Üdv!
Gumi vásárlás előtt állok.
26x 2.35 - 2.5 ig. Maxxis szeretnék mindenképpen.
Kérdésem lenne,hogy
60Tpi, 3L
60 A
42 a supertacky
60 A maxxpro
Ezek között mi a különbség? Melyiket érdemes venni DH-ra + aszfaltra. Nem tolom veszélyesen a dh-át.
Ezt néztem előre: http://bikepro.hu/Al...pi_3l_elso_4527
Ez mennyire jó dh ra és aszfaltra? Nem kopik el aszfalton?
Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#1421
Írta 2015. április 30. - 11:29
#1422
Írta 2015. április 30. - 10:21
Túl rövid ez a szegmens, hogy érdemben bármit megállapíthasson róla az ember, és a 300+ watt már tényleg mutat egy alap edzettséget is.De tegyük azt még hozzá, hogy XY (az átlag bringázgató), aki fele annyi W/kg-ot tud, mint te és csak rugdossa a pedált, ennél sokkal nagyobb különbséget mérne.
#1423
Írta 2015. április 30. - 10:07
Érdekesség.
Mire tippeltek, mennyit számíthat egy aszfaltos mászáson, hogy montis külsővel mentek vagy országútival?
Sokszor, sokan felvetettétek már, hogy a bütykös gumi helyett a montira oúti külsőt tenni mennyivel jobb, mennyivel haladósabb lesz tőle a gép, "szinte suhan" és hasonlók.
Nos, végeztem erre néhány mérést és kísérletet, különféle gumikkal, mountain bike-kal és országúti bicajjal egyaránt. Elöljáróban annyit, hogy a montim majdnem dekára ugyanakkora tömegű, mint a CX/országúti gépem. Az én testtömegem sem szórt vészesen távoli tartományokban az egyes méréseknél. A szél hatása ezen a szegmensen szintén elhanyagolható az utat szegélyező fák és egyébként is jellemzően szélárnyékos út miatt. Mivel erre vonatkozóan (szél, hajtáslánc veszteségei és egyebek) adataim nincsnek, ezért ezektől a potenciális befolyásoló faktortól így most eltekintenék.
A kísérlethez egy olyan Strava szegmenst választottam, ahol rengeteget járok és sok saját mérésem van (210 db). Ez a Fenyőgyöngye parkoló vége -> Hármas-Határ-hegy parkolóig szakasz: https://www.strava.c...egments/5477974
A mérésekhez Watt-mérőt használtam, ami nélkül objektív vélemény alkotása egyszerűen képtelenség lenne.
A CX/országúti gépem egy Canyon Inflite AL, a rajta lévő külsők 28mm széles Continental GP4000 4-season külsők. Belsők közepesen (de a grammozósabb) könnyűek, ~120 grammos belsők, a külső tömege ~260 gramm közt mozog és 4.5-6 bar közti nyomáson használom.
A monti egy saját építésű On-One Lurcher 29er. Négyféle külsőt használtam hátul, mindegyiket tubeless setup mellett. Tavaly július közepe előtt 2.25-ös Schwalbe Racing Ralph SSkin-t ~1.6 bar nyomáson, majd 2.2-es Specialized S-Works Fast Trak külsőt ~1.8 baron. Télen 2.25-ös Schwalbe Nobby Nic SSkin (a 2015-ös extrém mintás verzió) ~1.6 baron és ~3 hete 2.2-es Continental Race King ProTection ~1.7 bar nyomáson.
Íme egy táblázat a kilépősebb mászásaim közül:
A sárgával jelölt mászások a CX/országúti géppel történtek (aminél az októberin hátitáska volt rajtam, az bizonyos), a nyíllal jelöltek pedig a 29er MTB-vel. Utóbbiból a 8:25-ös és a 8:33-as mászás RaceKing külsőkkel, a 343 Wattos, 8:42 mászás Racing Ralph-fal.
Nem szerepel itt, de érdekességképp leírom, hogy van egy hasonló Watton teljesített Nobby Nic-es mérésem is: átlag 351 Watt, az idő 8:53. Ebből sejthető, mennyi a hajtási veszteség egy "haladós" mintázattal bíró és egy kifejezetten agresszív mintás Trail/AM külső közt. ~12-14 Wattot látok a logokból.
