Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15884 hozzászólás a témában

#1361
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?

Semmivel sem tart tovább, mint egy montis defektszerelés.


  • Vejne kedveli ezt


A sebesség mindent megold.

 


#1362
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?

Megoldás az SKS RaceDay vagy SuperCorsa (előbbi tavaly 9 euró volt PX-en, és akkoriban még ingyen postáztak 50GBP-nél..)

 

6.5-7 barig bírod, utána megunod.

 

Kettő darab gumileszedő, az is a felhúzáshoz kell max, kb. akkora, mint két teáskanál. Lazán elfér bárhol. 

 

Szerencsére útszélén csak 3 alkalommal kellett defektet javítanom, de sosem hagyott cserben sem a műanyag gumileszedő, se az SKS pumpa.

 

NB: Rubino Pro3-al kb. 10ezret kellett várnom az első defektre hátul, az is akkora fémdarabtól volt, hogy nevettem. Open Corsa meg 1500 után úgy elfogyott hátul, hogy egy kis kavics kivágta :D

 

Jó gumit kell venni, és nem lesz gond :)

 

Szerk: még észrevétel, a régi csirkefelnik, 13mm-esek birkózógépek, ha gumit kell rájukerőszakolni. A mostani szélesebb felnikre a szélesebb gumit jóval könnyebben fölteszem, leszedő nélkül. De a Régi Campa felnire a nagyonszűk Vittoriákat kicsit erőszakolni kellett...

 

Szerk2: Még oda kell figyelni a szelepre! Nem nehéz minipumpával úgy tönkretolni a tűszelepet, hogy használhatatlan legyen. 


Vejne módosította - 2015. december 01. - 18:04


#1363
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?

 

a leszedés még megoldható, bár pl. a Fulcrum Racing 5 felnik eléggé ragaszkodnak a gumikhoz. egy Zéfal mini pumpával egyszer kipróbáltam, mire megunom a pumpálást van a gumiban 4-4.5 bar. azzal a legközelebbi autószerviz/benzinkút/bringabolt/vasútállomás távolság bőven teljesíthető...szerintem 5 bar fölé csak CO2 patronnal lehet...



#1364
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.209 hozzászólás

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1365
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).

 

Tufo CS33 Pro gumim van, 25mm, 7 bar körül megyek vele és nem kifinomult az úthiba kerülési technikám.

 

tavasszal elosztottam egy tubus Tufo lötyit a két gumi között, meg ha defekt lenne van nálam egy tubus az Extreme-ből. eddig mindig működtek, igaz kifejezetten nagy defektem nem volt és a Tufo peremes szingó önmagában is elég merev, nehéz felütni. de ezek elég sűrű lötyik és az Extreme nagyon hamar megszárad.


DaveRider módosította - 2015. december 01. - 15:56


#1366
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

joe-nak van direkt nagyobb nyomáshoz , országútihoz cucca .eco sealent meg kifejezetten a tl readyhez ajánlott.

Ez igaz. Tudom, hogy van a racer verzió, de nem próbáltam még ki. Szóval, lehet, az megbízhatóbban működik. Azért az amcsi fórumokon olvasottak alapján továbbra is szkeptikus vagyok. :)



#1367
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).

joe-nak van direkt nagyobb nyomáshoz , országútihoz cucca .eco sealent meg kifejezetten a tl readyhez ajánlott.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1368
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).



#1369
szam37

szam37

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Igen olyan , mint a képen szereplő Tufo gumi. Kérdésem lenne, hogy ehezz a belső nélküli már lyukas gumihoz melyik folyadék lenne jó vagy legjobb?

Tufo Tyre Sealant

NOTUBES 59 ml

Slime Tubelees

vagy másik ?

 



#1370
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Erre lehet használni olyan megoldást, hogy  

kétoldalas ragasztószalagot lehet tenni a közepére, .mint ahogy

az enyémnél használtam is ilyent. Az rögzíti elcsúszás ellen a szalagot.

 

Az tömlőre a szabad mocorgása, könnyebb helyezkedése

érdekében meg egy kis hintőport kell használni a tömlő felületén.

 

Esetleg tudod, hol lehet most ezt a "weldtite" szalagot venni?

pl

http://ebike.hu/term...lem/?r[0]=35194

 

(a 30% csak ma éjfélig lesz, de asszem 10% rá a normál kedvezmény)

 

de bármelyik normális bolt tud szerintem, ha akar...

 

én igazából nem hiszek benne, akkor inkább még egy kis spúr és normális pluszos külső. az kb bombabiztos.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1371
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

az a panaracer egy kalap szar

 

a weldtite.. viszont az is csak "városi" montiba (mint az érintetlen utzalány ....) jó,

mert fel kell fújni rendesen hogy a helyén maradjon. meg egy idő után ki tudja  dörzsölni a belsőt az illlesztésnél.

