Szerintem az elmélet is hülyeség.
Mikor van arra szükség, hogy nagy forgási energiát tároljon a kerék / nagy tehetetlenségi nyomatéka legyen?
Itt nem arról beszéltünk, hogy mire jó a gyakorlatban, hanem az elméleti részt tárgyaltuk ki.
Az, hogy "mikor van arra szükség" már a gyakorlati részét jelenti.
Itt inkább az volt a kérdés, hogy mennyiben korlátoz egy nehezebb gumi, nem az, hogy miben segít.
Ha már tárolja a mozgási energiát a tömegénél fogva, akkor
valahogy fel kell használni ahhoz, hogy ne okozzon érezhető veszteséget.
Nyilván nem versenyzőknek való, de nem is erről volt szó.
Itt inkább azt vetettük össze ha
- nem szeretnék defektet kapni, akkor kell bele a lötty, ami télen nem segített, mert korábban átszúrta valami a belsőt és a lötty fagyban nem védett már. Ezért választottam
- defekt védős köpenyt, ami nehezebb.
- Használom terepen is időnként, ahol szeretném ha biztosabb lenne a talaj fogása, tehát legyen széles kapaszkodós.
- Használom többet aszfalton, ott is könnyen kellene futnia.
Na már most, ilyen gumi pedig nincs könnyűben.
Ezért jött az elméleti kérdés, hogy mi lehet a hátránya abban a nyugis stílusban ahogy én szoktam használni.
Tehát nem arról szólt a kérdés, hogy milyen előnyt jelent, hanem
adott stílusban mikor nem jelent nagyobb hátrányt. Erre kerestük az elméletet.
Egyébként meg
"Mikor van arra szükség, hogy nagy forgási energiát tároljon a kerék / nagy tehetetlenségi nyomatéka legyen?"
Amikor menet közben kicsit pihennék és közben szeretnék pár másodpercig "utazni" ugyanúgy tovább.
Akkor kimondottan erre van szükség. Ez is egy egyéni stílus.
Tudod ez olyan, ha esős rossz időben megkérdezik, hogy milyen kedved van ebben a ronda időben?
Erre Te azt válaszolod, elb.szott egy sz.r idő van és a kedvem is olyan.
Én meg azt mondom, örülök, hogy esik, mert ha nem örülnék, akkor is esne.
Nekem azok az elsődlegesen fontos szempontok, amit külön gondolatként kiemeltem.
Ehhez viszont el kell viselnem egyéb vele járó dolgokat is.
Nem versenyezni akarok, hanem túrázni bármerre, út minőségétől függetlenül.
... aztán legközelebb meg talán kipróbálok egy könnyebbet, csak lássam, hogy nekem megéri-e
a könnyebb gumi hiányosságaival együtt, mint sérülékenység, vagy aszfalt vagy terepen nagyon jó,
ami másnak lehet jóval fontosabb szempont lenne.
Edited by Balu1, 2015. February 02. - 02:00.