Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1461
SokadikX

SokadikX

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 695 hozzászólás
Tippet kérek, hogy ez mitől lehet... tavaly vagy tavalyelőtt vásárolt belső, lehet benne úgy 2-2500km vagy még annyi sem.
Utoljára tavaly ősszel pumpáltam fel, azóta itt állt a lakásban és lassan engedett lefelé. Ez eddig OK. De... valamikor tegnap éjjel hirtelen teljesen leeresztett. Először azt hittem, csak én nem figyeltem eléggé és már korábban is totál lapos volt, ezért felpumpáltam. Tíz percre rá megint teljesen lapos volt.
Vajon mitől?
Úgy értem: a lakásban tárolva hogy a bánatba lett defektes, miközben ősztől kb. egy héttel ezelőttig alig engedett valamit?
(elvileg defekt védelemmel ellátott Continental külső van rajta, minimális az esélye, hogy a macskám bűne :) )

SokadikX módosította - 2015. április 11. - 17:49


#1462
BDavid

BDavid

    újonc

  • fórumtag
  • 11 hozzászólás

Hello!
Vettem két Conti Ultra sportot. 622-esek, és a felni is 622-es. Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz). Még sosem volt velem ilyen. Be kell törni az ilyet, mint a katonaságnál a bakancsot? :)
Ja és két különböző 622-es felnin próbáltam, két különböző külsőt külsőt, és egyik sem akar egyikre sem rámenni...
Ilyenkor mit lehet tenni? Mit rontottam el? Vagy csak simán két gyári hibásba futottam bele?



#1463
zsbacsi

zsbacsi

    vendég

  • jóváhagyásra váró
  • 287 hozzászólás

sziasztok!

 

Kaptam egy 29es conti belsőt ajándékba, de autó szelepest, viszont nekem prestás jó csak a felnihez (nem akarom kifúrni).

Valakinek esetleg ha pont fordítva van felesleges belsője azzal szivesen cserélnék.



#1464
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A felnin, a köpeny felfekvő részén Palmatex, Contactceys vagy valami kemény gumiszerűen megkötő ragasztó megszárított rétegét érdemes kialakítani szétszedett állapotában. Annak a teljesen megkötött anyagához is jobban tapad a külső pereme, mint a hintőporral síkosított fémhez.

 

Sőt még a nyereg csőre, esetleg a fészkébe is érdemes egy vékony réteget felhordani és

teljesen megszáradni hagyni összerakás előtt, ha korábban mindig beljebb csúszott a cső.

 

242523316.pattex-palmatex-folyekony-raga

 

http://revomag.hu/20...asztas-hazilag/

Jó ez sok minden célra.. és nem csak szingónál.


Balu1 módosította - 2015. április 09. - 10:22

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1465
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Szokásos Conti betegség, B kategóriás hibás külső. KUKA !

Csak a nagyobb nyomás segíthet, a többi csak szenteltvíz. A hintőpr itt pl. semmit nem ér.


Marci

#1466
peppe

peppe

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 312 hozzászólás

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy az új gumijaim elfordulnak a felnin és kitépik a szelepet. A gumik Continental mountain king 2,2-esek (hajtogatható), a felnik Alex dm24 és Sun Rhino light. Ezelőtt Continental Gravityk voltak fenn azzal nem volt baj, még a Gajáról, Kékesről lefelé sem. Mi lehet a gond?

Akkor ami eszembe jutott a dologrol eleg reszletesen, mert nagy szivas volt es csak tobb lepcsoben oldodott meg: olcsobb hajtogatos gummaknal, contiknal biztos, nalam explorer volt, elofordul. Megoldas kicsit tudomanyosan: csokkenteni a surlodast a kulso es belso kozott es/vagy novelni a surlodast a kulso es a felni pereme kozott. Konkretan:

- a mar elmitett hintopor

- a mar emlitett nyomas novelese (mar ha ez eleg ahhoz hogy ne csusszon meg a kulso, mert ha csuszik a belsot meginkabb magával viszi igy)

- sufnituning.1: a kulsore ahol az a felniperemmel erintkezik (a felni pereme nyom is bele egy kis arkot) valami ragacs, nekem a Pattex bevalt. Kulso leszed, lefeltet,

  vegignyomja az egyik oldalt, fordit, masik oldal.. var egy ejszakat, visszatesz.

  - jobb kulsoknel erre a reszre puhabb gumibol raknak egy csikot, pont hogy ne csusszon.

- es amire mindig figyelek (pedig a 2,5 minion DH nem csuszkalos fajta): ugy rakom a belsot, h a szelepnek legyen kis mozgastere, nem sugariranyba nez hanem kicsit hatrafele.

  kis megcsuszas utan nezne majd elore ugye. menetes szelepet pont nem huzom szorosra, szinten a kis mozgaster miatt.