 

Erre lehet használni olyan megoldást, hogy  

kétoldalas ragasztószalagot lehet tenni a közepére, .mint ahogy

az enyémnél használtam is ilyent. Az rögzíti elcsúszás ellen a szalagot.

 

Az tömlőre a szabad mocorgása, könnyebb helyezkedése

érdekében meg egy kis hintőport kell használni a tömlő felületén.

 

Esetleg tudod, hol lehet most ezt a "weldtite" szalagot venni?


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1372
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

Meg lehet még próbálni a defektvédő szalagot.

az a panaracer egy kalap szar

 

a weldtite (így ránézésre az az) meg itthon ocsóbb mint 20 euro   (5690 és párban a listaára)

 

viszont az is csak "városi" montiba (mint az érintetlen utzalány ....) jó, mert fel kell fújni rendesen hogy a helyén maradjon. meg egy idő után ki tudja  dörzsölni a belsőt az illlesztésnél.


Bikertigger módosította - 2015. november 30. - 14:16

  • Balu1 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1373
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi. :D 

 

Meg lehet még próbálni a defektvédő szalagot.

Most  19.90 € -ért látom az árát külföldi oldalon.

 

kddduva4d7df698a35ea.jpg

 

Nekem ilyen is van a nyári köpenyben a diszperziós mikroszálas tömítő folyadékon kívül.

Így nagyobb az esélye, hogy megúszom a defektet.  Sőt az eddigi példa is ezt mutatta. 

 

Majd a szögesbe is tennem kell valami defektvédelmet mert az úgy nagyon vékony és érzékeny lehet csak magában, de oda csak a szalag jöhet szóba. Abból a gumiból nincs pluszos megerősített felületű, habár elég magas a mintája de nem szeretnék kockáztatni az esetleges hidegben szereléssel.

 

Kérdeztem a defektvédő szalagot is a boltban amikor a szöges gumit megrendeltem. Korábban 3.500,-Ft/pár áron szoktam ilyen szalagot venni. ( most 27mm 60gx2 Ár 19,90 € ~ 6000,-Ft külföldi oldalon ) Most 5.000,-Ft-ot mondtak rá a boltban, viszont darabonként. Amikor kiderült, hogy darabja ennyi, akkor inkább jobban utána néztem, megéri-e a különbséget. 

 

Panracer_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Ez egy Panaracer szalag. Kevlár anyagú, de az oldal  végén a felhasználók véleménye szerint nem igazán megbízható szúrásos defekt ellen, inkább vágástól véd. Viszont a gumiknál legtöbbször a szúrás okoz gondot. http://www.chainreac...on/rp-prod54140 Van aki azt írja jó, de van aki nem találja megfelelőnek.

 

Itt a durva gépi fordítás:

 

"ellenállni csak vágások Április 4, 2015

Előnyök: nagyon könnyű
Hátrányok: nem rezisztens defekt csak vágást vagy szakadást
Nem ellenállni a defektek készült tű, ellenállnak csak vágások vagy repedések készült éles szélek
"

 

"Nem erre számítottam.Február 20, 2015

Hátrányok: csak egy gumiabroncs, támasztó szalagot jelenti az egyik csak.
Vártam, hogy ez a két gumiabroncs. Ez nem. A csak egy. Ezt nem említi sehol a leírást.
Legközelebb én lesz vásárol úr Tuffy gumiabroncs hüvelyek, ahol kettő biztosan benne van a csomagban.

Nagyon elégedetlen vagyok a vásárlással (és túl drága, hogy visszatérjen a láncreakció: Ausztrália)."

 

.

Igaz, télen nem annyira sok a tüske és magasabb a gumi mintája is, de az ördög nem alszik és ne kelljen lefagyó kézzel a hidegben foglalkozni esetleges defekt szereléssel. Majd nézek itthon valamit a boltokban ami elég széles hozzá. Úgyis csak februárra, jövő idényre várható, hogy megérkezik a nagykerbe az a köpeny.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1374
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 435 hozzászólás

 

Szerintem ez is én voltam...

De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi. :D 

 

Nekem év közben mikor megszaporodtak a defektek (vadiúj Continental Sportcontact II kevlár védelem atyámfaxa) jött a slime feltöltés és amikor egy királydinnye mező rongyosra lyuggatta mindkét kerekemet - negyed óráig csak a gombócokat szedegettem ki a külsőből - fél bar nyomásvesztéssel megúsztam az egészet.

A egyébként bringa szeptember vége óta áll a fészerben és még mindig nem eresztett le.



