Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1441
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

A súlya is könnyebb volt az outinak gondolom de mennyivel, vagy menni, érzetre volt inkább könnyebb?

Ha könnyebb volt menni vele, az azt jelentené, hogy azonos terhelésnél ment volna gyorsabban is csak talán a forgalmi viszonyok miatt lett annyi (pl. több lámpa közben), nem? Emelkedőn jársz dolgozni vagy síkon?

Nem egy nagy túra, az Örs Vezér térről járok át Budára, a Gellért térre. 22-24 perc, 9 km. Emelkedő nem nagyon van, a Kerepesin a gumigyári hídnál van egy kicsi.

Ez nem egy új karbon hi-tec országúti volt, még olyan régebbi szép muffos acél váz volt, alsó csövi váltókarral. Kicsivel azért könnyebb volt a montimnál.

A lényeg, hogy a gumitól vártam a csodát. Azért a kőkemény kisujjnyi gumitól csodát vártam a 2,2es bütykös, nem kőkemény terep külsőkhöz képest. Ez annyiban mutatkozott, hogy tartani a sebességet nem volt fárasztó. Ehhez képest a montival kb. minden méteren nyomni kell mert érezhetően nagyobb az ellenállása. Nyilván az egyenesebb üléspozícióm is lassít valamennyit a montin.

Néhány hónapja végignéztem a Specialized win-tunnel videókat. https://www.youtube....h?v=D9O4dzZe9dk  Itt országúton mérik az apró különbségeket de 40 km-re számolva is sokszor csak néhány másodperces eltéréseket mutatnak ki.

Talán ha Zsolti mérései sokkal hosszabb szakaszon történtek volna, lehet hogy sokkal jelentősebbek lennének a különbségek ?


Marci

#1442
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Én évek óta minden nap, ugyan azon az úton montival (mivel nincs más) járok dolgozni, így már eléggé tudom, mennyi ideig tart az út. Viszont volt nálam néhány napig egy országúti és azt vártam, hihetetlenül nagy lesz az időkülönbség, sokkal gyorsabb leszek. És NEM ! Kb. ugyan annyi idő volt az út. Viszont egy nagy különbség volt. Sokkal kevésbé fáradtam el, tartani a sebességet sokkal könnyebb volt.

A súlya is könnyebb volt az outinak gondolom de mennyivel, vagy menni, érzetre volt inkább könnyebb?

Ha könnyebb volt menni vele, az azt jelentené, hogy azonos terhelésnél ment volna gyorsabban is csak talán a forgalmi viszonyok miatt lett annyi (pl. több lámpa közben), nem? Emelkedőn jársz dolgozni vagy síkon?


Balu1 módosította - 2015. május 01. - 01:02

Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1443
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Én évek óta minden nap, ugyan azon az úton montival (mivel nincs más) járok dolgozni, így már eléggé tudom, mennyi ideig tart az út. Viszont volt nálam néhány napig egy országúti és azt vártam, hihetetlenül nagy lesz az időkülönbség, sokkal gyorsabb leszek. És NEM ! Kb. ugyan annyi idő volt az út. Viszont egy nagy különbség volt. Sokkal kevésbé fáradtam el, tartani a sebességet sokkal könnyebb volt.


Marci

#1444
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

A montis műszerem pár Wattal kevesebbet mér. Lényegében elhanyagolható, még mindig nem sok vizet zavar.


Abban teljesen egyetértünk hogy a lényeg hogy nincs szignifikáns objektív különbség, vagyis amit az átlag bringás érezhetne. Az más hogy egy bizonyos profilnál mit érzel rezgésszinten, tapadó hangokban stb. ami fontos különbség lehet a sebességérzethez.

Nekem semmi bajom a terepgumival aszfalton, alacsony nyomáson se, de elég sokszor előznek meg "outi" kocabringások a városban ahhoz hogy tudjam mi az objektív különbség is :)

De miért kellene azonos nyomáson próbálgatnom az országútit és az MTB-t?