- sufnituning.2 (de ezt talan egy kereknel csinaltam vegig, strapas.. :felniperem belso reszet, ahol a kulso hozza nyomodik sugariranyban megdolgozni pl drotkefevel, mondom

  strapas..  de volt egy csomo olcso kulsom, alacsony nyomas meg kellemes.

- es persze az ultimate mogoldas: tubeless


peppe módosította - 2015. április 08. - 14:45

a második p néma!

#1467
sisqo

sisqo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 884 hozzászólás

Hintőporozd be a külsőt belülről, és akkor el tud fordulni a felnin anélkül, hogy vinné a belsőt magával. Biztosn kicsivel nagyobb az új külső mint a régi, azért tud forogni


Esetleg 1-2 menetnyi szigetelő szalag a felniszalag alá? Szorosabban illeszkedne a külső és a felni.

#1468
kenguru

kenguru

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 472 hozzászólás

Nem. Legalábbis nem alacsonyabb, mint ahogy a Gravityt használtam. Egyébként sosem volt még ilyen hajtogatós külsőm, de nem túl szimpi... Felraktam, elmentem egy körre a városban és kitépett szelepekkel értem haza. Így jártam 2x. Most vettem Continental belsőt ami végig menetes, de ha így elfordul a külső, szerintem nem fogja megoldani a problémát.

 

Jav.: "Galya" :)

Hintőporozd be a külsőt belülről, és akkor el tud fordulni a felnin anélkül, hogy vinné a belsőt magával. Biztosn kicsivel nagyobb az új külső mint a régi, azért tud forogni



#1469
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

alacsony a nyomás?

Nem. Legalábbis nem alacsonyabb, mint ahogy a Gravityt használtam. Egyébként sosem volt még ilyen hajtogatós külsőm, de nem túl szimpi... Felraktam, elmentem egy körre a városban és kitépett szelepekkel értem haza. Így jártam 2x. Most vettem Continental belsőt ami végig menetes, de ha így elfordul a külső, szerintem nem fogja megoldani a problémát.

 

Jav.: "Galya" :)


Facs módosította - 2015. április 03. - 18:28


#1470
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.209 hozzászólás

alacsony a nyomás?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1471
Facs

Facs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 488 hozzászólás

Sziasztok!

Olyan problémám lenne, hogy az új gumijaim elfordulnak a felnin és kitépik a szelepet. A gumik Continental mountain king 2,2-esek (hajtogatható), a felnik Alex dm24 és Sun Rhino light. Ezelőtt Continental Gravityk voltak fenn azzal nem volt baj, még a Gajáról, Kékesről lefelé sem. Mi lehet a gond?



#1472
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

esetleg. s ez legalább normális minőség is. bár terepen erszteni azért ésszel

 

https://encrypted-tb...dvIanpzpb_eykUa

 

vagy smart sam , ha tényleg kapaszkodós terep is van benne.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1473
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

(...) Ha homokba érek vele, akkor meg úgyis szinte mindegy, le kell szállni... Felénk sajnos ez előfordul néha, sok a homok.


Többek között ezért szoktam le a Google térkép gyalogos tervezőjéről.

Elirányított valamerre, ahol felhívta a figyelmemet az aszfalt hiányára, de arra már nem, hogy

1: a homok be fogja a szelepet is borítani, olyan mély :blink:

2: olyan bokros susnyás van az úton, hogy egy ninja is másik utat keresne :ph34r:

3: az eső legkisebb említésére is olyan laza vízmosás lesz mindenütt fél méteres szinteltérésekkel, hogy győzzem kerülgetni :wacko:

 

Volt egy-két atyavilág terep, ahova vitt, pedig akkor még egy Maxxis traktorgumi volt elöl, már nem tudom, hogy az Ignitor vagy a Dy-no-mite! (szinte azonos a kettő, apró eltérések vannak csak)


  • rob és Sandman kedveli ezt

#1474
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Simán tekerésre kiváló? O_o
 
Nekem ilyen van elöl, mert jobbára aszfalton megyek, meg néha le a földútra be az erdőbe, de a füves/homokos résznél elég instabilnak érzem. Mondjuk lehet, hogy csak azért mert látom, hogy nem csuparagya :D
Amúgy ezt pont azért választottam, mert középen van egy sima rész, viszont a szélei meg tele vannak bütyökkel arra az esetre, ha kapaszkodni kéne.
Ezen kívül láttam még pár olyan bütykös gumit, aminek a közepén szinte folyamatos sáv van, tehát aszfaltra sem rossz, elgfeljebb kopik, mintha fizetnének érte.

