Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Gumitopik

* * * * * 4 votes

  • Please log in to reply
15884 replies to this topic

#1541
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,276 posts

 

 

Melyikre is gondoltál, hogy nem fogom szeretni, a keskenyebb, 2.1-es gumira vagy a SmartSam-ra?

konkrétan a race kingre

 

még mindig smart sam szvsz, és igen lehet elől ballonosabb, bár én inkább a plusz komfortort (és terepen jobb tapadást) választanám mint pár gramm és watt mínuszt.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1542
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,209 posts

A felvetésed eleve hibás. Mivel most főleg a RacingRalph, SmartSam gumikról volt szó és ezek (26os méretben) nem is léteznek 1,95 alatt. Nyilván a 2,1re gondoltam a "vékony" alatt a 2,25 helyett.

 

oké, nem figyeltem eléggé.

 

de úgy látszik, Tig sem :D

 

 

hát -csak aszfalton, meg sima dózeren, patakparton- montira 1,75 még elmegy szerintem.

 

Edited by Kisherceg, 2015. January 27. - 10:26.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1543
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.

A gumi szélességével nem szívesen spórolnék, mert még a 2"-os szélességűt is a kövek is szokták oldalra dobálni, ami kellemetlenül bizonytalan érzést ad, főleg az elsőnél. Keskenyebb gumival ez szerintem még fokozottabban jelentkezne. Inkább a szélesebb de egészében a most fent lévőnél könnyebb, jobb tulajdonságú gumira gondoltam, amivel bátrabban ki tudom próbálni kisebb nyomáson is. Az is lényeges, amikor terepen megyek, akkor ott legyen minél stabilabb a haladás. Akkor még többet, bátrabban mennék olyan helyeken.

 

Az jó lehet, ha elől 2.25-ös van fent és hátul meg elég lehet a 2.1-es is?

Elöl stabilabb lenne talán, azon múlik leginkább a stabilitás, hátul ha megdobja, sem annyira gond.

Vagy inkább elöl-hátul a szélesebbel stabilabb lenne terepen?

Csak hangosan gondolkodom, hátha valaki megcáfol vagy megerősít benne.

 

Igaz, hátul meg a mászáshoz kapaszkodna jobban a széles, de úgysem nyomnám baromi erővel felfelé.

 

Ezt nekem még tanulnom kell mert hiába szeretek menni minden talajon, pl. a gumira eddig nem is helyeztem nagy hangsúlyt, hogy komolyabbat kellene választanom. Eddig csak azt néztem, hogy legyen jó kapaszkodós mintája és kerüljön legfeljebb max. 2 ezer Forint körüli összegbe.  Már tudom, a minőségnek itt is meg van az ára. Látom, ebbe is bele kell fektetni kicsivel többet, ha többet akarok tőle elvárni. Mondjuk logikus.

 

Terepen, főleg a guruló kövesen bennem van kicsit a zabszem effektus, mert dobálják a kereket a nem túl széles gumi alól oldalt kigördülő kövek.

 

Viszont földes terepen, ahol a kövek stabilan be vannak ágyazódva a talajba, ott jóval bátrabban, néha túl bátran is le merek zúgni (mint pl. Jánoshegy kilátó alatt a nyomós kúttól ami az aszfalt alatt az erdőben fut és átvágja az aszfalt hajtű kanyart).

 

A keskeny gumit (a 2"-nál jóval keskenyebbet) meg minden dobálja, hamar megfogja még aszfalton is a legkisebb repedés, úthiba, még a kanális bármi, azért is elég zavaró nekem a keskeny gumi. Ha már monti, akkor ne legyenek ilyen korlátok.

