Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Gumitopik

* * * * * 4 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
15861 hozzászólás a témában

#1341
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.097 hozzászólás

bocsánat, hogy belepofázok, de lenne egy amatőr kérdésem: ha defekt van, akkor (most tekintsünk el a defektmentestő löttytől) ezeket a csirke gumikat kézzel/lábbal/gumileszedővel le/fel tudjátok mozgatni a felniről az út szélén, aztán a cserebelsőt kézipumpával feltoljátok 7-8barra? vagy készenlétben van az autós mentőegység?


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1342
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.811 hozzászólás

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).

 

Tufo CS33 Pro gumim van, 25mm, 7 bar körül megyek vele és nem kifinomult az úthiba kerülési technikám.

 

tavasszal elosztottam egy tubus Tufo lötyit a két gumi között, meg ha defekt lenne van nálam egy tubus az Extreme-ből. eddig mindig működtek, igaz kifejezetten nagy defektem nem volt és a Tufo peremes szingó önmagában is elég merev, nehéz felütni. de ezek elég sűrű lötyik és az Extreme nagyon hamar megszárad.


DaveRider módosította - 2015. december 01. - 15:56


#1343
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

joe-nak van direkt nagyobb nyomáshoz , országútihoz cucca .eco sealent meg kifejezetten a tl readyhez ajánlott.

Ez igaz. Tudom, hogy van a racer verzió, de nem próbáltam még ki. Szóval, lehet, az megbízhatóbban működik. Azért az amcsi fórumokon olvasottak alapján továbbra is szkeptikus vagyok. :)



#1344
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).

joe-nak van direkt nagyobb nyomáshoz , országútihoz cucca .eco sealent meg kifejezetten a tl readyhez ajánlott.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1345
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 3.325 hozzászólás
  • LocationBdapest - Wien - Mondsee

Személyes véleményem, hogy ezek a defektgátló folyadékok elég lutri módon működnek a nagy nyomás mellett. MTB-n OK, de országútin nagyon rezeg a léc. Joe's EcoSealant-et használtam egy időben, volt, mikor megfogta, volt, mikor nem fogta meg a szúrt defektet, pedig én még ballonos, 28mm-es külsőkkel megyek alig 4.5-5 bar nyomáson. Egyszer volt olyan is, hogy t*kig leeresztett a külső, s hát siettem, így gondoltam egyet és kézi pumpával csak simán felfújtam a lyukas belsővel. Szisszent párat és hetekig jó volt. Szerencsém volt. Aztán egyszer csak leeresztett, ugyanannál a lyuknál (nem találtam rajta újat, innen gondolom).



#1346
szam37

szam37

    vendég

  • fórumtag
  • 21 hozzászólás

Igen olyan , mint a képen szereplő Tufo gumi. Kérdésem lenne, hogy ehezz a belső nélküli már lyukas gumihoz melyik folyadék lenne jó vagy legjobb?

Tufo Tyre Sealant

NOTUBES 59 ml

Slime Tubelees

vagy másik ?

 



#1347
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Erre lehet használni olyan megoldást, hogy  

kétoldalas ragasztószalagot lehet tenni a közepére, .mint ahogy

az enyémnél használtam is ilyent. Az rögzíti elcsúszás ellen a szalagot.

 

Az tömlőre a szabad mocorgása, könnyebb helyezkedése

érdekében meg egy kis hintőport kell használni a tömlő felületén.

 

Esetleg tudod, hol lehet most ezt a "weldtite" szalagot venni?

pl

http://ebike.hu/term...lem/?r[0]=35194

 

(a 30% csak ma éjfélig lesz, de asszem 10% rá a normál kedvezmény)

 

de bármelyik normális bolt tud szerintem, ha akar...

 

én igazából nem hiszek benne, akkor inkább még egy kis spúr és normális pluszos külső. az kb bombabiztos.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1348
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

az a panaracer egy kalap szar

 

a weldtite.. viszont az is csak "városi" montiba (mint az érintetlen utzalány ....) jó,

mert fel kell fújni rendesen hogy a helyén maradjon. meg egy idő után ki tudja  dörzsölni a belsőt az illlesztésnél.

 

Erre lehet használni olyan megoldást, hogy  

kétoldalas ragasztószalagot lehet tenni a közepére, .mint ahogy

az enyémnél használtam is ilyent. Az rögzíti elcsúszás ellen a szalagot.

