Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1421
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Üdv. A tanácsotokat szeretném kérni. Kedvesem bringája 25-ös Conti GP 4000 SII-vel van szerelve.

Az elmúlt másfél hétben kétszer kaptunk vele defektet. Sima aszfaltos út, semmi királydinnye..

(Nekem sima 4000S van, semmi baja sosem...) 8,0-ra van fújva. "Aranypor" az ára, de csak a méreg van vele. Mit javasolnátok, milyen gumira cseréljem ezt a "csúcsterméket"? (Pénz nem számít, mert nincs...) :-)

Vittoria Rubino Pro 3 5500 ft darabja (tuttibringa) nekem 10k fölött elment, (most is használom..) és defektem nem volt vele.

 

Bár defektet csak cseng sinnel meg Open Corsával fogtam, Conti GP (sima black chilli-polyx) és super sport plus is teljesen defektmentes maradt.

 

De ha csak egy tartós és erős gumi kell, Rubino Pro. Nem túl jó a tapadása, cserébe tényleg bitang sokáig elfut.

 

VAGY Durano S (fecske)



#1422
Binglof

Binglof

    vendég

  • fórumtag
  • 64 hozzászólás

Üdv. A tanácsotokat szeretném kérni. Kedvesem bringája 25-ös Conti GP 4000 SII-vel van szerelve.

Az elmúlt másfél hétben kétszer kaptunk vele defektet. Sima aszfaltos út, semmi királydinnye..

(Nekem sima 4000S van, semmi baja sosem...) 8,0-ra van fújva. "Aranypor" az ára, de csak a méreg van vele. Mit javasolnátok, milyen gumira cseréljem ezt a "csúcsterméket"? (Pénz nem számít, mert nincs...) :-)


  • Vejne kedveli ezt

Soha ne hagyd abba a csüggedést!


#1423
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

Woww... Zöld Wildgripper.... megvan a párja is? Milyen állapotúak?

Esetleg ez is érdekelhet:

http://bikemarkt.mtb...m-outback-tioga



#1424
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.209 hozzászólás
Úgy emlékszem, a párját régen kidobtam, de majd szétnézek. Nincs valami jó állapotban ez sem, kicsit meg van öregedve. De a minta ép rajta. Elég vacak cucc egyébként, új korában sem fogott valami nagyon. Legnagyobb előnye a megnyerő színe.

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1425
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás
Woww... Zöld Wildgripper.... megvan a párja is? Milyen állapotúak?
  • Kisherceg kedveli ezt

#1426
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.209 hozzászólás

mit találtam a garázsban...  :blink:  B)

 

DSC_0566_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1427
Macikutya

Macikutya

    vendég

  • fórumtag
  • 75 hozzászólás

akkor most mi a kérdés ?

Első kerékre szokták forgásirányra ellentétesen feltenni a gumit, hogy jobban kapaszkodjon.

Voltak olyan külsőim, ahol külön meg volt jelölve, hogy első kerékre így tedd fel, hátsó kerékre úgy tedd fel.

Ezen nincsen külön megjelölve, akkor valószínű, hogy ezt mindkét kerékre azonosan kell feltenni?


Vigyázz magadra, mert mások sokan vannak, Te pedig csak egyedül!

#1428
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Sziasztok!

Ezt a gumit hogyan tegyem fel az első kerékre?

 

https://www.google.h...M7lUaqcbX8Bbqs=

 

A forgásirány úgy van rajta jelölve, hogy gördüljön előre.

Előre is köszönöm!

Üdv!

akkor most mi a kérdés ?


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1429
Macikutya

Macikutya

    vendég

  • fórumtag
  • 75 hozzászólás

Sziasztok!

Ezt a gumit hogyan tegyem fel az első kerékre?

 

https://www.google.h...M7lUaqcbX8Bbqs=

 

A forgásirány úgy van rajta jelölve, hogy gördüljön előre.

Előre is köszönöm!

Üdv!


Vigyázz magadra, mert mások sokan vannak, Te pedig csak egyedül!

#1430
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

 

Sziasztok!

 

Vki tudna segíteni annak megértésében, hogy a treking bringámon a 37-622 jelölésű Continental Contact gumim szélessége miért 33mm?

Felnin, felfújva gyári nyomásra, tolómérővel mérve.

Szélesebbet akarok venni rá, és ezért kezdtem el méregetni és most nem értem :)

 

mert a conti szereti erősen mínuszosra gyártani a gumikat.

1. kevesebb anyag kell bele

2, szebb adatot lehet írni a katalógba súlyra

 

1ébként majdnem minden külsőjük sokkal kisebb, de a sváblinak is.

