahhoz, hogy ne vállaljam be a  nagyobb gördülési ellenállást a puhábbra eresztett gumi miatt.

 

Súlyban valamennyit nyomnak a védelem többlet dekái, ami a forgásnál nagyobb energiát használ fel, de valamit vállalni kell a cél érdekében. Vagy belsőt és pumpát hordozunk, vagy ragasztót és pumpát, vagy a defekt védelem "súlyát" és kicsivel nagyobb hajtási ellenállását próbáljuk elviselni.

 

Nálam azóta már mindegyik megoldás lehetősége ott lapul.

A kényelem az első, ne kelljen megállni javítgatni, cserélgetni,

viszont a folttal hátha másnak is kell az úton segíteni, az már bele fér. :)


Edited by Balu1, 2015. January 16. - 13:17.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1571
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.

 

Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581

 

 

ennyire azért nem gáz a helyzet, a latexbelső eddig majdnem mindig kibírta hazáig, ha egyáltalán kilyukadt. ha meg nem, beraktam a pótbelsőt és kész.

meg aztán egy ilyen lötty+szalag kombinációtól már olyan nehéz lenne a kerék, hogy fel sem tudnám emelni. :)


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1572
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.

 

Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581

vagy épp a szalag dörzsöli ki. terepen használt montiba amúgy sem alkalmas, mert nagy nyomás kell neki.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1573
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Viszont nyáron tökéletesnek tűnik. legfeljebb defekt védő szalagot tegyél még a köpeny belsejébe, az csökkenti még valamennyire a defekt esélyét. Nekem van olyan is benne és lötyi is, de még a védőszalaggal így is kiszúrhatta valami, ahogy látszott, de csak a fagyban jött elő, mert addig védett a lötty.

 

Védőszalag és egyéb védelem, képek: https://www.google.h...lag-MTB;600;581


Edited by Balu1, 2015. January 16. - 11:38.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1574
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,026 posts

hm, ezek nem valami biztató tapasztalatok. mostanában gondolkoztam rajta, hogy télire érdemes lenne defekttömítő folyadékot használnom, de ha pont mínuszokban nem működik...


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1575
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Olyat látott már valaki, hogy ha reggel a hidegben bemegyek dolgozni és du. mennék haza, néha leereszt 1 bárra a gumi. (mtb, belsős) Fölpumpálom, utána napokig jó de aztán néha megint előadja ezt a kis mókát, teljesen véletlenszerűen. Lyukat nem látok, amúgy is van tej a belsőben. Valahogy a "hidegről hirtelen melegre" dologra gyanakszom de én sem értem pontosan, mit zavarhat ez meg.

Már én is jártam így defektvédő löttyel töltött gumival, fagypont alatti hőmérsékleten.

 

Kimentem Sikáros felé és ott a réten fagyott vízfoltokból láttam és éreztem is, hogy hidegebb a levegő azon a részen. Átvágtam a rét szélén a mezőn és amikor már kint az aszfalton mentem, akkor éreztem, hogy valami nincs rendben a gumival. félig leeresztett és egyre laposabb lesz.

 

Akkor nem volt nálam pumpa, de eltoltam  így Dömörkapuig, arra már enyhébb volt az idő, nem volt annyira hideg és ott a parkolóban volt egy autós, aki kompresszorral segített felfújni. Utána már nem volt vele gondom. Azért később szétszedtem és kerestem a hibát, de még a víz alatt tovább pumpálva sem látszott semmi rajta. Nem eresztett. Végül találtam egy kicsi részt, ahol volt valami sérülés nyoma, benne  kicsi fehér ponttal (tömítő anyag kifolyás).

 

Szerintem az lehetett, hogy valamikor a kerék defektet kaphatott és a bele töltött lötyi mikro szálai betömték a lyukat. Ha meg újra eresztett, akkor megint befoltozta a lyuknál kiáramló sok pici szál és a diszperziós anyag megkötött rajta.