 

Az tömlőre a szabad mocorgása, könnyebb helyezkedése

érdekében meg egy kis hintőport kell használni a tömlő felületén.

 

Esetleg tudod, hol lehet most ezt a "weldtite" szalagot venni?


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1349
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

Meg lehet még próbálni a defektvédő szalagot.

az a panaracer egy kalap szar

 

a weldtite (így ránézésre az az) meg itthon ocsóbb mint 20 euro   (5690 és párban a listaára)

 

viszont az is csak "városi" montiba (mint az érintetlen utzalány ....) jó, mert fel kell fújni rendesen hogy a helyén maradjon. meg egy idő után ki tudja  dörzsölni a belsőt az illlesztésnél.


Bikertigger módosította - 2015. november 30. - 14:16

  • Balu1 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1350
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi. :D 

 

Meg lehet még próbálni a defektvédő szalagot.

Most  19.90 € -ért látom az árát külföldi oldalon.

 

kddduva4d7df698a35ea.jpg

 

Nekem ilyen is van a nyári köpenyben a diszperziós mikroszálas tömítő folyadékon kívül.

Így nagyobb az esélye, hogy megúszom a defektet.  Sőt az eddigi példa is ezt mutatta. 

 

Majd a szögesbe is tennem kell valami defektvédelmet mert az úgy nagyon vékony és érzékeny lehet csak magában, de oda csak a szalag jöhet szóba. Abból a gumiból nincs pluszos megerősített felületű, habár elég magas a mintája de nem szeretnék kockáztatni az esetleges hidegben szereléssel.

 

Kérdeztem a defektvédő szalagot is a boltban amikor a szöges gumit megrendeltem. Korábban 3.500,-Ft/pár áron szoktam ilyen szalagot venni. ( most 27mm 60gx2 Ár 19,90 € ~ 6000,-Ft külföldi oldalon ) Most 5.000,-Ft-ot mondtak rá a boltban, viszont darabonként. Amikor kiderült, hogy darabja ennyi, akkor inkább jobban utána néztem, megéri-e a különbséget. 

 

Panracer_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

 

Ez egy Panaracer szalag. Kevlár anyagú, de az oldal  végén a felhasználók véleménye szerint nem igazán megbízható szúrásos defekt ellen, inkább vágástól véd. Viszont a gumiknál legtöbbször a szúrás okoz gondot. http://www.chainreac...on/rp-prod54140 Van aki azt írja jó, de van aki nem találja megfelelőnek.

 

Itt a durva gépi fordítás:

 

"ellenállni csak vágások Április 4, 2015

Előnyök: nagyon könnyű
Hátrányok: nem rezisztens defekt csak vágást vagy szakadást
Nem ellenállni a defektek készült tű, ellenállnak csak vágások vagy repedések készült éles szélek
"

 

"Nem erre számítottam.Február 20, 2015

Hátrányok: csak egy gumiabroncs, támasztó szalagot jelenti az egyik csak.
Vártam, hogy ez a két gumiabroncs. Ez nem. A csak egy. Ezt nem említi sehol a leírást.
Legközelebb én lesz vásárol úr Tuffy gumiabroncs hüvelyek, ahol kettő biztosan benne van a csomagban.

Nagyon elégedetlen vagyok a vásárlással (és túl drága, hogy visszatérjen a láncreakció: Ausztrália)."

 

.

Igaz, télen nem annyira sok a tüske és magasabb a gumi mintája is, de az ördög nem alszik és ne kelljen lefagyó kézzel a hidegben foglalkozni esetleges defekt szereléssel. Majd nézek itthon valamit a boltokban ami elég széles hozzá. Úgyis csak februárra, jövő idényre várható, hogy megérkezik a nagykerbe az a köpeny.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1351
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 434 hozzászólás

 

Szerintem ez is én voltam...

De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi. :D 

 

Nekem év közben mikor megszaporodtak a defektek (vadiúj Continental Sportcontact II kevlár védelem atyámfaxa) jött a slime feltöltés és amikor egy királydinnye mező rongyosra lyuggatta mindkét kerekemet - negyed óráig csak a gombócokat szedegettem ki a külsőből - fél bar nyomásvesztéssel megúsztam az egészet.