 

nem felejtem el jól megmérem este az enyémet is.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1431
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 hozzászólás

Sziasztok!

 

Vki tudna segíteni annak megértésében, hogy a treking bringámon a 37-622 jelölésű Continental Contact gumim szélessége miért 33mm?

Felnin, felfújva gyári nyomásra, tolómérővel mérve.

Szélesebbet akarok venni rá, és ezért kezdtem el méregetni és most nem értem :)

 



#1432
IAmSpecialized

IAmSpecialized

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 504 hozzászólás

Halihó!

 

Srácok, 26 x 1.35-ös külsőhőz létezik latex belső?



#1433
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Szerintem cseréld le minél hamarabb. Az folyamatosan csak egyre nagyobb lesz.


  • torma99 kedveli ezt
Marci

#1434
ny zoli

ny zoli

    fórumtag

  • fórumtag
  • 122 hozzászólás

Sziasztok!

Schwalbe Black Jack külső gumim drótpereme kilátszik 3cm hosszan.Mennyire veszélyes ez,és meddig használhatom így?

Válaszaitokat előre is köszönöm.


  • ZolkoW kedveli ezt

#1435
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Csak infó: belsővel bírja, belső nélkül szálszakadás-veszély fenyeget 2.3-2.5 bar fölött, legyen az Conti, Maxxis, Schwalbe vagy más.

 

Schwalbe: http://www.schwalbet.../tubeless_ready

"Never exceed 35 PSI during tubeless installation or use!!" Tehát, még az install rövid idejére se lépjük túl a ~2.4 bar nyomást!

 

Jó tudni, bár én az UST-ről beszélek, nem a vékonyabb és ~200 g-al könnyebb TLR (vagy TLE)-ről. 3 bar-ra szoktam fújni hogy helyére pattanjon, eddig nem volt belőle probléma. Persze nem annyival használom, a tubelessnek pont az alacsony nyomás a lényege.

 

Szerintem a legnagyobb sebességkülönbség a monti és outi között a szélellenállásból adódik, persze elég nagy sebességnél. Bp-Tahitótfalu-Vác-Bp (80 km, gyakorlatilag 0 szintkülönbség) edzőkörökön 23-25 km/h átlaggal megyek montin, ez az eddigi rendkívül gyér outi tapasztalomhoz képest lassú (26-27 km/h átlag 100 km-en, Hatvan-Kékestető-Hatvan (1014 méterre!), 6 bar-on). Meg azt is megjegyzem hogy bolyban, a szélárnyék is sokat számít, montin viszont általában egyedül megyek.



#1436
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Csak infó: belsővel bírja, belső nélkül szálszakadás-veszély fenyeget 2.3-2.5 bar fölött, legyen az Conti, Maxxis, Schwalbe vagy más.

 

Schwalbe: http://www.schwalbet.../tubeless_ready

"Never exceed 35 PSI during tubeless installation or use!!" Tehát, még az install rövid idejére se lépjük túl a ~2.4 bar nyomást!

Akkor ezért lett szálszakadásos Lacinak is az Conti UST gumija. Dante is ezt mondta már korábban is.


Marci

#1437
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Balu !

Azt mondtam, montim van. Nem azt, hogy lassan megyek. :-)) Kb. egy amatőr időfutamot nyomok reggelente.

Olyant én se mondtam, hogy lassan mennél, csak az általad írt adatokat használtam fel.

 

Most ezt írtad:

"30-35 körül hajtok, a buszsávban megyek szinte végig vagy a Kerepesin a járdán, így kihagyok 2 lámpát"

 

Korábban ezt írtad, amire a választ felépítettem:

"..az Örs Vezér térről járok át Budára, a Gellért térre. 22-24 perc, 9 km."

Az kb 25 km/h-s átlagnak felel meg. Egyébként városban nem lassú az, erre írtam a forgalmi okot.

De végül is az adatokat Te írtad.

 

"a gumitól vártam a csodát. ... Ez annyiban mutatkozott, hogy tartani a sebességet nem volt fárasztó.

Ehhez képest a montival kb. minden méteren nyomni kell.."

Vagyis nem azonos erő befektetéssel nyomtad mindkét esetben és ezt rajtad kívüli forgalmi okra próbáltam vissza vezetni.

Egyébként ha mindkét esetben bele adod ugyanazt a teljesítményt ami azonos mértékben elfáraszt, akkor az outival elvileg rövidebb idő alatt érhettél volna "célba", hiszen azonos idő alatt kevésbé fárasztott ki a végére, Vagyis kevésbé nyomtad, mint a montit. Ezt nem én magamtól írtam, idéztem.