#1375
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

 

Valaki már írta itt régebben, hogy bicajjal járt dolgozni és otthon mindig tartotta a nyomást de a melóhelynél a hidegben mindig leeresztett.? ..vagy valami hasonló rémlik nekem. Aztán kiszedte a belsőt és ott volt a szúrás helyán a fehér pötty, ami hidegben engedni kezdett és melegben zárt.

 


Szerintem ez is én voltam...

De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi. :D 


Marci

#1376
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

nálam majd jövő 7től vizsgázik a joe-s yellow gél.....

 

Pontosabban az első szúrástól, ami ha nagyon sokáig nem jelentkezik akkor

 lehet gyanakodni, hogy vagy jól működik, vagy még nem volt szúrásod.

 

Valaki már írta itt régebben, hogy bicajjal járt dolgozni és otthon mindig tartotta a nyomást de a melóhelynél a hidegben mindig leeresztett.? ..vagy valami hasonló rémlik nekem. Aztán kiszedte a belsőt és ott volt a szúrás helyán a fehér pötty, ami hidegben engedni kezdett és melegben zárt.

 

Majd kíváncsi leszek, hogy egy éven belül lesz-e tényleg jelentkező defekted.

Annyi idő alatt azért már szokott lenni több is, ha nincs benne semmilyen védelem.

Volt amikor rendszeresen jártam biciklivel és heti kettő defektem az rendszeresen meg volt.

Aztán megelégeltem és teleraktam a kereket védelemmel. Ez a lötyi került bele és a futófelületen még szalag védte. 

Most is így van és jó. Nem is emlékszem mikor volt vele gondom. Nagyon régen.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1377
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.276 hozzászólás

nálam majd jövő 7től vizsgázik a joe-s yellow gél.....

 

majd mondom mit mutat (bár nem túl sok defektem szokik lenni)


Bikertigger módosította - 2015. november 29. - 00:24

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1378
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Azt pontosan nem tudom, hogy akkor keletkezett a jéghártyás tócsák között a sikárosi tarlón valamitől egy új szúrás, vagy egy régi mozdult-e meg. Akkor éppen a Szilágyi bernát forrástól mentem a mező szélén a régi erdészház felé vezető út irányába. Ott amikor kiértem az aszfaltra, akkor már kicsit lapos volt a gumi és egyre laposabb lett. A végén már csak tolni tudtam Dömörkapu parkolóig. Mint írtam, ott már melgebb volt és már tartotta a nyomást amit bele fújtam.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1379
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.692 hozzászólás

Szóval az OKO télen is működött, vagy legalább is akkor talán nem volt szúrásod. Ki tudja.

Annyit mindenesetre tudott, hogy nem engedte el a korábbi lyukakat nagy hidegben sem. Nyáron meg tökéletesen tette a dolgát.

Kb. ez az elvárás ezektől a löttyöktől, nem több. (a Conti ezekből kb. semmit nem tudott megcsinálni)


Marci

#1380
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Itt év elején kértem tanácsot, hogy milyen gumit vegyek vegyes használatra. 

Végül 2.25" széles Schwalbe Smart Sam Plusz-t választottam az ajánlottak közül.

Mostanra volt időm bőven kitapasztalni a tulajdonságait.

 

Aszfalton jól, könnyen gurul amikor fel van fújva legalább 2.5-re vagy ennél jobban.

Terepen leeresztettem és nagyon jól veszi a köves felületeket, terep utakat. Korábban amiket használtam azok a gumik ugráltak oldalirányban de ez könnyen veszi az akadályokat, talán a szélessége miatt is. Sőt próbáltam nagykavicsos részen is és ott is jól gurul, nem süllyed el.

Ebben a választásban köszönöm mindenkinek a segítséget.

 

Most megrendeltem Télire szöges gumit, de lehet, hogy azt csak majd jövő idényre tudom használni, mert februárra ígérték, hogy megérkezik,

viszont mivel jövőre is lesz tél, ezért jobb híján így is jó. Addig meg a régi saját készítésűben cserélek lemezcsavarokat, ha lesz jég. Igaz, az nehéz mint két súlyos gumi egymásban a sok nagyfejű lemezcsavarral még nehezebb is.

Belül második, levágott peremű futófelület védi a belsőt. 

 

Amit megrendeltem az Szintén Schwalbe mint a nyári

és szintén széles, hogy a legkisebb jégborda ne rántsa ki alólam.

Ez a típus az Ice Spiker pro 2.35-ös gumi lesz.

Az ára nem olcsó, de már rájöttem, hogy igaz a mondás, olcsó húsnak...

Most ezt várom.

 

Úgy látom ebben lehet cserélni a szögeket ha kell, ha kiesik vagy elkopik.

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..