Ha azt akarod kifejteni hogy nem számít a profil, akkor ne azért nem számítson mert nem a profil nem számít hanem a nyomáskülönbség eltakarja az esetleges profil okozta különbséget. Értem hogy mivel hasonló számok jönnek ki ez pont nem lényeges, de annál aki 200 Watt-tal kevesebbet nyom ki lehet hogy pont épp igen.

Ráadásul tubeless-szel megyek, 2.3-2.5 bar nyomás fölött károsodhat a külső. Oútin meg a felni az 1.6 baron. Worthless :P

 
Nyilvánvalóan nem azt mondtam hogy 1,6 bar-on menj virsligumin, azért legyünk értelmesek :) Az UST-s Nobby/Ralph hivatalosan 4,0 ill. 3,7 bar-ig jó és szerintem a teszt kedvéért 4-5 bar-ral el lehet menni egy körre outi gumin is.

Azért az remélem átment, hogy azoknak szól ez a kis szösszenet, akik olyanokat írogattak, hogy - nyilván sarkítom, de  - bütykös gumival sík aszfalton is mintha sárban menne és hasonlók.


Egyetértünk :)

#1445
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

 


A táblázatban feltüntetett pár adat statisztikailag nem szignifikáns: ott van pl. egy 311 és 343 Watt-os/3 mp különbség, 32 Watt több és 3 mp lassabb azért jelentős (~10%!), a másik oldalon pedig több adat ami arra mutat hogy a montis gumik gyorsabbak (356 W/8:25 vs. 355/8:31 & 358/8:31). Tehát a mérési toleranciák és/vagy körülmények eléggé eltérnek hogy ne lehessen levonni végleges következtetést.
 

A 311-es adatot a Strava számolta, nem Power Meter mérte. Ahol a kis villám ott van, az Power meteres.

Viszont ügyesen kiszúrtad azt, amit kíváncsi voltam, észre vesz-e bárki is. A montis műszerem pár Wattal kevesebbet mér. Lényegében elhanyagolható, még mindig nem sok vizet zavar.

 

De miért kellene azonos nyomáson próbálgatnom az országútit és az MTB-t? Pláne, mikor így sincsen lényegi eltérés? Ráadásul tubeless-szel megyek, 2.3-2.5 bar nyomás fölött károsodhat a külső. Oútin meg a felni az 1.6 baron. Worthless :P

 

Azért az remélem átment, hogy azoknak szól ez a kis szösszenet, akik olyanokat írogattak, hogy - nyilván sarkítom, de  - bütykös gumival sík aszfalton is mintha sárban menne és hasonlók. A méréseket szándékosan olyan szegmensről vettem egyébként, ahol viszonylag jelentős az emelkedési szög, hiszen ott számítanak ezek a dolgok a leginkább. Igen, alacsonyabb Watt-értékek mellett a különbség jelentősebb, ahogy Jani is írta és leírta a leglényegesebb dolgot is: ha valaki csak rugdalja a pedált, az a legrosszabb, ott aztán lehet bármiféle könnyítés, nem sokat számít majd.


zscs módosította - 2015. április 30. - 18:13

  • mof kedveli ezt

#1446
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Mire tippeltek, mennyit számíthat egy aszfaltos mászáson, hogy montis külsővel mentek vagy országútival?

 
Az ösztönös válasz hogy (aszfalton) gyorsabb a simább profil, de ezt a kérdést csak úgy lehet helyesen megválaszolni hogy melyiknek milyen a gurulási ellenállása, ami pedig jóval nagyobbrészt a nyomástól függ mint a profil- (vagyis érintkezési felület)-től. Ha a montis gumikat 3-4 bar-ra fújtad volna (még) elhanyagolhatóbb lett volna a különbség. Gyakorlatilag úgy kellett volna mérni hogy egyidőben leengeded az outist is 4 bar-ra  :)
 

Sokszor, sokan felvetettétek már, hogy a bütykös gumi helyett a montira oúti külsőt tenni mennyivel jobb, mennyivel haladósabb lesz tőle a gép, "szinte suhan" és hasonlók.


