Én nagyon boldog vagyok a tartalék (olcsó) kerékszettemmel.
Még soha nem használtam!!!
Én nagyon boldog vagyok a tartalék (olcsó) kerékszettemmel.
Még soha nem használtam!!!
Hát ha Te aszfaltra Furius Fredet vennél akkor nagyon gazdag gyerek vagy...
Nem csak gumit lehet keréken cserélni, sort is.
Van, aki gazdag...
És van, aki időmilliomos.
Egy Schwalbe Racer +300g. És akkor ez még csak 1.5-ös, ami túl vékony.
Ha ma vennék gumikat és megtehetném, akkor főleg aszfaltra vennék egy pár 2.0-ás Furious Fred-t. Terepre meg egy pár 2.1-es Thunder Burt-t. Mert kicsi és könnyű vagyok, a sarat meg annyira nem szeretem a fáradalmas utómunka miatt. Két kerékszettet nem vennék, mert annyi pénz a világon nincs. Bármilyet is vennék két párat, mindig zavarna, hogy "kétszer" jobbat vehettem volna ha csak egy pár kerékszettet veszek és cserélgetem rajta a külsőket. Talán nem is végeznék sokkal előbb a cserével, mint levenni az egyik gumit és EasyFit-el feltenni a másikat. Kerekek cserélgetésel meg ott vagyunk a lánc és sor nem egységes kopásánál.
Hát ha Te aszfaltra Furius Fredet vennél akkor nagyon gazdag gyerek vagy...
Nem csak gumit lehet keréken cserélni, sort is.
gaboca1 módosította - 2015. január 27. - 23:32
Ez igaz, a könnyebb gyorsabb de ez aszfalton lesz nagy előny. Terepen már lehet, hogy a kicsit szélesebb és puhább a gyorsabb. De ezt már korábban is tárgyaltuk. Van talán a Schwalbe-nak egy jó grafikonja, hogy a nyomás és a terep változásával hogy változik a sebesség.
Ha ma vennék gumikat és megtehetném, akkor főleg aszfaltra vennék egy pár 2.0-ás Furious Fred-t. Terepre meg egy pár 2.1-es Thunder Burt-t. Mert kicsi és könnyű vagyok, a sarat meg annyira nem szeretem a fáradalmas utómunka miatt. Két kerékszettet nem vennék, mert annyi pénz a világon nincs. Bármilyet is vennék két párat, mindig zavarna, hogy "kétszer" jobbat vehettem volna ha csak egy pár kerékszettet veszek és cserélgetem rajta a külsőket. Talán nem is végeznék sokkal előbb a cserével, mint levenni az egyik gumit és EasyFit-el feltenni a másikat. Kerekek cserélgetésel meg ott vagyunk a lánc és sor nem egységes kopásánál.
mindenre jó gumi persze még mindig nincs
szóval 2 bringa kell
de legalább 2 keréxett
Tudjuk, hogy hol látható ez a grafikon? Úgy értem, hogy biztosan tudjuk, vagy csak esetleg lehet, hogy van valahol?
http://www.mtbonline...illustrated.pdf
Terepen már lehet, hogy a kicsit szélesebb és puhább a gyorsabb. De ezt már korábban is tárgyaltuk.
Van talán a Schwalbe-nak egy jó grafikonja, hogy a nyomás és a terep változásával hogy változik a sebesség.
Tudjuk, hogy hol látható ez a grafikon? Úgy értem, hogy biztosan tudjuk, vagy csak esetleg lehet, hogy van valahol?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Ez igaz, a könnyebb gyorsabb de ez aszfalton lesz nagy előny. Terepen már lehet, hogy a kicsit szélesebb és puhább a gyorsabb. De ezt már korábban is tárgyaltuk. Van talán a Schwalbe-nak egy jó grafikonja, hogy a nyomás és a terep változásával hogy változik a sebesség.
A keskeny gumi nem gurul könnyebben. A keskeny gumit magasabb nyomáson használják/kell használni, azért gurul (de csak sima aszfalton) könnyebben.
Itt arra gondoltam, hogy mivel kicsivel kevesebb a szélessége, ezáltal a tömege is kisebb, ezért csak az üres a pörgésben tartásához is valamivel kisebb energiát használ el. Erre gondoltam. Persze a többi dolog is nyilván úgy van.