Ami viszont nagyon meglepő, hogy az országúti külsős és az XC külsős mászások közti különbség lényegében elhanyagolható.
Azt természetesen nem állítom, hogy egy jellemzően aszfaltozásra használt montira ne tegyen senki slick/országúti mintás külsőt, mert hát az MTB gumikat tényleg felesleges aszfalton idő előtt leamortizálni. (Mert hát 2 oútis montis külsőt tényleg olcsóbb venni, mint egy országútit - szóval ez simán lehet egy költségkímélő és logikus döntés, beruházás.)
A másik tanulság, hogy rengetegen kitartanak azon állítás mellett, hogy a külső tömegéből lefaragni számít a legtöbbet, a könnyebb külsőkkel sokkal gyorsabban lehet mászni.
Aha... A Racing Ralph >600 gramm volt ZTR Arch EX felniken és 2.0-1.8-2.0 küllőkkel fűzött keréken, a Nobby is ugyanezen szetten feszült.
Az országútin a ~260 grammos külsők alatt nagyon könnyű belsők voltak, a grammozósabb Conti országúti belsőkből. Legrosszabb esetben is 390-400 grammnál nem lehetett több a külső+belső kombó. Igen, ez minimum 200 gramm különbség / kerék, azaz > 400 gramm a két keréken! S mégis, a fenti táblázat alapján 2-3, esetleg 4 Wattnál többet aligha jelent mindez - ha jelent valamit egyáltalán.
A tanulságot mindenki volja le maga.
Hát igen, így hullanak le a mítoszok. Hogy Kosztolányit idézzem:
"Atlasz,
hanyatlasz."
De tegyük azt még hozzá, hogy XY (az átlag bringázgató), aki fele annyi W/kg-ot tud, mint te és csak rugdossa a pedált, ennél sokkal nagyobb különbséget mérne.
A sebesség mindent megold.
#1424
Írta 2015. április 30. - 09:42
Érdekesség.
Mire tippeltek, mennyit számíthat egy aszfaltos mászáson, hogy montis külsővel mentek vagy országútival?
Sokszor, sokan felvetettétek már, hogy a bütykös gumi helyett a montira oúti külsőt tenni mennyivel jobb, mennyivel haladósabb lesz tőle a gép, "szinte suhan" és hasonlók.
Nos, végeztem erre néhány mérést és kísérletet, különféle gumikkal, mountain bike-kal és országúti bicajjal egyaránt. Elöljáróban annyit, hogy a montim majdnem dekára ugyanakkora tömegű, mint a CX/országúti gépem. Az én testtömegem sem szórt vészesen távoli tartományokban az egyes méréseknél. A szél hatása ezen a szegmensen szintén elhanyagolható az utat szegélyező fák és egyébként is jellemzően szélárnyékos út miatt. Mivel erre vonatkozóan (szél, hajtáslánc veszteségei és egyebek) adataim nincsnek, ezért ezektől a potenciális befolyásoló faktortól így most eltekintenék.
A kísérlethez egy olyan Strava szegmenst választottam, ahol rengeteget járok és sok saját mérésem van (210 db). Ez a Fenyőgyöngye parkoló vége -> Hármas-Határ-hegy parkolóig szakasz: https://www.strava.c...egments/5477974
A mérésekhez Watt-mérőt használtam, ami nélkül objektív vélemény alkotása egyszerűen képtelenség lenne.
A CX/országúti gépem egy Canyon Inflite AL, a rajta lévő külsők 28mm széles Continental GP4000 4-season külsők. Belsők közepesen (de a grammozósabb) könnyűek, ~120 grammos belsők, a külső tömege ~260 gramm közt mozog és 4.5-6 bar közti nyomáson használom.
A monti egy saját építésű On-One Lurcher 29er. Négyféle külsőt használtam hátul, mindegyiket tubeless setup mellett. Tavaly július közepe előtt 2.25-ös Schwalbe Racing Ralph SSkin-t ~1.6 bar nyomáson, majd 2.2-es Specialized S-Works Fast Trak külsőt ~1.8 baron. Télen 2.25-ös Schwalbe Nobby Nic SSkin (a 2015-ös extrém mintás verzió) ~1.6 baron és ~3 hete 2.2-es Continental Race King ProTection ~1.7 bar nyomáson.