Ami főleg azért igaz mert az ilyen általában keskenyebb, és emiatt magasabb nyomás kell bele.
 

Ami viszont nagyon meglepő, hogy az országúti külsős és az XC külsős mászások közti különbség lényegében elhanyagolható.


A táblázatban feltüntetett pár adat statisztikailag nem szignifikáns: ott van pl. egy 311 és 343 Watt-os/3 mp különbség, 32 Watt több és 3 mp lassabb azért jelentős (~10%!), a másik oldalon pedig több adat ami arra mutat hogy a montis gumik gyorsabbak (356 W/8:25 vs. 355/8:31 & 358/8:31). Tehát a mérési toleranciák és/vagy körülmények eléggé eltérnek hogy ne lehessen levonni végleges következtetést.
 

A másik tanulság, hogy rengetegen kitartanak azon állítás mellett, hogy a külső tömegéből lefaragni számít a legtöbbet, a könnyebb külsőkkel sokkal gyorsabban lehet mászni.


Ugyanannál az össztömegnél, egyenletes sebességnél (és egyenesben) nincs különbség mert csak a tárolt kinetikus energia függ a gumi súlyától (vagyis az egyenletes sebességre felgyorsulásnál), mozgásban tartani azután ugyanannyi energiába kerül, föl/le/síkon, súlytól függetlenül.
 

De tegyük azt még hozzá, hogy XY (az átlag bringázgató), aki fele annyi W/kg-ot tud, mint te és csak rugdossa a pedált, ennél sokkal nagyobb különbséget mérne.

 
Igaz, minél nagyobb a bringás teljesítménye, annál elhanyagolhatóbb a többi faktor, mint pl. a lánc/agyak ellenállása.

Mondjuk 350 W teljesítmény, 50 W alapveszteség, vagyis 300 Watt hasznos munka. 150 Watt-nál ez 100 Watt hasznos munka. Ha elkönyvelünk 10 Watt veszteséget a gurulási ellenállás változásának köszönhetően, akkor a versenyző 350-60=290 W, vagyis (300/290)*100%=~3,5%-ot veszít. Az amatőrnél ez pedig 150-60=90, tehát 11%.

 

Személy szerint én is a Nobby Nic-et használom aszfalton is, de az nem azt jelenti hogy erős vagyok, csak hogy nem vagyok olyan szinten hogy az a pár másodperc is számítana :)



#1447
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

De tegyük azt még hozzá, hogy XY (az átlag bringázgató), aki fele annyi W/kg-ot tud, mint te és csak rugdossa a pedált, ennél sokkal nagyobb különbséget mérne.

Yep, +1 a helyes pedálozási technikára.

 

Túl rövid ez a szegmens, hogy érdemben bármit megállapíthasson róla az ember, és a 300+ watt már tényleg mutat egy alap edzettséget is.

Másképp látom. 2,3 km hosszú 181 méter szint mászással, nincs rajta autós forgalom. Rengeteg bringás használja és nekem is rengeteg adatom van a szegmensen, keresve sem találhatnék sok jobbat. Természetesen megnéztem az alacsonyabb Watt-tartománynál mérteket. Például, a 270-280 Wattos tartományban az azonos Watt-érték mellett mindössze 1-4 mp a különbség az MTB és az országúti között.



#1448
grenze

grenze

    újonc

  • fórumtag
  • 1 hozzászólás

Üdv!

Gumi vásárlás előtt állok. 
26x 2.35 - 2.5 ig.  Maxxis szeretnék mindenképpen. 

Kérdésem lenne,hogy 


60Tpi, 3L
60 A
42 a supertacky 
60 A maxxpro

Ezek között mi a különbség? Melyiket érdemes venni DH-ra + aszfaltra. Nem tolom veszélyesen a dh-át.

Ezt néztem előre: 
http://bikepro.hu/Al...pi_3l_elso_4527

Ez mennyire jó dh ra és aszfaltra? Nem kopik el aszfalton?