A Vee Comfort amit most vettem le gyakorlatilag ugyanilyen volt mint a tiéd és motoszkáltam vele erdőben és aszfalton is - jó kompromisszum volt. Mivel egyre inkább aszfalton telerek, ezért próbálgatom most inkább a Sportcontactot de elvittem földútra is és nem volt gond vele. Ha homokba érek vele, akkor meg úgyis szinte mindegy, le kell szállni... Felénk sajnos ez előfordul néha, sok a homok.



#1475
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Az "elereszteni" felett valóban elsiklottam. Mea Culpa. Én csak simán tekerek az erdőben és arra kiváló. Amúgy nem teljesen slick (már az elődje sem volt az). Apró gyémántmintás - de ettől függetlenül igazad van, hepajkodásra valóban nem való. De a 70-80% aszfaltra meg a bütykös cuccok lesznek kényelmetlenül lassúak és hangosak. Ez két teljesen eltérő felhasználási mód.

Simán tekerésre kiváló? O_o
 
Nekem ilyen van elöl, mert jobbára aszfalton megyek, meg néha le a földútra be az erdőbe, de a füves/homokos résznél elég instabilnak érzem. Mondjuk lehet, hogy csak azért mert látom, hogy nem csuparagya :D
Amúgy ezt pont azért választottam, mert középen van egy sima rész, viszont a szélei meg tele vannak bütyökkel arra az esetre, ha kapaszkodni kéne.
Ezen kívül láttam még pár olyan bütykös gumit, aminek a közepén szinte folyamatos sáv van, tehát aszfaltra sem rossz, elgfeljebb kopik, mintha fizetnének érte.

#1476
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Már ne haragudj hülyeséget ne írjál már. A döngölt erdei úton elereszetni-re nem ajánlunk totál slick gumit. Ha csak nem akarjuk kórházba utalni az illetőt.

Az "elereszteni" felett valóban elsiklottam. Mea Culpa. Én csak simán tekerek az erdőben és arra kiváló. Amúgy nem teljesen slick (már az elődje sem volt az). Apró gyémántmintás - de ettől függetlenül igazad van, hepajkodásra valóban nem való. De a 70-80% aszfaltra meg a bütykös cuccok lesznek kényelmetlenül lassúak és hangosak. Ez két teljesen eltérő felhasználási mód.


Sandman módosította - 2015. március 25. - 10:31


#1477
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Már ne haragudj hülyeséget ne írjál már. A döngölt erdei úton elereszetni-re nem ajánlunk totál slick gumit. Ha csak nem akarjuk kórházba utalni az illetőt.

Ezek szerint nem én néztem be a gumit, hanem tényleg slick :o



#1478
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Én most cseréltem a defektvédős Vee Comfort (1.75) -öst Continental Sportcontact 2 (1.6) -ra. Mindkettő jól működik az általad vázolt körülmények között. A Sportcontact sokkal könnyebb de drágább is és talán inkább az aszfalton jönnek ki az erényei.

Már ne haragudj hülyeséget ne írjál már. A döngölt erdei úton elereszetni-re nem ajánlunk totál slick gumit. Ha csak nem akarjuk kórházba utalni az illetőt.


Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#1479
RelakS

RelakS

    vendég

  • fórumtag
  • 533 hozzászólás

Én most cseréltem a defektvédős Vee Comfort (1.75) -öst Continental Sportcontact 2 (1.6) -ra. Mindkettő jól működik az általad vázolt körülmények között. A Sportcontact sokkal könnyebb de drágább is és talán inkább az aszfalton jönnek ki az erényei.

Erről a Continental gumiról van szó?
Mert ez nekem nemigen látszik földút kompatibilisnek.
Valami ragyásabb cuccos szerintem jobb lenne.
  • zeezoltano kedveli ezt

#1480
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Sziasztok!

Külső kapcsán nem igazán sikerül dűlőre jutnom.

26-os MTB-m van, többnyire aszfalton tekerek (75-80%), de ha földútra tévedek, ott is szeretem elereszteni. Kimondottan döngölt erdei utakon.

Eddig néztem a Schwalbe Road és Land Cruisert is, de egy ismerősöm ajánlotta a GEAX AKA-t is.

Ti mit ajánlotok?

Előre is köszönöm a segítséget:
Balázs

Én most cseréltem a defektvédős Vee Comfort (1.75) -öst Continental Sportcontact 2 (1.6) -ra. Mindkettő jól működik az általad vázolt körülmények között. A Sportcontact sokkal könnyebb de drágább is és talán inkább az aszfalton jönnek ki az erényei.