Íme egy táblázat a kilépősebb mászásaim közül:
A sárgával jelölt mászások a CX/országúti géppel történtek (aminél az októberin hátitáska volt rajtam, az bizonyos), a nyíllal jelöltek pedig a 29er MTB-vel. Utóbbiból a 8:25-ös és a 8:33-as mászás RaceKing külsőkkel, a 343 Wattos, 8:42 mászás Racing Ralph-fal.
Nem szerepel itt, de érdekességképp leírom, hogy van egy hasonló Watton teljesített Nobby Nic-es mérésem is: átlag 351 Watt, az idő 8:53. Ebből sejthető, mennyi a hajtási veszteség egy "haladós" mintázattal bíró és egy kifejezetten agresszív mintás Trail/AM külső közt. ~12-14 Wattot látok a logokból.
Ami viszont nagyon meglepő, hogy az országúti külsős és az XC külsős mászások közti különbség lényegében elhanyagolható.
Azt természetesen nem állítom, hogy egy jellemzően aszfaltozásra használt montira ne tegyen senki slick/országúti mintás külsőt, mert hát az MTB gumikat tényleg felesleges aszfalton idő előtt leamortizálni. (Mert hát 2 oútis montis külsőt tényleg olcsóbb venni, mint egy országútit - szóval ez simán lehet egy költségkímélő és logikus döntés, beruházás.)
A másik tanulság, hogy rengetegen kitartanak azon állítás mellett, hogy a külső tömegéből lefaragni számít a legtöbbet, a könnyebb külsőkkel sokkal gyorsabban lehet mászni.
Aha... A Racing Ralph >600 gramm volt ZTR Arch EX felniken és 2.0-1.8-2.0 küllőkkel fűzött keréken, a Nobby is ugyanezen szetten feszült.
Az országútin a ~260 grammos külsők alatt nagyon könnyű belsők voltak, a grammozósabb Conti országúti belsőkből. Legrosszabb esetben is 390-400 grammnál nem lehetett több a külső+belső kombó. Igen, ez minimum 200 gramm különbség / kerék, azaz > 400 gramm a két keréken! S mégis, a fenti táblázat alapján 2-3, esetleg 4 Wattnál többet aligha jelent mindez - ha jelent valamit egyáltalán.
A tanulságot mindenki volja le maga.
Hát igen, így hullanak le a mítoszok. Hogy Kosztolányit idézzem:
"Atlasz,
hanyatlasz."
zscs módosította - 2015. április 30. - 09:51
- Kisherceg és MJani01 kedveli ezt
#1425
Írta 2015. április 14. - 23:28
A gumi le-fel szereléshez egy tipp....Ha olyan a felni kialakítása, hogy középen mélyebb akkor oda érdemes bejátszani a külső peremét, ezáltal szemközt nyer az ember pár millimétert ami általában elég, hogy a legmakacsabb külsők is felmenjenek....
Nekem is voltak problémáim a köpeny fel-leszerelésével.
Egy ideje azt csinálom, hogy egy jókora nagy műanyag csipesszel össze szorítom a köpenyt, hogy behúzódjon a felni közepére mindkét pereme, és így jóval egyszerűbben szerelhető. Különben kevés lenne a kezem szorítani is és két kézzel feszíteni húzni át a peremen.
Még az is lehet megoldás, hogy mosogatószert v. szappant keverni kis vizzel és azzal bekenni a gumi peremét.
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1426
Írta 2015. április 14. - 23:02
Tigger, contikban te otthon vagy? van jóárasítva(18 a kettő) helyben 2.4-es mk2, blackchilli-vel, protection verzióban, 650es kerékre(nem az uzzira lenne). szóval a kérdés, hogy 160-at mozgó endúróra jó választás-e? alapból minion-hr2 páros felé hajlok, de a mk súlya és ára nagyon meggyőző.
hát többen azt mondják a mk meg a traiil king (lánykori nevén rubber queen) qrva jó. engem még montis vonalon nem tudtak meggyőzni, pedig évente 2x járok hittérítésre, meg negyedévente jön a helytartó is hozzánk. magam részéről csak race kinget meg xkinget próbáltam de többet nem fogok ilyet tenni. amúgy az ára q. jó .
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1427
Írta 2015. április 14. - 20:40
A gumi le-fel szereléshez egy tipp....Ha olyan a felni kialakítása, hogy középen mélyebb akkor oda érdemes bejátszani a külső peremét, ezáltal szemközt nyer az ember pár millimétert ami általában elég, hogy a legmakacsabb külsők is felmenjenek....