#1449
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

De tegyük azt még hozzá, hogy XY (az átlag bringázgató), aki fele annyi W/kg-ot tud, mint te és csak rugdossa a pedált, ennél sokkal nagyobb különbséget mérne.

Túl rövid ez a szegmens, hogy érdemben bármit megállapíthasson róla az ember, és a 300+ watt már tényleg mutat egy alap edzettséget is.

alkdefohij.png


#1450
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Érdekesség. :)

Mire tippeltek, mennyit számíthat egy aszfaltos mászáson, hogy montis külsővel mentek vagy országútival?

 

Sokszor, sokan felvetettétek már, hogy a bütykös gumi helyett a montira oúti külsőt tenni mennyivel jobb, mennyivel haladósabb lesz tőle a gép, "szinte suhan" és hasonlók.

 

Nos, végeztem erre néhány mérést és kísérletet, különféle gumikkal, mountain bike-kal és országúti bicajjal egyaránt. Elöljáróban annyit, hogy a montim majdnem dekára ugyanakkora tömegű, mint a CX/országúti gépem. Az én testtömegem sem szórt vészesen távoli tartományokban az egyes méréseknél. A szél hatása ezen a szegmensen szintén elhanyagolható az utat szegélyező fák és egyébként is jellemzően szélárnyékos út miatt. Mivel erre vonatkozóan (szél, hajtáslánc veszteségei és egyebek) adataim nincsnek, ezért ezektől a potenciális befolyásoló faktortól így most eltekintenék.

 

A kísérlethez egy olyan Strava szegmenst választottam, ahol rengeteget járok és sok saját mérésem van (210 db). Ez a Fenyőgyöngye parkoló vége -> Hármas-Határ-hegy parkolóig szakasz: https://www.strava.c...egments/5477974

 

A mérésekhez Watt-mérőt használtam, ami nélkül objektív vélemény alkotása egyszerűen képtelenség lenne.

 

A CX/országúti gépem egy Canyon Inflite AL, a rajta lévő külsők 28mm széles Continental GP4000 4-season külsők. Belsők közepesen (de a grammozósabb) könnyűek, ~120 grammos belsők, a külső tömege ~260 gramm közt mozog és 4.5-6 bar közti nyomáson használom.

A monti egy saját építésű On-One Lurcher 29er. Négyféle külsőt használtam hátul, mindegyiket tubeless setup mellett. Tavaly július közepe előtt 2.25-ös Schwalbe Racing Ralph SSkin-t ~1.6 bar nyomáson, majd 2.2-es Specialized S-Works Fast Trak külsőt ~1.8 baron. Télen 2.25-ös Schwalbe Nobby Nic SSkin (a 2015-ös extrém mintás verzió) ~1.6 baron és ~3 hete 2.2-es Continental Race King ProTection ~1.7 bar nyomáson.

 

Íme egy táblázat a kilépősebb mászásaim közül:

outi_vs_mtb.gif

 

A sárgával jelölt mászások a CX/országúti géppel történtek (aminél az októberin hátitáska volt rajtam, az bizonyos), a nyíllal jelöltek pedig a 29er MTB-vel. Utóbbiból a 8:25-ös és a 8:33-as mászás RaceKing külsőkkel, a 343 Wattos, 8:42 mászás Racing Ralph-fal.

Nem szerepel itt, de érdekességképp leírom, hogy van egy hasonló Watton teljesített Nobby Nic-es mérésem is: átlag 351 Watt, az idő 8:53. Ebből sejthető, mennyi a hajtási veszteség egy "haladós" mintázattal bíró és egy kifejezetten agresszív mintás Trail/AM külső közt. ~12-14 Wattot látok a logokból.

 

Ami viszont nagyon meglepő, hogy az országúti külsős és az XC külsős mászások közti különbség lényegében elhanyagolható.