 

Értem, hogy a keskeny gurul könnyebben és kisebb is a súlya de sok hátránya is van. Terepen meg különösen. De kössz az ötletet. A SmartSam vagy a RaceKing ?  Úgy tűnik jó lesz valamelyik, még nem tudom melyiket válasszam, de inkább a 2.1" fölöttiben (2.25) bíznék a terepen, de az kb 20 dekával többet nyom, ami pörgés közben nem tudom jelent-e olyan nagyon sokat. Valamennyit biztosan.

 

 

Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.

Próbaképp elkezdheted az acélperemes kivitelűekkel is, meglepően jó súlyban vannak azok is. A jó gördülést ezeken is fogod érezni.

Pl. Ez is az egyik bajnok szokott lenni a tesztekben gördülést tekintve és nem is vészes az ára:

http://bringabutik.h...so-26x2-00.html

 

Nekem is SmartSam acélperemes volt hátul, nagyon sokáig bírta és terepen is, aszfalton is jól ment.

Igen, azt úgy gondoltam én is, hogy akkor mindkettőt cserélem.

Magam sem tudom akkor SmartSam SmartKing vagy RaceKing legyen.

 

 

viszont terepen nem fogja szeretni

hamar elfogy ez is

defektelni is szeret

 

akkor inkább a smart sam szerintem is (akár van belőle plus-os is, abba lötty sem kell)

Melyikre is gondoltál, hogy nem fogom szeretni, a keskenyebb, 2.1-es gumira vagy a SmartSam-ra?


Edited by Balu1, 2015. January 27. - 03:50.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1544
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,692 posts

ezzel kicsit vitatkoznék, bár nem tudom, pontosan mire gondoltál vékony alatt. szerintem 1,95 alá nem igazán érdemes menni. 

A felvetésed eleve hibás. Mivel most főleg a RacingRalph, SmartSam gumikról volt szó és ezek (26os méretben) nem is léteznek 1,95 alatt. Nyilván a 2,1re gondoltam a "vékony" alatt a 2,25 helyett.


Marci

#1545
zsero

zsero

    vendég

  • fórumtag
  • 41 posts

Sziasztok, városba 32-622 méretben mit ajánlotok, ami gyors is és biztonságos esőben?
Schwalbe Delta Cruiser / Road Cruiser, Conti TourRide, Conti CityRide II milyenek? 



#1546
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,209 posts

hát -csak aszfalton, meg sima dózeren, patakparton- montira 1,75 még elmegy szerintem.

 

1,5 maxxis xennith volt fenn. utáltam. ha nem volt tükörsima az aszfalt, minden volt, csak élmény nem a tekerés. most a játszóterezős cruxon 1,95-2 körüli conti van, semmi csúcstechnika, de sokkal kényelmesebb és még 2-2,5 bar körül is lehet vele haladni (3bar szokott benne lenni egyébként). lehet, hogy a xennith abszolut értékben gyorsabb volt, de nem éreztem annak. 1,75-öt nem próbáltam.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1547
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,276 posts

ezzel kicsit vitatkoznék, bár nem tudom, pontosan mire gondoltál vékony alatt. szerintem 1,95 alá nem igazán érdemes menni. 

hát -csak aszfalton, meg sima dózeren, patakparton- montira 1,75 még elmegy szerintem.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1548
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,209 posts

Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.

Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.

 

 

ezzel kicsit vitatkoznék, bár nem tudom, pontosan mire gondoltál vékony alatt. szerintem 1,95 alá nem igazán érdemes menni. 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1549
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,276 posts

Defekt ellen nekem lötty van a belsőmben már vagy 3 éve és tökéletesen működik. Itt nálunk Zuglóban az utóbbi években elterjedt a Királydinnye, tucatszámra ragasztgattam. Na, akkor vettem löttyöt és életem legértelmesebb bringás beruházása volt. Azóta SOHA nem kellett lyukat foltoznom. Haverjaimat nem is értem, miért állnak ellen neki. (o.k., 2x sikerült kígyóharapásosra fölütnöm, nyilván azt nem fogta meg de ez nem is a lötty hibája. Azóta kicsit magasabb nyomással járok és ilyen sem volt többé)

 

Nekem is SmartSam acélperemes volt hátul, nagyon sokáig bírta és terepen is, aszfalton is jól ment.

nekem olyan 2/3-ban működött csak a lötty. úgyhogy" trekkingen" én a plus-os külsőket preferálom inkább. -sokkal nem nehezebb mint a sima külső + lötty és kb bombabiztos. (de még akár a sima contact széria is, végül is ha mer a conti cseregarit vállalni rá, szúrásos defektre........)