 

Viszont ugyanez a javító funkció hidegben már nem működik, mert megdermed a folyadék. A már működő beépült dugó is könnyebben kimozdul a korábbi lyukból ha megszilárdul a hidegben.

Miután felmelegszik és észreveszed, hogy puhább a gumi akkor felfújod és megint tömítenek az oda csurgó anyag kirakódó mikroszálai, miután megforgattad a kereket. Persze csak akkor működik így ha közben fagypont fölötti helyen tároltad.


Edited by Balu1, 2015. January 16. - 05:41.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1576
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

Tudtok róla valamit, hogy a Schalbe új TL Easy varázskifejezése mit takar?

 

A TL Easy a TL Ready és UST között van, könnyebb mint az UST és kiküszöböli a levegő szökését az oldalfal és felni érintkezési pontján (felrakásnál/menet közben böfögést), elvileg csökkenti a gumi lefordulásának a veszélyét is (TLR-hez képest). TL Ready-vel szemben gyakorlatilag nincs hátránya, UST-vel szemben viszont több esély van defektre.

 

Ezzel a Schwalbe abba is hagyja az UST forgalmazását, ezért gyorsan vettem még egy pár tartalék szettet amig lehet kapni :) (a stílusomhoz jobban passzol a defektvédelem mint a -165/145g).



#1577
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3,321 posts
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Tudtok róla valamit, hogy a Schalbe új TL Easy varázskifejezése mit takar?

A Racing Ralph Snakeskin TL Easy 29x2.25 méretben 605g (katalógus szerint), míg tavaly ugyanez TL Ready változatban 670g volt.

Én nem akarok se vékonyabb oldalfalú, se vékonyabb futófelületű gumit...

Hallottatok, olvastatok, vagy esetleg tapasztaltatok már valamit? Mindenesetre most rendeltem egy tavalyi kifutó "kőnehéz" darabot, biztos ami biztos.

Tömegadatot láttam már, többi passz.

Rocket Ron SnakeSkin TL Easy, 29x2.25, 669g: http://gewichte.mtb-...ke-skin-tl-easy

Racing Ralph SnakeSkin TL Easy, 29x2.25, két mérést találtam, 635g és 656g: http://gewichte.mtb-...ke-skin-tl-easy



#1578
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,091 posts

Tudtok róla valamit, hogy a Schalbe új TL Easy varázskifejezése mit takar?

A Racing Ralph Snakeskin TL Easy 29x2.25 méretben 605g (katalógus szerint), míg tavaly ugyanez TL Ready változatban 670g volt.

Én nem akarok se vékonyabb oldalfalú, se vékonyabb futófelületű gumit...

Hallottatok, olvastatok, vagy esetleg tapasztaltatok már valamit? Mindenesetre most rendeltem egy tavalyi kifutó "kőnehéz" darabot, biztos ami biztos.


Edited by mgy, 2015. January 13. - 12:43.


#1579
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,013 posts
  • LocationKelenföld

Olyat látott már valaki, hogy ha reggel a hidegben bemegyek dolgozni és du. mennék haza, néha leereszt 1 bárra a gumi. (mtb, belsős) Fölpumpálom, utána napokig jó de aztán néha megint előadja ezt a kis mókát, teljesen véletlenszerűen. Lyukat nem látok, amúgy is van tej a belsőben. Valahogy a "hidegről hirtelen melegre" dologra gyanakszom de én sem értem pontosan, mit zavarhat ez meg.

Vicces munkatárs?



#1580
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,662 posts

Olyat látott már valaki, hogy ha reggel a hidegben bemegyek dolgozni és du. mennék haza, néha leereszt 1 bárra a gumi. (mtb, belsős) Fölpumpálom, utána napokig jó de aztán néha megint előadja ezt a kis mókát, teljesen véletlenszerűen. Lyukat nem látok, amúgy is van tej a belsőben. Valahogy a "hidegről hirtelen melegre" dologra gyanakszom de én sem értem pontosan, mit zavarhat ez meg.


Marci