 

Egyébként semmi gond. csak indoklom mit miért írtam.

és milyen adatokból indultam ki.

 

-

A következőt viszont már tőled függetlenül, a különbségek érezhető mértékének

betáplált teljesítmény függő meghajtási veszteség arányában igyekszem bemutatni.

-

.

Szerintem inkább a kerékpáros teljesítménye az ami számít a különbségek észlelésében.

.
Vegyünk egy példát.

Pl én 150 Wattnál fél percen belül már kapkodok a levegő után,

viszont Csóka Zsolti 350 Wattot simán kiteker.

.
Tegyük fel, hogy a két kerékpár különböző veszteségekkel bíró részei, mint a lánc kent vagy száraz állapota,

vagy akár csak két gumi közötti különbség adta deformáció és súrlódás adta veszteség akkora, hogy

az egyik esetben 10 Watt teljesítmény alakul át különböző nem haladást segítő energia formákká

amíg a másik gép összeállításban 30 Watt ez a veszteség.

.
Ennek számoljunk utána egy 150 és egy 350 Wattot teljesítő ember esetén,

kinek mekkora többlet terhelést jelent a bevitt legnagyobb teljesítmény százalékában.

.

10 Watt veszteség, 150 Watt energiából =  ~7  %

30 Watt veszteség, 150 Watt energiából =  ~20 %

Bizony komoly különbség.

.

10 Watt veszteség, 350 Watt energiából = ~3 %

30 Watt veszteség, 350 Watt energiából = ~8 %

Alig lehet észrevenni, pedig a veszteség ugyanakkora Wattokban.

.
Ez az ami nagyon nem mindegy.


Balu1 módosította - 2015. május 02. - 09:37


#1438
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Abban teljesen egyetértünk hogy a lényeg hogy nincs szignifikáns objektív különbség, vagyis amit az átlag bringás érezhetne. Az más hogy egy bizonyos profilnál mit érzel rezgésszinten, tapadó hangokban stb. ami fontos különbség lehet a sebességérzethez.

Nekem semmi bajom a terepgumival aszfalton, alacsony nyomáson se, de elég sokszor előznek meg "outi" kocabringások a városban ahhoz hogy tudjam mi az objektív különbség is :)


Ha azt akarod kifejteni hogy nem számít a profil, akkor ne azért nem számítson mert nem a profil nem számít hanem a nyomáskülönbség eltakarja az esetleges profil okozta különbséget. Értem hogy mivel hasonló számok jönnek ki ez pont nem lényeges, de annál aki 200 Watt-tal kevesebbet nyom ki lehet hogy pont épp igen.

 
Nyilvánvalóan nem azt mondtam hogy 1,6 bar-on menj virsligumin, azért legyünk értelmesek :) Az UST-s Nobby/Ralph hivatalosan 4,0 ill. 3,7 bar-ig jó és szerintem a teszt kedvéért 4-5 bar-ral el lehet menni egy körre outi gumin is.


Egyetértünk :)

Csak infó: belsővel bírja, belső nélkül szálszakadás-veszély fenyeget 2.3-2.5 bar fölött, legyen az Conti, Maxxis, Schwalbe vagy más.

 

Schwalbe: http://www.schwalbet.../tubeless_ready

"Never exceed 35 PSI during tubeless installation or use!!" Tehát, még az install rövid idejére se lépjük túl a ~2.4 bar nyomást!


zscs módosította - 2015. május 02. - 07:48


#1439
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Akkor ahogy gondoltam, a lámpák foghatnak leginkább vissza, hogy nagyobb különbséget mérhess.

talán 40-50-es tempóra vannak beállítva, abba kétszer bele fér a sebességed mert kb a fele és ugyanúgy megfog mindig közben mint az autókat.

----

2.) "..Ez annyiban mutatkozott, hogy tartani a sebességet nem volt fárasztó."

Vagyis ha folyamatosan tudtál volna menni forgalmi okból történő megállások nélkül, akkor

azonos terhelés mellett jobb tempót is elérhettél volna, csak a közlekedés ritmusa az ami korlátot jelentett.


Szerintem inkább a kerékpáros teljesítménye az ami számít a különbségek észlelésében.

Balu !

Te összekeversz magaddal ! :D Azt mondtam, montim van. Nem azt, hogy lassan megyek. :-)) Kb. egy amatőr időfutamot nyomok reggelente.