 

Azt természetesen nem állítom, hogy egy jellemzően aszfaltozásra használt montira ne tegyen senki slick/országúti mintás külsőt, mert hát az MTB gumikat tényleg felesleges aszfalton idő előtt leamortizálni. (Mert hát 2 oútis montis külsőt tényleg olcsóbb venni, mint egy országútit - szóval ez simán lehet egy költségkímélő és logikus döntés, beruházás.)

 

A másik tanulság, hogy rengetegen kitartanak azon állítás mellett, hogy a külső tömegéből lefaragni számít a legtöbbet, a könnyebb külsőkkel sokkal gyorsabban lehet mászni.

Aha... :) A Racing Ralph >600 gramm volt ZTR Arch EX felniken és 2.0-1.8-2.0 küllőkkel fűzött keréken, a Nobby is ugyanezen szetten feszült.

Az országútin a ~260 grammos külsők alatt nagyon könnyű belsők voltak, a grammozósabb Conti országúti belsőkből. Legrosszabb esetben is 390-400 grammnál nem lehetett több a külső+belső kombó. Igen, ez minimum 200 gramm különbség / kerék, azaz > 400 gramm a két keréken! S mégis, a fenti táblázat alapján 2-3, esetleg 4 Wattnál többet aligha jelent mindez - ha jelent valamit egyáltalán.

 

A tanulságot mindenki volja le maga. :)

 

Hát igen, így hullanak le a mítoszok. Hogy Kosztolányit idézzem:

"Atlasz,

hanyatlasz."

 

:D

De tegyük azt még hozzá, hogy XY (az átlag bringázgató), aki fele annyi W/kg-ot tud, mint te és csak rugdossa a pedált, ennél sokkal nagyobb különbséget mérne.



A sebesség mindent megold.

 


#1451
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Érdekesség. :)

Mire tippeltek, mennyit számíthat egy aszfaltos mászáson, hogy montis külsővel mentek vagy országútival?

 

Sokszor, sokan felvetettétek már, hogy a bütykös gumi helyett a montira oúti külsőt tenni mennyivel jobb, mennyivel haladósabb lesz tőle a gép, "szinte suhan" és hasonlók.

 

Nos, végeztem erre néhány mérést és kísérletet, különféle gumikkal, mountain bike-kal és országúti bicajjal egyaránt. Elöljáróban annyit, hogy a montim majdnem dekára ugyanakkora tömegű, mint a CX/országúti gépem. Az én testtömegem sem szórt vészesen távoli tartományokban az egyes méréseknél. A szél hatása ezen a szegmensen szintén elhanyagolható az utat szegélyező fák és egyébként is jellemzően szélárnyékos út miatt. Mivel erre vonatkozóan (szél, hajtáslánc veszteségei és egyebek) adataim nincsnek, ezért ezektől a potenciális befolyásoló faktortól így most eltekintenék.

 

A kísérlethez egy olyan Strava szegmenst választottam, ahol rengeteget járok és sok saját mérésem van (210 db). Ez a Fenyőgyöngye parkoló vége -> Hármas-Határ-hegy parkolóig szakasz: https://www.strava.c...egments/5477974

 

A mérésekhez Watt-mérőt használtam, ami nélkül objektív vélemény alkotása egyszerűen képtelenség lenne.

 

A CX/országúti gépem egy Canyon Inflite AL, a rajta lévő külsők 28mm széles Continental GP4000 4-season külsők. Belsők közepesen (de a grammozósabb) könnyűek, ~120 grammos belsők, a külső tömege ~260 gramm közt mozog és 4.5-6 bar közti nyomáson használom.

A monti egy saját építésű On-One Lurcher 29er. Négyféle külsőt használtam hátul, mindegyiket tubeless setup mellett. Tavaly július közepe előtt 2.25-ös Schwalbe Racing Ralph SSkin-t ~1.6 bar nyomáson, majd 2.2-es Specialized S-Works Fast Trak külsőt ~1.8 baron. Télen 2.25-ös Schwalbe Nobby Nic SSkin (a 2015-ös extrém mintás verzió) ~1.6 baron és ~3 hete 2.2-es Continental Race King ProTection ~1.7 bar nyomáson.

