Ismerek egy ikerpárt. A beceneveik Könnyűléptű és Ólomlábú. Mindketten szeretnek bringázni, ...
Ez jó kis tanmese volt, sőt érdekesnek ígérkezik ez a mese sorozat.
Gyerekszobát említesz, akkor onnan ez a gyönyörű mese szókincs és fordulat.
Megszoktad, hogy mindig mesélni kell, hát mondtál igaz mesét a nagy gyerekeknek.
A napokban kipróbáltam az új gumikat.
Az elsőt 2.5-re a hátsót 3.0-ra fújtam.
Ez másképp viselkedik, jobb ezen a nyomáson mint a régi.
Kitekertem Békás felől a parti úton Szentendre irányába.
Aszfalton nagyon jól ment. Sokkal könnyebben gurultam mint a régivel.
Aztán már a Lupától kifelé a gödrösebb, sárosabb rész felé közeledve láttam, valaki az út szélén kaparta a sarat a bringája kerekéről. Gondoltam, kipróbálom én is, sárban hogy megy az új gumi.
Így a saras rész felé mentem tovább, ahol a bringa út közvetlenül a Duna part mellett fut.
Nyilván akik a környéken járnak, tudják miről beszélek.
Végül lent annyira saras volt, inkább a töltésen mentem felül, de ott is volt bőven felázott talaj, viszont a kerék ott sem csúszott meg, hanem szépen tolta előre a bringát. Igaz, közben felpakolt pár kiló sarat a vázra és alul a kerék környékén mindenre, egészen betakarva a teleszkópot, a fékeket, villák és kerék találkozását is.
Kellett vissza váltogatnom közben, de a kerék az tolta magát előre, megcsúszás nélkül mindenhol.
Ahogy kiértem a felázott részről, egy ág darabbal nagyjából lekapartam a sarat,
aztán irány a Szentendre felé vezető fő út mellett a benzinkútnál a kézi mosó.
Ott az automatából a 200,-Ftért kapott vízzel lemostam az egészet ragyogó tisztára.
Akkora nyomással jött a víz, majdnem elfújta a bringát is.
Ez a mosási lehetőség még sokaknak jól jöhet egy-egy sárosabb túrából hazafelé.
A víz adagoló automata 50-100-200 Forintos érmével működik és lehet választani mosószeres mosást is,
de én csak tiszta vízzel lenyomattam a sarat.
Szóval jól vizsgázott a gumi sárban is és aszfalton szintén.
Majd valamikor kipróbálom köves részen is.
A súlyától meg nem félek még annyira sem, mint korábban gondoltam, hogy netán lassítana.
Szerintem ha csak a felgyorsításban igényel többlet energiát, akkor nem lesz gond vele, mivel gyakran szoktam menni folyamatosan hosszabb távon és közben általában nem a gyors és sűrű irányváltás teszi ki az út nagyobb részét.
Ha meg időnként pihenhetek, miközben kigurulja magát az csak jó nekem.
Attól a kétszer 40 deka többlettől meg nem tartok, inkább az út előtt meglátogatom a mellékhelyiséget és máris megnyertem (leadtam) a gumi többlet súlyát, hiszen csak a gyorsításnál jelent nagyobb energia befektetést, ami kigurulásnál vissza jön.
Sőt köves úton a benne lévő nyomaték segíthet átvinni az egyenlőtlenségeken.
Már látom, hogy megérte jobbat venni. Köszönöm mindenkinek a segítséget a választásban.