Az egész utamon kb. 3szor kell megállnom a lámpa miatt, alig vagyok lassabb az autóknál. (reggel nagyon nagy a forgalom, nem tudnak ők sem gyorsan menni) 30-35 körül hajtok, a buszsávban megyek szinte végig vagy a Kerepesin a járdán, így kihagyok 2 lámpát. Ezzel még éppen elkapom a lámpákat, elég hosszú zöld hullám szakaszaim vannak. Mivel évek óta itt járok, már érzem a lámpaváltásokat, tudom hol kell nyomni és hol lehet pihenni, mert kár előbb odaérni. (Pl. a Rákóczi úton az egyik lámpától elindulok és ha 27re gyorsulok, mp pontosan elkapom a zöldre váltást.)


Marci

#1440
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Nem egy nagy túra, az Örs Vezér térről járok át Budára, a Gellért térre. 22-24 perc, 9 km. Emelkedő nem nagyon van, a Kerepesin a gumigyári hídnál van egy kicsi.

Akkor ahogy gondoltam, a lámpák foghatnak leginkább vissza, hogy nagyobb különbséget mérhess.

talán 40-50-es tempóra vannak beállítva, abba kétszer bele fér a sebességed mert kb a fele és ugyanúgy megfog mindig közben mint az autókat.

 

1.) Ez nem egy új karbon hi-tec országúti volt, még olyan régebbi szép muffos acél váz volt, alsó csövi váltókarral. Kicsivel azért könnyebb volt a montimnál.

 

2.) A lényeg, hogy a gumitól vártam a csodát. Azért a kőkemény kisujjnyi gumitól csodát vártam a 2,2es bütykös, nem kőkemény terep külsőkhöz képest. Ez annyiban mutatkozott, hogy tartani a sebességet nem volt fárasztó.

 

3.) Ehhez képest a montival kb. minden méteren nyomni kell mert érezhetően nagyobb az ellenállása. Nyilván az egyenesebb üléspozícióm is lassít valamennyit a montin.

1.) "Kicsivel azért könnyebb volt a montimnál."

A tömeget ha egyszer begyorsítod, akkor már nincs különbség sík úton, de

itt meg kellett állni forgalmi helyzetekben, aminél viszont előnyt jelentene a kisebb tömeg.

Ha bár nem volt nagy a különbség mint mondod.

 

2.) "..Ez annyiban mutatkozott, hogy tartani a sebességet nem volt fárasztó."

Vagyis ha folyamatosan tudtál volna menni forgalmi okból történő megállások nélkül, akkor

azonos terhelés mellett jobb tempót is elérhettél volna, csak a közlekedés ritmusa az ami korlátot jelentett.

 

3.) "Ehhez képest a montival kb. minden méteren nyomni kell mert érezhetően nagyobb az ellenállása."

Ez is csak megerősíti a különbséget és a forgalmi ritmus hatását a végeredményre.

Az űlés pozíció mint egy "fékező ernyő" sokat foghat, minél nagyobb a sebesség, annál több különbséget jelent.

 

Néhány hónapja végignéztem a Specialized win-tunnel videókat. https://www.youtube....h?v=D9O4dzZe9dk  Itt országúton mérik az apró különbségeket de 40 km-re számolva is sokszor csak néhány másodperces eltéréseket mutatnak ki.

Talán ha Zsolti mérései sokkal hosszabb szakaszon történtek volna, lehet hogy sokkal jelentősebbek lennének a különbségek ?

Szerintem inkább a kerékpáros teljesítmánye az ami számít a különbségek észlelésében.

 

Vegyünk egy példát.

Pl én 150 Wattnál fél percen belül már kapkodok a levegő után,

viszont Zsolti 350 Wattot simán kiteker azon a távon.

 

Tegyük fel, hogy a két kerékpár különböző veszteségekkel bíró részei, mint a lánc kent vagy száraz állapota,

vagy akár csak két gumi közötti különbség adta deformáció és súrlódás adta veszteség akkora, hogy

az egyik esetben 10 Watt teljesítmény alakul át különböző nem haladást segítő energia formákká

amíg a másik gép összeállításban 30 Watt ez a veszteség.

 

Ennek számoljunk utána egy 150 és egy 350 Wattot teljesítő ember esetén,

kinek mekkora többlet terhelést jelent a bevitt legnagyobb teljesítmény százalékában.

 

10 Watt veszteség, 150 Watt energiából =  ~7  %
30 Watt veszteség, 150 Watt energiából =  ~20 %

Bizony komoly különbség.

10 Watt veszteség, 350 Watt energiából = ~3 %
30 Watt veszteség, 350 Watt energiából = ~8 %

Alig lehet észrevenni, pedig a veszteség ugyanakkora Wattokban.

 

Ez az ami nagyon nem mindegy.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..