 

ja királydinnye szezonban itt nálunk a szomszéd /16/ kerületben is "belsőcsere dömping" van.


Edited by Bikertigger, 2015. January 26. - 00:22.

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1550
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,692 posts

Defekt ellen nekem lötty van a belsőmben már vagy 3 éve és tökéletesen működik. Itt nálunk Zuglóban az utóbbi években elterjedt a Királydinnye, tucatszámra ragasztgattam. Na, akkor vettem löttyöt és életem legértelmesebb bringás beruházása volt. Azóta SOHA nem kellett lyukat foltoznom. Haverjaimat nem is értem, miért állnak ellen neki. (o.k., 2x sikerült kígyóharapásosra fölütnöm, nyilván azt nem fogta meg de ez nem is a lötty hibája. Azóta kicsit magasabb nyomással járok és ilyen sem volt többé)

 

Nekem is SmartSam acélperemes volt hátul, nagyon sokáig bírta és terepen is, aszfalton is jól ment.


Edited by marton, 2015. January 26. - 00:10.

Marci

#1551
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,276 posts

Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.

Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.

És nem látok a pénztárcádba de fölöslegesen ne vegyél tízezrekért gumit. Próbaképp elkezdheted az acélperemes kivitelűekkel is, meglepően jó súlyban vannak azok is. A jó gördülést ezeken is fogod érezni.

Pl. Ez is az egyik bajnok szokott lenni a tesztekben gördülést tekintve és nem is vészes az ára: http://bringabutik.h...so-26x2-00.html

viszont terepen nem fogja szeretni

hamar elfogy ez is

defektelni is szeret

 

akkor inkább a smart sam szerintem is (akár van belőle plus-os is, abba lötty sem kell)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1552
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,692 posts

Viszont már rászántam magam, veszek egy jó gumit. Ez talán jó lenne.

Schwalbe Racing Ralph Evo HS391 26*2.25 (559-57) hajtogatható külső gumi

Ezt írják róla:

"Az optimális verseny gumi. A monti pályák királya a ciklokrosszban is otthon van.

Méret: 26*2.25 (559-57). Min - Max nyomásérték bar-ban: 1,8-3,7. Súly: 540 g."

Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.

Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.

És nem látok a pénztárcádba de fölöslegesen ne vegyél tízezrekért gumit. Próbaképp elkezdheted az acélperemes kivitelűekkel is, meglepően jó súlyban vannak azok is. A jó gördülést ezeken is fogod érezni.

Pl. Ez is az egyik bajnok szokott lenni a tesztekben gördülést tekintve és nem is vészes az ára: http://bringabutik.h...so-26x2-00.html


Marci

#1553
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Értem, kössz.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1554
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 posts

Ha főleg aszfalton mész a Racing Ralph nagyon hamar el fog kopni. Ha Schwalbe, akkor vegyes használatra a Smart Samet szokták ajánlani.



#1555
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Megmondom őszintén, ettől én is tartottam egy kicsit. Egy asszisztens "kislány" mondott valamit és elsőre készpénznek vettem, habár voltak kétségeim a pontosságot illetően. Hiszen a bringa is elég nagy lépésekben növeli a terhelést.

Azért nyár közepe felé már elég jól tudok menni ahhoz képest és ez ősszel volt amikor nézték. 

Legfeljebb másokhoz képest nem tartom a tempót főleg hegynek felfelé.