 

Íme egy táblázat a kilépősebb mászásaim közül:

outi_vs_mtb.gif

 

A sárgával jelölt mászások a CX/országúti géppel történtek (aminél az októberin hátitáska volt rajtam, az bizonyos), a nyíllal jelöltek pedig a 29er MTB-vel. Utóbbiból a 8:25-ös és a 8:33-as mászás RaceKing külsőkkel, a 343 Wattos, 8:42 mászás Racing Ralph-fal.

Nem szerepel itt, de érdekességképp leírom, hogy van egy hasonló Watton teljesített Nobby Nic-es mérésem is: átlag 351 Watt, az idő 8:53. Ebből sejthető, mennyi a hajtási veszteség egy "haladós" mintázattal bíró és egy kifejezetten agresszív mintás Trail/AM külső közt. ~12-14 Wattot látok a logokból.

 

Ami viszont nagyon meglepő, hogy az országúti külsős és az XC külsős mászások közti különbség lényegében elhanyagolható.

 

Azt természetesen nem állítom, hogy egy jellemzően aszfaltozásra használt montira ne tegyen senki slick/országúti mintás külsőt, mert hát az MTB gumikat tényleg felesleges aszfalton idő előtt leamortizálni. (Mert hát 2 oútis montis külsőt tényleg olcsóbb venni, mint egy országútit - szóval ez simán lehet egy költségkímélő és logikus döntés, beruházás.)

 

A másik tanulság, hogy rengetegen kitartanak azon állítás mellett, hogy a külső tömegéből lefaragni számít a legtöbbet, a könnyebb külsőkkel sokkal gyorsabban lehet mászni.

Aha... :) A Racing Ralph >600 gramm volt ZTR Arch EX felniken és 2.0-1.8-2.0 küllőkkel fűzött keréken, a Nobby is ugyanezen szetten feszült.

Az országútin a ~260 grammos külsők alatt nagyon könnyű belsők voltak, a grammozósabb Conti országúti belsőkből. Legrosszabb esetben is 390-400 grammnál nem lehetett több a külső+belső kombó. Igen, ez minimum 200 gramm különbség / kerék, azaz > 400 gramm a két keréken! S mégis, a fenti táblázat alapján 2-3, esetleg 4 Wattnál többet aligha jelent mindez - ha jelent valamit egyáltalán.

 

A tanulságot mindenki volja le maga. :)

 

Hát igen, így hullanak le a mítoszok. Hogy Kosztolányit idézzem:

"Atlasz,

hanyatlasz."

 

:D


zscs módosította - 2015. április 30. - 09:51

  • Kisherceg és MJani01 kedveli ezt

#1452
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

A gumi le-fel szereléshez egy tipp....Ha olyan a felni kialakítása, hogy középen mélyebb akkor oda érdemes bejátszani a külső peremét, ezáltal szemközt nyer az ember pár millimétert ami általában elég, hogy a legmakacsabb külsők is felmenjenek....

Nekem is voltak problémáim a köpeny fel-leszerelésével. 

Egy ideje azt csinálom, hogy egy jókora nagy műanyag csipesszel össze szorítom a köpenyt, hogy behúzódjon a felni közepére mindkét pereme, és így jóval egyszerűbben szerelhető. Különben kevés lenne a kezem szorítani is és két kézzel feszíteni húzni át a peremen.

 

Még az is lehet megoldás, hogy mosogatószert v. szappant  keverni kis vizzel és azzal bekenni a gumi peremét.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1453
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Tigger, contikban te otthon vagy? van jóárasítva(18 a kettő) helyben 2.4-es mk2, blackchilli-vel, protection verzióban, 650es kerékre(nem az uzzira lenne). szóval a kérdés, hogy 160-at mozgó endúróra jó választás-e? alapból minion-hr2 páros felé hajlok, de a mk súlya és ára nagyon meggyőző.

hát többen azt mondják a mk meg a traiil king (lánykori nevén rubber queen) qrva jó. engem még montis vonalon nem tudtak meggyőzni, pedig évente 2x járok hittérítésre, meg negyedévente jön a helytartó is hozzánk. magam részéről csak race kinget meg xkinget próbáltam de többet nem fogok ilyet tenni. amúgy az ára q. jó .