#1428
Írta 2015. április 14. - 19:36
Tigger, contikban te otthon vagy? van jóárasítva(18 a kettő) helyben 2.4-es mk2, blackchilli-vel, protection verzióban, 650es kerékre(nem az uzzira lenne). szóval a kérdés, hogy 160-at mozgó endúróra jó választás-e? alapból minion-hr2 páros felé hajlok, de a mk súlya és ára nagyon meggyőző.
#1429
Írta 2015. április 14. - 13:37
Próbáld fémmel. Ugyanezzel a külsővel én is ordasat optam, már majdnem úgy voltam vele, h elviszem bicajoshoz, h cserélje le ő.
Nekem is ilyenem van, semmi gondom nem volt a fel és leszedésnél, pedig a zondára még nehezebb is felpakolni. Nem éreztem különbséget a Michelin Pro4-hez képest.
#1430
Írta 2015. április 14. - 10:02
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1431
Írta 2015. április 14. - 06:05
Hello!
Vettem két Conti Ultra sportot. 622-esek, és a felni is 622-es. Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz). Még sosem volt velem ilyen. Be kell törni az ilyet, mint a katonaságnál a bakancsot?
Ja és két különböző 622-es felnin próbáltam, két különböző külsőt külsőt, és egyik sem akar egyikre sem rámenni...
Ilyenkor mit lehet tenni? Mit rontottam el? Vagy csak simán két gyári hibásba futottam bele?
Próbáld fémmel. Ugyanezzel a külsővel én is ordasat optam, már majdnem úgy voltam vele, h elviszem bicajoshoz, h cserélje le ő.
#1432
Írta 2015. április 14. - 01:06
Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz). Még sosem volt velem ilyen. Be kell törni az ilyet, mint a katonaságnál a bakancsot?
Ja és két különböző 622-es felnin próbáltam, két különböző külsőt külsőt, és egyik sem akar egyikre sem rámenni...
Ilyenkor mit lehet tenni? Mit rontottam el? Vagy csak simán két gyári hibásba futottam bele?
A megoldás elég egyszerű: http://bringabutik.h...umileszedo.html
20 éve ilyennel járok, NEM árt a belsőnek ha nem vagy béna.
Számtalan műanyagot láttam törni, bárki bármit mond. 90%-ban nincs gond a gumikkal de néha nagyon szoros a gumi vagy a felni és akkor vége a műanyag leszedőknek.
#1433
Írta 2015. április 13. - 18:50
Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz).
Miután én is eltörtem egy párat a sima feketéből Topeak féle sárga/fekete leszedőre cseréltem, azóta könnyebb (és jól le vannak kerekítve, nem lyukasztott még semmit). Van hosszabb csavarhúzó formájú, a végén plasztifikált "kiskanállal" a nagyon durva helyzetekre, azzal se fogod nagyon kilyukasztani ha nem csíped be. Felrakás előtt nyúlj be, nyomd fel a belsőt és kívűlről a külsővel csípd össze hogy ne legyen útba.
Ha nagyon nem megy a külsőt lehet nyújtani mielőtt felrakod, sajnos előfordulnak eltérő toleranciások ugyanabban a tipus/sorozatban is.
#1434
Írta 2015. április 11. - 17:48
Utoljára tavaly ősszel pumpáltam fel, azóta itt állt a lakásban és lassan engedett lefelé. Ez eddig OK. De... valamikor tegnap éjjel hirtelen teljesen leeresztett. Először azt hittem, csak én nem figyeltem eléggé és már korábban is totál lapos volt, ezért felpumpáltam. Tíz percre rá megint teljesen lapos volt.
Vajon mitől?
Úgy értem: a lakásban tárolva hogy a bánatba lett defektes, miközben ősztől kb. egy héttel ezelőttig alig engedett valamit?
(elvileg defekt védelemmel ellátott Continental külső van rajta, minimális az esélye, hogy a macskám bűne )
SokadikX módosította - 2015. április 11. - 17:49
#1435
Írta 2015. április 11. - 16:17
Hello!
Vettem két Conti Ultra sportot. 622-esek, és a felni is 622-es. Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz). Még sosem volt velem ilyen. Be kell törni az ilyet, mint a katonaságnál a bakancsot?