 

Békásról Visegrádra síkon a legjobb időm másfél óra, ami 20-as átlagnak felel meg, tudom nem sok.  Hegyre fel aszfalton 6-8 km/h amit szoktam mérni de volt már 12, ami tudom, még mindig nem túl jó, de a nagyobb tempóhoz már több levegő kellene.

 

 

Viszont már rászántam magam, veszek egy jó gumit. Ez talán jó lenne.

Schwalbe Racing Ralph Evo HS391 26*2.25 (559-57) hajtogatható külső gumi

Ezt írják róla:

"Az optimális verseny gumi. A monti pályák királya a ciklokrosszban is otthon van.

Méret: 26*2.25 (559-57). Min - Max nyomásérték bar-ban: 1,8-3,7. Súly: 540 g."
 

Kisebb a súlya is, ami már üres pörgetésben is valami előnyt kell jelentsen.

Igaz, a külön berakott defekt védelem is nyom majd rajta valamennyit, de anélkül emlékszem még aszfalton is kétnaponta volt defektem, aztán ráuntam. Inkább legyen dupla defekt védelem miatt többlet súly benne de nem szórakozok lyuk foltozással vagy belső cserével út közben, már abból elegem lett. Igaz, azóta nem is volt rá igazán szükségem (csak elvétve), amióta ez a kettős védelem benne van. Úgyhogy ez benne lesz az újban is. Nem kockáztatok.


Edited by Balu1, 2015. January 25. - 21:20.

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1556
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,703 posts

Másik alkalommal, amikor csak az asszisztens volt ott, akkor  nyomtam ameddig bírtam és a folyamatosan növekvő terhelésnél egyszer csak elfogyott a levegőm. Éreztem, hogy nem tudok annyi levegőt cserélni akárhogy is próbálom mélyen beszívni és gyorsan kapkodni már a végén, nem volt elég már ahhoz, hogy az egyre növelt terhelést tovább bírjam. Akkor kérdeztem, hogy hány Watt volt a vége a hajtásnak, akkor mondta az asszisztens, hogy 150 W.

 

szerintem ne vedd készpénznek azt a watt-értéket, egyszer munkahelyi orvosi szűrésen mértek csontritkulást, és gyakorlatilag kiderült, hogy vagy el van kalibrálódva a műszer, vagy nem értenek hozzá, vagy már nincs is csontom.. nem vagyok meggyőződve a kezelőszemélyzet hozzáértéséről :)



#1557
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,726 posts

Eddig tényleg nem próbáltam ilyen komolyabb gumikat, de gondolom akkor nem véletlen az árkülönbség köztük. Ezek szerint nem csak a neve az amit meg kell fizetni, mint a márkás ruhákon a védjegyek. Eddig erre nem is gondoltam, de majd megveszem valamelyiket, hogy tényleg lássam a különbséget. Ahogy itt nézem a leírtak szerint a Schwalbe Racing Ralph tűnik a legjobbnak ezek közül.

 

http://www.arukereso...be Racing Ralph

 

Vannak itt ilyen gumik különböző áron ezen a néven. Van valami különbség köztük vagy csak az árakban különböznek? Ebben tényleg "kicsit" tájékozatlan vagyok. Mennyiért szabad megvenni? Úgy értem, hátha valaki tud kicsivel kedvezőbb árú boltot.

 

 

A hegymenettől nem is félek annyira, (lehet, hogy hülye a hasonlat de) olyan vagyok mint a katicabogár, ha emelkedőt látok akkor szeretem felküzdeni magam rajta, még ha nehéz is.

Na jó, nem mindig de általában nem jelent leküzdhetetlen akadályt, legfeljebb nagyon lassan nyomom és többször pihenek közben. Pl egyik kedvenc köröm a parti panoráma úton végig Pilismarótig és ott fel, az erdő elején az elágazásnál balra és királykúti nyereg felé felmegyek, az kb 10 km emelkedő és 430 m a teteje az órám szerint vegyes töredezett félig aszfalton. Onnan meg csak gurulás szinte Dömörkapuig de majdnem Szentendréig. Az végig kb 80 km.

