Jelentkezz be Regisztrálj
Gumitopik
#1381
vendég_anorche_*
Írta 2015. október 20. - 15:54
Csúszós, vizes úton mekkora nyomáson használjam?
#1382
Írta 2015. október 11. - 19:07
Köszi.
A mérés azért volt pontatlan, mert belemértem a felni peremét, amúgy, tényleg 622-es. A felninél is rosszul mértem, a belső mérete 1,88cm. Nézelődtem, és találtam Rubena v66-ból Ultimate Stop Thorn-os gumit, 37-622-est.
A másik bicajra, ahova a vékonyat terveztem, inkább határeset vastagot találtam. A pontos belső szélességét nem tudom, mert gumi van épp rajta, kívülről 2,38, ami a másikat alpul véve olyan 1,8 körül lehet, viszont STU-s gumi csak 47-559-es van rá. Viszont egy kb 2,0-s felnivel használtam egy 52-559-es gumit fél évet gond nélkül, talán menne az 1,8-as felnin a 47-es gumi?
#1383
Írta 2015. október 11. - 16:15
622-es felnire (ha már 622-es a gyári gumi, akkor biztos rosszul mérsz) ne vegyél 630-as gumit, mert nem fog működni vele.
ha nehéz volt szerelni, az csak annyit jelent, hogy az adott felni-gumi páros nem szerette egymást.
a felninek a belső szélessége számít a maximális gumiszélesség szempontjából, lap alján van erre táblázat:
http://www.sheldonbr...ire-sizing.html
#1384
Írta 2015. október 11. - 15:41
Hello!
Kis segítséget kérnék, milyen gumit kellene venni ismerősöm bicajára, amin most a felirata szerint 40-622-es van. A felni maximális mérete (peremmel) (mérőszalaggal mérve) 63,5 cm, a max szélessége 2,44cm. A gyári gumi van rajta, de a gumiban lévő fémszám olyan szűk, hogy fém kiszedőkanállal is alig lehet a gumit a felniről le-vissza szedni, többször a megragasztott gumit a tompa kiszedőkanállal lyukasztottuk ki emiatt, a felnit meg durván széthorzsoltuk. Mindenképp defektvédelmes gumi kellene rá, Rubena Hook V69 (32-630) APS-t néztem ki (egy másik bicajon a v99-es bejött). Nem lesz túl nagy netán, vagy túl keskeny? Bicipedia szerint erre olyan 45-50-es szélesség lenne az ajánlott.
Egy másik bicajra (53,5cm max átm., 2,38 cm max szél.) is kellene gumi, a 26 col-t itt már tudom, de mi lenne a legvékonyabb méret, ami jó még rá?
Mindkettő városi, néha földutas használatban van, de nem kemény terepen.
Köszi
#1385
Írta 2015. október 02. - 17:59
A furatok környéke rendben van.A lyuk körül fel van púposodva a belső,és mellette is 1cm-rel.Conti belsőről van szó kb 2500km lehet benne.
Milyen márkájú belsővédő szalagot ajánlanátok?
Hmm, nekem michelin volt évekig, probléma nélkül, de használtam vittoriát is, azzal sem volt probléma.
A gyári campával már igen, de nemsoká' rá, hogy előjöttek a "spontán garázsban robbanások", eladtam a gépet.
Szerintem egyetlen ismert gyártó termékével sem járnál rosszul.
#1386
Írta 2015. október 02. - 17:20
A furatok környéke rendben van.A lyuk körül fel van púposodva a belső,és mellette is 1cm-rel.Conti belsőről van szó kb 2500km lehet benne.
Milyen márkájú belsővédő szalagot ajánlanátok?
ny zoli módosította - 2015. október 02. - 17:22
#1387
Írta 2015. október 01. - 20:22
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata olyan defekttel,ahol a belsőgumi küllők felőli része 3cm hosszan szétnyílt,mintha pengével vágták volna szét?Küllő nem okozhatta mivel belsővédő szalag van a felnin ami ráadásul le van ragasztva szigszalaggal.A külsőgumit is megvizsgáltam semmi baja.
Tavaly ősszel ugyanez 2x volt.
Pedig az ilyen tipikusan a felniszalag miatt szokott lenni. ami még bejátszhat: néhány felniben a perem alatt, furatok környékén sokszor ott marad gyárilag egy kis sorja.
De én felnivédő-szalagra tippelnék. Bár silány belsővel is jártam már rosszul (vittoria-conti belsővel nem volt defekt-robbanás, míg, egy planet-x belső 8 barnál azt hittem, szétszakítja a felnit belülről.. :| )
vedd le a felnivédő szalagot, nézd meg a furatok környékét, felni belsejét, s tekerj egy új szalagot (szerintem.)
#1388
Írta 2015. október 01. - 16:44
Sziasztok!
Van valakinek tapasztalata olyan defekttel,ahol a belsőgumi küllők felőli része 3cm hosszan szétnyílt,mintha pengével vágták volna szét?Küllő nem okozhatta mivel belsővédő szalag van a felnin ami ráadásul le van ragasztva szigszalaggal.A külsőgumit is megvizsgáltam semmi baja.
Tavaly ősszel ugyanez 2x volt.