A egyébként bringa szeptember vége óta áll a fészerben és még mindig nem eresztett le.



#1352
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

 

Valaki már írta itt régebben, hogy bicajjal járt dolgozni és otthon mindig tartotta a nyomást de a melóhelynél a hidegben mindig leeresztett.? ..vagy valami hasonló rémlik nekem. Aztán kiszedte a belsőt és ott volt a szúrás helyán a fehér pötty, ami hidegben engedni kezdett és melegben zárt.

 


Szerintem ez is én voltam...

De ha ezzel az újjal is szopni fogok, akkor jön a tömör gumi. :D 


Marci

#1353
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

nálam majd jövő 7től vizsgázik a joe-s yellow gél.....

 

Pontosabban az első szúrástól, ami ha nagyon sokáig nem jelentkezik akkor

 lehet gyanakodni, hogy vagy jól működik, vagy még nem volt szúrásod.

 

Valaki már írta itt régebben, hogy bicajjal járt dolgozni és otthon mindig tartotta a nyomást de a melóhelynél a hidegben mindig leeresztett.? ..vagy valami hasonló rémlik nekem. Aztán kiszedte a belsőt és ott volt a szúrás helyán a fehér pötty, ami hidegben engedni kezdett és melegben zárt.

 

Majd kíváncsi leszek, hogy egy éven belül lesz-e tényleg jelentkező defekted.

Annyi idő alatt azért már szokott lenni több is, ha nincs benne semmilyen védelem.

Volt amikor rendszeresen jártam biciklivel és heti kettő defektem az rendszeresen meg volt.

Aztán megelégeltem és teleraktam a kereket védelemmel. Ez a lötyi került bele és a futófelületen még szalag védte. 

Most is így van és jó. Nem is emlékszem mikor volt vele gondom. Nagyon régen.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1354
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.272 hozzászólás

nálam majd jövő 7től vizsgázik a joe-s yellow gél.....

 

majd mondom mit mutat (bár nem túl sok defektem szokik lenni)


Bikertigger módosította - 2015. november 29. - 00:24

"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1355
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Azt pontosan nem tudom, hogy akkor keletkezett a jéghártyás tócsák között a sikárosi tarlón valamitől egy új szúrás, vagy egy régi mozdult-e meg. Akkor éppen a Szilágyi bernát forrástól mentem a mező szélén a régi erdészház felé vezető út irányába. Ott amikor kiértem az aszfaltra, akkor már kicsit lapos volt a gumi és egyre laposabb lett. A végén már csak tolni tudtam Dömörkapu parkolóig. Mint írtam, ott már melgebb volt és már tartotta a nyomást amit bele fújtam.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1356
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Szóval az OKO télen is működött, vagy legalább is akkor talán nem volt szúrásod. Ki tudja.

Annyit mindenesetre tudott, hogy nem engedte el a korábbi lyukakat nagy hidegben sem. Nyáron meg tökéletesen tette a dolgát.

Kb. ez az elvárás ezektől a löttyöktől, nem több. (a Conti ezekből kb. semmit nem tudott megcsinálni)


Marci

#1357
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Itt év elején kértem tanácsot, hogy milyen gumit vegyek vegyes használatra. 

Végül 2.25" széles Schwalbe Smart Sam Plusz-t választottam az ajánlottak közül.

Mostanra volt időm bőven kitapasztalni a tulajdonságait.

 

Aszfalton jól, könnyen gurul amikor fel van fújva legalább 2.5-re vagy ennél jobban.

Terepen leeresztettem és nagyon jól veszi a köves felületeket, terep utakat. Korábban amiket használtam azok a gumik ugráltak oldalirányban de ez könnyen veszi az akadályokat, talán a szélessége miatt is. Sőt próbáltam nagykavicsos részen is és ott is jól gurul, nem süllyed el.

Ebben a választásban köszönöm mindenkinek a segítséget.

 

Most megrendeltem Télire szöges gumit, de lehet, hogy azt csak majd jövő idényre tudom használni, mert februárra ígérték, hogy megérkezik,

viszont mivel jövőre is lesz tél, ezért jobb híján így is jó. Addig meg a régi saját készítésűben cserélek lemezcsavarokat, ha lesz jég. Igaz, az nehéz mint két súlyos gumi egymásban a sok nagyfejű lemezcsavarral még nehezebb is.