Aztán van amikor a Prédikálószék felé vezető utat választom Sikáros felől, de ott felfelé csak tolni tudom, legalább is egy idő után elfogy az erőm hajtani a kövek miatt. Lehet, hogy a kisebb nyomás ott segítene. Majd próbálom de még kell venni új gumit. Addig is köszönöm a segítséget.

 

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1558
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts

egyébként én sokkal melósabbnak érzem a haladást a (kiváncsiságból ) 3 barra fújt 2,4-es x-king-el, mint a 2 baros 2,25- ralphal. szal sokkal jobban érzem a 2 gumi közti különbséget, mint a ralpot 3,5 vs 2 baron .

A legdurvább meglepetés amikor ismerős bicaját kellet rendbe raknom,  egy költséghatékony CST gumi http://bikefun.hu/pr...-4-38-559-c1384 ment rá.

Gondoltam meglepem a barátnőmet amíg nem lesz kész a bicaj, és feldobom a bicajára milyen jó lesz neki aszfalton a Ritchey Z-max helyett, és itt jött a meglepi, nem tettszett neki, rosszabbul gurulónak érezte.



#1559
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,276 posts

Azt a gumit meg dobd el nagyon messzire ! Ismerem ezeket, valami gagyi nehéz, olcsó kínai valami, nagyon sokat visszavesz az erődből. Bár így télre nem rossz, formában tart. :-))

Próbálj ki valami nagyon jól gördülő gumit ! Pl. Conti RaceKing, Schwalbe RacingRalph kimondottan erre vannak kihegyezve. Nekem most Cont X-King van, az is elég jól gördül és volt Scwalbe SmartSam is korábban, az is jól ment aszfalton és terepen is. Óriási különbség van 2 gumi között.

egyébként én sokkal melósabbnak érzem a haladást a (kiváncsiságból ) 3 barra fújt 2,4-es x-king-el, mint a 2 baros 2,25- ralphal. szal sokkal jobban érzem a 2 gumi közti különbséget, mint a ralpot 3,5 vs 2 baron .


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1560
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,692 posts

Emelkedőn nem kell megindulni, mint a rakéta ! Nem vagy te versenyző. Én elég erősnek érzem magam de ha ilyet csinálok, nekem is vannak légzési problémáim 1-2 percig. (szerintem mindenkinek) Szép egyenletes tempóban menjél és ha rendszeresen mész hegyre, erősödni fogsz. A bringán fontosabb a keringés és az izmok, mint a tüdő. Persze, az is nagyon fontos de ha erősödsz, kisebb erőkifejtéssel tudsz majd fölfelé menni. De rendszeres!! hegymenet nélkül soha nem fogsz erősödni.

Ne érts félre, nem kicsinylem le a tüdőproblémád de nagyon sok ilyen ismerősöm volt akiktől hallgattam én mindent, miért is nem megy nekik a hegymenet. De egy volt a lényeg, a hegymenetet kerülték, mint a tüzet. Pedig anélkül nem megy.

 

Azt a gumit meg dobd el nagyon messzire ! Ismerem ezeket, valami gagyi nehéz, olcsó kínai valami, nagyon sokat visszavesz az erődből. Bár így télre nem rossz, formában tart. :-))

Próbálj ki valami nagyon jól gördülő gumit ! Pl. Conti RaceKing, Schwalbe RacingRalph kimondottan erre vannak kihegyezve. Nekem most Cont X-King van, az is elég jól gördül és volt Scwalbe SmartSam is korábban, az is jól ment aszfalton és terepen is. Óriási különbség van 2 gumi között.


Edited by marton, 2015. January 24. - 17:46.

Marci