#1389
Írta 2015. szeptember 23. - 13:19
Köszi, de végigszöszöltük már az egészet. A második defektre pld. semmi magyarázat nincs. Se egy tüske, se fémdarab (új a Fulcrum 4 felni), se más. Ráadásul hárman néztük a gumissal.
A hitvány belsőre is gyanakodhatsz. A legdrágább belső is olcsóbb egy GP4000-esnél.
#1390
Írta 2015. szeptember 23. - 12:38
Mielőtt költségekbe vered magad, azért nyugodt műhelyi körülmények közt megvizsgálnám a helyedben a dupla defekt okát.
Köszi, de végigszöszöltük már az egészet. A második defektre pld. semmi magyarázat nincs. Se egy tüske, se fémdarab (új a Fulcrum 4 felni), se más. Ráadásul hárman néztük a gumissal.
Soha ne hagyd abba a csüggedést!
#1391
Írta 2015. szeptember 23. - 11:51
Üdv. A tanácsotokat szeretném kérni. Kedvesem bringája 25-ös Conti GP 4000 SII-vel van szerelve.
Az elmúlt másfél hétben kétszer kaptunk vele defektet. Sima aszfaltos út, semmi királydinnye..
(Nekem sima 4000S van, semmi baja sosem...) 8,0-ra van fújva. "Aranypor" az ára, de csak a méreg van vele. Mit javasolnátok, milyen gumira cseréljem ezt a "csúcsterméket"? (Pénz nem számít, mert nincs...) :-)
Mielőtt költségekbe vered magad, azért nyugodt műhelyi körülmények közt megvizsgálnám a helyedben a dupla defekt okát.
#1392
Írta 2015. szeptember 23. - 07:35
mondjuk azért az csúnya lenne ha a plus-os nem maradt volna az
menj végig a zegyetemzsugárúton, több szilánkot-ződ üveget fogsz találni, mint eldobott cigicsikket
De legalább tudhatod, hogy nem csak marketingszöveg a defektvédelme
#1393
Írta 2015. szeptember 22. - 22:15
Vittoria Rubino Pro 3 5500 ft darabja (tuttibringa) nekem 10k fölött elment, (most is használom..) és defektem nem volt vele.
Bár defektet csak cseng sinnel meg Open Corsával fogtam, Conti GP (sima black chilli-polyx) és super sport plus is teljesen defektmentes maradt.
De ha csak egy tartós és erős gumi kell, Rubino Pro. Nem túl jó a tapadása, cserébe tényleg bitang sokáig elfut.
VAGY Durano S (fecske)
mondjuk azért az csúnya lenne ha a plus-os nem maradt volna az
Bikertigger módosította - 2015. szeptember 22. - 22:16
- Vejne kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1394
Írta 2015. szeptember 22. - 17:19
Üdv. A tanácsotokat szeretném kérni. Kedvesem bringája 25-ös Conti GP 4000 SII-vel van szerelve.
Az elmúlt másfél hétben kétszer kaptunk vele defektet. Sima aszfaltos út, semmi királydinnye..
(Nekem sima 4000S van, semmi baja sosem...) 8,0-ra van fújva. "Aranypor" az ára, de csak a méreg van vele. Mit javasolnátok, milyen gumira cseréljem ezt a "csúcsterméket"? (Pénz nem számít, mert nincs...) :-)
Vittoria Rubino Pro 3 5500 ft darabja (tuttibringa) nekem 10k fölött elment, (most is használom..) és defektem nem volt vele.
Bár defektet csak cseng sinnel meg Open Corsával fogtam, Conti GP (sima black chilli-polyx) és super sport plus is teljesen defektmentes maradt.
De ha csak egy tartós és erős gumi kell, Rubino Pro. Nem túl jó a tapadása, cserébe tényleg bitang sokáig elfut.
VAGY Durano S (fecske)
#1395
Írta 2015. szeptember 22. - 15:13
Üdv. A tanácsotokat szeretném kérni. Kedvesem bringája 25-ös Conti GP 4000 SII-vel van szerelve.
Az elmúlt másfél hétben kétszer kaptunk vele defektet. Sima aszfaltos út, semmi királydinnye..
(Nekem sima 4000S van, semmi baja sosem...) 8,0-ra van fújva. "Aranypor" az ára, de csak a méreg van vele. Mit javasolnátok, milyen gumira cseréljem ezt a "csúcsterméket"? (Pénz nem számít, mert nincs...) :-)
- Vejne kedveli ezt
Soha ne hagyd abba a csüggedést!
#1396
Írta 2015. augusztus 16. - 09:43
Woww... Zöld Wildgripper.... megvan a párja is? Milyen állapotúak?
Esetleg ez is érdekelhet:
http://bikemarkt.mtb...m-outback-tioga
#1397
Írta 2015. augusztus 15. - 20:55
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
#1398
Írta 2015. augusztus 15. - 19:06
- Kisherceg kedveli ezt
#1400
Írta 2015. június 18. - 15:02
akkor most mi a kérdés ?
Első kerékre szokták forgásirányra ellentétesen feltenni a gumit, hogy jobban kapaszkodjon.
Voltak olyan külsőim, ahol külön meg volt jelölve, hogy első kerékre így tedd fel, hátsó kerékre úgy tedd fel.
Ezen nincsen külön megjelölve, akkor valószínű, hogy ezt mindkét kerékre azonosan kell feltenni?