Balu1 módosította - 2015. január 27. - 21:12
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Nem annyira az alját találja meg, a nagyobb besüllyedés miatt több az oldaltartás.
Az attól függ mennyire folyékony
A keskeny gumi nem gurul könnyebben. A keskeny gumit magasabb nyomáson használják/kell használni, azért gurul (de csak sima aszfalton) könnyebben. A keskeny guminak elvileg alacsonyabb a szélellenállása, de azt montin nem fogod érezni, és bizonyos fajta sárban esetleg jobban belemélyed és ezért jobban megtalálja a szolidabb alját, ami miatt még lehet gyorsabb.
Nem annyira az alját találja meg, a nagyobb besüllyedés miatt több az oldaltartás.
Értem, hogy a keskeny gurul könnyebben
A keskeny gumi nem gurul könnyebben. A keskeny gumit magasabb nyomáson használják/kell használni, azért gurul (de csak sima aszfalton) könnyebben. A keskeny guminak elvileg alacsonyabb a szélellenállása, de azt montin nem fogod érezni, és bizonyos fajta sárban esetleg jobban belemélyed és ezért jobban megtalálja a szolidabb alját, ami miatt még lehet gyorsabb.
még mindig smart sam szvsz, és igen lehet elől ballonosabb,
bár én inkább a plusz komfortort (és terepen jobb tapadást) választanám mint pár gramm és watt mínuszt.
Vagyis a "plusz komfort és terepen jobb tapadás" alatt az elől hátul a szélesebb gumit javaslod, ha jól értem?
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
Melyikre is gondoltál, hogy nem fogom szeretni, a keskenyebb, 2.1-es gumira vagy a SmartSam-ra?
konkrétan a race kingre
még mindig smart sam szvsz, és igen lehet elől ballonosabb, bár én inkább a plusz komfortort (és terepen jobb tapadást) választanám mint pár gramm és watt mínuszt.
A felvetésed eleve hibás. Mivel most főleg a RacingRalph, SmartSam gumikról volt szó és ezek (26os méretben) nem is léteznek 1,95 alatt. Nyilván a 2,1re gondoltam a "vékony" alatt a 2,25 helyett.
oké, nem figyeltem eléggé.
de úgy látszik, Tig sem
hát -csak aszfalton, meg sima dózeren, patakparton- montira 1,75 még elmegy szerintem.
Kisherceg módosította - 2015. január 27. - 10:26
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha nem mész nagyon kemény terepen és sokat mész aszfalton inkább vékonyabb gumiban gondolkodj. A vastag gumiknak inkább terepen jönnek ki az előnyei kisebb nyomáson. Plusz még kicsit könnyebbek is.
A gumi szélességével nem szívesen spórolnék, mert még a 2"-os szélességűt is a kövek is szokták oldalra dobálni, ami kellemetlenül bizonytalan érzést ad, főleg az elsőnél. Keskenyebb gumival ez szerintem még fokozottabban jelentkezne. Inkább a szélesebb de egészében a most fent lévőnél könnyebb, jobb tulajdonságú gumira gondoltam, amivel bátrabban ki tudom próbálni kisebb nyomáson is. Az is lényeges, amikor terepen megyek, akkor ott legyen minél stabilabb a haladás. Akkor még többet, bátrabban mennék olyan helyeken.
Az jó lehet, ha elől 2.25-ös van fent és hátul meg elég lehet a 2.1-es is?
Elöl stabilabb lenne talán, azon múlik leginkább a stabilitás, hátul ha megdobja, sem annyira gond.
Vagy inkább elöl-hátul a szélesebbel stabilabb lenne terepen?
Csak hangosan gondolkodom, hátha valaki megcáfol vagy megerősít benne.
Igaz, hátul meg a mászáshoz kapaszkodna jobban a széles, de úgysem nyomnám baromi erővel felfelé.
Ezt nekem még tanulnom kell mert hiába szeretek menni minden talajon, pl. a gumira eddig nem is helyeztem nagy hangsúlyt, hogy komolyabbat kellene választanom. Eddig csak azt néztem, hogy legyen jó kapaszkodós mintája és kerüljön legfeljebb max. 2 ezer Forint körüli összegbe. Már tudom, a minőségnek itt is meg van az ára. Látom, ebbe is bele kell fektetni kicsivel többet, ha többet akarok tőle elvárni. Mondjuk logikus.