Belül második, levágott peremű futófelület védi a belsőt. 

 

Amit megrendeltem az Szintén Schwalbe mint a nyári

és szintén széles, hogy a legkisebb jégborda ne rántsa ki alólam.

Ez a típus az Ice Spiker pro 2.35-ös gumi lesz.

Az ára nem olcsó, de már rájöttem, hogy igaz a mondás, olcsó húsnak...

Most ezt várom.

 

Úgy látom ebben lehet cserélni a szögeket ha kell, ha kiesik vagy elkopik.

 


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1358
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

nalam nem volt gond se a joes se a notubes lottyel. a notubest jobban szerettem, azt konnyu volt kimosni, a joes gyk belerohadt, ami nem tul elonyos egy konnyebb guminal.

 

***

 

mas kerdes: co2 patronnal a 16gos eleg a 35os cx gumihoz? 3 bar boven ok (terepen ennyivel megyek).

a patronok kompatibilisek? tehat ha veszek hozza egy fejet, mindig ugyanolyan patront kell, vagy barmelyik belemegy?


arn módosította - 2015. november 27. - 13:07


#1359
Balu1

Balu1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.726 hozzászólás

Szóval az OKO télen is működött, vagy legalább is akkor talán nem volt szúrásod. Ki tudja.


Sohasem az a fontos mit hogy szoktak, mert az a múlt és a jelen.

Egy a lényeg: mi hogyan mûködhet még jól, még jobban mert az a jövõ !

A találmányok már csak ilyenek..


#1360
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.683 hozzászólás

Jó az a lötyi, de fagyban nem működik, erre nem árt figyelni, különösen mostanában.

Már jártam úgy vele régebben. Amíg olyan részen jártam, ahol jéghártya volt a víztócsák tetején és ott leresztett a kilyukadt gumi, viszont amikor kicsit melegebb részre értem, akkor már fel lehetett fújni és már bírta a nyomást. Szóval fagypont alatt nem működik, legalább is az nem amit használtam.

 

Sőt ha valakinek esélyes, hogy nyáron volt egy pár szúrásos defekt lehetősége a lötyivel töltött belsővel, az jobban jár ha kiveszi a nyári defektgátlós belsőt, végig tapintja a köpeny belsejét, hátha kikandikál belőle valami beragadt tüske csúcsa, és ha tiszta akkor új sérüléstől mentes belsőt tesz bele. Különben fagyban esetleg kimozdulhat a kialakult beszáradt defektgátló "dugó" és nem zárja le újra megint a nyílást a hidegben besűrűsödött defekt gátló folyadék. Az a gumi lötyivel együtt tavasztól majd megint használható.

 

Hát Balu1 !

Ma mintapéldája voltam a fenti jelenségnek. De bevallom, mikor olvastam, elsőre nem hittem el neked.

Szóval, az én belsőmben Continental defektvédő lötty van. Volt ! :( Már kidobtam az egész belsőt.

Reggel mentem dolgozni és leeresztett a belső. Fölfújtam de újra leeresztett. Volt pót belsőm így nem volt gond de a szerelés végére már kezdett lefagyni az ujjam. És tényleg, az utóbb napokban gyakran vesztett nyomást a gumi. Múlt héten még 8-9 fok volt és akkor még betömött egy lyukat.

Mondjuk ez a Continental anyag elég béna, nyáron is elég nehezen akarta betömni a lyukakat. Szóval ilyet ne vegyetek.

Persze szerintük -20 fokig tök jól működik. http://www.continent...nti-revosealant

Gyorsan rákerestem, a NoTubes -30 fokig, a Slime -37 fokig garantálja a tömítést.

 

Titkos tippem az OKO. http://www.biketrade...o-250ml-46600/

Én ezt korábban használtam 2-3 évig csak mikor elfogyott, akkor vettem a Contit. (hittem a marketingnek  :) )

Nekem hibátlanul működött, télen-nyáron, semmi gondom nem volt vele. Pedig volt olyan, hogy napokig -7 fokban mentem reggel dolgozni. Még a kígyómarásos fölütést is úgy megfogta, hogy egy pumpálással simán végigcsináltam a napot.


marton módosította - 2015. november 26. - 01:48

Marci