Ja és két különböző 622-es felnin próbáltam, két különböző külsőt külsőt, és egyik sem akar egyikre sem rámenni...
Ilyenkor mit lehet tenni? Mit rontottam el? Vagy csak simán két gyári hibásba futottam bele?
#1436
Írta 2015. április 09. - 19:07
sziasztok!
Kaptam egy 29es conti belsőt ajándékba, de autó szelepest, viszont nekem prestás jó csak a felnihez (nem akarom kifúrni).
Valakinek esetleg ha pont fordítva van felesleges belsője azzal szivesen cserélnék.
#1437
Írta 2015. április 09. - 10:19
A felnin, a köpeny felfekvő részén Palmatex, Contactceys vagy valami kemény gumiszerűen megkötő ragasztó megszárított rétegét érdemes kialakítani szétszedett állapotában. Annak a teljesen megkötött anyagához is jobban tapad a külső pereme, mint a hintőporral síkosított fémhez.
Sőt még a nyereg csőre, esetleg a fészkébe is érdemes egy vékony réteget felhordani és
teljesen megszáradni hagyni összerakás előtt, ha korábban mindig beljebb csúszott a cső.
http://revomag.hu/20...asztas-hazilag/
Jó ez sok minden célra.. és nem csak szingónál.
Balu1 módosította - 2015. április 09. - 10:22
Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.
Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !
A találmányok már csak ilyenek..
#1438
Írta 2015. április 09. - 00:17
Szokásos Conti betegség, B kategóriás hibás külső. KUKA !
Csak a nagyobb nyomás segíthet, a többi csak szenteltvíz. A hintőpr itt pl. semmit nem ér.
#1439
Írta 2015. április 08. - 14:44
Sziasztok!
Olyan problémám lenne, hogy az új gumijaim elfordulnak a felnin és kitépik a szelepet. A gumik Continental mountain king 2,2-esek (hajtogatható), a felnik Alex dm24 és Sun Rhino light. Ezelőtt Continental Gravityk voltak fenn azzal nem volt baj, még a Gajáról, Kékesről lefelé sem. Mi lehet a gond?
Akkor ami eszembe jutott a dologrol eleg reszletesen, mert nagy szivas volt es csak tobb lepcsoben oldodott meg: olcsobb hajtogatos gummaknal, contiknal biztos, nalam explorer volt, elofordul. Megoldas kicsit tudomanyosan: csokkenteni a surlodast a kulso es belso kozott es/vagy novelni a surlodast a kulso es a felni pereme kozott. Konkretan:
- a mar elmitett hintopor
- a mar emlitett nyomas novelese (mar ha ez eleg ahhoz hogy ne csusszon meg a kulso, mert ha csuszik a belsot meginkabb magával viszi igy)
- sufnituning.1: a kulsore ahol az a felniperemmel erintkezik (a felni pereme nyom is bele egy kis arkot) valami ragacs, nekem a Pattex bevalt. Kulso leszed, lefeltet,
vegignyomja az egyik oldalt, fordit, masik oldal.. var egy ejszakat, visszatesz.
- jobb kulsoknel erre a reszre puhabb gumibol raknak egy csikot, pont hogy ne csusszon.
- es amire mindig figyelek (pedig a 2,5 minion DH nem csuszkalos fajta): ugy rakom a belsot, h a szelepnek legyen kis mozgastere, nem sugariranyba nez hanem kicsit hatrafele.
kis megcsuszas utan nezne majd elore ugye. menetes szelepet pont nem huzom szorosra, szinten a kis mozgaster miatt.
- sufnituning.2 (de ezt talan egy kereknel csinaltam vegig, strapas.. :felniperem belso reszet, ahol a kulso hozza nyomodik sugariranyban megdolgozni pl drotkefevel, mondom
strapas.. de volt egy csomo olcso kulsom, alacsony nyomas meg kellemes.
- es persze az ultimate mogoldas: tubeless
peppe módosította - 2015. április 08. - 14:45
#1440
Írta 2015. április 08. - 13:31
Hintőporozd be a külsőt belülről, és akkor el tud fordulni a felnin anélkül, hogy vinné a belsőt magával. Biztosn kicsivel nagyobb az új külső mint a régi, azért tud forogni
Esetleg 1-2 menetnyi szigetelő szalag a felniszalag alá? Szorosabban illeszkedne a külső és a felni.