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1454
verti

verti

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.064 hozzászólás

A gumi le-fel szereléshez egy tipp....Ha olyan a felni kialakítása, hogy középen mélyebb akkor oda érdemes bejátszani a külső peremét, ezáltal szemközt nyer az ember pár millimétert ami általában elég, hogy a legmakacsabb külsők is felmenjenek....



#1455
mof

mof

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.297 hozzászólás

Tigger, contikban te otthon vagy? van jóárasítva(18 a kettő) helyben 2.4-es mk2, blackchilli-vel, protection verzióban, 650es kerékre(nem az uzzira lenne). szóval a kérdés, hogy 160-at mozgó endúróra jó választás-e? alapból minion-hr2 páros felé hajlok, de a mk súlya és ára nagyon meggyőző.



#1456
torma99

torma99

    vendég

  • fórumtag
  • 182 hozzászólás

Próbáld fémmel. Ugyanezzel a külsővel én is ordasat optam, már majdnem úgy voltam vele, h elviszem bicajoshoz, h cserélje le ő.


Nekem is ilyenem van, semmi gondom nem volt a fel és leszedésnél, pedig a zondára még nehezebb is felpakolni. Nem éreztem különbséget a Michelin Pro4-hez képest.

alkdefohij.png


#1457
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

ha meg rendszeresen kell, igen hasznos eszköz :

 

http://ridebike.hu/t...re-gumileszedo/


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1458
ncc1701

ncc1701

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 580 hozzászólás

Hello!
Vettem két Conti Ultra sportot. 622-esek, és a felni is 622-es. Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz). Még sosem volt velem ilyen. Be kell törni az ilyet, mint a katonaságnál a bakancsot? :)
Ja és két különböző 622-es felnin próbáltam, két különböző külsőt külsőt, és egyik sem akar egyikre sem rámenni...
Ilyenkor mit lehet tenni? Mit rontottam el? Vagy csak simán két gyári hibásba futottam bele?

Próbáld fémmel. Ugyanezzel a külsővel én is ordasat optam, már majdnem úgy voltam vele, h elviszem bicajoshoz, h cserélje le ő.



#1459
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

 Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz). Még sosem volt velem ilyen. Be kell törni az ilyet, mint a katonaságnál a bakancsot? :)
Ja és két különböző 622-es felnin próbáltam, két különböző külsőt külsőt, és egyik sem akar egyikre sem rámenni...
Ilyenkor mit lehet tenni? Mit rontottam el? Vagy csak simán két gyári hibásba futottam bele?

A megoldás elég egyszerű: http://bringabutik.h...umileszedo.html

20 éve ilyennel járok, NEM árt a belsőnek ha nem vagy béna.

Számtalan műanyagot láttam törni, bárki bármit mond. 90%-ban nincs gond a gumikkal de néha nagyon szoros a gumi vagy a felni és akkor vége a műanyag leszedőknek.


Marci

#1460
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1.257 hozzászólás

Viszont már a második gumileszedőt töröm el miközben próbálom ráerőszakolni (persze a belső is lukas lesz).

 

Miután én is eltörtem egy párat a sima feketéből Topeak féle sárga/fekete leszedőre cseréltem, azóta könnyebb (és jól le vannak kerekítve, nem lyukasztott még semmit). Van hosszabb csavarhúzó formájú, a végén plasztifikált "kiskanállal" a nagyon durva helyzetekre, azzal se fogod nagyon kilyukasztani ha nem csíped be. Felrakás előtt nyúlj be, nyomd fel a belsőt és kívűlről a külsővel csípd össze hogy ne legyen útba.

 

Ha nagyon nem megy a külsőt lehet nyújtani mielőtt felrakod, sajnos előfordulnak eltérő toleranciások ugyanabban a tipus/sorozatban is.