Terepen, főleg a guruló kövesen bennem van kicsit a zabszem effektus, mert dobálják a kereket a nem túl széles gumi alól oldalt kigördülő kövek.
Viszont földes terepen, ahol a kövek stabilan be vannak ágyazódva a talajba, ott jóval bátrabban, néha túl bátran is le merek zúgni (mint pl. Jánoshegy kilátó alatt a nyomós kúttól ami az aszfalt alatt az erdőben fut és átvágja az aszfalt hajtű kanyart).
A keskeny gumit (a 2"-nál jóval keskenyebbet) meg minden dobálja, hamar megfogja még aszfalton is a legkisebb repedés, úthiba, még a kanális bármi, azért is elég zavaró nekem a keskeny gumi. Ha már monti, akkor ne legyenek ilyen korlátok.
Értem, hogy a keskeny gurul könnyebben és kisebb is a súlya de sok hátránya is van. Terepen meg különösen. De kössz az ötletet. A SmartSam vagy a RaceKing ? Úgy tűnik jó lesz valamelyik, még nem tudom melyiket válasszam, de inkább a 2.1" fölöttiben (2.25) bíznék a terepen, de az kb 20 dekával többet nyom, ami pörgés közben nem tudom jelent-e olyan nagyon sokat. Valamennyit biztosan.
Szerintem is nagyon jó a SmartSam. De elöl-hátul cserélj gumit ! Úgy fogod nagyon megérezni a gumik közti különbséget.
Próbaképp elkezdheted az acélperemes kivitelűekkel is, meglepően jó súlyban vannak azok is. A jó gördülést ezeken is fogod érezni.
Pl. Ez is az egyik bajnok szokott lenni a tesztekben gördülést tekintve és nem is vészes az ára:
http://bringabutik.h...so-26x2-00.html
Nekem is SmartSam acélperemes volt hátul, nagyon sokáig bírta és terepen is, aszfalton is jól ment.
Igen, azt úgy gondoltam én is, hogy akkor mindkettőt cserélem.
Magam sem tudom akkor SmartSam SmartKing vagy RaceKing legyen.
viszont terepen nem fogja szeretni
hamar elfogy ez is
defektelni is szeret
akkor inkább a smart sam szerintem is (akár van belőle plus-os is, abba lötty sem kell)
Melyikre is gondoltál, hogy nem fogom szeretni, a keskenyebb, 2.1-es gumira vagy a SmartSam-ra?
Balu1 módosította - 2015. január 27. - 03:50
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
ezzel kicsit vitatkoznék, bár nem tudom, pontosan mire gondoltál vékony alatt. szerintem 1,95 alá nem igazán érdemes menni.
A felvetésed eleve hibás. Mivel most főleg a RacingRalph, SmartSam gumikról volt szó és ezek (26os méretben) nem is léteznek 1,95 alatt. Nyilván a 2,1re gondoltam a "vékony" alatt a 2,25 helyett.
Sziasztok, városba 32-622 méretben mit ajánlotok, ami gyors is és biztonságos esőben?
Schwalbe Delta Cruiser / Road Cruiser, Conti TourRide, Conti CityRide II milyenek?
hát -csak aszfalton, meg sima dózeren, patakparton- montira 1,75 még elmegy szerintem.
1,5 maxxis xennith volt fenn. utáltam. ha nem volt tükörsima az aszfalt, minden volt, csak élmény nem a tekerés. most a játszóterezős cruxon 1,95-2 körüli conti van, semmi csúcstechnika, de sokkal kényelmesebb és még 2-2,5 bar körül is lehet vele haladni (3bar szokott benne lenni egyébként). lehet, hogy a xennith abszolut értékben gyorsabb volt, de nem éreztem annak. 1,75-öt nem próbáltam.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ezzel kicsit vitatkoznék, bár nem tudom, pontosan mire gondoltál vékony alatt. szerintem 1,95 alá nem igazán érdemes menni.
hát -csak aszfalton, meg sima dózeren, patakparton- montira 1,75 még elmegy szerintem.